Przetargi.pl
Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z modernizacją oczyszczalni ścieków w Lipnicy Wielkiej.

Gmina Lipnica Wielka ogłasza przetarg

  • Adres: 34-483 Lipnica Wielka, Lipnica Wielka 518
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. +48 182634595
  • Data zamieszczenia: 2023-02-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lipnica Wielka
    Lipnica Wielka 518
    34-483 Lipnica Wielka, woj. małopolskie
    tel. +48 182634595
    REGON: 491892357
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lipnicawielka.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z modernizacją oczyszczalni ścieków w Lipnicy Wielkiej.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1 część: Budowa kanalizacji sanitarnej w Lipnicy Wielkiej oraz budowa kanalizacji w systemie zaprojektuj i wybuduj.W tym:Zadanie 1: Budowa kanalizacji sanitarnej w Lipnicy WielkiejZadanie 2: Budowa kanalizacji sanitarnej w Lipnicy Wielkiej w systemie zaprojektuj i wybudujZadanie 1:Budowa kanalizacji sanitarnej w Lipnicy Wielkiej przedmiot zamówieni obejmuje 4 etapy:Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja techniczna dla poszczególnych etapów w tymSTWiORB, przedmiary- stanowiące dokumentację poglądową oraz dodatkowe opisy wyłączeń ,których nie należy wyceniaći składać w ramach ceny ofertowej.Przyłączy do budynków nie należy wyceniać, nie podlegają wykonawstwu w ramach niniejszego postępowania.Zadanie 2: Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej na tereniegminy Lipnica Wielka w miejscowościach: Lipnica Wielka oraz Kiczory. W ramach zadania przewiduje się budowę siecikanalizacji sanitarnej wraz z sięgaczami do działek o długości około 409 m (w tym 384 m sieci o średnicy 200 mm oraz 25 mo średnicy 160 mm).Przedmiot zadania obejmuje:1. Wykonanie dokumentacji projektowej sieci kanalizacyjnej wraz z niezbędną infrastrukturą zgodnie z przepisami prawabudowlanego - (projekt zagospodarowania terenu lub działki, projekt architektoniczno-budowlany oraz projekt techniczny) w6 egz. w wersji papierowej i 1 egz. w wersji elektronicznej edytowalnej.2. Wykonanie dokumentacji projektowej przyłączy kanalizacji sanitarnej do budynków uzgodnionych z właścicielami posesji.3. Wykonanie niezbędnych opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych wymaganych dokumentów formalno prawnych niezbędnychdo wykonania dokumentacji projektowej wraz z pisemnym uzyskaniem zgody właścicieli działek oraz władającychnieruchomościami gruntowymi, na których będzie przeprowadzona inwestycja.4. Przygotowanie stosownych wniosków i uzyskanie koniecznych opinii, niezbędnych do uzyskania prawomocnegopozwolenia na budowę.5. Wykonanie robót budowlanych budowy sieci kanalizacyjnej zgodnie z zatwierdzonym projektem budowlanym.6. Wykonanie odtworzenia nawierzchni drogowych na odcinkach wykonywanych w ciągu dróg gminnych i powiatowych.7. Pełnienie nadzoru autorskiego podczas realizacji robót budowlanych.8. Zapewnienie pełnej obsługi geodezyjnej podczas wykonywania robót budowalnychW ramach Części nr 1 – Budowa kanalizacji sanitarnej w Lipnicy Wielkiej oraz budowa kanalizacji w systemie zaprojektuj i wybuduj, Zamawiający przewiduje zastosowanie prawa opcji, o którym mowa w art. 441 ustawy PZP. W ramach zamówienia w zakresie opcjonalnym, planuje się roboty w następującym zakresie:1. Opcja nr 1 Budowa sieci kanalizacji sanitarnej zgodnie z załączoną dokumentacją opisaną jako Część 1 sieć - opcja nr 12. Opcja nr 1 Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w systemie zaprojektuj i wybuduj zgodnie z załączoną dokumentacją opisaną jako Część 1 sieć - opcja nr 2Warunkiem skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji będzie posiadanie środków finansowych na zamówienie objęte prawem opcji wynikających m.in. z uzyskania oszczędności w postępowaniu przetargowym oraz z pozyskania dodatkowych środków finansowych.Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji, w zależności od możliwości finansowych, w całości lub w niepełnym zakresie.Warunkiem uruchomienia przez Zamawiającego prawa opcji jest złożenie pisemnego oświadczenia woli o skorzystaniu z prawa opcji z jednoczesnym wskazaniem zakresu prawa opcji. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.Zamawiający informuje, że termin wykonania zamówienia opcjonalnego jest taki sam, jak termin wykonania zamówienia podstawowego (gwarantowanego). W związku z powyższym skorzystanie z prawa opcji tj. złożenie oświadczenia, o którym mowa powyżej nastąpi w terminie nie późniejszym niż 14 dni od dnia podpisania umowy. Po upływie tego terminu Zamawiający nie będzie mógł skorzystać z prawa opcji, chyba że termin realizacji zamówienia zostanie przedłużony w oparciu o przesłanki wynikające z zapisów Załącznika nr 4a do SWZ – Projektowanych postanowień umownych. W przypadku tym termin na złożenie oświadczenia o skorzystaniu z prawa opcji ulegnie przedłużeniu o okres wynikający z przedłużenia terminy realizacji zamówienia.Postanowienia SWZ odnoszące się do części gwarantowanej (podstawowej) przedmiotu zamówienia znajdują odpowiednie zastosowanie do części objętej prawem opcji.Przedmiotem zamówienia jest projekt i modernizacja istniejącej biologicznej oczyszczalni ścieków "SBR" w miejscowości Lipnica Wielka gm. Lipnica Wielka pow. nowotarski woj. małopolskie w oparciu o posiadaną przez zamawiającego ekspertyzę oraz zapisy Programu Funkcjonalno – UżytkowegoZamówienie przewiduje projekt i wykonanie modernizacji istniejącej mechaniczno – biologicznej oczyszczalni ścieków w miejscowości Lipnica Wielka o przepustowości dobowej Qśr dobowe = 1000 m3/d,Zakres zadania obejmuje:- Wykonanie dokumentacji projektowej w tym:• uzyskanie pozwolenia na budowę,• obsługa geodezyjna,• projekty budowlane (4 egz.) oraz projekty techniczne,• projekty wykonawcze w rozbiciu na poszczególne branże (3 egz.)• inne projekty, które podczas ustaleń z zamawiającym uznane zostaną za niezbędne do prawidłowego wykonania zadania,• specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (2 egz.)- Wykonanie robót modernizacyjnych zgodnie z zaakceptowaną przez zamawiającego dokumentacją projektową,- Wykonanie rozruchu z osiągnięciem wymaganych przez posiadane pozwolenie wodnoprawne parametrów,- Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie, uzyskanie niezbędnych wyników oraz powiadomienie WIOŚ o działaniu oczyszczalni tj. na 30 dni przed terminem oddania do użytkowania przebudowanego obiektu budowlanego, zespołu obiektów lub instalacji należy poinformować Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska o planowanym terminie oddania obiektu do użytkowania i terminie zakończenia rozruchu.- Dostarczenie kompletu niezbędnego sprzętu, wyposażenia, oznakowania, instrukcji, środków ochrony zbiorowej z zakresu BHP i ochrony przeciwpożarowej, wymaganych przepisami szczegółowymi, dla prawidłowej eksploatacji oczyszczalni ścieków zgodnie z obowiązującymi przepisami,- Przeprowadzenie szkoleń obsługi oczyszczalni przy poszczególnych etapach i stanowiskach pracy,- Wykonanie instrukcji eksploatacji oraz wszelkich instrukcji do zastosowanych urządzeń,- Wykonanie dokumentacji powykonawczej i wskazanie ewentualnych wynikłych zmian w porównaniu do zakresu projektowanego,- Serwisowanie urządzeń i instalacji do końca Okresu GwarancjiSzczegółowe określenie przedmiotu zamówienia zawiera Program Funkcjonalno-Użytkowy (PFU), stanowiący załącznik do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45231300-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej:Dla 1 części:4.1) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, ajeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną robotę budowlanąpolegającą na budowie lub przebudowie, remoncie, rozbudowie lub modernizacji, sieci kanalizacji sanitarnej lub deszczowejo wartości nie mniejszej niż 1.000.000,00 zł brutto (słownie: jeden milion złotych brutto)Dla 2 części4.1) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, ajeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną robotę budowlanąpolegającą na budowie lub przebudowie, remoncie, rozbudowie lub modernizacji obiektu budowlanego, budynku o wartościnie mniejszej niż 1.000.000,00 zł brutto (słownie: jeden milion złotych brutto).W przypadku wykazania kilku robót za kwoty mniejsze niż wymagana, kwoty wynikającez poświadczeń/referencji nie będą sumowane w celu potwierdzenia spełnienia postawionego warunku.Zamawiający informuje, że nie dopuszcza sumowania robót w ramach wymaganego warunku wiedzy i doświadczenia.Warunek ten ma być spełniony:• samodzielnie przez wykonawcę, lub• przez minimum jeden inny podmiot udostepniający wykonawcy swoją wiedzę i doświadczenie i który zrealizuje te robotybudowlane Iub• w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek doświadczenia musi spełniać wcałości co najmniej jeden z Wykonawców.4.2)Dla 1 części:Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować na etapie realizacji umowy, osobamizdolnymi do wykonania zamówienia, które będą pełnić następujące funkcje:a) Kierownika robót (wymagana liczba osób: 1) branży sanitarnej – osobę posiadającą uprawnienia budowlane dokierowania robotami budowlanymi w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych,wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawiewcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowaniarobotami równoważne do wyżej wskazanych;Dla 2 części:a) Kierownika budowy (wymagana liczba osób: 1) – osobę posiadającą aktualne uprawnienia budowlanedo pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotamiw specjalności konstrukcyjno-budowlanej,b) Kierownika robót (wymagana liczba osób:1) branży elektrycznej – osobę posiadającą uprawnienia budowlane dokierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych ielektroenergetycznych lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniejobowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych –uprawnienia budowlane do kierowania robotamirównoważne do wyżej wskazanych;c) Kierownika robót (wymagana liczba osób: 1) branży sanitarnej – osobę posiadającą uprawnienia budowlane dokierowania robotami budowlanymi w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych,wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawiewcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowaniarobotami równoważne do wyżej wskazanych;Uwagi:W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wymagany warunek Wykonawcy mogąspełnić łącznie.Dopuszcza się łączenie funkcji poszczególnych Kierowników w obu lub w kilku specjalnościach przez jedną osobę podwarunkiem, że osoba ta będzie posiadała wymagane uprawnienia, wykształcenie i kwalifikacje.1. Uprawnienia, o których mowa powyżej, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U.z 2020 r., poz. 1333 ze zm) lub ważne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na podstawie wcześniej obowiązującychprzepisów upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie objętym niniejszym zamówieniem.2. W przypadku osób będących obywatelami państw członkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwczłonkowskich (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym - prawo do wykonywania samodzielnychfunkcji technicznych w budownictwie na terytorium RP winno być potwierdzone odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacjizawodowych lub prawa do świadczenia usług transgranicznych.3. Osoba ta musi posiadać aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego oraz uprawnienia budowlane wymagane zgodnie z ustawa z dnia7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 ze zm) i - jeżeli jest to wymagane- ubezpieczenia ododpowiedzialności cywilnej.4. Dopuszcza się uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) - dla osób,które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lubstwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie izachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.3. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeliposiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lubzawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizacjęzamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-03-13

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach