Przetargi.pl
Budowa obwodnicy Łobza - Etap I - Przebudowa skrzyżowania ulic: Podgórna, Strumykowa, Węgorzyńska, Magazynowa w Łobzie na skrzyżowanie z ruchem okrężnym

Gmina Łobez ogłasza przetarg

  • Adres: 73-150 Łobez, ul. Niepodległości 13
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 091 3974001 , fax. 091 3974373
  • Data zamieszczenia: 2015-05-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Łobez
    ul. Niepodległości 13 13
    73-150 Łobez, woj. zachodniopomorskie
    tel. 091 3974001, fax. 091 3974373
    REGON: 81168561600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lobez.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa obwodnicy Łobza - Etap I - Przebudowa skrzyżowania ulic: Podgórna, Strumykowa, Węgorzyńska, Magazynowa w Łobzie na skrzyżowanie z ruchem okrężnym
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa skrzyżowania ulic: Węgorzyńska (droga nr 257041Z), Strumykowa (droga nr 257035Z), Podgórna (droga nr 4376Z) na skrzyżowanie z ruchem okrężnym wraz przebudową odcinka ulicy Podgórnej ze względu na zmianę geometrii drogi przylegającej do skrzyżowania z ruchem okrężnym oraz odcinek ulicy Węgorzyńskiej od skrzyżowania do przejazdu kolejowego oraz krótki odcinek ulicy Strumykowej przylegający do skrzyżowania. Ponadto przebudowa skrzyżowania wymaga dokonania przebudowy linii energetycznej oraz teleinformatycznej położonych w obrębie tego skrzyżowania. Do przebudowy przewidziane są następujące odcinki dróg: - skrzyżowanie ulic Węgorzyńska, Podgórna i Strumykowa, Magazynowa; Skrzyżowanie z ulicami Podgórną i Strumykową projektuje się przebudować na mini rondo o średnicy zewnętrznej 20,0 m i wyspie środkowej o średnicy 8,0 m z możliwością przejazdu. Parametry techniczne mini ronda i jego geometria wynika z uwarunkowań stanu istniejącego tj. lokalizacji, kątów wlotów i ograniczenia dostępnej powierzchni terenu. Pozostałe skrzyżowania do przebudowy projektuje się jako proste. Załamania tras drogowych w planie łagodzi się łukami poziomymi o promieniach R = 20,0 m, R = 30,0 m, R = 50,0 m, R = 60,0 m, R = 100,0 m, R = 150,0 m i R = 200,0 m, a na łukach projektuje się poszerzenia. Promienie skrętu na skrzyżowaniach projektuje się od R = 4,0 m do R = 12,0 m. Przyjęte w projekcie rozwiązania układu komunikacyjnego zapewniają funkcjonalną obsługę istniejącej zabudowy i terenów przeznaczonych pod zabudowę, a przylegających do nowoprojektowanych i przebudowywanych ulic oraz wpływają na poprawę bezpieczeństwa ruchu w rejonie objętym projektowaniem. - ul. Węgorzyńska (droga nr 257041Z); długość trasy do przebudowy 16,5m + 72,3m = 88,8m. Przyjęto szerokość jezdni ulicy Węgorzyńskiej na odcinku istniejącej nawierzchni 7,0 m dostosowując do stanu faktycznego w terenie. Szerokość chodników na odcinku istniejącej nawierzchni przyjęto wg stanu faktycznego w terenie. - ul. Podgórna odcinek (droga nr 4376Z ) ; długość trasy do przebudowy 91,0 m. Przyjęto szerokość jezdni ulicy Podgórnej na odcinku istniejącej nawierzchni 7,0 m dostosowując do stanu faktycznego w terenie. Projektuje się przebudowę jednostronnego chodnika i budowę odcinka nowego chodnika. Przejęto szerokość chodnika 2,0 m. Projekt przewiduje budowę nowych i przebudowę istniejących zjazdów na posesje. Wjazdy projektuje się przebudować poprzez ujednolicenie materiału w granicach pasa drogowego, a szerokość zjazdów istniejących i nowych przyjęto wg inwentaryzacji stanu faktycznego bezpośrednio w terenie. - ul. Strumykowa (droga nr 257035Z) ; długość trasy do przebudowy17,0 m. Przyjęto szerokość jezdni ulicy Strumykowej na odcinku istniejącej nawierzchni 6,0 m dostosowując do stanu faktycznego w terenie. - ul. Magazynowa; Obecnie ulica Magazynowa jest ulicą wewnętrzną, a po jej przebudowie zostanie ona zakwalifikowana do gminnych dróg publicznych. Na wszystkich wymienionych wyżej odcinkach ulic do przebudowy zaprojektowano konstrukcję nawierzchni jezdni, chodników, zjazdów w oparciu o Warunki techniczne jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. (Dziennik Ustaw Nr 43 z dnia 14 maja 1999 r.), Załącznik Nr 5. Realizację ulic w projekcie przyjęto jak dla kategorii ruchu KR-2 dla ulicy Węgorzyńskiej, Magazynowej i Podgórnej i jak dla kategorii ruchu KR-1 dla pozostałych ulic to jest : a) jezdnie ulic z istniejącą nawierzchnią asfaltową - wzmocnienie Węgorzyńska i Podgórna 5 cm - projektowana warstwa ścieralna z betonu asfaltowego dla KR2 - projektowana warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego (grubość wg przekroi poprzecznych) - istniejąca nawierzchnia asfaltowa grubości 4 - 7,5 cm na podbudowie z bruku grub. ~ 16,5 cm (Węgorzyńska) lub z tłucznia grubości 26 - 35,5 cm - podłoże z piasku b) jezdnia ulicy z nową konstrukcją nawierzchni - Węgorzyńska 5 cm - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego Dla KR2 7 cm - podbudowa zasadnicza z betonu asfaltowego 18 cm - podbudowa pomocnicza z chudego betonu B5 - B7,5 10 cm - warstwa podsypki z piasku Na odcinku długości ~ 230 m od włączenia do ulicy Waryńskiego z uwagi na grupę nośności podłoża G3 projektuje się dodatkowo warstwy: 15 cm - warstwa wzmacniająca z gruntu stabilizowanego cementem w betoniarce Rm = 2,5 MPa 30 cm - warstwa odsączająca z pospółki (wymiana gruntu) c) jezdnia ulicy z nową konstrukcją nawierzchni - Podgórna 5 cm - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego dla KR2 7 cm - podbudowa zasadnicza z betonu asfaltowego 18 cm - podbudowa pomocnicza z chudego betonu B5 - B7,5 15 cm - warstwa wzmacniająca z gruntu stabilizowanego cementem w betoniarce Rm = 2,5 MPa 30 cm - warstwa odsączająca z pospółki (wymiana gruntu) d) jezdnia ulicy z istniejącą nawierzchnią asfaltową - wzmocnienie Strumykowa 5 cm - projektowana warstwa ścieralna z betonu asfaltowego dla KR2 - projektowana warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego (grubość wg przekroi poprzecznych) - istniejąca nawierzchnia asfaltowa grubości 4,5 - 4,6 cm na podbudowie z tłucznia grubości 16,4 - 29,5 cm - podłoże z piasku e) jezdnia ulicy z nową konstrukcją nawierzchni - Strumykowa 5 cm - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego dla KR1 5 cm - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego 16 cm - podbudowa pomocnicza z chudego betonu B5 - B7,5 10 cm - warstwa wzmacniająca z gruntu stabilizowanego cementem w betoniarce Rm = 2,5 MPa 30 cm - warstwa odsączająca z pospółki (wymiana gruntu) f) chodniki 6 cm - kostka betonowa typu POLBRUK, czerwona i szara 5 cm - warstwa podsypki cementowo - piaskowej 1:4 10 cm - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 5 cm - warstwa podsypki z piasku g) zjazdy 8 cm - kostka betonowa typu POLBRUK, czerwona 5 cm - warstwa podsypki cementowo - piaskowej 1:4 10 cm - podbudowa z betonu cementowego B10 10 cm - warstwa podsypki z piasku Podłoże gruntowe pod nawierzchnię jezdni należy zagęścić do Wz = 1.0 i uzyskać wtórny moduł sprężystości nie mniejszy niż 100 Mpa. Ograniczeniem jezdni będzie krawężnik betonowy typu ulicznego, wystający o wym. 15x30x100 cm ustawiony na 5 cm podsypce cementowo - piaskowej i ławie betonowej z oporem, beton B-10. Na rondzie projektuje się krawężnik kamienny o wymiarach 15x30 cm na ławie z oporem. Światło krawężnika - patrz przekroje konstrukcyjne - charakterystyczne. Przy krawężnikach projektuje się ścieki przykrawężnikowe z kostki betonowej POLBRUK koloru szarego (przy nawierzchni asfaltowej) i koloru czarnego (przy nawierzchni z polbruku) szerokości 20 cm, obniżone w stosunku do jezdni o 1 cm. Ograniczeniem nawierzchni chodników i nawierzchni zjazdów będzie obrzeże betonowe o wymiarach 8 x 30 cm ustawione na ławie betonowej z oporem, beton B10. Przedmiot zamówienia opisany został za pomocą dokumentacji projektowej i STWiOR oraz dokumentów i decyzji administracyjnych, załączonych do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Zamawiający posiada opracowaną dokumentacje projektową na szerszy zakres robót od zakresu objętego niniejszym zamówieniem. W związku z powyższym należy ustosunkować się do tej części dokumentacji projektowej, który obejmuje przedmiot zamówienia. Załączony do SIWZ przedmiar robót stanowi wyłącznie materiał pomocniczy. Wykonawca dokona oznakowanie zgodnie z projektem stałej organizacji ruchu
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452332207
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 10.000,00 złotych (słownie: dziesięć tysięcy złotych).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Oferowany okres gwarancji i rękojmi
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.lobez.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach