Przetargi.pl
Budowa kanalizacji deszczowej w ulicy Prusa w Piechowicach. Znak sprawy IZP.271.1.3.2016

Gmina Piechowice ogłasza przetarg

  • Adres: 58-573 Piechowice, ul. Żymierskiego 49
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 075 7548900 , fax. 075 7612274
  • Data zamieszczenia: 2016-07-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Piechowice
    ul. Żymierskiego 49 49
    58-573 Piechowice, woj. dolnośląskie
    tel. 075 7548900, fax. 075 7612274
    REGON: 23082161200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://piechowice.bip.pbox.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa kanalizacji deszczowej w ulicy Prusa w Piechowicach. Znak sprawy IZP.271.1.3.2016
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj zamówienia pn.: Budowa kanalizacji deszczowej w ulicy Prusa w Piechowicach. Formuła zaprojektuj dotyczy wyłącznie opracowania, uzgodnienia i zatwierdzenia przez właściwe ograny organizacji ruchu zamiennego na czas wykonania robót budowlanych. Zamawiający nie złącza programu funkcjonalno-użytkowego ponieważ załącza do SIWZ: a) Projekt Wykonawczy pn.: Budowa kanalizacji deszczowej w ul. Prusa w Piechowicach, b) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych pn.: Budowa kanalizacji deszczowej w ul. Prusa w Piechowicach, c) Decyzja nr 559/09 z dnia 27.11.2009 r. znak: ABP/PI/7351/61/09 wydana przez Starostę Jeleniogórskiego ul. J.Kochanowskiego 10, 58-500 Jelenia Góra, zatwierdzająca Projekt budowlany i udzielająca pozwolenia na budowę dla zamierzenia inwestycyjnego pn. Karkonoski System Wodociągów i Kanalizacji. Modernizacja i rozbudowa systemu wodno-kanalizacyjnego gminy Piechowice. Tom I. Przebudowa i rozbudowa - zad.1 sieci wodo-ciągowej, zad. 2 kanalizacji sanitarnej, zad. 3 kanalizacji deszczowej d) WYCIĄG z Projektu Budowlanego stanowiącego załącznik nr 1 do decyzji, o której mowa w podpunkcie c) - w zakresie zad. 3 Kanalizacji deszczowej, t.j.: - Projekt budowlany w zakresie zad. 3 Kanalizacji deszczowej,- część opisowa (ilość stron -6) i graficzna (ilość rysunków - 2 - rys. nr 27 i rys. nr 30) - Projekt budowlany w zakresie zad. 3 Kanalizacji deszczowej - uzgodnienia (ilość stron -28, oraz część graficzna - 1 arkusz - mapa ewidencji gruntów) - Projekt budowlany w zakresie zad. 3 Kanalizacji deszczowej - Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (ilość stron - 5), Zamówienie to opisane jest następującymi kodami wg. Wspólnego Słownika Zamówień CPV: Główny przedmiot zamówienia: CPV 45 23 21 30 - 2 Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej Dodatkowe przedmioty zamówienia: CPV 45 10 00 00-8 Przygotowanie terenu pod budowę CPV 45 11 00 00 -1 Roboty w zakresie w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne CPV 45 11 30 00 - 2 Roboty na placu budowy, CPV 45 23 00 00 - 8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych CPV 45 23 31 42 - 6 - Roboty w zakresie naprawy dróg 2. Przedmiotem zamówienia dot. robót budowlanych jest Budowa sieci kanalizacji deszczowej na odcinku ul. Bolesława Prusa pomiędzy ul. Szymborskiej a ul. Orzeszkowej w Piechowicach. 3. Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z niniejszym opisem przedmiotu zamówienia, oraz dokumentacją projektową wykazaną w punkcie 1 i przywołaną w pkt 16.1 a także w Załączniku nr 8 do SIWZ, Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, wzorem umowy - stanowiącym Załącznik nr 7 do SIWZ. 4. Zakres prac w objętych zamówieniem, szczególności obejmuje wykonanie: -projektu organizacji ruchu zamiennego -wykonanie robót pomiarowych -rozbiórkę istniejącej nawierzchni z tłucznia kamiennego o pow. 1524,0 m2 do ponownego wbudowania oraz mieszanek mineralno-bitumicznych o pow. 75,2 m2 z wywozem gruzu. - wykonanie robót ziemnych - wywóz urobku (222,43 m3) i wykopy oraz przekopy na odkład -789,32 m3 - wykonanie pełnych umocnień pionowych ścian wykopów -1726,65 m2 -wykonanie kanału głównego kanalizacji deszczowej z rur dwuściennych PP-B DN400 o dług. 248,80 m i kanałów bocznych DN315 o dług. 28,0 m -montaż studzienek włazowych o średnicy D1000 z elementów prefabrykowanych -szt. 7 -montaż wpustów deszczowych z wibroprasowanego betonu-szt.13 na kanale projektowanym oraz 6 szt. na kanale istniejącym wraz z przykanalikami DN160 na odcinku projektowanej kanalizacji o dług. 57,75 m. 5. Z uwagi na konieczną możliwość późniejszego regulowania wierzchu studni (przy późniejszej budowie nawierzchni bitumicznej) należy umieścić pod wyłazem 4 do 5 szt. pierścieni dystansowych. 6. W obszarze nawierzchni drogi gruntowej, kraty studzienek deszczowych należy umocnić opaskę o szer. 0,5 m z kostki brukowej grub. 8,0 cm.(59,68 m2). 7. Skrzyżowania z istniejącymi i projektowanymi przewodami sieci wykonać w sposób mijankowy zgodnie z podanymi normami oraz uzgodnieniami z operatorami sieci i pod ich nadzorem. Istniejące przewody telekomunikacyjne i energetyczne na trasie robót zabezpieczyć przez wykonanie przepustów ochronnych na kable. W miejscach zbliżeń z uzbrojeniem podziemnym roboty ziemne prowadzić bez używania sprzętu mechanicznego. 8. Po wbudowaniu kolektora deszczowego należy wykonać inwentaryzację geodezyjną. 9. Zasypanie rurociągów wykonywać etapami tj. za pomocą obsypki piaskowej, sprawdzeniu szczelności a następnie wykonać obsypkę ochronną i dokonać ostatecznego zasypu wraz z zagęszczeniem (789,32m3). 10. Wykonanie sprawdzenia poprawności ułożenia kanalizacji za pomocą inspekcji telewizyjnej. 11. Wykonanie odtworzenia nawierzchni na szerokość 5,0 m z kruszywa naturalnego o pow. 1524,0 m2 o następujących warstwach ( dolna grub.10,0 cm i górna grub. 7,0 cm). 12. Wykonanie odtworzenia nawierzchni drogi z mieszanki mineralno-bitumicznej na podbudowie z kruszywa łamanego o pow. 40,54 m2 (warstwa wiążąca 7,0 cm po zagęszczeniu i warstwa ścieralna grub.5,0 cm po zagęszczeniu). 13. Elementy z rozbiórki nadające się do powtórnego wykorzystania należy odwieźć do Zakładu Usług Komunalnych w Piechowicach przy ulicy Bocznej 15, jest to odległość do 5 km. 14. Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji jakości i rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia na okres co najmniej 36 miesięcy licząc od daty podpisania końcowego protokołu odbioru. Wykonawca winien mieć na uwadze, że okres (czas) trwania gwarancji stanowi jedno z kryteriów oceny ofert, o których mowa w SIWZ w Rozdziale XIII. Oferując minimalny 36 miesięczny czas trwania gwarancji jakości i rękojmi otrzyma 0,00 punktów, natomiast oferując czas trwania gwarancji 60 miesięcy i dłużej otrzyma maksymalnie 10 punktów. Jeżeli Wykonawca zaoferuje okres gwarancji jakości i rękojmi dłuższy niż 36 miesięcy i krótszy niż 60 miesięcy otrzyma w tym kryterium ilość punktów wyliczoną zgodnie z wzorem określonym w punkcie 3 podpunkt 3.2 litera c) Rozdziału XIII SIWZ. UWAGA: jeżeli Wykonawca w swojej ofercie nie określi żadnego okresu gwarancji Zamawiający uzna, że Wykonawca deklaruje minimalny wymagany okres gwarancji to znaczy 36 miesięcy. 15. Termin wykonania zamówienia. Termin zakończenia prac, robót i czynności będących przedmiotem umowy nastąpi nie później niż w ciągu 75 dni, licząc od dnia następnego po podpisaniu umowy. O dochowaniu terminu wykonania umowy decyduje data podpisania końcowego protokołu odbioru robót. Termin zgłoszenia gotowości do odbioru końcowego: nie później niż w ciągu 65 dni licząc od dnia następnego po podpisaniu umowy. Termin przekazania placu budowy - Zamawiający przekaże plac budowy niezwłocznie po podpisaniu umowy jednak nie później niż w ciągu 7 dniu od daty podpisania umowy. 16. Integralną częścią opisu przedmiotu zamówienia są niżej wymienione załączniki, które stanowią uszczegółowienie Opisu Przedmiotu Zamówienia.: 16.1 Załącznik nr 8 - WYKAZ DOKUMANTACJI PROJEKTOWEJ i SPECYFIKACJI TECHNICZNYCH WYKONANIA i ODBIORU ROBOT BUDOWLANYCH DLA ZAMÓWIENIA PN.: Budowa kanalizacji deszczowej w ulicy Prusa w Piechowicach: a) Projekt Wykonawczy pn.: Budowa kanalizacji deszczowej w ul. Prusa w Piechowicach, b) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych pn.: Budowa kanalizacji deszczowej w ul. Prusa w Piechowicach, c) Decyzja nr 559/09 z dnia 27.11.2009 r. znak: ABP/PI/7351/61/09 wydana przez Starostę Jeleniogórskiego ul. J.Kochanowskiego 10, 58-500 Jelenia Góra, zatwierdzająca Projekt budowlany i udzielająca pozwolenia na budowę dla zamierzenia inwestycyjnego pn. Karkonoski System Wodociągów i Kanalizacji. Modernizacja i rozbudowa systemu wodno-kanalizacyjnego gminy Piechowice. Tom I. Przebudowa i rozbudowa - zad.1 sieci wodo-ciągowej, zad. 2 kanalizacji sanitarnej, zad. 3 kanalizacji deszczowej d) WYCIĄG z Projektu Budowlanego stanowiącego załącznik nr 1 do decyzji, o której mowa w podpunkcie c) - w zakresie zad. 3 Kanalizacji deszczowej, t.j.: - Projekt budowlany w zakresie zad. 3 Kanalizacji deszczowej,- część opisowa (ilość stron -6) i graficzna (ilość rysunków - 2 - rys. nr 27 i rys. nr 30) - Projekt budowlany w zakresie zad. 3 Kanalizacji deszczowej - uzgodnienia (ilość stron -28, oraz część graficzna - 1 arkusz - mapa ewidencji gruntów) - Projekt budowlany w zakresie zad. 3 Kanalizacji deszczowej - Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (ilość stron - 5), 16.2. Załącznik nr 7 do SIWZ - wzór umowy. Obowiązki Wykonawcy, które należy ująć w cenie oferty, w tym wynikające z postanowień wzoru umowy, stanowiącego Załącznik nr 7 do SIWZ, w szczególności: a) Wykonawca jest zobowiązany przez przystąpieniem do robót budowlanych i zajęciem pasa drogowego opracować, uzgodnić i zatwierdzić przez właściwy organ organizację ruchu zastępczego na czas prowadzenia robót, b) wszystkie materiały z rozbiórki i wykopów nie nadające się do ponownego wbudowania , Wykonawca usunie z terenu budowy, zeskładuje, zagospodaruje lub zutylizuje zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, c) zapewnienie nadzoru ze strony instytucji branżowych zgodnie z dokumentacją projektową (a w szczególności z uzgodnieniami) i STWiORB oraz ponoszenie kosztów z tym związanych, w tym między innymi włączeń, wyłączeń, prób eksploatacyjnych itp. d) Wykonawca jest zobowiązany zapewnić właściwy personel do wykonania zamówienia, w szczególności: - co najmniej jedną osobę na stanowisku Kierownika Budowy, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w zakresie sieci kanalizacyjnych, zgodnie z warunkami udziału w postępowaniu, o których mowa w SIWZ w Rozdziale IV, punkt 1, podpunkt 3), - co najmniej jedną osobę posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w zakresie dróg zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, Jeżeli wskazana wyżej osoba/osoby jest/są obywatelem/i państw członkowskich Unii Europejskiej i nabyła w tych państwach, poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, kwalifikacje zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, mając na względzie obowiązujące w Polsce przepisy prawa krajowego wymagane będzie od tej osoby uznanie jej kwalifikacji zawodowych. Postępowanie w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych odbywa się na podstawie ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasa-dach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. Nr 63, poz.394). Przed przystąpieniem do robót Wykonawca przekaże Zamawiającemu: - poświadczone za zgodność z oryginałem kopie uprawnień odpowiednio kierownika budowy/osoby uprawnionej do kierowania robotami budowlanymi w zakresie dróg oraz potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie aktualnych zaświadczeń o przynależności tych osób do Okręgowej Izby Inżynierów Budow-nictwa e) Zwycięski Wykonawca tj. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą jest zobowiązany przed podpisaniem umowy przedłożyć Zamawiającemu aktualną i opłaconą polisę ubezpieczeniową potwierdzającą, ubezpieczenie Wykonawcy od odpowiedzialności cywilnej z tytułu posiadanego mienia i prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, obejmującą odpowiedzialność cywilną deliktową i kontraktową ubezpieczonego tj. Wykonawcy, na kwotę nie niższą niż 300.000,00 zł. Do ww. dokumentów Wykonawca jest zobowiązany przedłożyć oświadczenie, z którego będzie wynikać, że na dzień podpisania Umowy wobec Wykonawcy nie toczy się lub nie zostało wszczęte postępowanie dotyczące roszczeń finansowych z przedłożonej polisy, a suma gwarancyjna jest nie mniejsza niż 300.000,00 zł. 17. Materiały, wyroby, rozwiązania równoważne. W przypadku użycia w jakimkolwiek miejscu Dokumentacji projektowej i/lub Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (tzw. ST, STWiORB, Specyfikacje Techniczne) nom, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1 do 4 PZP, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Zgodnie z art. 30 ust. 5 PZP Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest zobowiązany w swojej ofercie wykazać Zamawiającemu, że oferowane przez Wykonawcę wyroby, urządzenia, materiały, roboty budowlane spełniają funkcję i wymagania techniczne opisane w Dokumentacji projektowej i/lub STWiORB. W takim przypadku, do Wykonawcy należy wykazanie, że oferowane przez niego wyroby, materiały lub urządzenia spełniają wymagania techniczne pod katem przydatności (funkcji jaką mają spełniać i parametrów technicznych wyrobów, materiałów lub urządzeń przywołanych w Dokumentacji projektowej i/lub STWiORB. Pod pojęciem równoważny Zamawiający rozumie każdy materiał, wyrób, rozwiązanie równoważne, który/e spełnia podstawowe funkcje techniczne, w tym między innymi wytrzymałościowe, użytkowe, funkcjonalne co najmniej jak przywołane w Dokumentacji projektowej i/lub STWiORB Zgodnie z art. 30 ust. 5 PZP Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest zobowiązany wykazać w swojej ofercie, że oferowane przez niego dostawy, usługi, roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 18. Wykonawca jest zobowiązany wykonać pełny zakres zamówienia zgodnie z SIWZ, przepisami prawa, współczesnej wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, dla uzyskania końcowego efektu określonego przez Zamawiającego w SIWZ, bez względu na trudności i nieprzewidziane okoliczności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji. UWAGA: ilekroć w niniejszym ogłoszeniu użyto skrótu: - SIWZ lub specyfikacja należy przez to rozumieć Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia na Budowę kanalizacji deszczowej w ul. Prusa w Piechowicach. Znak sprawy IZP.271.1.3.2013, - ustawa, PZP, ustawa PZP należy przez to rozumieć ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity z 2015 r. Dz. U. poz. 2164).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452321302
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 75 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych). 2. Forma wadium. 1) Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 li-stopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz.U. Nr z 2007 Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 2) W przypadku złożenia przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń - dokumenty te muszą być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem. Gwarancja/poręczenie musi być nieodwo-łalna, bezwarunkowa i płatna na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji lub poręczenia d) termin ważności gwarancji lub poręczenia e) zobowiązanie gwaranta do bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające następujące lub analogicznie brzmiące oświadczenia: Zobowiązujemy się nieodwołalnie i bezwarunkowo wypłacić Państwu/Beneficjentowi całą kwotę zobowiązania na pierwsze pisemne żądanie wraz z oświadczeniem, że: ................ (nazwa Wykonawcy): - w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Pra-wo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.), z przyczyn leżących po jego stronie ,nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 ww. ustawy, peł-nomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ww. ustawy, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ww. ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jak oferty najkorzystniejszej, - w przypadku kiedy nie wywiązał się ze zobowiązań wynikających z poniższych warunków, a po-stawionych w art. 46 ust. 5 ww. ustawy: -- odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, -- nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, -- zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 3. Wadium w formie gwarancji lub poręczeń nie podlega przeniesieniu na osoby trzecie. 4. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 5. Wadium w pieniądzu należy wnieść wyłącznie przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: prowadzony przez bank PKO PB S.A.: Nr 57 1020 2137 0000 9102 0147 6241 z adnotacją na tytule wpłaty: wadium - IZP.271.1.3.2016 - Przetarg: Budowa kanalizacji deszczowej w ulicy Prusa w Piechowicach. 6. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, za skuteczne wniesienie Zamawiający uzna wadium, które w oznaczonym terminie w dniu otwarcia ofert znajduje się na rachunku Zamawiającego. Dołączenie do ofer-ty kopii polecenia przelewu nie jest wystarczającym warunkiem stwierdzenia terminowego wniesienia wa-dium przez Wykonawcę. 7. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał takiego dokumentu należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w pok. 10 (Referat Finansowy I piętro). Jeżeli Wykonawca prześle ofertę pocztą/przekaże za pośrednictwem kuriera lub innej osoby, winien kopię dowodu wniesienia wadium załączyć do oferty, natomiast oryginał dokumentu wadialnego umieścić np. w odrębnej kopercie oznaczonej -oryginał dowodu wniesienia wadium, przy czym oryginału dokumentu wadialnego nie należy trwale spinać z ofertą. 8. Wykonawca zostanie wykluczony z niniejszego postępowania, jeżeli jego oferta przed upływem terminu składania ofert nie zostanie zabezpieczona wadium w wymaganej wysokości. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najko-rzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 11. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium nie-zwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o któ-rym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzyst-niejszej. UWAGA: W przypadku wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument ten winien zawierać klauzu-lę gwarancji zapłaty wymaganej kwoty wadium po zaistnieniu w/w okoliczności - patrz punkt 2 ppkt 2) lit. e., a także przywołanych w punkcie 12 i 15 niniejszego Rozdziału. 13. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z punktem 9, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 14. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachun-ku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy. 15. Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 16. UWAGA: Wadium wniesione w formie gwarancji i poręczeń musi obejmować wszystkie przypadki, w których Wykonawca traci wadium na rzecz Zamawiającego. W przypadku, gdy dokumenty te nie będą zabezpiecza-ły w pełnym zakresie możliwych roszczeń Zamawiającego, określonych ustawą PZP - Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Gwarancja-okres,czas trwania udzielonej gwarancji jakości i rękojmi za wady w miesiącach
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://piechowice.bip.pbox.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach