Przetargi.pl
Budowa kanalizacji sanitarnej w Węgrowie – etap I

Miasto Węgrów ogłasza przetarg

  • Adres: 07-100 Węgrów, Rynek Mariacki 16
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-02-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Węgrów
    Rynek Mariacki 16
    07-100 Węgrów, woj. mazowieckie
    REGON: 711582233
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.wegrow.com.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa kanalizacji sanitarnej w Węgrowie – etap I
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Węgrowie – etap I realizowanej na podstawie dokumentacji pn. „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w rejonie ulic: Nowiny, Szamoty, Grudzie III w Węgrowie – etap I” umożliwiającej odprowadzanie ścieków sanitarnych do zbiorczego systemu kanalizacji z posesji położonych w miejscowości Wegrów w rejonie ulic: Nowiny i Uroczej.Zakres robót przedmiotowej inwestycji obejmuje:1. wykonanie kanału sanitarnego głównego z rur o ściankach litych PVC-U SN8 Dn200 łączonego na uszczelkę gumową na podsypce piaskowej gr. 15 cm o łącznej długości – L= 2071,9m wraz z odgałęzieniami bocznymi z rur o ściankach litych PVC-U SN8 Dn160 łączonego na uszczelkę gumową na podsypce z piasku o gr. 15 cm o łącznej długości L=462,0 m.2. uzbrojenie kanału sanitarnego w studzienki rewizyjne Ø1000 – 24 szt., studzienki inspekcyjne Ø425- 47 szt. i przewietrzniki kanałowe – 3 szt.;3. wykonanie kanału sanitarnego – tłocznego z rur PE100 PN10 SDR17 Dn110x6,6 na podsypce piaskowej o gr. 15 cm, łączonego metodą zgrzewania elektrooporowego o łącznej długości L=546,4 m;4. uzbrojenie kanału tłocznego w czyszczaki kanałowe Ø1000 – 1 kpl, studzienki rozprężne PEØ1000 – 3 szt.5. wykonane jednej kompletnej bezobsługowej zbiornikowej przepompowni ścieków PP-3 wraz z uzbrojeniem terenu pompowni. UWAGA! Układ sterowania pompowni i transmisji danych musi być kompatybilny z aktualnie używanym przez Eksploatatora sieci kanalizacyjnej programem do wizualizacji pracy sieciowych przepompowni ścieków. W ramach zadania nowa przepompownia ścieków musi zostać „dopięta” do istniejącej wizualizacji. Dlatego też zaleca się dobór pompowni przeprowadzić po akceptacji Eksploatatora.W ramach realizacji przedmiotu zamówienia należy wykonać również:1. geodezyjne wyznaczenie trasy, rzędnych itp. UWAGA! Dokumentacja projektowa została sporządzona w ówcześnie obowiązującym układzie wysokościowym KRONSZTADT 86. W chwili obecnej obowiązującym układem wysokościowym jest układ AMSTERDAM i zgodnie z nim należy oznaczać rzędne wysokościowe przy realizacji robót sieciowych. Wg takiego układu winna być sporządzona również dokumentacja powykonawcza, w tym inwentaryzacja.2. oznakowanie robót;3. dostawę materiałów;4. wykonanie prac przygotowawczych, w tym rozbiórki istniejących nawierzchni, przekopy próbne oraz podwieszenie instalacji obcych;5. wykonanie wykopów wraz z umocnieniem ścian wykopu i jego ewentualnym odwodnieniem;6. ułożenie przewodów kanalizacyjnych, odgałęzień, montaż rur ochronnych, studzienek kanalizacyjnych (UWAGA! w przypadku, gdy przewidziane w dokumentacji projektowej włazy studzienek kanalizacyjnych będą miały zamknięcie włazu rozwiązane za pomocą śrub, należy stosować wyłącznie śruby ze stali kwasoodpornej – odporne na działanie agresywnego środowiska ścieków), przewietrzników kanałowych, studzienek rozprężnych, czyszczaków kanałowych;7. zasypanie i zagęszczenie wykopu z demontażem umocnień ścian wykopu;8. wykonanie części robót metodą przewiertu sterowanego – szczegóły dokumentacja projektowa – IV. Projekt Techniczny,9. odtworzenie nawierzchni po robotach;10. wszelkie prace pomocnicze i towarzyszące, które są konieczne do prawidłowego wykonania robót ujętych w kosztorysie, w tym prace wynikające ze specyfikacji technicznych i dokumentacji projektowej,11. wszelkie inne roboty, prace, badania (laboratoryjne), czynności, obowiązki i wymogi wynikające z niniejszej specyfikacji (umowy, specyfikacji technicznej, dokumentacji projektowej, przedmiaru robót), obsługa geodezyjna, zabezpieczenie zieleni, powykonawcza inwentaryzacja geodezyjna, próby szczelności, próba ciśnieniowa, kamerowanie, projekt czasowej organizacji ruchu, projekt organizacji robót. 12. W sprawach nieuregulowanych w niniejszej specyfikacji należy stosować się do obowiązujących warunków technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, Polskich Norm oraz Norm Europejskich, o ile takie obowiązują w Polsce, przepisów prawa budowlanego.UWAGA!Z zakresu realizacji inwestycji wyłączona jest studnia S22 wraz z odcinkami:S22 w kierunku A11 16 mS22 w kierunku A5 20mS22 do S 22.1 przejście poprzeczne,oznaczona na dokumentacji projektowej. Ww. zakres robót został już wykonany przy realizacji innej inwestycji.Wykonawca zobowiązany jest do: 1) wykonania przedmiotu umowy zgodnie ze złożoną ofertą, dokumentacją projektową, STWiORB, przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (test jedn. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 ze zm.), przepisami wykonawczymi do tej ustawy, innymi obowiązującymi przepisami prawa, w tym dotyczącymi ochrony środowiska oraz zasadami rzetelnej wiedzy techniczno – budowlanej, 2) przejęcia placu budowy w zakresie przedmiotu zamówienia, jego zabezpieczenia i oznakowania, wykonania zaplecza budowy i usunięcia go po zakończeniu robót, wykonania elementów bezpieczeństwa i utrzymania ruchu, tablic budowy, wykonania robót przygotowawczych, niezbędnych do kompleksowej realizacji zadania, i innych wymagań (m.in. zabezpieczenie punktów osnowy geodezyjnej i odtworzenie ich na własny koszt w przypadku uszkodzenia wraz ze sporządzeniem dokumentacji), 3) analizy dokumentacji projektowej, STWiORB oraz dokonania uzgodnień i wypełnienia postanowień w zakresie realizowanego przedmiotu umowy na własny koszt, zakupu i dostarczenia materiałów, konstrukcji i urządzeń niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy.4) zabezpieczenia budowy przed dostępem osób nieupoważnionych, zapewnienia stałego dozoru nad robotami przez osobę z uprawnieniami, prowadzenia koordynacji i nadzorowania robót będących przedmiotem umowy, przestrzegania przepisów BHP i p. poż. oraz dbania o porządek wokół stanowisk pracy i na terenie budowy, przywrócenia terenów czasowo zajętych do stanu z dnia ich przejęcia oraz naprawy ewentualnych szkód spowodowanych realizacją robót na drogach dojazdowych do budowy oraz terenach i budynkach sąsiadujących z budową, prowadzenia i organizacji robót w sposób umożliwiający dostęp do posesji przyległych do miejsca prowadzenia robót. W przypadku zniszczenia lub uszkodzenia, przy wykonywaniu robót, mienia osób trzecich z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy lub Podwykonawców - Wykonawca zobowiązany jest do przywrócenia stanu poprzedniego i naprawienia wynikłej szkody, 5) dostarczania certyfikatów, aprobat technicznych, deklaracji zgodności i deklaracji właściwości użytkowych, dopuszczających do stosowania materiały/urządzenia przewidziane do wbudowania, w myśl prawa budowlanego i obowiązujących przepisów wyznaczonym inspektorom nadzoru inwestorskiego na 7 dni przed ich wbudowaniem/montażem, 6) wywozu i utylizacji wszelkich odpadów pochodzących z budowy w sposób wynikający z obowiązujących przepisów oraz ponoszenia kosztów z tym związanych, 7) wycinki drzew, wywozu drewna, usuwaniu skutków szkód powstałych w wyniku działania sił przyrody (np. wywrotów i złomów), 8) realizacji zaleceń Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego wpisanych do Dziennika budowy. Wykonawca zobowiązany jest do zdobycia wszelkich informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. Wykonawca zobowiązany jest do ponoszenia odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników i osób trzecich a powstałych w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych. W tym celu wskazane jest, aby wykonawca ubezpieczył prowadzoną działalność od odpowiedzialności cywilnej, zabezpieczył plac budowy oraz oznakował roboty w pasie drogowym zgodnie z Rozp. Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem ( t.j. Dz. U. Nr 2017 poz. 784 z dnia 24 marca 2017 r.).Wykonawca jest zobowiązany:1) do przedłożenia harmonogramu rzeczowo – finansowego wykonania robót (według wzoru), kosztorysu ofertowego przed podpisaniem umowy.2) do ciągłego zapewnienia dostawy mediów do posesji zlokalizowanych w obrębie robót.3) w czasie prowadzenia robót do umożliwienia tymczasowego dojazdu do posesji zlokalizowanych w obrębie robót.Przedmiar robót stanowiący załącznik do SWZ stanowi dokument pomocniczy do sporządzenia kalkulacji ceny przez Wykonawcę.W cenie oferty należy uwzględnić rozwiązanie i usuwanie wszelkich kolizji ujętych i nieujętych w przedmiarze robót (a ujętych w dokumentacji projektowej) i wszystkie inne prace niezbędne do osiągnięcia rezultatu umowy.Zadanie dofinansowane ze środków Rządowego Funduszu „Polski Ład”: Program Inwestycji Strategicznych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45231300-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Składający ofertę winien wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości: 15 000,00 zł (piętnaście tysięcy złotych)2.Wadium może być wnoszone w następujących formach:- pieniądzu,- gwarancjach bankowych,- gwarancjach ubezpieczeniowych;- poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2022 r. poz.2080 i 2185)3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego Miasto Węgrów,ul. Rynek Mariacki 16, 07-100 Węgrów, numer konta: 61 1020 4476 0000 8702 0365 0132 z dopiskiem: wadium na „Budowa kanalizacji sanitarnej w Węgrowie – etap I” , FEiZP.271.1.2.20244. Za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę uznania rachunku Zamawiającego.5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, winno spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) jako Beneficjenta należy wskazać Zamawiającego, którym jest Miasto Węgrów, ul. Rynek Mariacki 16,07-100 Węgrów2) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 98 ust.6 ustawy Pzp;3) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;4) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego;5) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);6) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;7) koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.8) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);9) oryginał gwarancji lub poręczenia musi zostać złożone wraz z ofertą na stronie internetowej prowadzonego postępowania Zamawiającego tj. https://ezamowienia.gov.pl/pl/ w postaci elektronicznej.6. W przypadku wniesienia wadium w formie:1) pieniężnej - zaleca się, by dowód dokonania przelewu został dołączony do oferty;2) poręczeń lub gwarancji - wymaga się, by oryginał dokumentu został złożony wraz z ofertą.7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium w wymaganym terminie oraz wymaganej wysokości i formie lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona.8. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1 i 2 ustawy Pzp. Wykonawca będzie miał możliwość w przypadkach określonych w art. 98 ust. 2 ustawy Pzp wystąpienia o zwrot wadium, przy czym złożenie wniosku o zwrot wadium spowoduje rozwiązanie stosunku prawnego Zamawiającego z Wykonawcą i utratę przez Wykonawcę prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, uregulowanych w Dziale IX ustawy Pzp.9. Zamawiający zwróci wadium wniesione w formie poręczenia lub gwarancji poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium. Zaleca się, aby poręczenie lub gwarancja wskazywały adres mailowy na jaki Zamawiający winien składać oświadczenie o zwolnieniu wadium, o którym mowa w art. 98 ust. 5 ustawy Pzp.10. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę minimum 1 000 000 zł /słownie: jeden milion złotych 0/100/. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów tj. Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem.4) zdolności technicznej lub zawodowej:Wykonawca musi posiadać doświadczenie polegające na wykonaniu w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:- 1 roboty budowlanej polegającej na budowie lub rozbudowie sieci kanalizacji sanitarnej o długości nie mniejszej niż 2 km i wartości nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł (brutto) wraz z wykonaniem sieci kanalizacji tłocznej i budową 1 sieciowej przepompowni ścieków oraz odtworzeniem nawierzchni utwardzonych w tym asfaltowych po robotach kanalizacyjnych.UWAGA:1. Wykazując spełnianie warunku udziału w postępowaniu w wykazie robót należy podać wartość wykonanych robót w celu weryfikacji spełniania warunku udziału w postępowaniu.2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub korzystania z zasobów podmiotów trzecich na podstawie art. 118 pzp minimum jeden z wykonawców lub jeden podmiot udostępniający zasoby musi posiadać pełne doświadczenie .3. Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego Wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień zawarcia umów o ich wykonanie.b) dotyczącej osób:Wykonawca musi dysponować następującymi osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia:a) Kierownik budowy z co najmniej 5-letnim stażem - minimalne wymagania:- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń wydane na podstawie obecnie obowiązujących przepisów Prawa budowlanego lub równoważne odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub uprawnienia według przepisów kraju ich uzyskania, uprawniające do pełnienia funkcji kierownika budowy dla robót sanitarnych objętych niniejszym zamówieniem.b) Kierownik robót branży drogowej z co najmniej 5-letnim stażem - minimalne wymagania:- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń wydane na podstawie obecnie obowiązujących przepisów Prawa budowlanego lub równoważne odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub uprawnienia według przepisów kraju ich uzyskania, uprawniające do pełnienia funkcji kierownika budowy dla robót drogowych objętych niniejszym zamówieniemc) Kierownik robót branż elektrycznej z co najmniej 5-letnim stażem - minimalne wymagania:- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń wydane na podstawie obecnie obowiązujących przepisów Prawa budowlanego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1332 z późn. zm.) lub równoważne odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub uprawnienia według przepisów kraju ich uzyskania, uprawniające do pełnienia funkcji kierownika budowy dla robót elektrycznych objętych niniejszym zamówieniem.Zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, samodzielne funkcje techniczne w budownictwie danej branży bez ograniczeń, m.in. kierowanie budową lub innymi robotami budowlanymi, mogą wykonywać wyłącznie osoby posiadające wymagane uprawnienia budowlane, będące członkami właściwych izb samorządu zawodowego (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 z późn. zm.).UWAGA:1. Wykazując spełnianie warunku udziału w postępowaniu w wykazie osób należy podać informację o doświadczeniu w kierowaniu robotami budowlanymi, robotami w branży drogowej, branży elektrycznej.2. Wykonawca w celu wykazania spełniania w/w warunku może wskazać osobę będącą obywatelem państwa członkowskiego, która nabyła kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 220, z 2021 r. poz. 78.) oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1117 ), którą przedstawi Zamawiającemu przed zawarciem umowy.Uwaga: Zamawiający dopuszcza łączenie wyżej wymienionych funkcji, pod warunkiem spełnienia przez osobę łączącą te funkcje wszystkich warunków wymaganych dla każdej funkcji.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-03-12

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach