Przetargi.pl
Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Hucisko, Gwizdów, Biedaczów, Maleniska i Brzóza Królewska

Gmina Leżajsk ogłasza przetarg

  • Adres: 37-300 Leżajsk, ul. Opalińskiego
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 017 240 62 00, , fax. 017 240 62 48
  • Data zamieszczenia:
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Leżajsk
    ul. Opalińskiego 2
    37-300 Leżajsk, woj. podkarpackie
    tel. 017 240 62 00, , fax. 017 240 62 48
    REGON: 54637700000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gminalezajsk.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Hucisko, Gwizdów, Biedaczów, Maleniska i Brzóza Królewska
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Hucisko, Gwizdów, Biedaczów, Maleniska i Brzóza Królewska – bez przyłączy Zamówienie jest podzielone na trzy oddzielne części: Część numer 1 – Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Hucisko – etap I, obejmuje wykonanie:  kolektor grawitacyjny Ø 200 PVC – 6 573,60 m,  kolektor grawitacyjny Ø 225 PE – 590,00 m,  kolektor grawitacyjny Ø 180 PE – 46,00 m,  kolektor grawitacyjny Ø 160 PVC – 2 217,50 m,  kolektor tłoczny Ø 90 – 750,00 m,  kolektor tłoczny Ø 63 – 80,00 m,  studzienki kanalizacyjne Ø 425 – 207 szt.  studzienki kanalizacyjne Ø 315 – 100 szt.  studnia rozprężna Ø 425 – 3 szt.  przydomowe przepompownie ścieków Ø800 – 1 kpl.  sieciowa przepompownia ścieków PS-H2 wraz z instalacją elektryczną zgodnie z warunkami przyłączenia, ogrodzeniem i zagospodarowaniem terenu, Łączna długość kolektorów wynosi ok. 10,25 km Opisany zakres robót nie wprowadza żadnych barier dostępności dla osób niepełnosprawnych. Zmiany wprowadzone przez Zamawiającego w stosunku do dokumentacji projektowej:  studzienki rozprężne wykonać jako studnie systemowe z tworzywa Ø 600,  w przypadku wykonywania ciągów kanalizacyjnych oznaczonych na mapach zagospodarowania terenu jako Ø 200 metodą przewiertu sterowanego bez rury osłonowej należy zastosować rurociągi PE Ø 225 oraz analogicznie jako Ø 160 rurociągi PE Ø 180,  rzędne pokryw przepompowni ścieków należy podwyższyć: PS-H2 o 0,5m. Część numer 2 – „Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przepompowniami ścieków w miejscowościach Brzóza Królewska, Biedaczów, Gwizdów i Maleniska” w zakresie budowy kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Gwizdów i Biedaczów, obejmuje wykonanie: Zlewnia do przepompowni ścieków PS-B7 w miejscowości Gwizdów oraz sieć grawitacyjną od granicy miejscowości Żołynia do włączenia do istniejącej studzienki na dz. nr ew. 1147 w miejscowości Biedaczów, w tym:  kolektor grawitacyjny Ø 200 PVC – 2 221,47 m,  kolektor grawitacyjny Ø 225 PE – 160,70 m,  kolektor grawitacyjny Ø 160 PVC – 1 011,18 m,  kolektor tłoczny Ø 90 – 148,05 m,  studzienki kanalizacyjne Ø 425 – 84 szt.  studzienki kanalizacyjne Ø 315 – 50 szt.  studnia rozprężna Ø 1000 – 1 szt.  sieciowa przepompownia ścieków PS-B7 wraz z instalacją elektryczną zgodnie z warunkami przyłączenia, ogrodzeniem i zagospodarowaniem terenu, Łączna długość kolektorów wynosi ok. 3,54 km Opisany zakres robót nie wprowadza żadnych barier dostępności dla osób niepełnosprawnych. Zmiany wprowadzone przez Zamawiającego w stosunku do dokumentacji projektowej:  w przypadku wykonywania ciągów kanalizacyjnych oznaczonych na mapach zagospodarowania terenu jako Ø 200 metodą przewiertu sterowanego bez rury osłonowej należy zastosować rurociągi PE Ø 225 oraz analogicznie jako Ø 160 rurociągi PE Ø 180,  rzędne pokryw przepompowni ścieków należy podwyższyć: PS-B7 o 0,5m. Część numer 3 – „Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przepompowniami ścieków w miejscowościach Brzóza Królewska, Biedaczów, Gwizdów i Maleniska” w zakresie budowy kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Maleniska i Brzóza Królewska, obejmuje wykonanie:  kolektor grawitacyjny Ø 200 PVC – 6 845,50 m,  kolektor grawitacyjny Ø 225 PE – 277,00 m,  kolektor grawitacyjny Ø 160 PVC – 1 050,50 m,  kolektor tłoczny Ø 90 – 4 330,00 m,  studzienki kanalizacyjne Ø 400 – 227 szt.  studzienki kanalizacyjne Ø 300 – 47 szt.  studnia rozprężna Ø 1000 – 2 szt.  studnia płucząca Ø 1200 – 5 szt.  sieciowe przepompownie ścieków P1, P2 wraz z instalacjami elektrycznymi zgodnie z warunkami przyłączenia, ogrodzeniami i zagospodarowaniem terenu, Łączna długość kolektorów wynosi ok. 12,5 km Opisany zakres robót nie wprowadza żadnych barier dostępności dla osób niepełnosprawnych. Zmiany wprowadzone przez Zamawiającego w stosunku do dokumentacji projektowej:  w przypadku wykonywania ciągów kanalizacyjnych oznaczonych na mapach zagospodarowania terenu jako Ø 200 metodą przewiertu sterowanego bez rury osłonowej należy zastosować rurociągi PE Ø 225 oraz analogicznie jako Ø 160 rurociągi PE Ø 180,  realizacja zamówienie nie obejmuje zewnętrznych przyłączy energetycznych,  w ogrodzeniach przepompowni wykonać bramę wjazdową dwuskrzydłową o szerokości 3,0 m,  do przepompowni ścieków P2 wykonać zjazd z drogi powiatowej utwardzony tłuczniem oraz przepust z rury PP Ø400 SN8 o długości 6,0 m,  rzędne pokryw przepompowni ścieków należy podwyższyć: P1 o 0,9m i P2 o 0,3m. Część numer 1, numer 2, numer 3: 1) Zakres zamówienia obejmuje również wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej (w tym odrębne operaty z lokalizacji kanalizacji w pasach dróg publicznych i przekroczeń cieków wodnych, zawierające w szczególności obliczenie powierzchni rzutów poziomych zamontowanych urządzeń) oraz wykonanie wszelkich badań i sprawdzeń niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami i niezbędnych do wystąpienia do właściwych organów o pozwolenie na użytkowanie oraz przekazania do użytkowania. 2) Zakres zadania obejmuje również:  zabezpieczenie dróg prowadzących do placu budowy przed zniszczeniem spowodowanym środkami transportu Wykonawcy. W przypadku zniszczenia dróg Wykonawca zobowiązuje się do ich naprawy,  wykonanie utwardzonych tłuczniem zjazdów do przepompowni, grubość warstwy tłucznia na terenie przepompowni i zjeździe 15 cm na geowłókninie,  wszystkie przepompownie ścieków należy wyposażyć w kompensatory mocy biernej. Szczegółowy zakres robót dla każdej z części określa: 1) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (wg załącznika nr 10 do siwz – na część numer 1, część numer 2, część numer 3) 2) Przedmiar robót (wg załącznika nr 7 do siwz – na część numer 1, wg załącznika nr 8 do siwz – na część numer 2, wg załącznika nr 9 do siwz – na część numer 3) 3) Dokumentacja projektowa (wg załącznika nr 7 do siwz – na część numer 1, wg załącznika nr 8 do siwz – na część numer 2, wg załącznika nr 9 do siwz – na część numer 3) Przedmiot zamówienia w zakresie części numer 1, numer 2, numer 3 - nie obejmuje wykonywania przyłączy kanalizacyjnych. Określone w dokumentacji projektowej, STWiOR, przedmiarach robót typy materiałów i urządzeń podano dla wyznaczenia standardu technicznego. Wykonawcy robót przysługuje prawo ich zastąpienia przez materiały i urządzenia, o co najmniej równoważnych parametrach technicznych pod warunkiem osiągnięcia założonych standardów technicznych. Wykonawca proponujący materiały i urządzenia zamienne odpowiedzialny jest za sprawdzenie możliwości ich zastosowania w realizacji przedmiotu zamówienia pod każdym względem (w tym np.: właściwości, wymiarów, ciężaru, sposobu transportu i montażu). Materiały budowlane stosowane do wykonywania przedmiotu zamówienia muszą spełniać wymogi art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie do wykonywania robót, aby Zamawiający otrzymał dokumenty niezbędne do wystąpienia do dostawcy energii elektrycznej z wnioskami o zawarcie umów przyłączeniowych do przepompowni ścieków. Wykonawca będzie zobowiązany do przywrócenia terenu (działki, drogi) do stanu pierwotnego w ciągu 30 dni od wejścia na ten teren. Przed rozpoczęciem robót na danej działce zaleca się opracowywanie dokumentacji fotograficznej celem udokumentowania stanu pierwotnego. Przepompownie ścieków powinny być wyposażone w urządzenia systemu monitoringu zbieżne i kompatybilne z istniejącym systemem monitoringu – wpięcie przepompowni do istniejącego systemu monitoringu. Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia w cenie oferty kosztów pompowania wody z wykopów za pomocą igłofiltrów (w przypadku konieczności zastosowania). Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia w cenie oferty kosztów odtworzenia nawierzchni asfaltowej, w przypadku jej uszkodzenia, na działkach nr ew. 189, 314, 699, 814, 823, 904, 923, 1128, 1255, 1275 w miejscowości Hucisko. Dokładny zakres każdej części oraz inne informacje niezbędne do wyceny robót przedstawia dokumentacja projektowa, przedmiary robót, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. Każda pozycja w kosztorysie ofertowym powinna być odrębnie wyceniona. Kosztorys ofertowy uproszczony musi być w pełni zgodny z zapisami zawartymi w przedmiarze robót (materiał, opis, ilość) i ma zawierać ceny jednostkowe dla poszczególnych pozycji oraz powinien zawierać sumowanie rozdziałów. Wykonawca przekaże Zamawiającemu komplet dokumentów do zgłoszenia zakończenia robót (protokoły, inwentaryzację powykonawczą, obmiar robót, dziennik budowy, kosztorys powykonawczy, certyfikaty i deklaracje zgodności na wbudowane materiały, kartę przekazania odpadów). Wykonawca zobowiązany jest do przekazania odpadów powstałych w trakcie realizacji przedmiotu umowy podmiotowi uprawnionemu do unieszkodliwiania odpadów oraz o dostarczenie Zamawiającemu dokumentu potwierdzającego tę czynność (Karta przekazania odpadów). Stosownie do treści art. 29 ust. 3a uPzp Zamawiający wymaga – w zakresie części numer 1, numer 2, numer 3 - zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1320) - osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: roboty ziemne w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków, roboty montażowe. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie - nie krótszym niż 3 dni - Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane powyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: 1) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45232410-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: Część numer 1 - 30 000,00 PLN (słownie: trzydzieści tysięcy złotych). Część numer 2 - 10 000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych). Część numer 3 - 30 000,00 PLN (słownie: trzydzieści tysięcy złotych). W sytuacji, gdy Wykonawca ubiega się o udzielenie zamówienia na więcej niż jedną z wyżej wymienionych części, wadia podlegają sumowaniu. Wadium należy wnieść w jednej lub kilku następujących formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 uPzp, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 299). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium w pieniądzu należy przelać na konto Zamawiającego: Bank Pekao SA I O. w Leżajsku nr 45 1240 2630 1111 0000 3637 1846 W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wpłynięcia wadium uznaje się termin jego ,,wniesienia”. Przez ,,wniesienie” rozumie się uznanie kwoty wadium przez rachunek Zamawiającego. Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający przelew (wniesienie) środków na rachunek Zamawiającego. Wadium wnoszone w pieniądzu powinno fizycznie znajdować się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert pod rygorem odrzucenia oferty (art. 89 ust. 1 pkt 7b uPzp). W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – oryginał dokumentu należy złożyć w osobnej kopercie opisanej ,,Wadium – Budowa kanalizacji sanitarnej w aglomeracji Brzóza Królewska – I etap oraz Budowa kanalizacji w miejscowości Biedaczów, Brzóza Królewska i Hucisko” – część numer …………. oraz włożyć do koperty zewnętrznej. Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna musi spełniać następujące wymagania: ­ odpowiadać co do wartości wysokości wadium określonej w niniejszej SIWZ, ­ musi odpowiadać co do terminu ważności terminowi związania ofertą określonemu w niniejszej SIWZ, ­ zawierać w swej treści okoliczności (zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 uPzp) w których gwarant (poręczyciel) wypłaci kwotę wadium zamawiającemu, wraz z klauzulą mówiącą, że wypłata nastąpi na pierwsze żądanie zamawiającego bez protestu gwaranta (poręczyciela), Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na zasadach określonych w art. 46 uPzp. Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 uPzp Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadku gdy: 1) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. Wykonawca lub podmiot wystawiający gwarancję bankową/ubezpieczeniową nie może uzależnić dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub wykonania czynności, jak również od przedłożenia dodatkowej dokumentacji, dodatkowych oświadczeń złożonych przez wykonawcę lub inny podmiot pod rygorem odrzucenia oferty Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz ofertowy. 2) Oświadczenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu (art. 24 ust. 1 uPzp) oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu (art. 22 ust. 1b pkt 3 uPzp) - (wg załącznika nr 2 do siwz) aktualne na dzień składania ofert, stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu; W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 3) Kosztorys ofertowy uproszczony – na daną część. 4) Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy i zaciągania w jego imieniu zobowiązań. Musi być załączone w oryginale albo załączone jako kopia pełnomocnictwa uwierzytelniona notarialnie (jeśli dotyczy). 5) Pisemne zobowiązania innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy realizacji zamówienia (jeśli dotyczy). 6) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz o ile jest to wiadome, podać firmy podwykonawców (Wykonawca zamieszcza informacje w tym zakresie w oświadczeniu stanowiącym załącznik nr 2 do siwz).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach