Przetargi.pl
Budowa lokalnej biologiczno-mechanicznej oczyszczalni ścieków wraz z kanałem ścieku sanitarnego w miejscowości Grojec

Zakład Komunalny Gminy Oświęcim Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 32-600 Oświęcim, Sportowa
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 33 848 69 39, , fax. -
  • Data zamieszczenia: 2018-03-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Komunalny Gminy Oświęcim Sp. z o.o.
    Sportowa 9
    32-600 Oświęcim, woj. małopolskie
    tel. 33 848 69 39, , fax. -
    REGON: 36273401000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zkgo.gminaoswiecim.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa lokalnej biologiczno-mechanicznej oczyszczalni ścieków wraz z kanałem ścieku sanitarnego w miejscowości Grojec
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Budowa lokalnej biologiczno-mechanicznej oczyszczalni ścieków wraz z infrastrukturą techniczną, budowa grawitacyjnego kanału sanitarnego, budowa pompowni ścieków, budowa kanału tłocznego, budowa kanału sanitarnego z wylotem do rowu odbiorczego ścieku oczyszczonego. Poza robotami podstawowego zakresu przedmiotu zamówienia zostaną wykonane roboty towarzyszące, obejmujące: budowę wewnętrznej instalacji elektrycznej zasilającej pompownię i oczyszczalnię ścieków, budowę oświetlenia terenu, zabezpieczenie linii napowietrznej, budowę ogrodzenia systemowego oczyszczalni ścieków i pompowni ścieków, budowę zjazdu do oczyszczalni ścieków z utwardzeniem terenu. Roboty będą prowadzone na podstawie pozwolenia na budowę - Decyzja Starosty Oświęcimskiego nr 532/17 z dnia 31.07.2017r. Teren na, którym zlokalizowana będzie oczyszczalnia, pompownia ścieków oraz pozostałe elementy inwestycji znajduje się w strefie ochrony prawnej. Inwestycja zlokalizowana będzie na terenie zespołu pałacowo-parkowego wpisanego do rejestru zabytków, prowadzonego przez konserwatora zabytków pod nr A-128/M z dnia 11.01.2008r oraz nr A-673/91 z dnia 10.02.1994r. W związku z powyższym prace budowlane będą prowadzone pod nadzorem archeologicznym. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) Budowę lokalnej biologiczno-mechanicznej oczyszczalni ścieków, wykorzystującej metodę stałych złóż biologicznych, o przepływie grawitacyjnym Qd=26,80 m3/d wraz z utwardzeniem terenu. 2) Budowę studni instalacyjnej wyposażonej w dmuchawy napowietrzające. 3) Budowę grawitacyjnego kanału sanitarnego. 4) Budowę pompowni ścieków o wydajności Q = 3l/s wraz z utwardzeniem terenu; 5) budowę kanału tłocznego zakończonego studnią rozprężną. Poza robotami podstawowego zakresu przedmiotu zamówienia zostaną wykonane roboty towarzyszące obejmujące: 1) budowę wewnętrznej instalacji elektrycznej zasilającej pompownię i oczyszczalnię ścieków; 2) budowę oświetlenia terenu oczyszczalni; 3) zabezpieczenie linii napowietrznej; 4) budowę ogrodzenia systemowego oczyszczalni ścieków i pompowni ścieków; 5) budowę drogi dojazdowej do oczyszczalni ścieków wraz z zjazdem z ulicy Al. Ogrodowej; 6) budowę przyłącza wody Ø50 PE dla potrzeb oczyszczalni; 7) budowę studni wodomierzowej zlokalizowanej na terenie oczyszczalni; 8) budowę wylotu z oczyszczalni ścieków z umocnieniem rowu melioracyjnego. Oczyszczalnia ścieków i pompownia objęte będą systemem monitorowania ich pracy. Informacje o stanach obiektów będą przesyłane za pomocą bezprzewodowej transmisji danych GPRS do serwera stacji monitorującej (dyspozytorni) wskazanej przez Zamawiającego, w której zaimplementowana zostanie aplikacja do wizualizacji i monitoringu. Wykonawca zobowiązany jest do: 1) opracowania Programu Rozruchu oraz zapewnienia nadzoru mechanicznego i technologicznego nad prawidłowym przebiegiem rozruchu, 2) dostarczenie dokumentacji techniczno-rozruchowej urządzeń w języku polskim, 3) dostarczenie instrukcji BHP obsługi poszczególnych urządzeń, 4) dostarczenie instrukcji obsługi stanowiskowych, 5) przeprowadzenie szkolenia pracowników obsługi wskazanych przez Zamawiajacego. Wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Harmonogramu rzeczowo-finansowego stanowiący załącznik do SWIZ. Szczegółowy zakres robót ujmują: Dokumentacja projektowa, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR), Przedmiar robót (materiał pomocniczy do określenia przedmiotu zamówienia) stanowiące załącznik do SWIZ. Podstawą do określenia przedmiotu zamówienia przy kalkulowaniu ceny ryczałtowej jest pozwolenie na budowę oraz w/w dokumentacja projektowa. Zastrzeżenia Zamawiającego: 1) Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne zgodnie z § 30 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dn. 29 stycznia 2004 r. (Dz.U.2015.poz. 2164 z póź. zm.) wskazane przez Wykonawcę na etapie składania ofert, pod warunkiem zapewnienia parametrów technicznych, eksploatacyjnych, użytkowych nie gorszych niż określone w Przedmiarze robót oraz STWiOR. 2) Użyte w dokumentacji projektowej nazwy własne, znaki towarowe producenta, patenty lub wskazania ich pochodzenia są przykładowe i towarzyszy im sformułowanie: "lub równoważne". Mają one na celu, tylko i wyłącznie, określenie standardów i parametrów jakościowych, użytkowych oraz funkcjonalnych materiałów, urządzeń lub innych rozwiązań w sytuacji, gdy Zamawiający nie może ich opisać za pomocą dostatecznie dokładnych określeń. 3) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać w treści oferty, że oferowane przez niego rozwiązania (materiały, urządzenia, itp.) spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, bądź przewidują zastosowanie rozwiązań lepszych od wymaganych. Ocena możliwości zastosowania proponowanego urządzenia lub rozwiązania równoważnego winna być wykonana na postawie przeprowadzonej analizy: 1) parametrów technologicznych proponowanych urządzeń lub rozwiązań równoważnych; 2) zgodności parametrów technologicznych proponowanych urządzeń i rozwiązań równoważnych z parametrami ujętymi dokumentacją projektową. 3) poprawności gabarytów, kształtów i rozwiązań konstrukcyjnych w stosunku do gabarytów zaprojektowanych pomieszczeń oraz przestrzeni na ich montaż, w tym możliwości ich montażu, demontażu i podejść do czynności obsługowych i serwisowych, szerokości przejść dla pracowników obsługi, wielkości otworów drzwiowych, włazów technologicznych itp. 3) rozwiązań materiałowych, podejść i połączeń z instalacjami technologicznymi, ciężaru urządzeń, sprawdzenia obliczeń wytrzymałości stropów itp. 4) innych parametrów potwierdzających równoważność proponowanego urządzenia lub rozwiązania. 5). Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość zastosowanych materiałów, urządzeń, instalacji i armatury, montaż i uruchomienie oraz za zgodność ich wykonania z dokumentacją projektową, wymaganiami specyfikacji technicznej. Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych. Ofertę należy złożyć zgodnie ze wzorem formularza ofertowego stanowiącego załącznik do SIWZ. Inne wymagania Zamawiającego: 1) wszystkie zastosowane urządzenia muszą być objęte serwisem producenta, 2) czas reakcji serwisu nie może być dłuższy niż 72h od momentu zgłoszenia awarii, a w przypadku naprawy trwającej dłużej niż 72h Wykonawca zapewni urządzenie zastępcze, 3) w trakcie trwania gwarancji i rękojmi Wykonawca ponosi koszty obowiązkowych autoryzowanych serwisów i przeglądów, 4) W okresie obowiązywania gwarancji i rękojmi Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania napraw serwisowych przez serwis autoryzowany Producenta wbudowanych maszyn i urządzeń oraz ponoszenia z tego tytułu opłat. Zamawiający zastrzega sobie prawo ograniczenia robót lub wprowadzenia robót zamiennych na zasadach określonych w istotnych postanowieniach umowy. Na mocy art. 29.3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę wszystkich osób wykonujących czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia opisanego powyżej. Wykonawca zobowiązuje się, że Pracownicy o których mowa wyżej będą w okresie realizacji umowy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 z późń. zm.). Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy między innymi osób: kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych, itp. Zamawiający zastrzega sobie prawo wykonywania doraźnych czynności kontrolnych odnośnie wypełnienia ww. wymogu oraz przewiduje sankcje karne z ich nie wypełnienia które zostały opisane w projekcie Istotnych Postanowień Umowy - Załącznik Nr 7 do SIWZ Do obowiązków Wykonawcy należy również: 1) przekazanie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji powykonawczej w wersji papierowej i w wersji elektronicznej (po 2 egzemplarze), 2) wystąpienie i uzyskanie w imieniu Zamawiającego prawomocnej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, 3) zapewni sprawowanie kierownictwa budowy i robót przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia do prowadzenia prac w poszczególnych specjalnościach (kanalizacyjnych, elektrycznych i drogowych). Za koordynacje robót branżowych i prowadzenie dokumentacji budowy odpowiadać będzie kierownik budowy 4) umieścić na budowie w widocznym miejscu tablicę informacyjną oraz ogłoszenie, zawierające dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia 5) przekazanie Zamawiającemu, w terminie do 2 tygodni od przekazania placu budowy, specyfikacji materiałowej i harmonogramu dostawy urządzeń, 6) wykonanie i utrzymanie na swój koszt: zabezpieczenie terenu budowy, strzec znajdującego się tam mienia, zapewnić warunki bezpieczeństwa osób i mienia znajdującego się na jego terenie oraz strzec teren budowy przed wstępem osób nieupoważnionych, 7) dostarczenie dokumentacji jakościowej na zastosowane materiały, 8) opracowania planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia BIOZ na swój koszt, 9) przestrzeganie przepisów obowiązującego prawa w zakresie odpadów zawarte w ustawie z dn. 27.04.2001r. Prawo ochrony środowiska, ustawie z dn. 14.12.2012r. o odpadach, 10) zapewnienie na własny koszt transportu odpadów do miejsc utylizacji i poniesienie kosztów utylizacji 11) przestrzeganie obowiązujących przepisów w zakresie ochrony BHP oraz Ochrony P.Poż. 12) powiadomienia właścicieli sieci uzbrojenia o prowadzonych robotach wraz z pokryciem opłat za ustalenie nadzoru i odbiorów (jeżeli nastąpi taka konieczność), 13) zapewni nadzory specjalistyczne zarządców sieci wynikające z uzgodnień, Uwagi dodatkowe: 1) Wykonawca jest zobowiązany przed podpisaniem umowy złożyć kosztorys na wykonanie przedmiotu umowy, który spełniał będzie dokument poglądowy i pomocniczy przy realizacji inwestycji, 2) wszystkie prace winny być realizowane zgodnie z przepisami techniczno-budowlanymi, obowiązującymi normami oraz zasadami wiedzy technicznej i przepisami BHP, pod nadzorem osoby do tego uprawnionej, przy użyciu wyrobów budowlanych dopuszczonych do obrotu i powszechnego stosowania w budownictwie, 3) roboty należy prowadzić zgodnie z wymogami dokumentacji określającej przedmiot zamówienia oraz wymogami niniejszej SIWZ. 4) Wykonawca odpowiedzialny będzie za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia, 5) zakłada się, że Wykonawca dokonał wizji lokalnej przedmiotu zamówienia, zapoznał się z warunkami lokalnymi w jakich będą wykonywane roboty, w sposób szczegółowy zapoznał się z dokumentacją projektową, pozwoleniem na budowę, Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót, dokonał własnej weryfikacji przedmiaru robót w stosunku do przekazanego oraz proponowanej technologii robót i uwzględnił wszystkie powyższe elementy w oferowanej cenie, 6). Wykonawca zobowiązany będzie do udzielenia Zamawiającemu przed podpisaniem umowy pisemnej gwarancji jakości, 7) Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady przedmiotu zamówienia. Rękojmia na warunkach określonych przepisami Kodeksu Cywilnego z zastrzeżeniem zapisów SIWZ rozszerzających odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu rękojmi. Rękojmia dotyczy wszystkich usterek i wad nieprawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia oraz powstałych w okresie użytkowania. Okres rękojmi za wady przedmiotu zamówienia jest tożsamy z okresem gwarancji, 8) bieg terminu gwarancji i rękojmi rozpoczyna się licząc od dnia odbioru końcowego przedmiotu umowy lub potwierdzenia usunięcia wad stwierdzonych przy odbiorze ostatecznym przedmiotu umowy, a dla wymienionych materiałów z dniem ich wymiany. 9) Wykonawca winien przedstawić atesty i aprobaty na materiały użyte w budowie. 10) Wykonawca przed przystąpieniem do wykonania robót budowlanych zobowiązany jest wykonać wszelkie niezbędne wykopy kontrolne w celu uniknięcia kolizji z istniejącymi sieciami. 11) Zmiany w trakcie robót mogą być przez Wykonawcę wykonywane wyłącznie za zgodą Zamawiającego i Projektanta. Fakt taki odnotowuje się w dzienniku budowy odpowiednim wspólnym wpisem kierownika budowy i inspektora nadzoru, a także projektanta. 12) Zamawiający nie zapewnia punktu poboru energii elektrycznej i wody oraz innych mediów potrzebnych do realizacji zamówienia. 13) Wykonawca jest odpowiedzialny za szkody powstałe w trakcie realizacji robót wobec właścicieli posesji i nieruchomości, a także wobec innych osób trzecich oraz ponosi konsekwencje powstałe w wyniku nieterminowego ich usuwania. 14) Zamawiający zastrzega sobie prawo do potrącania z wynagrodzenia Wykonawcy należności z tytułu kar przewidzianych w umowie. 15) Wykonawca winien w ramach przedmiotu zamówienia wykonać dokumentację powykonawczą, zapewnić obsługę geodezyjną wraz z wykonaniem inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej. 16) Wysokość wynagrodzenia przysługujące Wykonawcy ma charakter ryczałtowy, nie podlega waloryzacji oraz uwzględnia wszystkie wymagane opłaty i koszty niezbędne do zrealizowania przedmiotu umowy, 17) dopuszcza się możliwość częściowego fakturowania robót do wysokości 90% wartości przedmiotu zamówienia, 10% wartości przedmiotu zamówienia zostanie rozliczone fakturą końcową po odbiorze końcowym robót i przedłożeniu prawomocnego pozwolenia na użytkowanie. 18) Okres gwarancji zaoferowany przez Wykonawcę w ofercie nie może być krótszy niż 5 lat i nie dłuższy niż 8 lat. Wykonawca zobowiązany będzie do udzielenia Zamawiającemu przed podpisaniem umowy pisemnej gwarancji jakości.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45252127-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 13.1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości:12 000.00 PLN (słownie: dwanaście tysięcy 00/100 PLN) 13.2. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 2018-04-09 do godz. 12:00. 13.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: ABS Bank Spółdzielczy w Andrychowie 38 8110 1023 2003 0302 1037 0002; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z dnia 2007r. nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 13.4. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. 13.5. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu przelewem Wykonawca dołącza do oferty kopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać nazwę przedmiotu zamówienia. 13.6. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. 13.7. Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna musi być czynnością jednostronnie zobowiązującą, mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu, obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp oraz zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty kwoty wadium na rzecz Zamawiającego. Oryginał dokumentu należy dołączyć do oferty lecz nie zszywać z nią trwale. 13.8. Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa będąca formą wniesienia wadium musi spełniać następujące wymagania: a: ustalić beneficjenta gwarancji b: określać kwotę gwarantowaną w złotych polskich – określona w SIWZ c: określać termin ważności gwarancji – określony w SIWZ d: określać przedmiot gwarancji – określony w SIWZ e: być gwarancją nieodwracalną, bezwarunkową płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. 13.9. Zamawiający zwróci wadium na zasadach określonych w art. 46 ust.1, 1a, 2 i 4 ustawy Pzp. 13.10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13.11. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Załącznik Nr 3 do SIWZ Wykonawca składa Zamawiającemu Oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp . Zobowiązanie podmiotów trzecich do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów. Załącznik Nr 6 do SIWZ Pisemne Zobowiązanie podmiotów, na zdolnościach lub sytuacji których Wykonawca polega, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wzór Formularza oferty Załącznik Nr 1 do SIWZ Zestawienie rzeczowo-finansowe Załącznik Nr 1 do Formularza oferty Pełnomocnictwo Opcjonalnie, jeśli występuje pełnomocnik – pełnomocnictwo (w oryginale lub notarialnie potwierdzonej kopii) dla osoby reprezentującej w niniejszym postępowaniu Wykonawcę lub pełnomocnictwo dla osoby lub podmiotu reprezentującego kolka Wykonawców składających ofertę wspólną. Wadium - wniesione w pieniądzu, przelewem, Wykonawca dołącza do oferty kopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać nazwę przedmiotu zamówienia; - wniesione w innej formie niż pieniądz należy w formie oryginału dołączyć do oferty lecz nie zszywać z nią trwale.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach