Przetargi.pl
Budowa Otwartych Stref Aktywności na terenie gminy Modliborzyce (wariant rozszerzony – 4 obiekty)

Gmina Modliborzyce ogłasza przetarg

  • Adres: 23310 Modliborzyce, ul. Piłsudskiego
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 158 715 079 , fax. 158 717 102
  • Data zamieszczenia: 2018-08-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Modliborzyce
    ul. Piłsudskiego 63
    23310 Modliborzyce, woj. lubelskie
    tel. 158 715 079, fax. 158 717 102
    REGON: 83040960800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.modliborzyce.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa Otwartych Stref Aktywności na terenie gminy Modliborzyce (wariant rozszerzony – 4 obiekty)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1.Przedmiotem zamówienia w postępowaniu pn.: Budowa Otwartych Stref Aktywności na terenie gminy Modliborzyce (wariant rozszerzony – 4 obiekty) jest dostawa i montaż urządzeń stanowiących wyposażenie placów zabaw oraz ułożenie nawierzchni z piasku amortyzującej upadek w miejscowości: Lute (na terenie działki 376), Zarajec (na terenie działki 284/1), Dąbie (na terenie działki 839) i Pasieka (na terenie działki 571/2, 678). Zakres prac to m.in.:  wykonanie bezpiecznej nawierzchni amortyzującej,  montaż urządzeń zabawowych oraz urządzeń siłowni zewnętrznych,  montaż małej architektury: ławki parkowe, kosze na śmieci, tablica informacyjna z regulaminem placu zabaw,  nasadzenie krzewów,  dostawę i montaż stołu do szachów, Szczegółowy zakres prac (opis przedmiotu zamówienia) zawarty jest w Załączniku Nr 7 do SIWZ - zawierający przedmiar robót, projekt techniczny, specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB). 2.2. Zamawiający informuje, iż przed rozpoczęciem prac nad opracowaniem oferty oraz określeniem jej ceny zaleca się, aby Wykonawca przeprowadził wizję lokalną przyszłego terenu budowy w celu zapoznania się z warunkami realizacji robót, oraz ewentualnymi utrudnieniami i uwarunkowaniami logistycznymi mającymi wpływ na cenę oferty. Szczegółowe rozwiązania wpływające na zwiększenie zakresu i wartości robót stanowią ryzyko wykonawcy i nie będą traktowane jako roboty dodatkowe. Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt zabezpieczy teren robót na czas prowadzenia prac. Zamawiający informuje, iż przedmiary robót dołączone do opisu przedmiotu zamówienia stanowią jedynie materiał pomocniczy. W ofercie należy uwzględnić wszystkie koszty niezbędne do prawidłowego wykonania zadania wynikające z dokumentacji projektowej specyfikacji technicznej a także ogólnie rozumianej sztuki budowlanej. 2.3.Urządzenia placów zabaw muszą spełniać następujące warunki: 1) Spełniać wymagania zawarte w normach; a) PN-EN 1176-1 (Wyposażenie placów zabaw i nawierzchni. Część 1. Ogólne wymagania bezpieczeństwa i metody badań) lub równoważnej. b) PN-EN 1176-7 (Wyposażenie placów zabaw i nawierzchnie. Część 7. Wytyczne instalowane, sprawdzenia, konserwacji i eksploatacji) lub równoważnej. c) W częściach norm z grupy PN-EN 1176 dotyczących odpowiedniego urządzenia lub równoważnych. 2) posiadać: a) certyfikaty na zgodność z ww. normami lub równowaznych, b) deklaracje producenta, w których producent oświadczy z pełną odpowiedzialnością, że dostarczone urządzenia są zgodne z wymaganiami zawartymi w normach, c) karty techniczne urządzeń zawierające m.in.:  informacje ogólne o wyrobie,  informacje dotyczące instalacji urządzeń (łącznie z częścią rysunkową),  informacje dotyczące kontroli i konserwacji. d) szczegółowe opisy wyrobów, z których składają się dane urządzenia (nazwa urządzenia i liczba sztuk danych elementów urządzenia), opisy techniczne urządzeń powinny być napisane czytelnie, w prostej i zrozumiałej formie, e) rysunek poglądowy, umożliwiający sprawdzenie oferowanego urządzenia, f) oznakowanie – tabliczkę znamionową (nie dopuszcza się stosowania naklejek), g) wszystkie wyroby użyte do produkcji urządzeń, muszą spełniać wymagania Polskich Norm. Wszystkie ww. dokumenty powinny być sporządzone w języku polskim, a w przypadku dokumentów sporządzonych w innych językach, powinny zawierać tłumaczenie. 3) być odporne na: a) działanie czynników atmosferycznych oraz promieniowanie UV, b) zdemontowanie. 4) przedmiot zmówienia musi być fabrycznie nowy, wolny od wad fizycznych i prawnych, 5) dla każdego z urządzeń należy zachować wymaganą strefę bezpieczeństwa wg wytycznych producenta oraz obowiązujących przepisów. 2.4.Nawierzchnia z piasku amortyzująca upadek powinna: 1) spełniać wymagania zawarte w normach: a) PN-EN 1176-1:2009 (Wyposażenie placów zabaw i nawierzchnie. Część 1. Ogólne wymagania bezpieczeństwa i metody badań) lub równoważne. b) PN-EN 1177:2009 (Nawierzchnie placów zabaw amortyzujące upadki. Wyznaczanie krytycznej wysokości upadku) lub równoważnej. 2) grubość nawierzchni z piasku powinna być dostosowana do wysokości upadku urządzeń, zgodnie z parametrami określonymi w normie PN-EN 1177:2009 (Nawierzchnie placów zabaw amortyzujące upadki. Wyznaczenie krytycznej wysokości upadku) lub równoważnej, 3) na piasek przed wbudowaniem powinna być dostarczona deklaracja właściwości użytkowych. 2.5. Jeżeli w dokumentacji projektowej zostało wskazane pochodzenie w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenia - Zamawiający zgodnie z art.29 ust.3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe, cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na cele doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. Zamawiający w każdym przypadku, gdy opisuje przedmiot zamówienia poprzez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. W każdym przypadku użycia w dokumentacji projektowej lub załącznikach oznakowania określonego w art. 2 pkt 16 ustawy Pzp, Zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dostawy spełniają wymagania równorzędne. W przypadku, gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależny nie może uzyskać określonego przez Zamawiającego oznakowania lub oznakowania potwierdzającego, że oferowane przez niego dostawy spełniają równoważne wymagania, Zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentacje techniczną producenta, o ile dany Wykonawca udowodni, że oferowane przez niego dostawy, spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego. Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryterium oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku gdy dany wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia. Wykonawca który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 2.7. Wykonawca wykona i zamontuje tablice informacyjne o realizacji zadania inwestycyjnego w miejscu wykonywania robót według treści, wskazań Zamawiającego i Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. Tablice informacyjne winny pozostać w miejscu robót bezterminowo. 2.8.Zamawiający dopuszcza korzystanie z podwykonawców. Wykonawca: 1) jest zobowiązany wskazać w formularzu ofertowym Załącznik Nr 1 do SIWZ części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy (oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców; 2) w przypadku podpisania umowy wykonawca będzie zobowiązany, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia podał - o ile są już znane - nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w roboty budowlane. Wykonawca będzie zawiadamiał podczas realizacji umowy zamawiającego o wszelkich zmianach danych dotyczących podwykonawców, a także przekazywał informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych lub usług. Wykonawca będzie zobowiązany zgłosić podwykonawców na zasadach określonych w przepisach art. 143 b ustawy Prawo zamówień publicznych. 3) jeżeli późniejsza zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wskazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca jest zobowiązany wskazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełniają je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Kary umowne za nieprawidłowe zgłaszanie podwykonawców oraz realizowanie na ich rzecz płatności określone są we wzorze umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 37535200-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 6.1.Składający ofertę Wykonawca winien wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości: 4 000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych 00/100). 6.2. Wadium może być wnoszone w następujących formach:  pieniądzu,  poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;  gwarancjach bankowych,  gwarancjach ubezpieczeniowych;  poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2014 poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 6.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Ziemi Kraśnickiej Oddział w Modliborzycach nr konta: 47 8717 1123 2010 1000 2118 0035 z dopiskiem „Wadium – INW.271.1.14.2018” Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu. Za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę uznania rachunku Zamawiającego. 6.4. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia dokument zabezpieczenia należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego – Urząd Miejski w Modliborzycach, ul. Piłsudskiego 63, 23-310 Modliborzyce, piętro - sekretariat - pokój nr 2 6.5. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy:  nazwę dającego zlecenia Wykonawcy, beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedziby,  kwotę gwarancji,  termin ważności gwarancji w formule: „od dnia….- do dnia ..”,  zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach określonych w art.46 ust. 4a oraz ust.5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych 6.6. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, zamawiający wymaga oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia). 6.7.Wadium wniesione w formie poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej lub poręczenia udzielanego przez podmiot, o którym mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z Prawem Zamówień Publicznych, a w szczególności: 6.7.1. poręczenie będzie zawierało zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach określonych w art.46 ust. 4a oraz ust.5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 6.7.2. poręczenie będzie zawierało określoną datę termin odpowiedzialności, nie krótszy niż okres związania ofertą określony w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 6.8. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje odrzucenie Wykonawcy na podstawie art. 89 ust 1 pkt. 7b ustawy Pzp. 6.9. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 6.10. Zamawiający zwraca wadium zgodnie z zasadami określonymi w art. 46 ust 1-4 ustawy Pzp. 6.11.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. (art. 46 ust. 4a ustawy Pzp) 6.12.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 6.12.1.odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 6.12.2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 6.12.3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy (art. 46 ust. 5 ustawy Pzp). 6.13. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym rozdziale dotyczą również przedłużenia ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadku określonych w ustawie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 5.2. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, jest zobowiązany do przekazania zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 4 do SIWZ. 5.4.Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczeń, o których mowa w 5.1.1 SIWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 5.5.Jeżeli wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wezwie do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 5.6.W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów mogą być poświadczane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę albo te podmioty albo wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego – odpowiednio, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 5.7.Oświadczenia dotyczące wykonawcy/wykonawców występujących wspólnie i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy składane są w oryginale. Dokumenty inne niż oświadczenia (tj. dokumenty wskazane w pkt 4.1.3. składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Zobowiązanie, o którym mowa w pkt 4.4.1 i 4.4.3 SIWZ należy złożyć w formie oryginału.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach