Przetargi.pl
Budowa odcinka drogi klasy Z łączącego ulicę Wrocławską z ulicą Bema oraz ulicę Wrocławską z ulicą Śródmiejską i przebudowa ulicy Wrocławskiej (od ul. Powstańców Wielkopolskich do mostu na rzece Lipinka) oraz Śródmiejskiej (od parkingu do ul. Wojska Polskiego) w zakresie wydzielenia ścieżki rowerowej w Jarocinie

Gmina Jarocin ogłasza przetarg

  • Adres: 63-200 Jarocin, Al. Niepodległości 10
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 62 7499500 , fax. 62 7472225
  • Data zamieszczenia: 2016-07-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Jarocin
    Al. Niepodległości 10 10
    63-200 Jarocin, woj. wielkopolskie
    tel. 62 7499500, fax. 62 7472225
    REGON: 25085470200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.jarocin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa odcinka drogi klasy Z łączącego ulicę Wrocławską z ulicą Bema oraz ulicę Wrocławską z ulicą Śródmiejską i przebudowa ulicy Wrocławskiej (od ul. Powstańców Wielkopolskich do mostu na rzece Lipinka) oraz Śródmiejskiej (od parkingu do ul. Wojska Polskiego) w zakresie wydzielenia ścieżki rowerowej w Jarocinie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zamówienie dotyczy realizacji inwestycji polegającej na budowie odcinka drogi klasy Z łączącego ulicę Wrocławską z ulicą Bema oraz ulicę Wrocławską z ulicą Śródmiejską i przebudowa ulicy Wrocławskiej (od ul. Powstańców Wielkopolskich do mostu na rzece Lipinka) oraz Śródmiejskiej (od parkingu do ul. Wojska Polskiego) w zakresie wydzielenia ścieżki rowerowej w Jarocinie wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Przedmiotem zamówienia jest budowa odcinka drogi klasy Z łączącego ul. Wrocławską z ul. Bema oraz ul. Wrocławską z ul. Śródmiejską i przebudowa ul. Wrocławskiej (od ul. Powstańców Wielkopolskich do mostu na rzece Lipinka) oraz ul. Śródmiejskiej (od parkingu do ul. Wojska Polskiego) w zakresie wydzielenia ścieżki rowerowej w Jarocinie. Realizacja inwestycji ma być dwuetapowa: -Etap I: Budowa odcinka drogi klasy Z w Jarocinie łączącego ulicę Wrocławską z ulicą Bema wraz z parkingiem zlokalizowanym przy os Konstytucji 3 Maja oraz infrastrukturą towarzyszącą oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie, -Etap II: Budowa odcinka drogi klasy Z w Jarocinie łączącego ulicę Wrocławską z ulicą Śródmiejską wraz z parkingiem zlokalizowanym przy ulicy Śródmiejskiej i przebudowa ulicy Wrocławskiej (od ul. Powstańców Wielkopolskich do mostu na rzece Lipinka) oraz Śródmiejskiej (od parkingu do ul. Wojska Polskiego) w zakresie wydzielenia ścieżki rowerowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. W skład zadania inwestycyjnego wchodzą: -budowa drogi klasy Z łączącej ul. Wrocławską z ul. Bema, -budowa drogi klasy Z łączącej ul. Wrocławską z ul. Śródmiejską, -budowa ronda, -budowa nowych miejsc postojowych i dróg dojazdowych, -przebudowa istniejących dróg dojazdowych, -budowa ścieżek rowerowych, -budowa chodników, -budowa przepustów na rzece Lipinka, -budowa oświetlenia ulicznego, -budowa nowej kanalizacji deszczowej zgodnie z wydanymi warunkami technicznymi, -przebudowa niezbędnej infrastruktury technicznej zgodnie z wydanymi warunkami technicznymi. Infrastruktura drogowa Parametry techniczne projektowanych dróg: 1. Klasa techniczna drogi - Z 2. Prędkość projektowa Vp=40 km/h 3. Przekrój drogi - jednojezdniowy, dwupasowy 4. Długość dróg: -Droga nr 1 - 0,69 km -Droga nr 2 - 0,10 km -Droga nr 3 - 0,17 km 5. Kategoria ruchu: -Droga nr 1 - KR3 -Droga nr 2 - KR3 -Droga nr 3 - KR2 6. Nawierzchnia drogi - bitumiczna 7. Szerokość drogi - 7,0 m (2 x 3,50 m) 8. Pochylenie poprzeczne jezdni - daszkowe 2% 9. Nawierzchnia chodnika- kostka brukowa betonowa fazowana 10. Szerokość chodnika - 1,5 - 2,5 m 11. Pochylenie poprzeczne chodnika - 2% 12. Nawierzchnia ścieżki rowerowej - kostka brukowa betonowa bezfazowa 13. Szerokość ścieżki rowerowej - 2,5 m 14. Pochylenie poprzeczne ścieżki rowerowej - 2% 15. Skrzyżowania typu rondo: -średnica zewnętrzna - 40,0 m -szerokość pierścienia najazdowego - 1,5 m -szerokość pasa ruchu - 6,0 m -wyspy trójkątne - skos 1:10 i 1:15 -promień na wlocie - 10,0 m -promień na wylocie - 12,0 m -wyspa podłużna - szerokość 2,5m Parametry techniczne projektowanych dróg dojazdowych i manewrowych: 1. Klasa techniczna drogi - D 2. Kategoria ruchu - KR2 3. Nawierzchnia drogi - kostka brukowa betonowa 4. Szerokość jezdni - 5,00 m 5. Pochylenie poprzeczne jezdni - daszkowe 2% Parametry techniczne zatoki autobusowej: 1. Kategoria ruchu - KR4 2. Nawierzchnia - kostka betonowa 3. Szerokość zatoki - 3,0 m 4. Pochylenie poprzeczne zatoki - 2% Ukształtowanie trasy drogowej Początek drogi nr 1 znajduje się w miejscu włączenie w ulicę Wrocławską, natomiast koniec projektowanej trasy znajduje się w km 0+636.82 w miejscu krzyżowania się z ulicą Śródmiejską. Projektowany jest przekrój jednojezdniowy o szerokości jezdni 7,0 m (2 x 3,50 m). Jezdnia na łuku o promieniu R=60,0 m oraz R=150,0 m została poszerzona odpowiednio do 8,4 m i 7,6 m. Początek drogi nr 2 znajduje się w miejscu krzyżowania się z ulicą Wrocławską, natomiast koniec projektowanej trasy znajduje się w km 0+099.67 w miejscu projektowanego ronda. Oś projektowanej drogi składa się z zespołu odcinków prostych z załomami wyokrąglonymi łukami poziomymi. Projektowany jest przekrój jednojezdniowy o szerokości jezdni 8,6 m (2 x 4,30 m), wynikającej z poszerzenia pasów ruchu na łuku. W celu poprawy płynności ruchu zaprojektowano prawoskręt o szerokości 4,30 m. Początek drogi nr 3 znajduje się w miejscu krzyżowania się z ulicą Bema, natomiast koniec projektowanej trasy znajduje się w km 0+166.49 w miejscu projektowanego ronda. Projektowany jest przekrój jednojezdniowy o szerokości jezdni 7,0 m (2 x 3,50 m). Początek drogi dojazdowej do parkingu znajduje się w miejscu krzyżowania z jezdnią manewrową parkingu, natomiast koniec projektowanego odcinka znajduje się w km 0+024.29 w miejscu projektowanego ronda. Ścieżka rowerowa zlokalizowana wzdłuż ulicy Wrocławskiej, a także wzdłuż ulicy Śródmiejskiej zostały zaprojektowane jako oddzielone od jezdni pasem zieleni. Długość ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Wrocławskiej wynosi 403,43 m natomiast wzdłuż ulicy Śródmiejskiej 103,24 m. Skrzyżowania W ciągu drogi nr 1 zaprojektowano skrzyżowanie z ruchem okrężnym (małe rondo), do którego włączają się również drogi nr 2 i 3, a także droga dojazdową do parkingu. Zatoki autobusowe Przy drodze nr 1 w km 0+159.60, 0+208.07, 0+636.82 zaprojektowano zatoki autobusowe o szerokości 3,0 m. Miejsca postojowe Na terenie inwestycji projektuje się dwa parkingi z 153 miejscami postojowymi o wymiarach 2,5x5,0 m. Parking po stronie południowej posiada 109 miejsc parkingowych, natomiast parking po stronie północnej 44 miejsca postojowe, z czego 2 przeznaczone dla osób niepełnosprawnych o wymiarach 3,6x5,0. Droga dojazdowa do parkingu po stronie północnej znajduje się w km 0+602,51 projektowanej drogi nr 1. Pomiędzy parkingiem a peronem projektuje się żelbetową ściankę oporową grubości 30,00 cm, wysokości od 1,10 do 2,10m i długości 36,00m, posadowioną na żelbetowej ławie o wymiarach 40x100x3600cm. Początek drogi dojazdowej do parkingu po stronie południowej znajduje się w miejscu dowiązania do projektowanego ronda, natomiast koniec projektowanego odcinka znajduje się w km 0+02.650 w miejscu krzyżowania z jezdnią manewrową parkingu. Chodniki Przy drodze nr 1 od km 0+085.00 do ronda zaprojektowano chodnik po stronie wschodniej o szerokości 2,5m, poszerzony przy zatoce do 3,0m oraz po stronie zachodniej chodnik zapewniający dojście do zatoki autobusowej o szerokości 3,0 - 2,5 m. Od ronda do końca projektowanej trasy zaprojektowano chodnik po obu stronach drogi. Po stronie zachodniej o szerokości 2,5 m oraz po stronie wschodniej o szerokości 1,5 m oddzielony od jezdni ścieżką rowerową. Przy drodze nr 2 zaprojektowano chodnik po stronie południowej o szerokości 2,50 m dowiązując go do istniejącego chodnika przy ul. Wrocławskiej. Przy drodze nr 3 zaprojektowano chodnik po stronie północnej o szerokości 1,5 m oddzielony od jezdni ścieżką rowerową. Przy drodze dojazdowej do parkingu zaprojektowano chodnik o szerokości 2,5 m z obu stron zapewniający dojście pieszych do parkingu. W miejscach przejść dla pieszych krawężnik obniżono na wysokość 2 cm ponad jezdnię. Chodniki projektuje się z betonowej kostki brukowej fazowanej koloru szarego. Rozwiązania sytuacyjne uwzględniają charakter rzeźby terenu minimalizując zakres robót ziemnych. Parametry projektuje się zgodne z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej. Ścieżki rowerowe Przy drodze nr 1 od km 0+068,00 do km 0+095,00 zaprojektowano ścieżkę rowerową po stronie wschodniej, a od km 0+095,00 do ronda zaprojektowano ścieżkę rowerową po stronie zachodniej o szerokości 2,5 m. Od ronda do końca trasy zaprojektowano ścieżkę rowerową po stronie wschodniej o szerokości 2,5m. Przy drogach nr 2 i 4 zaprojektowano ścieżkę rowerową po stronie północnej o szerokości 2,5 m z betonowej kostki brukowej niefazowanej koloru czerwonego. Wzdłuż ul. Wrocławskiej zaprojektowano ścieżkę rowerową o szerokości 2,5 m z betonowej kostki brukowej niefazowanej koloru czerwonego, oddzieloną od jezdni pasem zieleni o szerokości 1,5m, a następnie dowiązano sytuacyjnie do istniejącego chodnika. Wzdłuż ul. Śródmiejskiej zaprojektowano ścieżkę rowerową o szerokości 2,5 m oddzieloną od jezdni pasem zieleni o szerokości 2,0 m, dowiązując ją do istniejącej ścieżki przy ul. Wojska Polskiego oraz chodnika wzdłuż ul. Śródmiejskiej. W miejscach przejazdów dla rowerzystów obniżono krawężnik na wysokość 2 cm ponad jezdnię. Ścieżkę rowerową projektuje się z betonowej kostki brukowej niefazowanej koloru czerwonego. Zjazdy Dostępność przyległych posesji do projektowanego układu komunikacyjnego zapewniono projektując zjazd indywidualny. Zjazd projektuje się z kostki brukowej betonowej koloru czerwonego, grubości 8 cm, ograniczony krawężnikiem betonowym najazdowym o wymiarach 15x22x100 cm wyniesionym 2 cm powyżej nawierzchni jezdni projektowanej drogi. Przejścia dla pieszych. Uwzględniając potrzeby osób niepełnosprawnych w rejonie przejść dla pieszych zaprojektowano: - powierzchnie przed przejściem dla pieszych (pas szerokości 0,5 m licząc od krawężnika obniżonego na całej długości przejścia) ułożono z kostki integracyjnej gr. 8 cm - krawężniki obniżone na całej szerokości przejścia do 2 cm. Przepusty drogowe. W ciągu projektowanej drogi nr 1 w km 0+513,00 i drogi nr 2 w km 0+067,20 projektuje się po dwa przepusty DN1500 o średnicy ?1500mm w ciągu rzeki Lipinka. Obliczenia wykonane zostały dla rur CC-GRP - należy zastosować przepusty o tych samych parametrach lub lepszych. Przy przepuście nr 1 zaprojektowano 2 ścianki oporowe żelbetowe, grubości 30cm, wysokości 180cm i długości 1340 cm oraz 500 cm, posadowione na żelbetowej ławie o wymiarach 40x100x1340cm oraz 40x100x500cm. Bariery ochronne drogowe Od km 0+070,00 do 0+095,00 zaprojektowano barierę ochronną N2W2. W celu ochrony uczestników ruchu pieszego i kołowego nad przepustem w ciągu projektowanej drogi nr 1 zaprojektowano barierę drogową ochronną L1W2 (bariero poręcz montowana w gruncie). Ukształtowanie wysokościowe trasy Ukształtowanie wysokościowe projektowanych dróg związane jest głównie z koniecznością zachowania punktów stałych oraz zachowaniem minimalnych spadków podłużnych dla przekroju ulicznego. Początek niwelety drogi nr 1 nawiązano wysokościowo do niwelety istniejącej ul. Wrocławskiej, natomiast koniec do istniejącej drogi wewnętrznej przy ul. Bema. Początek drogi nr 2 dowiązano do istniejącej ul. Wrocławskiej, natomiast koniec do nowoprojektowanego ronda. Droga nr 3 została dowiązana do ul. Bema oraz do nowoprojektowanego ronda. Cały układ powiązany został z istniejącymi drogami dojazdowymi do parkingu oraz do osiedla Z uwagi na to, iż cały układ dróg przebiega po nowym, zróżnicowanym wysokościowo terenie większa część tras przebiega w nasypach, przy czym nasypy miejscami kształtują się do 2,3 m. Minimalne pochylenie podłużne projektowanych niwelet wynosi 0,32% dla drogi nr 1 a największe 4,33% dla drogi nr 3. Infrastruktura techniczna w pasie drogowym Kanalizacja deszczowa Ścieki deszczowe z projektowanego zakresu drogowego zbierane będą wpustami i odprowadzane projektowaną siecią deszczową trzema wylotami do cieku Lipinka. Kanał odprowadzający w sposób grawitacyjny ścieki deszczowe z projektowanej drogi zaprojektowano z rur PVC-U klasy S litych SDR34 Dz 400/11, 3 mm, Dz 315/9,2 mm oraz Dz 200/5,9 mm, łączonych kielichowo. Dla wykonania montażu przewodów kanalizacyjnych o średnicy do Dz200mm przewidziano wykopy wąskoprzestrzenne o ścianach pionowych (o szerokości 0,90 m, odeskowanych i rozpartych). Jeżeli warunki gruntowo - wodne i pora roku będą sprzyjające, można stosować wykopy szerokoprzestrzennne. Na odcinku kolizji z istniejącym uzbrojeniem wykop wyłącznie ręczny - po 2,0 m od istniejącego uzbrojenia. Na projektowanym odcinku kanalizacji deszczowej zastosowano studnie rewizyjne o średnicy DN1000 mm (w świetle). Studnie wykonać jako włazowe, betonowe w planie okrągłe. Każdą studnię należy wyposażyć w pierścienie odciążające zapobiegające przenoszeniu się obciążeń powierzchniowych na kanalizację deszczową. Poszczególne elementy tych studni powinny być łączone za pomocą uszczelki. Przejścia kanałów przez ściany studzienek powinny być wykonane jako szczelne w stopniu uniemożliwiającym infiltrację wody gruntowej i eksfiltrację ścieków. Włazy kanałowe zaprojektowano jako włazy typu ciężkiego DN600 mm klasy D-400. Studzienki wpustowe zaprojektowano z elementów betonowych, w planie okrągłe o średnicy DN500 mm (w świetle) z osadnikiem wysokości 0,5 m poniżej wylotu przykanalika ze studzienki. Poszczególne elementy tych studni powinny być łączone za pomocą uszczelki na zasadzie pióro-wpust. Jako elementy odbierające spływające wody opadowe i roztopowe przewidziano zastosowanie żeliwnych wpustów ulicznych klasy D400. Wpusty te zaprojektowano na typowych betonowych pierścieniach utrzymujących. Ponadto studzienki należy wyposażyć w pierścienie odciążające zapobiegające przenoszeniu się obciążeń od ruchu kołowego. Sieć wodociągowa Na odcinku objętym przebudową w miejscach przejść pod projektowaną jezdnią zaprojektowano rury osłonowe Dz 400 mm PVC. Hydranty kolidujące z projektowaną inwestycją należy przestawić. Sieć gazowa Zgodnie z warunkami technicznymi wydanymi przez Polską Spółkę Gazownictwa Sp. z o.o. Oddział w Poznaniu Zakład w Kaliszu nr ZTI-5000-101563/15 z dnia 28.10.2015 i należy przebudować odcinki istniejącej sieci gazowej niskiego ciśnienia Dn 200 i Dn 150 mm. Projektowana sieć gazowa n/c wykonana zostanie z rur PE100 SDR17.6 o średnicy Dz 225 mm a przyłącza z rur PE RC Dn 25. Załamania sieci gazowej należy wykonać za pomocą kształtek polietylenowych wykonanych metodą wtryskową. Kształtki winny posiadać certyfikat na znak bezpieczeństwa. Istnieje możliwość zmiany kierunku trasy projektowanego gazociągu z wykorzystaniem naturalnej elastyczności rur z PE. Połączenia rur PE wykonać poprzez zgrzewanie doczołowe. Połączenia z istniejącym rurociągiem z PE wykonać za pomocą łączników uniwersalnych. Wszystkie połączenia zgrzewane powinny posiadać karty technologiczne zgrzewania, wykonawca po wykonaniu sieci gazowej wykonuje plan połączeń zgrzewanych z domiarami. Wszystkie połączenia zgrzewane powinny posiadać karty technologiczne zgrzewania, wykonawca po wykonaniu sieci gazowej wykonuje plan połączeń zgrzewanych z domiarami. Oświetlenie uliczne Na rozpatrywanym obszarze inwestycji nie występuje sieć oświetleniowa. Wzdłuż ulicy Wrocławskiej przebiega linia kablowa YAKY 4x120mm? (obwód nr 7 z ST 41002), na trasie której zostanie wybudowane złącze kablowe P1-Rs/LZV/LZR/F wg. Energa Operator. Ww. złącze posłuży do zasilenia szafki oświetleniowej. Zasilanie szafki oświetleniowej SO realizować z projektowanego przez Energa Operator (WP nr P/15/038759) złącza kablowego P1-Rs/LZV/LZR/F (obwód nr 7 z ST 41002). Połączenie pomiędzy SO a złączem pomiarowym wykonać kablem YAKXS 4x35mm?. W złączu pomiarowym przewidziany jest montaż zabezpieczenia głównego/przelicznikowego (ogranicznik mocy) typu ETIMAT T 3x16A oraz rozliczeniowego licznika trójfazowego energii czynnej. W obszarze inwestycji posadowionych zostanie 29 słupów aluminiowych o wysokości h=9m (SAL80M+wysięgnik) i h=11m (MAL11) z oprawami na wysięgnikach łukowych jednoramiennych, dwuramiennych i czteroramiennych. We wnęce zacisk PEN połączyć z metalową konstrukcją latarń, a w latarni i wysięgniku od zabezpieczenia do oprawy prowadzić przewód YDY-750V 5x1,5mm2. W słupach zastosować tabliczki TB-1 i TB-2. Połączenia pomiędzy latarniami wykonać kablem YAKXS 5x25mm?. W projekcie proponuje się zastosować oprawy typu LED 86W w z możliwością redukcji mocy (lub podobna o równoważnych parametrach). Połączenie złącza TB-1 (TB-2) z oprawą wykonać przewodem YDY 5x1,5mm?. Każda oprawa musi być wyposażona w sterownik umożliwiający pracę w systemie sterowania SLC (Siteco Light Control). Kolizje z kablami SN i nn Odcinki kabli SN i nn pod jezdniami zabezpieczono rurami osłonowymi. Kolizje z oświetleniem drogowym Na rozpatrywanym obszarze inwestycji występuje sieć oświetleniowa w postaci słupów stalowych i aluminiowych z wysięgnikami i oprawami zasilanymi ze stacji 41566 i 41119 będących na majątku OUiD Sp. z o.o.. Istniejącą latarnią oświetleniową zasilaną ze stacji 41566 przy ul. Wrocławskiej na wysokości posesji nr: 16, 18 oznaczoną na mapie literą A należy przełożyć trasowo poza obszar kolizyjny tj. w miejsce projektowanej wysepki rozdzielającej pasy jezdni. Z uwagi na brak miejsca do wykonania mufy kablowej (w miejscu demontowanej latarni) należy ułożyć nowy odcinek kabla YAKXS 4x25mm?, który z jednej strony należy wprowadzić do przestawianej latarnia a z drugiej połączyć z istniejącym kablem mufą typu POLJ-01/4x16-35. Istniejącą latarnią oświetleniową zasilaną ze stacji 41566 przy ul. Wrocławskiej naprzeciw posesji nr 86, oznaczoną na mapie literą B należy przełożyć trasowo poza obszar kolizyjny tj, w miejsce projektowanego pasa zieleni zachowując min. odległość od krawędzi jezdni 0,5m. W przypadku konieczności do przedłużenia kabla oświetleniowego zastosować mufę typu POLJ-01/4x16-35. Pomiędzy przestawianą a istniejącą latarnią wymienić odcinek kabla YAKXS 4x25mm? (obecnie w kolizji). Istniejące latarnie oświetleniowe zasilane ze stacji 41119 oznaczone jako 1, 2 i 3 zlokalizowane w pasie zieleni należy pozostawić bez zmian. Istniejącą latarnię oświetleniową zasilaną ze stacji 41119 oznaczoną jako 4 zlokalizowaną w projektowanym chodniku należy przełożyć trasowo poza jego obszar. W przypadku konieczności do przedłużenia kabla oświetleniowego zastosować mufę typu POLJ-01/4x16-35. Istniejące latarnie oświetleniowe zasilane ze stacji 41119 oznaczone jako 5, 6, 7 i 8 zlokalizowane przy istniejącym parkingu należy zdemontować oraz zdać do siedziby OUiD Sp. z o.o.. Przy wszystkich przestawianych latarniach należy wykonać uziomy pionowe Ruz<10 Omega . W tym celu przewiduje się uziom z dwóch prętów stalowych ocynkowanego Fe/Zn fi=18mm o dł. l=12,0m każdy połączonych ze sobą bednarką stalową ocynkowaną FeZn 30x4mm. Uziomy powinny być wprowadzony do instalacji poprzez złącze kontrolne Kable układać w rowie na głębokości 0,7m na 10cm warstwie piasku. Falisto ułożone odcinki kabli przysypać również 10cm warstwą piasku oraz 15cm warstwą przesianej ziemi, a na niej rozciągnąć niebieską folię kalandrowaną. W skrzyżowaniach z urządzeniami podziemnymi, kable chronić rurami osłonowymi z polietylenu wysokiej gęstości ?110 (DVK). Na skrzyżowaniach z ulicami kable układać w rurach osłonowych z polietylenu wysokiej gęstości ?110(SRS) na głębokości min 1m licząc od górnej krawędzi rury. Rury zabezpieczyć przed zamuleniem. Przy szafach oraz wyjściach i wejściach do przepustów, pozostawić zapasy kabla w postaci otwartej pętli, długości około 1,5m. Przy układaniu kabli należy zachowywać normatywne odległości od istniejącego uzbrojenia - prawidłowość wyboru potwierdzać na podstawie próbnych przekopów. Kable wyposażyć w opisowe opaski informacyjne nałożone co 10m. Kolizje z telekomunikacyjnymi liniami napowietrznymi ul. Wrocławska Należy zamontować nowe słupy telekomunikacyjne drewniane ze szczudłem, na które następnie należy przenieść istniejącą linię napowietrzną wraz z przyłączami. Stare słupy należy zlikwidować. Kolizje z kablami telekomunikacyjnymi ul. Śródmiejska - ul. Wojska Polskiego Należy zlikwidować istniejącą studnię telekomunikacyjną JAR1/E10 i posadowić nową studnię SKR-2 na ciągu kanalizacji pierwotnej w kierunku studni JAR1/E11. W miejscu likwidowanej studni uzupełnić kanalizacje rurami dwudzielnymi a grunt odpowiednio zagęścić. Rozbiórki W związku z budową nowych dróg i przebudową dróg istniejących rozebrane zostaną stare, zniszczone krawężniki, obrzeża betonowe, stara konstrukcja nawierzchni jezdni oraz chodników. Do rozebrania zastaną przeznaczone budynki gospodarcze na działce nr 1101 oraz obiekt małej architektury na działce nr 1204. Wycinka drzew i krzewów W związku iż zachodzi konieczność wycinki drzew i krzewów, drewno z wycinki należy załadować, przetransportować i rozładować na miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawia dokumentacja techniczna pn.: Budowa odcinka drogi klasy Z łączącego ulicę Wrocławską z ulicą Bema oraz ulicę Wrocławską z ulicą Śródmiejską i przebudowa ulicy Wrocławskiej (od ul. Powstańców Wielkopolskich do mostu na rzece Lipinka) oraz Śródmiejskiej (od parkingu do ul. Wojska Polskiego) w zakresie wydzielenia ścieżki rowerowej w Jarocinie zgodnie z załączonymi projektami branżowymi. Ilekroć w niniejszej SIWZ lub w jakichkolwiek dokumentach stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ (m.in. dokumentacji technicznej, SST/STWiOR, kosztorysie ofertowym, itp.) przedmiot zamówienia został opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, w takim przypadku w/w wskazania traktować należy, jako podane przykładowo, a Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych o parametrach nie gorszych niż opisane w dokumentacji przetargowej. Ilekroć w niniejszej SIWZ lub w jakichkolwiek dokumentach stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ (m.in. dokumentacji technicznej, SST/STWiOR, kosztorysie ofertowym, itp.) przedmiot zamówienia został opisany za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1 - 3 Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne o parametrach nie gorszych niż opisane w dokumentacji przetargowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452300008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium (przepisy art. 45. PZP). Zamawiający ustalił wysokość wadium w kwocie 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych, 00/100). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 2. Forma wadium. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja ma być, co najmniej gwarancją nieodwołalną i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium: 3.1 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy na nr konta: 91 1090 1131 0000 0000 1300 1942 z dopiskiem Wadium w przetargu nieograniczonym na Budowę odcinka drogi klasy Z łączącego ulicę Wrocławską z ulicą Bema oraz ulicę Wrocławską z ulicą Śródmiejską i przebudowa ulicy Wrocławskiej (od ul. Powstańców Wielkopolskich do mostu na rzece Lipinka) oraz Śródmiejskiej (od parkingu do ul. Wojska Polskiego) w zakresie wydzielenia ścieżki rowerowej w Jarocinie. 3.2 Zamawiający, wymaga by wadium wnoszone w innych formach niż w pieniądzu, a dopuszczonych do wniesienia zgodnie z ustawą Pzp, było złożone w oryginale w siedzibie Zamawiającego - Kancelaria Burmistrza pok. nr 32 - przed upływem terminu składania ofert. Złożenie oryginału dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w innych formach niż pieniądz, o którym mowa w niniejszym punkcie jest wymagane jako warunek konieczny. 3.3 Zaleca się, by do oferty dołączyć kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium, tzn. potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, kopię polecenia przelewu na konto Zamawiającego lub potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, kopię dokumentu będącego każdą inną formą wadium dopuszczoną przez Zamawiającego. Załączenie w/w kopii do oferty, o których mowa w niniejszym punkcie jest pożądane, lecz nie jest to warunek konieczny. 4. Termin wniesienia wadium Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 5. Zwrot wadium 5.1. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 5.2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 5.3. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 5.4. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium w przypadku, o którym mowa w ppkt 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 5.5. W pozostałych sprawach dotyczących zwrotu wadium, nieuregulowanych w niniejszym dziale SIWZ, mają zastosowanie przepisy ustawy Pzp. 6. Utrata wadium 6.1. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6.2. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Gwarancja
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.jarocin.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach