Przetargi.pl
Budowa lądowiska dla śmigłowców ratunkowych Lotniczego Pogotowia Ratunkowego na potrzeby Szpitalnego Oddziału Ratunkowego SPZOZ w Wieluniu

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Wieluniu ogłasza przetarg

  • Adres: 98300 Wieluń, ul. Szpitalna
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 438 406 800 , fax. 438 406 801
  • Data zamieszczenia: 2016-12-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Wieluniu
    ul. Szpitalna 16
    98300 Wieluń, woj. łódzkie
    tel. 438 406 800, fax. 438 406 801
    REGON: 31014300000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: inny:

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa lądowiska dla śmigłowców ratunkowych Lotniczego Pogotowia Ratunkowego na potrzeby Szpitalnego Oddziału Ratunkowego SPZOZ w Wieluniu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na budowie lądowiska dla śmigłowców ratunkowych Lotniczego Pogotowia Ratunkowego na potrzeby Szpitalnego Oddziału Ratunkowego SPZOZ w Wieluniu. Zamówienie prowadzone w ramach realizacji projektu nr POIS.09.01.00-00-0019/16 pt.: „Wsparcie Szpitalnego Oddziału Ratunkowego SPZOZ w Wieluniu poprzez budowę lądowiska dla śmigłowców ratunkowych oraz zakup niezbędnego sprzętu medycznego” w ramach działania 9.1 Infrastruktura ratownictwa medycznego, Oś priorytetowa IX Wzmocnienie strategicznej infrastruktury ochrony zdrowia, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. 2. Do zadań Wykonawcy należy w szczególności: 1) wykonanie robót budowlanych, montażowych, instalacyjnych i wykończeniowych związanych z budową lądowiska wraz z rozruchem technologicznym i przekazaniem płyty lądowiska oraz niezbędną infrastrukturą do użytkowania, zgodnie z dokumentacją projektową stanowiącą załącznik nr 7 do SIWZ, 2) dokonanie odbiorów technicznych zrealizowanych robót dotyczących kolejnych etapów inwestycji oraz robót podlegających zakryciu, 3) ścisła współpraca z wykonawcą projektu lądowiska w celu przygotowania odpowiedniej dokumentacji, instrukcji, opinii, itp. niezbędnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie wybudowanego obiektu budowlanego – lądowiska 4) uzyskanie w imieniu Zamawiającego wszystkich wymaganych obowiązującymi przepisami prawa, opinii i decyzji administracyjnych (wpis lądowiska do ewidencji lądowisk prowadzonej przez Prezesa ULC, jako lądowiska całodobowego, zgłoszenia lądowiska do LPR w celu ujęcia go w instrukcji operacyjnej) umożliwiających realizację przedmiotu zamówienia i jego odbiór końcowy do użytkowania, 5) uruchomienie lądowiska wraz z towarzyszącą mu infrastrukturą, które nastąpi po uzyskaniu odpowiednich decyzji administracyjnych i pozwoleń na użytkowanie lądowiska, 6) przeszkolenie personelu technicznego wyznaczonego przez Zamawiającego do obsługi lądowiska i jego infrastruktury. 3. Wykonawca zabezpieczy we własnym zakresie i na własny koszt, wszystkie materiały niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia, w tym w szczególności konieczne ekspertyzy, opinie, badania i pomiary, podkłady geodezyjne, mapy oraz dopełni wszelkich niezbędnych formalności administracyjnych. Oferta musi uwzględniać wszystkie koszty związane z prawidłową realizacją zamówienia „pod klucz”. 4. Zamawiający informuje, że do wykonania robót mogą być użyte tylko materiały posiadające aprobaty i atesty techniczne dopuszczające do stosowania w budownictwie oraz certyfikaty lub deklaracje zgodności wyrobu z aprobatą lub odpowiednią normą. Dla materiałów, dla których zgodnie z obowiązującym prawem nie są wymagane aprobaty techniczne, certyfikaty lub deklaracje zgodności wyrobu ze stosowaną aprobatą lub odpowiednią polską normą dopuszcza się przedstawienie rekomendacji technicznej ITB dopuszczającej stosowanie ww. materiałów w budownictwie. Zamawiający informuje, że projektant zapewnia nadzór autorski nad prawidłową realizacją zamierzeń przyjętych do wykonania i zapisanych w dokumentacji projektowej. 5. Dokumentacja projektowa może wskazywać dla niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza składanie ofert równoważnych, a wszelkie towary określone w dokumentacji, pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Poprzez zapis dot. minimalnych parametrów jakościowych wymagań Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. 6. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawców rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań opisanych w niniejszej SIWZ. Zgodnie z art. 30 ust. 5 Wykonawca, który w ofercie powoła się na zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanych w SIWZ, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 7. Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia zawiera dokumentacja techniczna, stanowiąca załącznik nr 7 do SIWZ, obejmująca: 1) projekt budowlany, 2) przedmiary robót, 3) specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót, 4) pozwolenie na budowę. 8. Zestawienie robót planowanych do wykonania w ramach ww. zamówienia podane jest w przedmiarach robót, stanowiących materiał pomocniczy i informacyjny do sporządzenia wyceny. Wykonawca w ramach zadania wykona wszelkie niezbędne prace do wykonania związane z budową i oddaniem do użytkowania lądowiska. 9. W trakcie realizacji robót należy ponadto stosować się do obowiązujących warunków technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, Polskich Norm oraz norm europejskich, o ile takie obowiązują w Polsce, przepisów prawa budowlanego. 10. Zamawiający umożliwia przeprowadzenie przez Wykonawców wizji lokalnej do upływu terminu składania ofert. Wizja lokalna ma charakter wyłącznie fakultatywny; Wykonawca może, ale nie musi brać w niej udziału. 11. Przed przystąpieniem do wizji lokalnej przedstawiciele Wykonawców zobowiązani będą do podpisania stosownego oświadczenia w zakresie ochrony danych osobowych, wynikających z przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 922). 12. Zamawiający informuje, że termin przeprowadzenia wizji lokalnej terenu dla Wykonawców można ustalać z pracownikami Działu Obsługi i ZP, w każdy dzień roboczy w godz. 09:00 -13:00. 13. Wykonawca zobowiązany jest do ponoszenia odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników i osób trzecich, a powstałych w związku z prowadzonymi robotami. 14. Wykonawca udzieli Zamawiającemu minimum: 1) 36-miesięcznej gwarancji na roboty budowlane (gwarancja stanowi kryterium, więc okres ten może ulec wydłużeniu) 2) 36-miesięcznej gwarancji na sprzęt i urządzenia technologiczne budowlane (gwarancja stanowi kryterium, więc okres ten może ulec wydłużeniu) oraz rękojmi na okres minimum 36 miesięcy (okres może ulec wydłużeniu) za wady fizyczne i prawne na zasadach określonych w przepisach Kodeksu Cywilnego, licząc od daty odbioru końcowego robót. Wykonawca zapewni bezpłatny autoryzowany serwis producenta urządzeń technologicznych. W trakcie trwania okresu gwarancji Wykonawca zapewni bezpłatny serwis, przeglądy i konserwację wszystkich instalacji i urządzeń, których serwisowanie i konserwacja jest wymagana przepisami i zaleceniami producenta w celu utrzymania ciągłej sprawności i zachowania warunków gwarancyjnych. 15. Wykonawca dla wypełnienia swoich zobowiązań powinien zapewnić doświadczone i wykwalifikowane osoby zdolne do prowadzenia wszelkich powierzonych zadań, uprawnione do kierowania robotami budowlanymi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i w zgodzie z postanowieniami odpowiednich decyzji, uzgodnieniami i opiniami, warunkującymi prawidłową realizację zamówienia. 16. Obowiązki stawiane Wykonawcy: 1) prawidłowe wykonanie wszystkich prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową, warunkami wykonania oraz z aktualnie obowiązującymi normami polskimi, polskim prawem budowlanym wraz z aktami wykonawczymi do niego i innymi obowiązującymi przepisami; 2) opracowanie kompletnej dokumentacji powykonawczej w jednym egzemplarzu i przekazanie jej Zamawiającemu w terminie odbioru końcowego; 3) zorganizowanie placu budowy i wszystkich innych czynności niezbędnych do właściwego wykonania prac. Wykonawca jest zobowiązany zabezpieczyć i oznakować prowadzone roboty oraz dbać o stan techniczny i prawidłowość oznakowania przez cały czas trwania realizacji zadania. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za teren budowy od chwili przejęcia placu budowy; 4) współpraca ze służbami Zamawiającego oraz inspektorem nadzoru; 5) prowadzenie dziennika budowy i udostępnianie go Zamawiającemu celem dokonywania wpisów i potwierdzeń; 6) umieszczenie na budowie w widocznym miejscu tablicy informacyjnej oraz ogłoszenie zawierające dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia; 7) przygotowanie obiektu i wymaganych dokumentów łącznie z dokumentacją powykonawczą do dokonania odbioru przez Zamawiającego; 8) zgłaszanie robót podlegających zakryciu do odbioru; 9) przestrzeganie przepisów bhp i ppoż.; 10) zapewnienie kadry i nadzoru z wymaganymi uprawnieniami; 11) zapewnienie sprzętu spełniającego wymagania norm technicznych; 12) utrzymanie porządku na placu budowy w czasie realizacji prac; 13) likwidacja placu budowy i zaplecza własnego Wykonawcy bezzwłocznie po zakończeniu prac, lecz nie później niż do dnia odbioru końcowego. 14) usunięcia z terenu budowy wszystkich zbędnych odpadów powstałych podczas remontu (gruz rozbiórkowy, zdemontowane części instalacji i osprzętu, ścięte drzewa, gałęzie i karpiny po nich, itp.) 15) ponoszenie pełnej odpowiedzialności cywilnej za szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczące pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy. 17. Zamawiający informuje, że posiada harmonogram finansowo – rzeczowy robót do wykonania w ramach realizacji przedmiotu zamówienia, stanowiący załącznik do umowy o dofinansowania i roboty będą wykonywane zgodnie z nim. Przedmiot zamówienia należy wykonać w trzech etapach: 1) I Etap: roboty rozbiórkowe, demontaże, wycinka drzew, roboty ziemne – realizacja do końca I kwartału 2017 r. – dopuszcza się rozliczenie wykonanych robót w 7% zakresu robót stanowiących przedmiot zamówienia, 2) II Etap: roboty budowlane i drogowe (mur oporowy, płyta lądowiska, fundamenty, chodniki, drogi i place) – realizacja do końca II kwartału 2017 r. – dopuszcza się rozliczenie wykonanych robót w 27% zakresu robót stanowiących przedmiot zamówienia, 3) III Etap: roboty instalacyjne i wyposażeniowe – realizacja do dnia 31 sierpnia 2017 r. - rozliczenie końcowe wykonanych robót stanowiących przedmiot zamówienia. 18. Zamawiający informuje, iż jest w chwili obecnej na etapie starania się o wycięcie drzew stanowiących przeszkody lotnicze i na czas rozpoczęcia robót otrzyma stosowne pozwolenie. 19. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom. W takim przypadku zobowiązany jest do: wykazania w formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom oraz do podania nazw (firm) Podwykonawców. Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez Zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu są zgodne z wymogami ustawy. Umowa o podwykonawstwo będzie wymagała akceptacji przez Zamawiającego przed jej podpisaniem. W treściach umów muszą być zawarte zapisy zobowiązujące Wykonawcę i Podwykonawcę do przedstawiania Zamawiającemu protokołów odbiorów częściowych i końcowych podpisanych pomiędzy Wykonawcą i Podwykonawcą. W przypadku jeśli w tych protokołach zawarte będą zastrzeżenia lub uwagi, Wykonawca zobligowany będzie do przestawienia dokumentu potwierdzającego ich faktyczne usunięcie. Ponadto wykonawca zobowiązany będzie do przedstawienia Zamawiającemu, przed datą końcowego rozliczenia z Zamawiającym - najpóźniej na dzień poprzedzający ostateczną zapłatę, oświadczenia Podwykonawców potwierdzającego faktyczne otrzymanie zapłaty od Wykonawcy. Brak oświadczeń będzie skutkował wstrzymaniem zapłaty należnej Wykonawcy bez żadnych konsekwencji dla Zamawiającego wynikającej z nieterminowej zapłaty wynagrodzenia należnego wykonawcy. 20. Zamawiający nie nakłada obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. Informacje o umowach o podwykonawstwo, których przedmiotem są dostawy lub usługi, nie podlegają obowiązkowi przedkładania Zamawiającemu. Wyłączenie to nie dotyczy umów o podwykonawstwo, których przedmiotem są dostawy lub usługi, o wartości netto większej niż 10 000,00 PLN. 21. Na podstawie art. 29 ust. 3a. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane w wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy m.in. osób kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych. W związku z powyższym Wykonawca w odniesieniu do swoich pracowników musi przed rozpoczęciem wykonywania czynności przez te osoby przedstawić inspektorowi nadzoru kopię umów o pracę lub zgłoszeń ZUS-owskich. W odniesieniu do Podwykonawców kopie umów o pracę lub zgłoszeń ZUS-owskich należy przedłożyć wraz kopią umowy o podwykonawstwo jednak nie później niż przed rozpoczęciem wykonywania czynności przez te osoby. Bez spełnienia tych wymogów osoby nie będą wpuszczane na plac budowy, a więc nie będą mogły wykonywać pracy z winy Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45235110-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości: 10. 000,00 PLN (brutto). 2. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy. 3. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, gwarancja lub poręczenie powinno być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i powinno zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), Gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, 3) kwotę gwarancji, 4) termin ważności gwarancji, 5) zobowiązanie gwaranta do: „zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, lub b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, lub d) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.” Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczeń należy dołączyć do oferty w kopii, a oryginał oddzielnie. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek Zamawiającego: nr konta: 15 1560 0013 2474 7608 8000 0003 z dopiskiem „Wadium – Budowa lądowiska dla śmigłowców ratunkowych LPR w SPZOZ w Wieluniu” 5. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 6. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale niewystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 7. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ust. 1-4 ustawy. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną