Przetargi.pl
Budowa nowej kompostowni- instalacji do biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych (stabilizacja) frakcji 0 - 80 mm o przepustowości 12 000 Mg/rok w procesie kompostowania na terenie Zakładu Utylizacji Odpadów W Gilwie Małej

Zakład Utylizacji Odpadów Sp. z. o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 82500 Kwidzyn, Gilwa Mała
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 552 795 828 , fax. 552 795 828
  • Data zamieszczenia: 2018-10-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Utylizacji Odpadów Sp. z. o.o.
    Gilwa Mała 8
    82500 Kwidzyn, woj. pomorskie
    tel. 552 795 828, fax. 552 795 828
    REGON: 17072331800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zuo.kwidzyn.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zakład Utylizacji Odpadów

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa nowej kompostowni- instalacji do biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych (stabilizacja) frakcji 0 - 80 mm o przepustowości 12 000 Mg/rok w procesie kompostowania na terenie Zakładu Utylizacji Odpadów W Gilwie Małej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana pn.: Budowa nowej kompostowni - instalacji do biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych (stabilizacja) frakcji 0 – 80 mm o przepustowości 12 000 Mg/rok w procesie kompostowania na terenie Zakładu Utylizacji Odpadów w Gilwie Małej w ramach Projektu „Rozbudowa RIPOK w Gilwie Małej oraz rozwój systemu selektywnej zbiórki bioodpadów realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 - 2020, Osi Priorytetowej 11 Środowisko, Działanie 11.02 Gospodarka odpadami, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ do pobrania ze strony Zamawiającego: www.zuo.kwidzyn.pl>> zakładka: Przetargi. 3. Dokumentacja techniczna została sporządzona z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych i projektowana z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników 4. Zamawiający zastrzega, aby zastosowane do budowy materiały posiadały ważne aprobaty techniczne certyfikaty bezpieczeństwa i atesty higieniczne. 5. Zamawiający dopuszcza przy realizacji zamówienia zastosowanie urządzeń i materiałów równoważnych co do jakości i surowców użytych do ich wykonania do materiałów i urządzeń podanych w dokumentacji projektowej pod warunkiem ich zatwierdzenia przez Zamawiającego. 6. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom wraz z podaniem ich nazw o ile są mu znane. Wykonawca odpowiada za działania i zaniechania ewentualnych podwykonawców jak za własne. Przedmiotem zamówienia jest: Wykonanie robót budowlanych zgodnych z projektem budowlanym i pozwoleniem na budowę wraz dostawą, montażem i uruchomieniem wyposażenia technologicznego instalacji do biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych (stabilizacja) frakcji 0 - 80 mm o przepustowości 12 000 Mg/rok w procesie kompostowania. Zamawiający wymaga dostawy, montażu i uruchomienia kompletnego wyposażenia technologicznego instalacji do biologicznego przetwarzania w procesie kompostowania frakcji odpadów o granulacji 0-80 mm wydzielonej mechanicznie w sortowni zmieszanych odpadów komunalnych. Wyposażenie technologiczne należy zaoferować zgodnie z rozwiązaniami przyjętymi w projekcie budowlanym, dla którego zostało wydane pozwolenie na budowę. Odbiory Dostawy podlegają następującym etapom odbioru: a) odbiorowi technicznemu, b) próby końcowe (próby rozruchowe, ruch próbny), c) przejęcie Dostaw (protokół odbioru). Próby Końcowe Próby końcowe będą przeprowadzone po zakończeniu montażu oraz po dostarczeniu dokumentów w szczególności dokumentacji powykonawczej, instrukcji obsługi i konserwacji, przeszkoleniu personelu Zamawiającego. Wykonawca powiadomi o zamiarze przeprowadzenia każdej z faz prób końcowych z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem. Nie później niż 30 dni przed rozpoczęciem Prób Końcowych Wykonawca dostarczy Zamawiającemu, w wersji polskiej, robocze wersje Instrukcji funkcjonowania i eksploatacji dla maszyn i urządzeń. Instrukcje funkcjonowania i eksploatacji zostaną przygotowane w taki sposób, aby przedstawić krok po kroku opis przygotowań i uruchomienia, a także włączenia i wyłączenie z pracy. Instrukcje przygotowane przez Wykonawcę, powinny zostać wydrukowane (nie skopiowane) i oprawione w odpowiednie zeszyty. Wykonawca powinien zwrócić szczególną uwagę na następujące elementy, które powinien zamieścić w Instrukcjach funkcjonowania i eksploatacji: a) Reżim technologiczny b) Książkę eksploatacji c) Plan konserwacji i smarowań d) Wykaz Urządzeń wraz z nazwami producentów oraz podaną nazwą/ numerem modelu/ numerem katalogowym e) Wykaz rutynowych czynności eksploatacyjnych dostarczonych Urządzeń. f) Wykaz wymaganych części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych, które winny być magazynowane przez Zamawiającego w celu zapewnienia nieprzerwanej eksploatacji. g) Plany pokazujące instalacje faktycznie wykonane. h) Rysunki wykonawcze schematów sterujących. i) Schematy wykonawcze przedstawiające wszystkie połączenia elektryczne. j) Pełne i wyczerpujące instrukcje dotyczące wszystkich elementów dostarczonych Urządzeń. k) Świadectwa Dozoru Technicznego oraz Dokumentacja Techniczno - Ruchowa poszczególnych Urządzeń. l) Wykaz zalecanych smarów i ich zamienników. Próby rozruchowe obejmować będą: kontrolę urządzeń i elementów mechanicznych, elektrycznych oraz systemów sterowania. W szczególności próbom poddane będą: a) urządzenia i sieci elektryczne. Dla Urządzeń i sieci elektrycznych próby odbiorowe obejmować będą następujące odbiory: próbę zasilania, prezentację Urządzenia w trakcie działania wraz ze wszystkimi zabezpieczeniami i systemami sterowania, próby wydajności i próby maksymalnego obciążenia. Po przeprowadzeniu testu połączeń elektrycznych wydane zostanie tymczasowe świadectwo na działanie wszystkich urządzeń. b) Tymczasowe świadectwo dla urządzeń działających przy niższym napięciu zostanie wydane po zademonstrowaniu działania takich urządzeń podłączonych do prądu. c) System uziemienia. Sprawdzenie czy instalacje uziemienia i elektryczne spełniają wymagania odpowiednich PN. Ruch próbny rozpocznie się natychmiast po zakończeniu prób rozruchowych i będzie prowadzony nieprzerwanie przez Wykonawcę przez kolejne 13 tygodni. Dla potrzeb ruchu próbnego Zamawiający dostarczy odpady pochodzące z sortowni frakcja 0 mm – 80 mm. Wyniki ruchu próbnego, a tym samym Prób Końcowych, zostaną zaakceptowane wówczas, gdy zostaną osiągnięte efekty technologiczne i parametry: a) przepustowość dla procesu stabilizacji 12.000 Mg /rok liczona proporcjonalnie do czasu prób b) potwierdzające uzyskanie wymaganego poziomu stabilizacji zgodnie z wymaganimi określonymi w niniejszym opisie, c) zużycie energii elektrycznej nie większe niż gwarantowane przez Wykonawcę (nie więcej niż 10 kWh/Mg wsadu). Jeżeli rezultaty Prób Końcowych wykażą odstępstwo od gwarantowanych przez Wykonawcę, wówczas Wykonawca: a) zidentyfikuje przyczynę niepowodzenia; b) przekaże pisemną propozycję naprawienia; c) otrzyma pisemna zgodę Zamawiającego na ww. propozycję; oraz d) usunie przyczynę i ponownie przeprowadzi ruch próbny Przejęcie dostaw Przejęcie dostaw polega na finalnej ocenie rzeczywistego wykonania dostaw, montażu i uruchomienia w odniesieniu do zapisów i wymogów zawartych w umowie. Całkowite zakończenie dostaw oraz gotowość do przejęcia dostaw będzie stwierdzona przez Wykonawcę wpisem do dziennika budowy- montażu i udokumentowana pozytywnym protokołem Prób Końcowych potwierdzonym przez Zamawiającego. Zamawiający musi być obecny podczas Prób Końcowych. Do wystawienia protokołu odbioru Wykonawca jest zobowiązany przygotować następujące dokumenty: a) Dokumenty zainstalowanych maszyn, urządzeń i wyposażenia. b) Deklaracje zgodności lub certyfikaty zgodności wbudowanych materiałów zgodnie z specyfikacjami technicznymi i ewentualnie programem zapewnienia jakości. c) Protokoły z rozruchu mechanicznego i technologicznego, w tym z prób końcowych. d) Inwentaryzację powykonawczą e) Instrukcje eksploatacyjne oraz dokumenty użytkowe: • dla każdej części Urządzeń – instrukcje obsługi i instrukcje dotyczące konserwacji (3 egzemplarze), kopie rysunków linii technologicznej – rys. powykonawczy; • Instrukcje techniczne i instrukcje obsługi zawierające: – instrukcje techniczne i instrukcje obsługi Urządzeń, zawierające co najmniej: – karty katalogowe Urządzeń z adresami producentów i dostawców, – wydajności, dane eksploatacyjne, charakterystykę (krzywe, wykresy, świadectwa z badań i wszelki inne świadectwa, etc.); – dane techniczne; – opis funkcji; – instrukcje dotyczące instalacji i montażu; – aktualną konfigurację, parametry ustawienia, etc. – rysunki, listę części zamiennych, schematy okablowania i inne schematy; – licencje na oprogramowanie; – programy użytkownika; – instrukcje dotyczące konserwacji (remonty, usuwanie usterek, naprawy); – plan serwisowania (terminy i częstotliwość przeprowadzania przeglądów serwisowych); f) Ogólna dokumentacja zapewnienia jakości; g) Dokumentacja powykonawcza potrzebna do eksploatacji; h) Dokumentacja prowadzonych prób. W przypadku, gdy Zamawiający stwierdzi, że Wykonawca wykonał wszystkie dostawy, zamontował je i uruchomił oraz wykazał osiągnięcie wymaganych parametrów stabilizacji oraz dostarczył wymagane dokumenty oraz przeprowadził Próby Końcowe, Zamawiający podpisze protokół odbioru. Szkolenie personelu Wykonawca zobowiązany jest przeprowadzić szkolenie personelu Zamawiającego w zakresie obsługi i utrzymania wszystkich urządzeń i oprogramowania dostarczonego w ramach umowy. Szkolenie zostanie przeprowadzone przed i w trakcie prób końcowych. Szkolenie i materiały będą przeprowadzone w języku polskim. Wykonawca przygotuje i dostarczy na 7 dni przed szkoleniem program szkoleń i materiały szkoleniowe dla uczestników szkolenia. Uwaga: Zamawiający wymaga, aby na etapie montażu instalacji technologicznej Wykonawca przeprowadził wyjazdowe szkolenie dla grupy co najmniej 5 osób, przedstawiające obsługę i problematykę eksploatacyjną funkcjonującej instalacji w tożsamej do oferowanej technologii. Odpowiedzialność Zamawiającego W okresie prób Zamawiający będzie odpowiedzialny za: zatrudnienie personelu obsługującego według liczby i specjalności wskazanych przez Wykonawcę, dostarczenie odpadów o parametrach opisanych w niniejszym dokumencie, zapewnienie sprzętu, mediów i odbiór odpadów. Okres Gwarancji W okresie Gwarancji Wykonawca zobowiązany jest na swój własny koszt do reakcji (fizycznego rozpoczęcia usuwania awarii) na zgłoszone awarie w ciągu 48 godzin od zgłoszenia przez użytkownika nie wliczając dni wolnych od pracy. Wykonawca winien dostarczyć Zamawiającemu przed podpisaniem umowy część techniczną oferty (szczegółowy opis techniczno-technologiczny) instalacji biologicznej stabilizacji Wykonawca, w oparciu o informacje i wymagania Zamawiającego opisane szczegółowo w dokumentacji przetargowej (SIWZ wraz z załącznikami) winien przedstawić opis techniczno-technologiczny oferty obejmujący niżej wymienione elementy: 1. Schemat technologiczny procesu stabilizacji/kompostowania z oznaczeniem czasu trwania poszczególnych etapów oraz czasu nawadniania 2. Szczegółowy opis rozwiązań technicznych i technologicznych obejmujący: opis procesu technologicznego stabilizacji frakcji wydzielonej z odpadów komunalnych niesegregowanych oraz kompostowania odpadów ulegających biodegradacji, konstrukcje modułów wraz z zadaszeniem technologicznym, system napowietrzania i nawadniania, system sterowania procesem stabilizacji/kompostowania, 3. Szczegółowy opis rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych obejmujący: konstrukcję zamknięcia boksu - dachu i bram, rodzaj membrany stanowiącej poszycie dachu i bram, napęd otwierania dachu z czujnikiem wiatru, system napowietrzania: wentylatory i kanały napowietrzające, system nawadniania, system odprowadzania odcieków, sondę pomiaru temperatury, system sterowania procesem kompostowania i wizualizacji procesu technologicznego. 4. Obliczenia procesowe - technologiczne uwzględniające przyjęte w projekcie budowlanym ilości i wymiary modułów kompostowania intensywnego oraz parametry technologiczne takie jak: gęstość odpadów, czas intensywnej stabilizacji w modułach, przepływ masowy i objętościowy odpadów przez kompostownię, potwierdzające przyjęte założenia dotyczące wymaganej minimalnej rocznej przepustowości kompostowni, 5. Wykaz urządzeń stanowiących wyposażenie technologiczne instalacji do kompostowania uwzględniające nazwę i typ urządzenia, producenta, parametry techniczne, opis funkcji urządzenia, zainstalowaną moc. 6. Obliczenia potwierdzające planowane zużycie energii elektrycznej w przeliczeniu na 1 Mg stabilizowanych odpadów z uwzględnieniem wszystkich zastosowanych urządzeń stanowiących wyposażenie technologiczne kompostowni odpadów 7. Harmonogram realizacji przedsięwzięcia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45213280-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium w niniejszym postępowaniu wynosi 240.000,00 PLN. 2. Zamawiający żąda wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu (przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Powiślańskim Banku Spółdzielczym w Kwidzynie, nr: 51 8300 0009 0003 4645 2000 0020 – w tytule przelewu należy podać nazwę niniejszego zamówienia z dopiskiem „WADIUM”), 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240 z póź. zm.). 3. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wniesienia uznaje się chwilę uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 4. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 5. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 6. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 8 do SIWZ. Do Formularza Oferty należy dołączyć kosztorys ofertowy (sporządzony na podstawie dołączonej do SIWZ dokumentacji projektowej i STWiORB). Sporządzony kosztorys winien zawierać, co najmniej wypełnione kolumny zawierające informacje o kolejnym numerze pozycji, podstawie wyceny, opisie pozycji, ilości, cenie jednostkowej i wartości pozycji. Należy również podsumować wszystkie pozycje kosztorysu z podaniem „wartości ogółem” poszczególnych elementów robót. Wykonawca może dopisać pozycje, które jego zdaniem są niezbędne do prawidłowego zrealizowania zamówienia. Kosztorys ofertowy powinien zawierać również informacje o wysokości czynników cenotwórczych na podstawie których sporządzony został kosztorys ofertowy tj. stawkę roboczogodziny - (w PLN), koszty pośrednie (ogólne) – (Ko w %), koszty zakupu – (Kz w %), zysk – (Z w %). Załączony do oferty kosztorys ofertowy służyć będzie w szczególności ocenie czy złożona oferta nie zawiera ceny rażąco niskiej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną