Przetargi.pl
BUDOWA PARKU WOLNOŚCI W SZCZECINIE – ETAP II

Zakład Usług Komunalnych ogłasza przetarg

  • Adres: 71080 Szczecin, ul. Ku Słońcu
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 91 484 82 94 , fax. 91 484 80 55
  • Data zamieszczenia: 2018-03-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Usług Komunalnych
    ul. Ku Słońcu
    71080 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 91 484 82 94, fax. 91 484 80 55
    REGON: 36300958600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zuk.szczecin.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    BUDOWA PARKU WOLNOŚCI W SZCZECINIE – ETAP II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest budowa Parku Wolności w Szczecinie – etap II. CPV 45111291-4 Roboty w zakresie zagospodarowania terenu 45112710-5 Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych 45112720-8 Roboty w zakresie kształtowania terenów sportowych i rekreacyjnych 45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45233253-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych 45233200-1 Roboty w zakresie różnych nawierzchni 45240000-1 Budowa obiektów inżynierii wodnej 45231400-9 Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych 45316110-9 Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego 77310000-6 Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych 77211400-6 usługi wycinania drzew 77314100-5 Usługi w zakresie trawników 2. Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania przedmiotu zamówienia, zgodnie z dokumentacją projektową (tj. dokumentacją projektową pn. „Budowa Parku Wolności w Szczecinie Podjuchach” opracowaną przez Studio Architektury Krajobrazu HA-ART Małgorzata Haas-Nogal, dokumentacją projektową pn. „Zmiany do projektu budowlanego „Budowa Parku Wolności w Szczecinie Podjuchach” opracowaną przez GREEN CARPET Mariusz Walczak oraz dokumentacją projektową pn. „Projekt budowy parterowego obiektu gospodarczego” opracowaną przez GREEN CARPET Mariusz Walczak) stanowiącą załączniki nr 5 i 6 do SIWZ, który obejmuje m. in.: 1) w zakresie prac przygotowawczych: a) wykonanie robót przygotowawczych, tymczasowych, zabezpieczających, towarzyszących i pomiarowych, b) usunięcie w formie wycinki drzew i krzewów, pnączy, bylin wieloletnich, samosiejek oraz roślin ozdobnych i chwastów wraz z ich wywiezieniem i utylizacją, c) frezowanie pni, zrębkowanie gałęzi, d) karczowanie karpin drzew i krzewów wraz wywozem i utylizacją, e) oczyszczenie terenu z resztek budowlanych, gruzu, śmieci, zanieczyszczeń stałych, ogrodzeń, itp. wraz z wywozem i utylizacją, f) cięcia pielęgnacyjne w koronach drzew, g) makroniwelację terenu, 2) w zakresie rozbiórek istniejących elementów zagospodarowania: a) rozbiórkę istniejących nawierzchni utwardzonych wraz z wywiezieniem i utylizacją, b) rozbiórkę istniejących obiektów gospodarczych i elementów zagospodarowania (np. obiekty murowane, obiekty drewniane, itp., ławki, kosze na śmieci, ogrodzenia i pozostałości ogrodzeń, urządzeń i infrastruktury, itp.) wraz z wywiezieniem i utylizacją, 3) w zakresie projektu nowych elementów zagospodarowania: a) budowę budynku gospodarczego na potrzeby obsługi posesji przy ul. Granitowej 1, b) budowę ogrodzenia posesji przy ul. Granitowej 1, c) wykonanie nawierzchni utwardzonych (kostka kamienna, kostka betonowa, płyty chodnikowe nawierzchnie mineralne, nawierzchnie bezpieczne (piasek, poliuretan), nawierzchnie ekopozytywne,) i wykonanie utwardzenia nawierzchni terenu „Szwajowy Ogród Literacki” wraz z dojściem, d) budowę fontanny, e) dostawę i montaż urządzeń zabawowych dla dzieci, f) dostawę i montaż urządzeń do ćwiczeń i tresury psów typu agility, g) dostawę i montaż elementów małej architektury, h) budowę ogrodzenia z paneli prefabrykowanych z furtką z paneli metalowych prefabrykowanych oraz ogrodzenia z siatki stalowej na słupkach wraz z furtkami i) wykonanie robót w zakresie zieleni, w tym: A. mikroniwelację terenu, B. wykonanie nasadzeń drzew i krzewów, C. założenie trawników, 4) w zakresie robót elektrycznych: a) budowę sieci instalacji elektrycznej, b) budowę szafy oświetleniowej SO oraz szafy fontanny SF, c) dostawę i montaż stopera wraz z przyciskiem startowym, d) budowę instalacji elektrycznej w obiekcie technologii fontanny, e) budowę oświetlenia zewnętrznego, f) wykonanie prób i badań, 5) w zakresie robót sanitarnych: a) budowę przyłączy wod- kan, b) budowę instalacji sieci wodociągowej wraz z montażem armatury wodociągowej, c) budowę instalacji sieci kanalizacyjnej i technologicznej wraz z montażem armatury sanitarnej i technologicznej, d) budowę obiektu technologii fontanny (komora techniczna) i instalacji technologicznych wraz z montażem armatury i urządzeń technologii fontanny, e) wykonanie instalacji technologicznej niecki fontanny, f) dostawę i montaż zdroju wodociągowego (poidełko), g) dostawę i montaż hydrantu fi 50 mm, h) budowę studni rewizyjnej kanalizacyjnej fi 1200 mm, i) budowę studni wodomierzowej fi 1500 mm wraz z montażem uzbrojenia wodociągowego, j) wykonanie prób i badań. 3. Wykonawca zobowiązany będzie – na własny koszt i we własnym zakresie - również m. in. do: 1) zapewnienia nadzoru technicznego, 2) zapewnienia pełnej obsługi geodezyjno-kartograficznej (wykonanie prac geodezyjnych i kartograficznych należy prowadzić zgodnie z warunkami technicznymi wydanymi przez Biuro Geodety Miasta. Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia geodezyjnej obsługi zadania oraz wykonania powykonawczej dokumentacji geodezyjnej zgodnie z obowiązującymi warunkami technicznymi prowadzenia prac geodezyjnych - dotyczących założenia bazy danych GESUT i BDOT 500 na terenie miasta Szczecin w 2016 roku oraz prowadzenia części cyfrowego systemu państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego w systemie SIP GEO-INFO 7), 3) ochrony geodezyjnej punktów pomiarowych i wysokościowych, a w przypadku ich uszkodzenia - do ich odnowienia, 4) prowadzenia dokumentacji budowy, w tym Dziennika budowy, 5) ścisłej współpracy z Zamawiającym, Nadzorem Inwestorskim oraz Nadzorem Autorskim, w tym zapewnienia uczestnictwa kierownika budowy i kierowników robót w naradach koordynacyjnych i technicznych na placu budowy lub w miejscach związanych z realizacja zadania, wskazanych przez Zamawiającego i w terminach przez niego wyznaczonych, 6) organizacji placu budowy (w tym opracowania projektu organizacji placu budowy i realizacji robót w sposób nieuciążliwy dla mieszkańców) oraz organizacji zaplecza socjalnego, 7) właściwego ogrodzenia, zabezpieczenia placu budowy, utrzymywania w należytym stanie tymczasowego zabezpieczenia, 8) oznakowania terenu budowy zgodnie z obowiązującymi przepisami, wykonania i umieszczenia tablicy informacyjnej w widocznym miejscu, 9) utrzymania zaplecza budowy (doprowadzenie wody, energii elektrycznej, zapewnienie węzła sanitarnego, kontenerów na odpady socjalne i przemysłowe oraz systematycznego odbioru nieczystości ciekłych i stałych, dozorowanie) oraz wykonania wszelkich prac porządkowych, 10) zapewnienia bezpiecznych warunków realizacji robót, określonych przepisami p.poż. i bhp oraz przepisami dot. ochrony środowiska, w tym przeszkolenia pracowników, 11) uzgodnienia tymczasowego zajęcie terenów niezbędnych do prowadzenia robót budowlanych z zarządcami lun właścicielami nieruchomości, 12) prowadzenia robót zgodnie z wydanymi dla inwestycji warunkami technicznymi, decyzjami i uzgodnieniami, w tym zgodnie z ustaleniami protokołu Nr 1103/2016 z dnia 10.01.2017 r. i Nr 1049/2017 z dnia 20.11.2017 r. dot. usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu, a także: a) uzyskania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego wraz z poniesieniem kosztów za zajęcie pasa drogowego na czas wykonywania robót budowlanych, b) opracowania i zatwierdzenia organizacji ruchu na czas prowadzenia robót budowlanych, zgodnie z obowiązującymi przepisami, c) odtworzenia pasa drogowego do stanu użyteczności pierwotnej, zgodnie z aktualnie obowiązującym zarządzeniem Dyrektora Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w sprawie wprowadzenia warunków technicznych prowadzenia robót w pasie drogowym oraz odtworzenie nawierzchni, d) wykonywania prac zgodnie z „Wytycznymi projektowania wykonawstwa sieci urządzeń i obiektów wodociągowo-kanalizacyjnych oraz wymagań w zakresie przeglądów technicznych dla Miasta Szczecin oraz wytycznych zintegrowanego zarządzania i monitorowania gospodarki ściekowej ZWiK Sp. z o.o. w Szczecinie” e) powiadamiania z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym zarządców lub właścicieli mediów o terminie przystąpienia do wykonania robót, f) przed przystąpieniem do robót dokonanie sprawdzenia przebiegu sieci u zarządców lub właścicieli mediów oraz wykonania przekopów próbnych w celu ustalenia zgodności przebiegu sieci naniesionych na mapach ze stanem faktycznym, g) prowadzenia prac ziemnych ręcznie z zachowaniem ostrożności przy zbliżeniach lub skrzyżowaniach z siecią infrastruktury technicznej podziemnej, h) w przypadku uszkodzenia sieci infrastruktury podziemnej – do natychmiastowego skutecznego powiadomienia zarządcy/właściciela tych sieci oraz Zamawiającego oraz usunięcia uszkodzenia, i) zabezpieczenia w trakcie budowy istniejących drzew przed uszkodzeniami mechanicznymi w strefie korzeniowej, a także pni i koron oraz prowadzenia prac w pobliżu drzew i krzewów, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz wykonywania prac ręcznie przy zbliżeniach do drzew, z zachowaniem ostrożności i staranności, 13) ze względu na trwający okres lęgowy (od 01 marca 2018 r. do 15 października 2018 r.) - przed przystąpieniem do wycinki drzew i krzewów oraz zabiegów pielęgnacyjnych, Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania ekspertyzy / opinii ornitologicznej (we własnym zakresie i na własny koszt), 14) wykonania rozruchu technologicznego fontanny wraz z instalacją technologiczną z wynikiem pozytywnym wraz z poniesieniem kosztów zużycia wody, 15) uruchomienia urządzenia do pomiaru czasu typu „STOPER”, 16) przeszkolenia osób wskazanych przez Zamawiającego w zakresie obsługi i konserwacji fontanny i technologii fontanny oraz obsługi i konserwacji urządzenia do pomiaru czasu typu „STOPER”, 17) opracowania i przekazania Zamawiającemu instrukcji użytkowania i obsługi urządzeń i obiektów wykonanych w ramach zadania oraz dokumentacji techniczno-ruchowej (w wersji papierowej i elektronicznej, po 3 egz.), w tym w szczególności instrukcji użytkowania i obsługi fontanny wraz z urządzeniami technologicznymi oraz urządzenia do pomiaru czasu typu „STOPER”, 18) dokonywania przeglądów gwarancyjnych i okresowych przeglądów technicznych obiektów, urządzeń i instalacji oraz dokonywania serwisowania obiektów, urządzeń i instalacji w okresie gwarancji i rękojmi (zgodnie z instrukcjami producentów) w sposób zapewniający zachowanie sprawności i ciągłości pracy urządzeń i instalacji, w szczególności fontanny wraz z technologią fontanny oraz urządzenia do pomiaru czasu typu „STOPER” , w tym m.in. w uzgodnieniu z Zamawiającym - dokonania demontażu koniecznych urządzeń technologii fontanny przed sezonem zimowym, ponownego zamontowania tych urządzeń po okresie zimowym oraz powtórnego wykonania ww. czynności w następnym sezonie eksploatacji. Wykonawca zobowiązany będzie do dokumentowania wykonywania ww. czynności i wraz z niezwłocznym przekazywaniem protokołów z wykonania tych czynności Zamawiającemu; Zamawiający wymaga, aby czas reakcji wynosił maksymalnie 2 godziny od momentu otrzymania powiadomienia od Zamawiającego o awarii, 19) przywrócenia należytego stanu i porządku na terenie budowy po zakończeniu prac, a także (w razie korzystania) na innych nieruchomościach, obiektach i urządzeniach, itp., które Wykonawca naruszy przy wykonywaniu zadania wraz z usunięciem powstałych szkód, 20) utrzymywania porządku i czystości przy wyjeździe z terenu budowy na drogi publiczne i wewnętrzne, 21) zapewnienia, aby osoby zatrudnione przy wykonywaniu robót nosiły na terenie budowy oznaczenia identyfikujące podmioty, które je zaangażowały, 22) wykonania i przedłożenia Zamawiającemu niezbędnych badań laboratoryjnych, np.: kruszywa, betonu, stali, itd. oraz certyfikatów, atestów, aprobat technicznych itp. na wbudowane materiały (w języku polskim), 23) wykonania dokumentacji powykonawczej wraz z kartami gwarancyjnymi, instrukcjami obsługi, kartami katalogowymi, itp. w języku polskim – w 3 egz., 24) wykonania geodezji powykonawczej – za wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej Zamawiający uzna potwierdzenie złożenia przez Wykonawcę mapy geodezyjnej powykonawczej w Miejskim Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej oraz przekazanie Zamawiającemu ww. potwierdzenia wraz z kopią złożonej mapy), 25) przygotowania i przekazania Zamawiającemu dokumentów wymaganych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie. 4. Wykonawca zobowiązany będzie wykonać przedmiot zamówienia przy użyciu własnych, fabrycznie nowych, materiałów o jakości odpowiadającej normom zawartym w dokumentacji projektowej, na które dostarczy Zamawiającemu do akceptacji - atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności lub świadectwa dopuszczenia do stosowania (w języku polskim), na co najmniej 7 dni przez ich wbudowaniem. Wyklucza się wbudowanie lub montaż materiałów i urządzeń nie posiadających ważnych certyfikatów lub atestów 5. Zamawiający wymaga, by w pierwszej kolejności – przed dokonaniem rozbiórki obiektów gospodarczych przeznaczonych do obsługi posesji przy ul. Grantowej 1 – wybudować nowy budynek gospodarczy na potrzeby obsługi posesji przy ul. Granitowej 1 i przekazać go do eksploatacji. 6. Wykonawca zobowiązany będzie do udostępnienia placu budowy podmiotowi wskazanemu przez Zamawiającemu do wykonania prac związanych z wykonaniem zadania pn. „Szwajowy Ogród Literacki” (w razie konieczności). 7. Zamawiający zobowiązany będzie: 1) przekazać protokolarnie Wykonawcy plac budowy w terminie nie dłuższym niż 10 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy, 2) dokonać odbioru wykonanych prac, 3) zapewnić zapłatę wynagrodzenia za wykonane prace. 8. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z najwyższą starannością wymaganą od podmiotu profesjonalnie świadczącego tego typu prace, na zasadzie zapewnienia najwyższej jakości prac, zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, przepisami prawa powszechnie obowiązującego, a także z SIWZ i z ofertą, które będą stanowiły integralną część umowy. 9. Podwykonawcy: 1) Wykonawca może wykonać przedmiot umowy przy udziale podwykonawców lub dalszych podwykonawców, zawierając z nimi stosowne umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 2) Wykonawca jest zobowiązany przedstawić Zamawiającemu projekt umowy lub zmianę projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane w terminie 7 dni od sporządzenia projektu umowy lub zmiany projektu. Nie zgłoszenie przez Zamawiającego w terminie 14 dni od dnia otrzymania projektu umowy lub jego zmiany, pisemnych zastrzeżeń, uważa się za akceptację projektu umowy lub jego zmiany. W przypadku projektu zmian umowy powyższe zapisy należy stosować odpowiednio. 3) Wykonawca jest zobowiązany przedstawić Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem umowę o podwykonawstwo w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, jak również zmiany do tej umowy w terminie 7 dni od dnia ich wprowadzenia. Jeśli Zamawiający w terminie 14 dni od dnia otrzymania umowy o podwykonawstwo lub zmian do umowy o podwykonawstwo nie zgłosi na piśmie sprzeciwu, uważa się, że wyraził zgodę na zawarcie umowy lub wprowadzenie zmian. 4) Umowa na roboty budowlane z Podwykonawcą musi zawierać w szczególności: a) zakres robót powierzony Podwykonawcy wraz z częścią dokumentacji dotyczącą wykonania robót objętych umową, b) kwotę wynagrodzenia, c) termin wykonania robót objętych umową, d) termin zapłaty wynagrodzenia dla Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy, przewidziany w umowie o podwykonawstwo, nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia Wykonawcy przez Podwykonawcę lub Podwykonawcy przez dalszego Podwykonawcę, faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy roboty budowlanej, dostawy lub usługi, e) w przypadku podzlecenia przez Wykonawcę prac objętych przedmiotem umowy podwykonawcy, termin wynagrodzenia płatnego przez Wykonawcę za wykonane prace przez Podwykonawcę powinien być ustalony w taki sposób, aby przypadał wcześniej niż termin zapłaty wynagrodzenia należnego za wykonanie tych prac Wykonawcy przez Zamawiającego, f) wniesienie przez podwykonawcę na rzecz Wykonawcy wszelkiego rodzaju zabezpieczeń, kaucji itp. powinno nastąpić w innych formach niż pieniężne, g) płatność faktur następować będzie tylko za roboty odebrane przez Zamawiającego od Wykonawcy, po uprzednim potwierdzeniu przez Wykonawcę zakresu rzeczowego robót zrealizowanych przez podwykonawcę, h) wszelkie zmiany umowy powinny następować w formie pisemnej, i) brak zgody na przelew wierzytelności wynikających z umowy. 5) Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca robót budowlanych zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu, zawarte umowy poświadczone za zgodność z oryginałem, których przedmiotem są dostawy lub usługi w terminie 7 dni od dnia ich zawarcia. Obowiązek nie dotyczy umów o wartości mniejszej niż 0,5 wartości umowy, z tym, że wyłączenie, o którym mowa powyżej nie dotyczy umów o wartości większej niż 50 000,00 zł. 6) Umowa pomiędzy Podwykonawcą a dalszym Podwykonawcą musi zawierać zapisy określone w ppkt 4 niniejszego punktu. Załącznikiem do umowy jest zgoda Wykonawcy na zawarcie umowy o dalsze podwykonawstwo. 7) Wykonawca zobowiązany jest na żądanie Zamawiającego udzielić mu wszelkich informacji dotyczących Podwykonawców. 8) Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego pełną odpowiedzialność za roboty, które wykonuje przy pomocy Podwykonawców. 9) Niezależnie od postanowień zawartych w ppkt 3 i 4 niniejszego punktu, zamiar wprowadzenia Podwykonawcy na teren budowy, w celu wykonania robót objętych przedmiotem umowy, Wykonawca powinien zgłosić Zamawiającemu z co najmniej 5 - dniowym wyprzedzeniem. Bez zgody Zamawiającego, Wykonawca nie może umożliwić Podwykonawcy wejścia na teren budowy i rozpoczęcia prac, zaś sprzeczne z niniejszymi postanowieniami postępowanie Wykonawcy poczytywane będzie za nienależyte wykonanie umowy. 10) Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego pełną odpowiedzialność za roboty, które wykonuje przy pomocy podwykonawcy(ów). 10. Zmiana umowy: 1) zmiana postanowień niniejszej umowy może nastąpić na podstawie i pod rygorami art. 144 ustawy, 2) Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień umowy w przypadku: A. konieczności przedłużenia terminu wykonania przedmiotu umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w przypadku: a) zawieszenia robót przez organy nadzoru budowlanego z przyczyn niezależnych Wykonawcy, b) siły wyższej, klęski żywiołowej, c) szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, d) jakiegokolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowane przez lub dających się przypisać Zamawiającemu lub innemu wykonawcy zatrudnionemu przez Zamawiającego na terenie budowy, e) konieczności wykonania zamówienia dodatkowego, zamówienia z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy, zamiennego, którego realizacja ma wpływ na termin wykonania umowy. B. wystąpienia zmian będących następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: a) wstrzymania robót przez Zamawiającego, b) konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej. C. powstania okoliczności będących następstwem działania organów administracji, w szczególności przekroczenia zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, itp., D. powstania konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w szczególności: 1a. w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, 1b. jeżeli rozwiązania te będą miały znaczący wpływ na obniżenie kosztów eksploatacji, poprawy bezpieczeństwa, które ze względu na postęp techniczno-technologiczny nie były znane w okresie opracowywania dokumentacji projektowej, 1c. konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa, 1d. w konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych z uwagi na czasową lub całkowitą niedostępność materiałów lub technologii (np. zaprzestanie produkcji materiału). Każda ze wskazanych w ww. lit. 1a – 1d zmian może być powiązana ze zmianą wynagrodzenia na zasadach określonych przez Strony. W takim przypadku Wykonawca wykona wycenę robót budowlanych w formie kosztorysu sporządzonego metodą szczegółową, przy zastosowaniu następujących nośników cenotwórczych: 2a. stawka roboczogodziny R - minimalna dla województwa zachodniopomorskiego wg publikacji Sekocenbud aktualnego na dzień sporządzania kosztorysu, 2b. koszty pośrednie Kp (liczone od R+S) – minimalne wg publikacji Sekocenbud aktualnego na dzień sporządzania kosztorysu, 2c. zysk Z (liczone od R+S+Kp) – minimalny wg publikacji Sekocenbud aktualnego na dzień sporządzania kosztorysu, 2d. ceny jednostkowe sprzętu i materiałów (łącznie z kosztami zakupu) będą przyjmowane według średnich cen rynkowych zawartych w publikacji Sekocenbud aktualnego na dzień sporządzenia kosztorysu, a w przypadku ich braku ceny materiałów i sprzętu zostaną przyjęte na podstawie ogólnie dostępnych katalogów, w tym również cen dostawców na stronach internetowych, ofert handlowych, itp. 2e. nakłady rzeczowe – w oparciu o Katalogi Nakładów Rzeczowych KNR. E. zmiany stawki podatku VAT, wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę lub zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu, powodującej zwiększenie lub zmniejszenie kwoty wynagrodzenia Wykonawcy, F. innej okoliczności prawnej, ekonomicznej lub technicznej skutkującej niemożliwością wykonania lub nienależytym wykonaniem umowy zgodnie z SIWZ, G. wystąpienia nieprzewidzianych warunków realizacji zadania, np. odkrycia nieinwentaryzowanych przedmiotów, obiektów, instalacji podziemnych i będzie to miało wpływ na harmonogram i termin wykonania zadania, H. zmiany osób przewidzianych do realizacji zamówienia, pod warunkiem spełniania przez nowe osoby warunków określonych w SIWZ. 3) Zmiana umowy nastąpić może z inicjatywy Zamawiającego albo Wykonawcy, poprzez przedstawienie drugiej Stronie propozycji zmiany w formie pisemnej, które powinny zawierać: a) opis zmiany i jej charakter, b) uzasadnienie zmiany, c) koszt zmiany oraz jego wpływ na wysokość wynagrodzenia, d) czas wykonania oraz wpływ zmiany na termin realizacji umowy. 4) Warunkiem wprowadzenia zmian do umowy będzie potwierdzenie powstałych okoliczności w formie opisowej i właściwie umotywowanej (protokół wraz z uzasadnieniem) przez powołaną przez Zamawiającego komisję techniczną, w składzie której będą m.in. inspektor nadzoru oraz kierownik budowy. 5) W przypadku, gdy Wykonawca wystąpi z inicjatywą zmiany albo rezygnacji z Podwykonawcy, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawca obowiązany będzie wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 6) Niezależnie od powyższego, Zamawiający i Wykonawca dopuszczają możliwość zmian redakcyjnych umowy oraz zmian będących następstwem zmian danych stron ujawnionych w rejestrach publicznych. 7) Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia robót zamiennych, których wartość nie zwiększa wynagrodzenia umownego, określonego w umowie. Podstawą wprowadzenia robót zamiennych będzie protokół konieczności robót zamiennych sporządzony przez inspektora nadzoru inwestorskiego na zasadach określonych w niniejszym pkt. 11. Podane w dokumentacji projektowej nazwy własne są przykładowe. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert z produktami równoważnymi. Jeżeli wykonawca składa ofertę równoważną, musi przedłożyć informację o proponowanym produkcie zawierającą co najmniej nazwę i parametry techniczne. Za równoważne zostaną uznane produkty o parametrach nie gorszych niż opisane w załącznikach nr 5 - 7 do SIWZ. W takiej sytuacji, w ofercie należy podać opis produktu równoważnego. 12. Zatrudnienie: 1) zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub Podwykonawca(y) zatrudniali na podstawie umowy o pracę wszystkie osoby wykonujące czynności fizyczne w zakresie realizacji zamówienia; 2) Zatrudnienie, o którym mowa w ppkt1 powinno trwać przez cały okres realizacji zamówienia; 3) na każde żądanie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązuje się przedstawić dowody zatrudnienia na podstawie umowy o pracę (np. kopie umów o pracę) osób, o których mowa w ppkt 1; 4) wymagania określone w ppkt. 1 – 4 dotyczą również osób zatrudnionych przez Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45111291-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium należy wnieść w wysokości 50 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych i 00/100) 2. Wykonawca wnosi wadium w terminie do dnia 16.04.2018 r., do godziny 11.00. Za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu Zamawiający uzna wadium, które w ww. terminie zostanie zaksięgowane na koncie Zamawiającego. 3. Wadium może być wnoszone: 1) w pieniądzu – przelewem na konto Zamawiającego: 78 1020 4795 0000 9002 0332 3672, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 ust. 3 pkt 4 lit. b ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 oraz z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 66, poz. 596 i Nr 216, poz. 1824) - w kasie Zamawiającego, w godz. 10.00 – 14.00. 4. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach. 5. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu zaleca się, aby np. w tytule przelewu wyraźnie oznaczyć wykonawcę wnoszącego wadium, szczególnie w przypadku, gdy wadium jest wnoszone przez pełnomocnika/pośrednika. 6. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia: 1) dokument gwarancji/poręczenia sporządzony w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski, 2) gwarancje/poręczenia podlegać muszą prawu polskiemu; wszystkie spory odnośnie gwarancji/poręczeń będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich. 7. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia z treści tych gwarancji/poręczeń musi w szczególności jednoznacznie wynikać: 1) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela (np. banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego (beneficjenta gwarancji/poręczenia) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w pkt 10, bez potwierdzania tych okoliczności, 2) termin obowiązywania gwarancji/poręczenia, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą. 8. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, jeżeli nie wniesie on wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy. 9. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowa na rachunku bankowym. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 1) wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po jego stronie, 2) wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 10 ppkt 2. 12. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 13. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 11, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 15. Na wniosek wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zamawiający zaliczy wadium wpłacone w pieniądzu na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 16. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy. 17. W ofercie należy wpisać nr konta, na które zamawiający ma zwrócić wadium lub dołączyć do oferty upoważnienie do odbioru wadium przez wskazaną osobę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) formularz oferty, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ; Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa pełnomocnik wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 2) oświadczenia: a) w celu wstępnego potwierdzenia, że wykonawca nie podlega wykluczeniu, z powodów określonych w pkt 1, wykonawca dołącza do oferty aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw wykluczenia wykonawcy, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. b) w celu wstępnego potwierdzenia, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 2 oraz inne podmioty, na zasobach których wykonawca polega, spełniają warunki udziału w postępowaniu oraz nie podlegają wykluczeniu, wykonawca dołącza do oferty aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i o innych podmiotach, na zasobach których wykonawca polega, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa pełnomocnik wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 3) zobowiązanie podmiotu trzeciego, zgodnie z pkt 3 ppkt 2 SIWZ, jeżeli wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, zamierza polegać na zdolnościach technicznych innych podmiotów; przykładowy wzór zobowiązania innego podmiotu stanowi załącznik nr 9 do SIWZ; Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale lub kopii notarialnie poświadczonej. 4) pełnomocnictwa tylko w sytuacjach określonych w Rozdziale I pkt 4 zdanie 2 SIWZ lub w przypadku składania oferty wspólnej w Rozdział III pkt 1 SIWZ; Ww. pełnomocnictwa należy złożyć w oryginale lub kopii notarialnie poświadczonej. 5) oświadczenie, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ, wskazujące cześć zamówienia, której wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcom oraz firmy podwykonawców (jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców); Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa pełnomocnik wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 6) odnośnie pierwszej roboty budowlanej, o której mowa w rozdziale V pkt 2 ppkt 3 lit. a tiret A. Aa) SIWZ - wykaz robót budowlanych wykonanych, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty; Ww. wykaz należy złożyć w oryginale, natomiast dowody i inne dokumenty - w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. W przypadku składania oferty wspólnej ww. wykaz składa pełnomocnik wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 7) karty techniczne oferowanych urządzeń zabawowych i zestawu linowego; Ww. dokumenty należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokumenty składa pełnomocnik wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach