Przetargi.pl
„Budowa lodowiska z funkcją kortu tenisowego wraz z zadaszeniem i budynkiem obsługowym przy ul. Fabrycznej w Opolu Lubelskim”

Gmina Opole Lubelskie ogłasza przetarg

  • Adres: 24-300 Opole Lubelskie, ul. Lubelska
  • Województwo: brak
  • Telefon/fax: tel. 81 827 72 01 , fax. 81 827 72 00
  • Data zamieszczenia: 2020-12-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Opole Lubelskie
    ul. Lubelska 4
    24-300 Opole Lubelskie, woj. brak
    tel. 81 827 72 01, fax. 81 827 72 00
    REGON: 43102002600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://umopolelubelskie.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa lodowiska z funkcją kortu tenisowego wraz z zadaszeniem i budynkiem obsługowym przy ul. Fabrycznej w Opolu Lubelskim”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje budowę lodowiska i kortu tenisowego wraz z zadaszeniem, budynkiem obsługowym i infrastrukturą towarzyszącą w Opolu lubelskim przy ul. Fabrycznej na działkach 387, 386/1 oraz 385. 2. Zakres zamówienia obejmuje między innymi wykonanie: 1) Rozbiórka kortu tenisowego, dojść, fragmentu bieżni wraz z podbudowami oraz rozbiórka ogrodzenia, 2) płyty lodowiska i kortu tenisowego z instalacją technologiczną lodowiska, 3) hali namiotowej z instalacją oświetlenia, 4) budynku obsługowego z instalacjami wody, ciepłej wody, kanalizacji sanitarnej, wentylacji, klimatyzacji, elektrycznymi, oświetleniem i elektrycznego ogrzewania, 5) agregatu chłodniczego z instalacją technologiczną lodowiska, 6) instalacji oświetlenia terenu oraz montaż kamer monitoringu, 7) dojść i dojazdów, 8) ogrodzenia wraz z bramami i furtkami, 9) odwodnienie liniowe wzdłuż płyty lodowiska, 10) 2 przyłączy kanalizacji deszczowej, 11) przyłącza kanalizacji sanitarnej, 12) przyłącza wodociągowego, 13) elektrycznej wewnętrznej linii zasilającej, 14) zewnętrznej instalacji oświetlenia terenu i kamer, 15) przeniesienie słupa oświetleniowego, 16) przebudowy istniejącej kanalizacji sanitarnej, 17) odtworzenia fragmentu istniejącej bieżni poliuretanowej, 18) montaż uzupełniających elementów wyposażenia: ławki, kosze, stojaki na rowery. 19) dostawa wyposażenia zgodnie z dokumentacją projektową oraz specyfikacja dostawy; 20) dokonanie próby ciśnieniowej przez 24 godziny w zakresie sprawdzenia szczelności instalacji chłodniczej lodowiska potwierdzonej protokołem podpisanym przez strony; 21) opracowanie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego oraz wykonanie oznakowania wg instrukcji (w zakresie zakup oznakowania oraz sprzętu gaśniczego); 22) opracowanie charakterystyki energetycznej dla budynku obsługowego; 23) przeszkolenie użytkowników w zakresie eksploatacji lodowiska, w szczególności w zakresie obsługi technologii lodowiska i urządzeń służących do utrzymania obiektu lodowiska; 24) wykonanie oznakowania band lodowiska z logo Gminy Opole Lubelskie; 25) oznakowanie chodzików do nauki jazdy z logo Gminy Opole Lubelskie; 26) dostawa nagłośnienia lodowiska wg specyfikacji dostawy nagłośnienia stanowiącej załącznik nr 12 do SIWZ. 3. Zgodnie z ustaleniami zawartymi w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego działki o nr ewid. 387, 386/1 oraz 385 usytuowane są na terenie oznaczonym symbolem:„B68 UO” – z przeznaczeniem pod zabudowę usługową- usługi oświaty, obiekty infrastruktury technicznej. 4. Gruz i złom metalowy pochodzący z rozbiórki Wykonawca zagospodarowuje we własnym zakresie. 5. Zamawiający informuje, że wskazane na projekcie zagospodarowania terenu dwa drzewa kolidujące są usunięte. W zakresie zamówienia należy usunięcie na trwale karp po wyciętych drzewach i wywiezienie. 6. Do obowiązków Wykonawcy należy wycinka wszelkich kolidujących zakrzaczeń, korekta gałęzi drzew. 7. Teren inwestycji znajduje się na terenie rekreacyjno – sportowym przy zespole boisk orlik, który w trakcie realizacji zamówienia będzie terenem wykorzystywanym zgodnie z funkcja z wyłączeniem terenu objętego inwestycją. Do obowiązków Wykonawcy należy konsultowanie harmonogramu prac z Dyrektorem Szkoły oraz zapewnienie bezpieczeństwa na terenie robót oraz terenie bezpośrednio przyległym. 8. Nawierzchnię z kortu tenisowego wraz z podbudowami pochodzącymi z rozbiórki Wykonawca zagospodarowuje we własnym zakresie. 9. Wykonawca zapewnia nieodpłatny serwis wybudowanej infrastruktury lodowiska (technologia, urządzenia) przez okres co najmniej 36 miesięcy. 1) W pierwszy roku serwis będzie polegał na: a) przygotowaniu płyty lodowiska wraz z niezbędnym wyposażeniem na potrzeby rozpoczęcia pierwszego sezonu pracy lodowiska; b) przygotowaniu do sezonu wyposażenia (przegląd, konserwacja, ostrzenie) w postaci łyżew, sprzętu do nauki jazdy, rolba; c) wykonanie pierwszej pielęgnacji powierzchni tafli lodowiska przy użyciu zakupionego wyposażenia w postaci rolby; d) zapewnienie stałego doradztwa w zakresie wybudowanego lodowiska i obsługi urządzeń dla pracowników zajmujących się eksploatacją obiektu; e) demontaż lodowiska po zakończonym sezonie i przygotowanie obiektu do funkcji kortu tenisowego; 2) W kolejnych latach serwis będzie polegał na dokonaniu: a) przed rozpoczęciem sezonu przeglądu urządzeń i instalacji, dokonaniem sprawdzenia ich stanu potwierdzonego protokołem; b) likwidacji niedrożności i wycieków, c) napraw bieżących, d) inspekcji pod kątem nieszczelności parowników, skraplaczy i systemu wymiany, e) doładowania czynnika chłodniczego do odpowiednich wartości ciśnienia, f) przeglądu sprężarek, wymiany oleju, g) inspekcji, wymiany filtrów, zaworów, h) przeglądu i naprawy instalacji elektrycznej agregatu oraz sterowania. i) przeglądu i naprawy instalacji paliwowej rolby, j) przeglądu i naprawy instalacji hygrauliczno-mechanicznej rolby, k) ewentualnej naprawy band lodowiska (wymiana poszycia, śrub, pochwytów, okopówek itp.). 10. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia winien dostarczyć oprócz wyposażenia objętego dokumentacją projektową wyposażenie zgodne ze specyfikacją stanowiącą załącznik do niniejszej specyfikacji – załącznik nr 11 do SIWZ. 11. Zamawiający dopuszcza odstępstwa od podanych parametrów wyposażenia pod warunkiem, że parametry proponowanego sprzętu/wyposażenia będą lepsze od projektowanych. 12. Zamawiający dopuszcza odstępstwa od podanych wymiarów zewnętrznych mebli, wyposażenia pod warunkiem zachowania funkcji dostosowanej do gabarytów pomieszczeń. 13. Zamawiający wymaga przedstawienia zestawienia proponowanego wyposażenia w formie tabelarycznej. Zestawienie powinno zawierać tabelę z projektowanymi parametrami danego wyposażenia oraz z określeniem parametrów proponowanego wyposażenia. 14. Zamawiający nie przewiduje dzielenia przedmiotu zamówienia. 15. Wykonawca jest obowiązany do przedkładania Inspektorowi Nadzoru wniosków materiałowych, które winny zawierać dokumenty potwierdzające spełnienie parametrów technicznych danego wyrobu / urządzenia zgodnie z projektem budowlanym/przepisami. Wnioski materiałowe musza być podpisane przez kierownika budowy / kierownika robót. Bez podpisu kierownika budowy / robót wnioski nie będą rozpatrywane przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. Wnioski materiałowe musza być przedkładane na co najmniej 7 dni przed planowanym wbudowaniem / montażem. Po wbudowaniu materiału, wyrobu, urządzenia, załączone do wniosku materiałowego: atesty, deklaracje zgodności, karty techniczne, krajowe deklaracje właściwości użytkowych powinny zawierać zapis „Materiał wbudowano na inwestycji pn. "Budowa lodowiska z funkcją kortu tenisowego wraz z zadaszeniem i budynkiem obsługowym przy ul. Fabrycznej w Opolu Lubelskim". 16. Wykonawca zabezpiecza we własnym zakresie energię elektryczną i wodę do celów budowlanych. 17. Informujemy, że do obowiązków Wykonawcy należy oznakowanie terenu robót i jego zabezpieczenie , w celu zapewnienia bezpieczeństwa dla przyległego terenu szkoły i innych użytkowników; 18. Jeżeli w SIWZ, przy opisie przedmiotu zamówienia użyte są znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, Zamawiający wymaga, aby traktować takie wskazanie jako przykładowe i dopuszcza składanie ofert z rozwiązaniami równoważnymi, o ile zapewnią one zgodność realizacji przedmiotu zamówienia z SIWZ wraz z załącznikami. 19. W przypadku rozbieżności parametrów technicznych w dokumentacji technicznej, do wyceny należy przyjąć produkt/urządzenie o parametrach lepszych. 20. Szczegółowy zakres zamówienia obejmuje: dokumentacja projektowa składająca się z projektu budowlanego wszystkich branż / projektu wykonawczego wszystkich branż– załącznik nr 8, przedmiarów robót wszystkich branż - załącznik nr 9, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych - załącznik nr 10 do SIWZ. Załącznikiem do SIWZ nr 11 jest również zbiór dokumentów formalno-prawnych dotyczących inwestycji oraz do SIWZ. 21. Roboty należy realizować również w oparciu o Decyzję nr 55/2020 znak AB.6740.5.11.2020 z dnia 06.03.2020. 23. Zamawiający dopuszcza korzystanie z podwykonawców. W takiej sytuacji Wykonawca: może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy za wyjątkiem robót budowlanych wchodzących w zakres inwestycji, które ma obowiązek wykonać siłami własnymi tj. Osobiste wykonanie bezdylatacyjnej mrożeniowej płyty lodowiska wraz z instalacją chłodniczą i sterowniczą. a) jest zobowiązany wskazać w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy (oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców; Uwaga: powyższy warunek będzie ciągle monitorowany przez zamawiającego. b) jest zobowiązany wskazać w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy (oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców; c) w przypadku podpisania umowy Wykonawca będzie zobowiązany, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia podał - o ile są już znane, nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w usługi. Wykonawca będzie zawiadamiał zamawiającego o wszelkich zmianach danych, dotyczących podwykonawców w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazywał informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych lub usług. Wykonawca będzie zobowiązany zgłosić podwykonawców na zasadach określonych w przepisach art. 143 b ustawy prawo zamówień publicznych. d) Jeżeli późniejsza zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest zobowiązany wskazać Zamawiającemu, że proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełniają je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Kary umowne za nieprawidłowe zgłaszanie podwykonawców oraz realizowanie na ich rzecz płatności określone są we wzorze umowy. e) Zamawiający określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę wszystkich osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: - wykonywanie prac objętych zakresem zamówienia wskazanym w Części III SIWZ w tym prac fizycznych oraz operatorów sprzętu, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców – wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o prace oraz kontrolowanie tego obowiązku przez zamawiającego zawarto we wzorach umów stanowiących załącznik nr 7 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45220000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Ustala się wadium w wysokości: 50.000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych); 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank PKO BP S.A. Nr konta: 76 1020 3235 0000 5002 0007 4336 z dopiskiem wadium do sprawy: IPR.271.6.2020 4. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się dzień i godzinę uznania kwoty wadium na rachunku Zamawiającego. 5. Wadium można wnieść do dnia, w którym upływa termin składania ofert, ale przed nadejściem godziny, do której powinny być złożone oferty. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie, o której mowa w ust. 2 lit. b-e niniejszej części, do upływu terminu składania ofert należy przedłożyć dokument w formie oryginału do siedziby Zamawiającego tj.: Urząd Miejski w Opolu Lubelskim, ul. Lubelska 4, 24-300 Opole Lubelskie w Punkcie Obsługi Klienta na parterze Urzędu Miejskiego w Opolu Lubelskim lub dołączyć do oferty. 7. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium: 1) wszystkim Wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 9 niniejszej części. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3) na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust 8 pkt 1 niniejszej części SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:  odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego sposobu spełnienia tego warunku,
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: - Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert (o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), samodzielnie (bez odrębnego wezwania ze strony zamawiającego) przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innymi wykonawcami składającymi oferty w danym postępowaniu (o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP) – wg załącznika do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia; - Do oferty prosimy załączyć dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę oraz dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy (np. dokumenty rejestrowe itp).; -Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Nie jest dopuszczalne, żeby Wykonawca samodzielnie wykazujący spełnienie warunku na etapie składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, na etapie późniejszym (składanie, uzupełnianie dokumentów na wezwanie Zamawiającego) powołał się w tym względzie na zdolności podmiotu trzeciego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach