Przetargi.pl
Budowa oczyszczalni ścieków w Sominach wraz z niezbędną infrastrukturą oraz siecią kanalizacji sanitarnej i przyłączami na terenie miejscowości Sominy

Gmina Studzienice ogłasza przetarg

  • Adres: 77-143 Studzienice, Kaszubska
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 598 216 593, , fax. 598 216 610
  • Data zamieszczenia: 2018-06-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Studzienice
    Kaszubska 9
    77-143 Studzienice, woj. pomorskie
    tel. 598 216 593, , fax. 598 216 610
    REGON: 77097955900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.studzienice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa oczyszczalni ścieków w Sominach wraz z niezbędną infrastrukturą oraz siecią kanalizacji sanitarnej i przyłączami na terenie miejscowości Sominy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na budowie oczyszczalni ścieków w Sominach wraz z niezbędną infrastrukturą oraz siecią kanalizacji sanitarnej i przyłączami na terenie miejscowości Sominy w gminie Studzienice na działkach o numerach ewidencyjnych gruntu 195/1, 197, 32/10, 26/8, 26/1, 27/5, 28/2, 25/6, 177, 36/10, 34/9, 34/4, 36/5, 34/8, 36/9, 36/23, 50/13, 350, 341, 206, 301, 302, 203, 221, 308, 198, 199/1, 15/7, 46/2, 210/2, 50/24, 281/7, 49/6, 50/25, 51/19, 51/14, 101/23, 121/1, 51/22, 20/5, 15/3, 15/4, 15/5, 15/6, 20/7, 20/1, 20/8, 21/6, 354, 33/2, 32/15, 34/11, 34/12, 34/13, 36/8, 35, 43/1, 45, 49/2, 49/4, 49/5, 21/1, 25/4, 26/14, 26/11, 33/7, 26/12, 33/12, 33/8, 32/2, 32/4, 32/5, 32/6, 32/7, 32/8, 34/5, 34/2, 34/1, 36/6, 36/4, 36/2, 36/12, 36/14, 36/18, 36/19, 32/20, 32/21, 353, 33/3, 42, 26/15, 210/3, 50/8, 50/17, 50/16, 50/10, 51/20, 51/1, 51/18, 51/11, 51/15, 51/16, 311, 313, 287/3, 287/2, 349, 85/1, 79/5, 85/2, 84, 83/1, 82/1, 80, 78/4, 78/3, 76/1, 75, 74, 73/1, 73/2, 72/10, 72/1, 72/12, 72/11, 71/7, 71/6, 71/5, 71/4, 70/2, 70/4, 102/4, 106/3, 106/4, 106/7, 104/2, 101/20, 104/1, 103, 101/4, 102/3, 102/1, 101/6, 101/7, 288, 298, 299, 307, 289, 290, 293, 294, 101/9, 101/28, 101/32, 86, 43/2, 44, 77/1, 36/16, 146/6 obręb Sominy, które stanowić będzie wykonanie zadania pn.: „Budowa oczyszczalni ścieków w Sominach wraz z niezbędną infrastrukturą oraz siecią kanalizacji sanitarnej i przyłączami na terenie miejscowości Sominy” ociągów do odprowadzania ścieków 2. Przedmiot zamówienia został podzielony na 2 części: 2.1. Część nr 1: Budowa oczyszczalni ścieków wraz z niezbędną infrastrukturą 1) Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje: a) budowę oczyszczalni ścieków w technologii złoża zraszanego na części działki nr 177 obręb Sominy wraz z instalacjami między obiektowymi; b) wykonanie kolektora zrzutowego ścieków oczyszczonych, o łącznej długości 334,6 mb (od komory pomiarowej do wylotu), w tym 220,7 m przewodów ciśnieniowych i 113,9 m przewodów grawitacyjnych wraz z budową wylotu do środowiska; c) wykonanie przyłącza wodociągowego dla terenu oczyszczalni ścieków – do celów sanitarno-technologicznych z przewodów Ø90 PE, o łącznej długości 741,3 mb (do studni wodomierzowej) oraz instalacji wodociągowej na terenie oczyszczalni, o długości 45,9 mb; d) wykonanie instalacji elektrycznej zasilającej rozdzielnicę (TK4RD) na terenie oczyszczalni z punktu wskazanego przez zarządcę sieci energetycznej wraz z instalacją wewnętrzną oczyszczalni; e) wykonanie na terenie oczyszczalni dojazdu dla taboru asenizacyjnego do opróżniania studni zbiorczej osadu; f) wykonanie stanowiska dla ustawienia agregatu prądotwórczego; g) budowę ogrodzenia oczyszczalni z siatki na słupach stalowych wraz z bramą wjazdową i furtką. 2.2. Część nr 2: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami na terenie miejscowości Sominy 1) Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje: a) budowę zbiorczych kanałów sanitarnych DN 150/200, L≥6,5 km, b) budowę odgałęzień DN150 do podłączenia przyłączy kanalizacji sanitarnej szt ≥ 75; L≥0,34 km, c) budowę przyłączy kanalizacji sanitarnej DN150; szt ≥ 120, L≥1,8 km, d) montaż przepompowni ścieków: PS1-PS7, e) budowę sieci kanalizacji ciśnieniowej DN50/100, L≥2,9 km. 3. Dla części 2 zamówienia Wykonawca zobowiązany jest przeprowadzić archeologiczne badania interwencyjne o charakterze nadzoru archeologicznego nad pracami ziemnymi związanymi z realizacją inwestycji, zgodnie z zapisami decyzji nr 301/2017/S z dnia 12 lipca 2017 r. o pozwoleniu na budowę sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączeniami w miejscowości Sominy. 4. W przypadku, gdy w SIWZ zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów i urządzeń, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych i eksploatacyjnych nie gorszych od założonych w SIWZ. Wskazanie w opisie przedmiotu zamówienia przykładowych znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych ma na celu doprecyzowanie oczekiwań Zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia i stanowi wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Powyższe należy interpretować, że określenia te mają jedynie charakter przykładowy. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. Zamienne urządzenia, materiały, produkty przyjęte przez Wykonawcę do wyceny winny spełniać funkcje jakiej mają służyć, winny być kompatybilne z pozostałymi urządzeniami, aby zespół urządzeń dawał zamierzony (zaprojektowany) efekt. Wykonawca ma obowiązek udowodnienia, że zastosowane rozwiązania równoważne pozwolą osiągnąć planowany efekt. Wykazanie równoważności, tj. spełniania wymagań określonych przez Zamawiającego w dokumentacji stanowiącej opis przedmiotu zamówienia leży po stronie Wykonawcy. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga od Wykonawcy stosownie do treści art. 30 ust. 5 Ustawy złożenia stosownych dokumentów uwiarygodniających zastosowanie rozwiązań równoważnych. Złożone w/w dokumenty będą podlegały ocenie przez Zamawiającego. Opis zaproponowanych rozwiązań równoważnych powinien być dołączony do oferty i musi być na tyle szczegółowy, aby Zamawiający przy ocenie ofert mógł ocenić spełnienie wymagań dotyczących ich właściwości funkcjonalnych, jakościowych i parametrów oraz rozstrzygnąć, czy zaproponowane rozwiązania są równoważne. 5. Wszelkie prace należy wykonywać zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym stanowiącym załącznik nr 2 do umowy w sprawie zamówienia publicznego, który musi zostać uzgodniony z Zamawiającym co najmniej na 3 dni przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykonawca ma obowiązek wprowadzić wszelkie zmiany w harmonogramie rzeczowo-finansowym zaproponowane przez Zamawiającego. W trakcie prowadzenia robót Wykonawca zobowiązany jest do zachowania estetyki i czystości prowadzonych robót budowlanych. 6. Zamawiający oświadcza, że zamierza przeznaczyć na sfinansowanie części zamówienia środki pochodzące z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. 7. Szczegółowy zakres prac określa Dokumentacja projektowa opracowana na zlecenie Zamawiającego, stanowiąca integralną część SIWZ, wymieniona w załączniku nr 9 do SIWZ. 8. W celu przygotowania Oferty należy posiłkować się przedmiarami robót, które stanowią materiał pomocniczy i opisują wymagany zakres zamówienia. Przedmiary robót nie stanowią podstawy do określenia przedmiotu zamówienia. Podstawą do określenia przedmiotu zamówienia przy kalkulowaniu ceny ryczałtowej jest projekt budowlany budowy sieci kanalizacji sanitarnej z przyłączami w miejscowości Sominy, gm. Studzienice, projekt budowlany oczyszczalni ścieków wraz z niezbędną infrastrukturą, w tym kolektorem wylotowym i wylotem, przyłączem wodociągowym i elektrycznym oraz STWiOR. 9. W przypadku różnic w zakresie rozwiązań technologicznych (w tym również zastosowanych materiałów i urządzeń) w pierwszej kolejności obowiązują rozwiązania przedstawione w Opisach technicznych do zgłoszeń robót budowlanych, a dopiero w następnej kolejności zastosowane w STWiOR oraz w przedmiarze robót, jako materiale pomocniczym. 10. Do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów i urządzeń nowych, w pierwszym gatunku, wprowadzonych do obrotu zgodnie z wymogami przewidzianymi w ustawie z 16 kwietnia 2004 roku o wyrobach budowlanych (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 1570 ze zm.), gwarantujących najwyższą, jakość, o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w Dokumentacji projektowej. 11. Wykonawca zobowiązany jest użyć do wykonania zamówienia urządzeń i materiałów odpowiadających wymaganiom Polskiej Normy przenoszącej normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego, należy uwzględnić, zgodnie z art. 30 ust. 2 i ust. 3 Ustawy, europejskie aprobaty techniczne, wspólne specyfikacje techniczne, normy międzynarodowe, inne techniczne systemy odniesienia ustanowione przez europejskie organy normalizacyjne. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów, urządzeń i produktów dokumenty zezwalające na ich stosowanie w budownictwie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa, jakości). Zamawiający dopuszcza oferowanie przez Wykonawcę materiałów równoważnych, pod warunkiem, że spełnione będą wymagania w zakresie standardów jakościowych oraz parametrów technicznych i technologicznych. 12. Wykonawca zapewni, aby tymczasowo składowane materiały, do czasu ich wbudowania, były zabezpieczone przed zniszczeniem, w taki sposób, aby zachowały swoją jakość i właściwości oraz były dostępne do kontroli przez Inspektora nadzoru inwestorskiego i właściwe organy władzy publicznej. 13. Przedmiot zamówienia obejmuje ponadto wykonanie wszystkich prac pomocniczych i towarzyszących niezbędnych do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, w szczególności: a) prowadzenie robót zgodnie z obowiązującymi przepisami, Umową i należytą starannością, właściwą dla profesjonalnego charakteru działalności Wykonawcy, oraz odpowiedzialność za jakość zastosowanych materiałów, urządzeń i wykonanych robót, b) organizację i zagospodarowanie zaplecza budowy, w tym zabezpieczenie i oznakowanie placu budowy, c) zapewnienie dozoru w celu zabezpieczenia placu budowy przed kradzieżą i innymi niepożądanymi zdarzeniami, a także zapewnienie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej zgodnie z obowiązującymi przepisami, d) urządzenie terenu zaplecza budowy, wykonanie przyłącza wodociągowego i energetycznego, z zapewnieniem odrębnego opomiarowania zużycia wody i energii elektrycznej, dla potrzeb budowy oraz ponoszenie kosztów zużycia wody i energii elektrycznej wraz z poniesieniem kosztów wyłączeń i włączeń energii elektrycznej, e) utrzymanie placu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwanie na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci, jak i składowanie materiałów i sprzętu w ustalonych z Zamawiającym miejscach w należytym porządku, f) umożliwienie wstępu na plac budowy przedstawicielom organu nadzoru budowlanego i innych jednostek sprawujących kontrolę w toku wykonywania robót oraz uprawnionym przedstawicielom Zamawiającego, g) odprowadzanie wody z placu budowy i odwodnienie wykopów, h) udzielanie pisemnych informacji o przebiegu robót i napotykanych problemach poprzez sporządzanie i przekazywanie Zamawiającemu i Inspektorowi nadzoru inwestorskiego: - cotygodniowego raportu z przebiegu prac, do piątku każdego tygodnia, - do akceptacji, przed przystąpieniem do wykonania robót, opracowanego przez Wykonawcę programu zapewnienia jakości (PZJ). W programie zapewnienia, jakości Wykonawca powinien określić zamierzony sposób wykonywania robót, możliwości techniczne, kadrowe i plan organizacji robót gwarantujący wykonanie robót zgodnie z SIWZ, Opisach technicznych do zgłoszenia robót budowlanych, STWiOR i ustaleniami dokonanymi przez Strony, - innych istotnych informacji dotyczących procesu realizacji robót (np. o opóźnieniu w wykonywaniu robót) - niezwłocznie po zaistnieniu okoliczności uzasadniających udzielenie informacji, a także niezwłocznie na żądanie Zamawiającego lub jego uprawnionego przedstawiciela, i) udzielanie Zamawiającemu pisemnych informacji o kontrolach dokonanych na budowie przez właściwe organy władzy publicznej oraz o wynikach tych kontroli; j) zapewnienie odpowiednich warunków organizowania narad i kontroli na budowie (obecność kierownika budowy, zorganizowanie zadaszonego miejsca wyposażonego w blat roboczy, na którym można rozłożyć dokumenty), k) uporządkowanie placu budowy po wykonaniu robót, w tym odtworzenie pierwotnego stanu nawierzchni dróg i chodników, punktów granicznych oraz terenów zielonych w rejonie prowadzonych robót i zaplecza budowy (wymagany standard nawierzchni) wraz z poniesieniem kosztów z tym związanych, l) skompletowanie dokumentacji odbiorowej, w tym: a. dziennika budowy, jeśli jego prowadzenie jest wymagane na podstawie przepisów obowiązującego prawa, b. dokumentacji powykonawczej, tj. dokumentacji projektowej z naniesionymi zmianami dokonanymi w toku wykonywania robót oraz geodezyjnymi pomiarami powykonawczymi, c. specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót (podstawowych, załączonych do umowy i ewentualnych robót uzupełniających lub zamiennych), d. protokołów odbioru robót ulegających zakryciu i robót zanikających, protokołów odbiorów częściowych, e. recept i ustaleń technicznych, f. książki obmiarów (oryginały), g. wyników pomiarów kontrolnych oraz badań i oznaczeń laboratoryjnych, wymaganych zgodnie z STWiOR i programem zapewnienia jakości (PZJ), h. wymaganych deklaracji zgodności lub certyfikacji zgodności wbudowanych materiałów, certyfikatów bezpieczeństwa zgodnie z STWiOR i PZJ, i. dokumentacji, w tym rysunków, związanych z wykonaniem prac towarzyszących oraz protokołów odbioru i przekazania tych robót uprawnionym podmiotom, j. kosztorys różnicowy inwestycji. k. dokumentu potwierdzającego rozliczenie z tytułu kosztów zużycia wody i energii. 14. Zaleca się, aby każdy Wykonawca zapoznał się z warunkami terenowymi celem uzyskania dodatkowych informacji przydatnych do oceny zakresu i stopnia skomplikowania prac i sporządzenia oferty, gdyż Wykonawcy nie przysługuje możliwość zmiany Ceny po upływie terminu składania ofert. Zamawiający nie przewiduje również możliwości skorygowania Ceny z uwagi na jej błędne skalkulowanie lub nieuwzględnienie elementów niezbędnych do wykonania umowy. 15. Wykonawca udzieli gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane, której okres nie może być krótszy niż 36 miesięcy, licząc od dnia odbioru końcowego robót. Uwaga: okres gwarancji jest także jednym z kryteriów oceny ofert. 16. Wymagania dotyczące zatrudniania osób wykonujących wskazane czynności w zakresie realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę: 1. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: 1) Roboty konstrukcyjno - budowlane 2) Roboty elektryczne. 3) Roboty instalacyjno-sanitarne 2. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania wymogów zatrudnienia osób wykonujących czynności wskazane w ust. 1 i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy. 4. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 1 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej, o której mowa w § 11 ust. 1 lit. g umowy. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 1 czynności. 5. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 17. Mając na względzie fakt, że roboty budowlane w zakresie opisywanego przedmiotu zamówienia nie wymagają konieczności dostosowania do ich wykonania dla osób niepełnosprawnych (brak szczegółowych przepisów prawa regulujących te kwestie) nie wprowadza się regulacji w zakresie art. 29 ust. 5 Ustawy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45252100-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie: • Część nr 1 – 20.000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100), • Część nr 2 – 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100), przed upływem terminu składania ofert, określonym w niniejszym SIWZ; 2. Wadium może być wniesione w formach przewidzianych art. 45 ust. 6 Ustawy, tj. a) w pieniądzu, b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) w gwarancjach ubezpieczeniowych; d) w gwarancjach bankowych; e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 tj.). 3. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Pekao S.A. I ODDZIAŁ W BYTOWIE Nr 49124037831111000040808848 z dopiskiem „Wadium w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego nr RO.271.7.2018.WP”. 4. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie, tj. przed upływem terminu składania ofert, kwota zostanie uznana na rachunku bankowym Zamawiającego. Dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu jest zalecane, ale niewystarczające dla stwierdzenia, że wadium zostało wniesione przez Wykonawcę w terminie. 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Z treści gwarancji winno wynikać nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy, bez potwierdzania tych okoliczności, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, a także termin obowiązywania gwarancji, nie krótszy niż termin związania ofertą oraz miejsce i termin zwrotu gwarancji. 7. Wykonawca, który nie wniesie wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres składania ofert lub w terminie określonym zgodnie z art. 46 ust 3 Ustawy, albo nie zgodził się na przedłużenie okresu związania ofertą zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 8. Kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty, natomiast oryginał należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego - Sekretariat. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, d) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Ustawy, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę, jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca dodatkowo w niniejszym postępowaniu w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia, składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2018 r., poz. 798 t.j. ze zm.) albo informację o tym, że nie należy do tej samej grupy kapitałowej- odpowiednio Załącznik nr 7a i 7b do SIWZ. W przypadku składania oferty wspólnej każdy z Wykonawców składa to oświadczenie samodzielnie. Oświadczenie o przynależności bądź nie, do tej samej grupy kapitałowej, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu, w terminie 3 dni od daty zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, dotyczących: - kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia; - firm oraz adresów Wykonawców, którzy złożyli ofertę w terminie; - ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Dodatkowo Wykonawca winien dołączyć do oferty: 1) dowód wniesienia wadium, 2) pełnomocnictwo – jeżeli jest wymagane, 3) wzór umowy stanowiący odpowiednio załącznik nr 8a, 8b do SIWZ, z adnotacją Wykonawcy o zaakceptowaniu postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego, opatrzoną podpisem Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach