Przetargi.pl
„Budowa oczyszczalni ścieków w Kosowie Lackim wraz z infrastrukturą towarzyszącą”

Gmina Kosów Lacki ogłasza przetarg

  • Adres: 08-330 Kosów Lacki, ul. Kolejowa
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 257 879 105 , fax. 257 879 038
  • Data zamieszczenia: 2019-04-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kosów Lacki
    ul. Kolejowa 2
    08-330 Kosów Lacki, woj. mazowieckie
    tel. 257 879 105, fax. 257 879 038
    REGON: 71158204900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kosowlacki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa oczyszczalni ścieków w Kosowie Lackim wraz z infrastrukturą towarzyszącą”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem niniejszego zamówienia jest realizacja zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa oczyszczalni ścieków w Kosowie Lackim wraz z infrastrukturą towarzyszącą” według warunków opisanych w Programie Funkcjonalno-Użytkowym, opracowanym przez RES-PROJEKT Sp. z o.o. ul. Kombatantów 34, 66-400 Gorzów Wielkopolski, styczeń 2019 r. oraz warunków określonych w Części III niniejszego SIWZ. Zamówienie realizowane będzie w formule ,, zaprojektuj i wybuduj” 2. Zakres niniejszego zamówienia przewiduje: 1) opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej dla zadania inwestycyjnego wskazanego w ust.1 i uzyskanie akceptacji Zamawiającego, 2) uzyskanie dla Zamawiającego , na podstawie udzielonych przez niego pełnomocnictw, wszelkich opinii, decyzji i innych dokumentów od uprawnionych organów , które są niezbędne do wniosku o wydanie decyzji pozwolenia na budowę 3) uzyskanie w imieniu Zamawiającego pozwolenia na budowę, 4) budowę obiektu oczyszczalni ścieków, wraz z wykonaniem przyłączenia oczyszczalni do istniejącej sieci kanalizacyjnej oraz wykonaniem odprowadzenia ścieków oczyszczonych do odbiornika zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową, po uzyskaniu prawomocnej decyzji pozwolenia na budowę , 5) dokonanie rozruchu wybudowanej oczyszczalni ścieków oraz przeszkolenie pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi oczyszczalni ścieków , 6) uzyskanie dla Zamawiającego , w jego imieniu , na podstawie jego pełnomocnictwa , decyzji pozwolenia na użytkowanie, 7) zapewnienie serwisu oraz terminowe usuwanie wad i usterek w okresie gwarancji i rękojmi za wady. 3. Zakłada się wybudowanie nowego, skompaktowanego obiektu oczyszczalni ścieków z reaktorem biologicznymi, koniecznymi zbiornikami towarzyszącymi i laguną hydroponiczną tzw. ,,sztuczną rzeką” wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu, w oparciu o sporządzoną dokumentację projektową i inne dokumenty opisujące w tym. szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych 4. Wszystkie urządzenia ciągu technologicznego i obsługowego usytuowane powinny być w jednym budynku. Z uwagi na konieczność zminimalizowania wpływu oczyszczalni na środowisko w tym niekorzystne zmiany klimatyczne, przewiduje się przykrycie i zaizolowanie całego obiektu. Oczyszczalnia powinna być dostosowana do przewidywanych wymogów eksploatacyjnych. 5. Wstępnie oszacowana przez Zamawiającego przepustowość oczyszczalni, zapewniająca odbiór i oczyszczanie ścieków z terenu gminy powinna wynosić: Qdśr = 1000 m3/d i Qdmax = 1400 m3/d 6. Ponadto w ramach zamówienia przewiduje się wybudowanie sieci kanalizacyjnej, łączącej nowo wybudowaną oczyszczalnię z istniejącą siecią kanalizacyjną oraz wybudowanie odprowadzenia i wylotu ścieków oczyszczonych, poprowadzonego od nowej oczyszczalni przez drogę powiatową (projektowany przewiert), do rzeki Kosówki. 7. Zamawiający zgodnie z art. 30 ust.4 u.p.z p. dopuszcza, w przypadku rozwiązań wskazanych przez autorów Programu Funkcjonalno-Użytkowego opisywanych za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym. Użyte w dokumentacji znaki towarowe, patenty, nazwy własne lub pochodzenie należy rozumieć, jako wzorzec jakościowy. Określenie przedmiotu zamówienia poprzez wskazanie nazwy producenta, typu dopuszcza możliwość zastosowania rozwiązań równoważnych, pod warunkiem, że zaproponowane rozwiązania równoważne (rozwiązania technologiczne, urządzenia, sprzęt lub materiały) będą posiadały wszystkie parametry nie gorsze niż te, które zostały określone w Programie Funkcjonalno Użytkowym jak i w opisie zawartym w Części III niniejszego SIWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania projektowe czy roboty budowlane spełnią wymagania określone przez Zamawiającego w tym , ze ich zastosowanie nie wpłynie na podwyższenie kosztów oczyszczania 1 m3 ścieków, z powodu np. większego zapotrzebowania na energię elektryczną i kosztów eksploatacyjnych ( koszty serwisu, wymiany części zamiennych lub całych urządzeń po upływie okresu gwarancji ) . Ewentualna weryfikacja równoważności w zakresie zaproponowanych rozwiązań przeprowadzona zostanie przez autorów Programu Funkcjonalno-Użytkowego. 8. Wymagania Zamawiającego dotyczące zatrudnienie na podstawie umowy o pracę 1) Zamawiający wymaga od Wykonawcy i Podwykonawcy/-ców zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) czynności związane z robotami przygotowawczymi (przygotowanie terenu pod budowę, roboty ziemne); b) czynności związane z robotami konstrukcyjno- budowlanymi (prace murarskie, zbrojenie, szalowanie, betonowanie, spawanie); c) czynności związane z robotami technologiczno-sanitarnymi (wykonywanie wykopów pod rurociągi, montaż rurociągów, instalacje wod.-kan., instalacje wentylacji i ogrzewania, spawanie, zgrzewanie rurociągów, montaż armatury, montaż urządzeń technologicznych i pomiarowych); d) czynności związane z robotami elektrycznymi (instalacje elektryczne, instalacje niskoprądowe, oświetlenie zewnętrzne , montaż urządzeń automatyki i sterowania); e) czynności związane z robotami wykończeniowymi (ocieplenie ścian budynku, wykonywanie posadzek, instalowanie stolarki okiennej i drzwiowej, tynkowanie, malowanie, wykonanie elewacji, krycie dachu, wykonanie obróbek blacharskich, montaż rynien); f) czynności związane z robotami drogowymi (profilowanie i zagęszczanie podłoża, układanie nawierzchni z kostki betonowej, układanie krawężników i obrzeży); g) czynności związane z zagospodarowaniem terenu (wykonanie ogrodzenia, sadzenie zieleni) Powyższy wymóg nie dotyczy osób, odnośnie których Wykonawca wykaże, że w/w czynności nie będą w żadnym zakresie wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i w czasie wyznaczonym przez wykonawcę lub podwykonawcę oraz nie ma on zastosowania do kierownika budowy i kierowników poszczególnych robót. 2) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust.8 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: • żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, • żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, • przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3). W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w ust.8 czynności w trakcie realizacji zamówienia: • oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w ust.8 , których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar czasu pracy powinny być możliwe do zidentyfikowania; • zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. o ochronie danych osobowych . Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 4) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 8 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej wskazanej w postanowieniach wzoru umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 7. czynności. 5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45252127-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 100.000,- PLN (słownie: sto tysięcy złotych) 2. Forma wadium 1) Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa wart. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2019, poz.310.) 2)W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) Nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), b) beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), c) gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, d) numer zamówienia nadany przez Zamawiającego i nazwę zamówienia, e) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, f) kwotę gwarancji, g) termin ważności gwarancji, h) zobowiązanie gwaranta do: "zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego”, zawierające oświadczenie, iż: - Wykonawca, którego ofertę wybrano: odmówił podpisania Umowy na warunkach określonych w ofercie, lub nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania Umowy lub - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, lub - Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa wart. 26 ust. 3 i 3a u.p.z.p., nie złożył dokumentów lub oświadczenia, o których mowa wart. 25 ust. 1 u.p.z.p., lub pełnomocnictw i nie udowodnił, że wynikało to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium 1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego w PBS Sokołów Podlaski Oddział Kosów Lacki nr 69 9221 0000 0032 4164 2000 0020, z dopiskiem "Wadium – Budowa oczyszczalni ścieków w Kosowie Lackim wraz z infrastrukturą towarzyszącą". 2) Do oferty należy dołączyć oryginał lub potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię polecenia przelewu na konto Zamawiającego. 3) Oryginał wadium w formie gwarancji lub poręczenia musi być dołączony do oryginału oferty. 4. Termin wniesienia wadium Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący ww. rachunek Zamawiającego potwierdzi, że przed upływem terminu składania ofert uznał ww. rachunek Zamawiającego kwotą wymaganego wadium. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 5. Zwrot wadium Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 u.p.z.p. wadium Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, będzie zwolnione wówczas, kiedy Wykonawca podpisze Umowę i dostarczy wymagane zabezpieczenie należytego jej wykonania. Wykonawca, który składa wadium w pieniądzu, powinien wskazać w załączniku nr 1 do niniejszej IDW numer rachunku, na który Zamawiający winien zwrócić wadium. 6.Utrata wadium Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) Odmówił podpisania Umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania Umowy ; c) zawarcie Umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a u.p.z.p., z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 u.p.z.p., oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 u.p.z.p, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 u.p.z.p., co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny, poza złożeniem oświadczenia o spełnieniu warunku w formie wskazanej w załącznikach do SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Oferta sporządzona zgodnie z załącznikiem nr I do części I SIWZ wraz z Wykazem cen 2. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej 3. Informacja o rodzaju robót i robót, których realizację Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcy /Podwykonawcom - o ile dotyczy 4. Zobowiązanie podmiotu , na zasoby którego Wykonawca powołał się do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia- o ile dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach