Przetargi.pl
Budowa infrastruktury na terenach miejskich w Iławie

Gmina Miejska Iława ogłasza przetarg

  • Adres: 14-200 Iława, ul. Niepodległości
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. (089) 6490159, 6490101 , fax. (089) 649 26 31
  • Data zamieszczenia: 2020-09-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Iława
    ul. Niepodległości 13
    14-200 Iława, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. (089) 6490159, 6490101, fax. (089) 649 26 31
    REGON: 52437000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.umilawa.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa infrastruktury na terenach miejskich w Iławie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót budowlanych polegających na Budowie infrastruktury na terenach miejskich w Iławie. Przedmiot zamówienia nazwany jest w dalszej części Instrukcji dla Wykonawców „przedmiotem zamówienia”. 2.Przedmiot zamówienia składa się z trzech części” •część 1 – Zagospodarowanie działki 75/2 przy ul. Toruńskiej z budową kanalizacji deszczowej, oświetlenia ulicznego w Iławie •część 2 - Skomunikowanie terenu pomiędzy ul. Sobieskiego, torami kolejowymi a ul. Królowej Jadwigi w Iławie” w zakresie obejmującym - Obszar III – teren przy bramie od ul. Królowej Jadwigi i obszar IV – teren między zabudową mieszkaniową a torami kolejowymi •część 3 - Budowa fragmentu ulicy Kolejowej w Iławie wraz z infrastrukturą 3.W ramach przedsięwzięcia należy wykonać następujące prace: 1)część 1 – Zagospodarowanie działki 75/2 przy ul. Toruńskiej z budową kanalizacji deszczowej, oświetlenia ulicznego w Iławie: •Budowa nawierzchni z kostki brukowej betonowej, •Budowa kanalizacji deszczowej •Budowa oświetlenia ulicznego Zamawiający wymaga zatrudnienia na umowę o pracę, stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Pzp , przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, polegający na bezpośrednim fizycznym wykonywaniu prac: budowa nawierzchni z kostki brukowej betonowej, budowa kanalizacji deszczowej, budowa oświetlenia ulicznego. W ramach planowanego zadania zagospodarowany będzie teren działki nr 75/2 obręb 12 przy ul. Toruńskiej. Projektowane zagospodarowanie zapewni dojazd i dojście do budynków mieszkalnych jednorodzinnych usytuowanych na działkach bezpośrednio przylegających do dz. nr 75/2. Nawierzchnia pieszo – jezdni zostanie wykonana z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm na warstwie podbudowy z chudego betonu Rm=6,0-9,0 MPa gr. 20 cm ułożonej na warstwie odsączającej z zagęszczonego piasku o gr. 15 cm. Ciąg pieszo – jezdny będzie miał szerokość 5,00m. Teren działki nr 75/2 zostanie oświetlony oprawami zainstalowanymi na projektowanych słupach z aluminium szlifowanego wys. 7,0m. Podstawowym celem zagospodarowania terenu przy ul. Toruńskiej w Iławie jest poprawa dojazdu do istniejącej zabudowy mieszkalnej jednorodzinnej oraz odprowadzenie wód opadowych z jezdni do istniejącej kanalizacji deszczowej. 2)część 2 - Skomunikowanie terenu pomiędzy ul. Sobieskiego, torami kolejowymi a ul. Królowej Jadwigi w Iławie” w zakresie obejmującym - Obszar III – teren przy bramie od ul. Królowej Jadwigi i obszar IV – teren między zabudową mieszkaniową a torami kolejowymi •prace przygotowawcze, roboty ziemne i rozbiórkowe, •wykonanie przykanalików z wpustami ulicznymi, •budowa linii oświetleniowej wraz ze słupami, •wykonanie nawierzchni z kostki betonowej wraz z krawężnikami i warstwami konstrukcyjnymi drogi, •opracowanie projektu czasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót, •prowadzenie dziennika budowy, •przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej zawierającej m.in.: atesty, deklaracje, gwarancje i inne dokumenty potwierdzające zastosowanie materiałów budowlanych zgodnych z wymaganiami dokumentacji budowlanej., •dostarczenie przez Wykonawcę Zamawiającemu, po podpisaniu umowy i przed rozpoczęciem robót budowlanych, zatwierdzonych przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego kart materiałów do wbudowania, w szczególności: kostki betonowej, słupów i opraw oświetleniowych; •zatrudnienie na umowę o pracę, stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Pzp , przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, polegający na bezpośrednim fizycznym wykonywaniu prac: układaniu kostki betonowej, wykonaniu instalacji oświetleniowej wraz ze słupami, wykonaniu kanalizacji deszczowej wraz z przykanalikami. •zalecenia dotyczące realizacji robót budowlanych: a)roboty należy wykonywać w sposób pozwalający mieszkańcom osiedla na swobodny dojazd do bloków, b)gruz i odpady budowlane należy usuwać we własnym zakresie na miejsce do tego przeznaczone, c)obwody instalacji elektrycznych oraz słupy powinny być opisane w sposób trwały. Sposób oznakowania uzgodnić z Wydziałem Utrzymania Mienia Komunalnego Urzędu Miasta Iławy. d)Dodatkowy zapis w projekcie budowlanym do pkt. „7.1. Przyjęte standardy” w oprawach zastosować fabrycznie ustawioną redukcję mocy: do 70% w godzinach od 23.00 do 5.00 on – 23.00 = 100%; 23.00 – 5.00 =70%; 05.00 – off = 100% e)po zakończeniu robót, przed podaniem napięcia na nowo wybudowane urządzenia, zakończony zakres prac należy zgłosić do odbioru technicznego inwestorowi (inspektorowi nadzoru) i eksploatatorowi oświetlenia tj. do Wydziału Utrzymania Mienia Komunalnego Urzędu Miasta Iławy. Przed odbiorem należy przedłożyć do ww. wydziału dokumentację powykonawczą zgodną z wymogami ustawy Prawo budowlane, protokoły pomiarów oraz specyfikacje techniczne zamontowanych urządzeń. Załączyć dokumentację fotograficzną "informacji o produkcie" z opakowania oprawy oraz wnętrza oprawy (zasilacz z widocznymi jego opisami i tabliczkę znamionową). f)wybudowane urządzenia pozostają na majątku Inwestora. g)zalecenie Zamawiającego – dokonanie przed złożeniem oferty wizji lokalnej na terenie objętym niniejszym przetargiem. 3)część 3 - Budowa fragmentu ulicy Kolejowej w Iławie wraz z infrastrukturą •prace przygotowawcze, roboty ziemne i rozbiórkowe, •wykonanie kanalizacji deszczowej, z uwzględnieniem dodatkowych zapisów do „UWAGI” w projekcie budowlanym 8. Wykonać monitoring wizyjny kamerą TV wykonanej sieci kanalizacji deszczowej wraz z przykanalikami. 9. Dokonać odbioru technicznego sieci kanalizacji deszczowej przez Wydział Utrzymania Mienia Komunalnego Urzędu Miasta Iławy. Przed odbiorem należy przedłożyć do ww. wydziału raport z monitoringu wizyjnego kamerą TV w wersji papierowej i na płycie CD oraz dokumentację powykonawczą zgodną z wymogami ustawy Prawo budowlane, •wykonanie instalacji oświetleniowej z uwzględnieniem zmian materiałowych do projektu j.n.: „5. Założenia ogólne” Tam, gdzie w dokumentacji projektowej zostało wskazane pochodzenie materiałów (marka, znak towarowy, producent) Zamawiający dopuszcza oferowanie urządzeń i materiałów równoważnych o nie gorszych parametrach techniczno‐funkcjonalnych, które zagwarantują realizację robót zgodnie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych i eksploatacyjnych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach określających zakres dokumentacji projektowej. Wszelkie nazwy własne produktów i materiałów przywołane w niniejszym projekcie służą określeniu właściwości i wymogów technicznych założonych w dokumentacji projektowej. Podane w dokumentacji projektowej nazwy materiałów należy rozpatrywać w kontekście „........ lub równoważne”. „10. Słupy i oprawy oświetleniowe” Słupy aluminiowe anodowane na kolor inox, cylindrycznie stożkowe jednoelementowe o wysokości punktu świetlnego 8,0 m bez wysięgników, średnica przy podstawie fi 146 mm przy podstawie, podstawa słupa o wymiarach 320 x 320 mm, rozstaw śrub 250x250 mm grubość podstawy min 10 mm. Stożki słupów są walcowane z rur ze stopu aluminium EN AW-6060. Ich podstawy tłoczy się z blach stopu aluminium EN AW-5754. Średnica zakończenia słupa fi 60 mm. Słup zabezpieczony technologią anodowania minimalna grubość powłoki anody 20 μm, minimalna grubość ścianki słupa 4 mm. Powłoka anodowa jest integralnie związana z podłożem dzięki czemu nie ma możliwości ich złuszczania odpryskiwania czy rozwarstwiania przez cały okres użytkowania słupa. Zabezpieczenie elastomerem w kolorze słupa do wysokości 350mm. Każdy aluminiowy słup oświetleniowy posiada wnękę na złącze słupowe. Pokrywa wnęki jest wycinana laserowo. Słup winien posiadać deklaracje zgodności WE sygnowaną znakiem CE wystawioną przez producenta. Do wyposażenia dołączona ma być tabliczka bezpiecznikowa, oraz nierdzewiejący komplet elementów złącznych słupa (nakrętki, podkładki, osłony na nakrętki z tworzywa sztucznego zgodnego z kolorem słupa, kluczyk imbusowy). Dodatkowo każdy słup ma zostać dostarczony na inwestycje w zabezpieczeniu rękawem materiałowym usuwanym po zamontowaniu słupa co wpływa na minimalizowanie uszkodzeń w trakcie trwania inwestycji. W celu montażu słupów oświetleniowych przewidziano fundament betonowy wykonany metoda wibroprasowania w celu uzyskania lepszych parametrów zagęszczenia betonu. Fundament o klasie wyższej bądź równoważnej dla klasy C25/30. Zbrojenie fundamentu powinno być wykonane ze stali, a końce śrubowe powinny być cynkowane ogniowo i zabezpieczone tulejką termokurczliwą, lub innymi zabezpieczeniami na czas składowania w celu uniemożliwienia bezpośredniego kontaktu końca śrubowego z podstawą aluminiowa słupa. Konstrukcja fundamentu powinna być jednoelementowa o przekroju kwadratowym, oraz wyposażona w otwory umożliwiające wprowadzenie kabli przyłączeniowych. Fundament winien być doposażony w komplet nakrętek montażowych oraz tulejek poprawiających walory estetyczne montowanego słupa. Słup wyposażony w złącze kablowe bezpiecznikowe typu sintur. Rozmieszczenie punktów świetlnych - wg projektu budowlanego: branża elektroenergetyczna – oświetlenie terenu, rys. nr E-01 "Projekt zagospodarowania terenu”. Oprawa LED:  korpus z odlewu aluminium malowany proszkowo o wymiarach: długość od 640 mm do 700 mm; szerokość od 410 mm do 450 mm; wysokość od 120 mm do 140 mm; ciężar od 11,0 kg do 12,0 kg,  klosz – szkło hartowane płaskie,  kolor oprawy: AKZO grey 900 sanded  RAL 7016 (antracyt),  skuteczność świetlna oprawy - ≥120lm/W,  współczynnik oddawania barw - Ra≥70,  stopień odporności klosza na uderzenia mechaniczne – IK09,  szczelność komory optycznej – IP66  szczelność komory elektrycznej – IP66  montaż na słupie o średnicy Ø 60 mm  oprawa wyposażona w uchwyt pozwalający na montaż zarówno na wysięgniku jak i bezpośrednio na słupie, a także pozwalający na zmianę kąta nachylenia oprawy w zakresie od 0 do +15° (montaż bezpośredni) lub od 0 do -15° (montaż na wysięgniku)  oprawa wyposażona w dodatkowe zabezpieczenie zapobiegające przypadkowemu obróceniu oprawy na wysięgniku  znamionowe napięcie pracy – 230V/50Hz  moc maksymalna uwzględniająca wszystkie straty – od 69W do 73W 700mA  ochrona przed przepięciami – 10kV  układ zasilający umożliwiający sterowanie sygnałem 1-10V lub DALI do płynnego sterowania natężeniem oświetlenia  w oprawach zastosować fabrycznie ustawioną redukcję mocy: do 70% w godzinach od 23.00 do 5.00 on – 23.00 = 100%; 23.00 – 5.00 =70%; 05.00 – off = 100%  źródło światła – od 30 do 34 źródeł LED  strumień świetlny (oprawa) – od 8398lm do 8828lm  strumień świetlny (lampy) – od 10085lm do 10548lm  zakres temperatury barwowej źródeł światła – 3900-4300K  utrzymanie strumienia świetlnego w czasie: 90% po 100 000h (zgodnie z IES LM-80 - TM-21)  klasa ochronności elektrycznej: I lub II  oprawa musi być wyposażona w rozłącznik odłączający napięcie po jej otwarciu  dostęp do wnętrza oprawy bez użycia narzędzi  oprawa musi być oznakowana znakiem CE oraz posiadać deklaracje zgodności i certyfikat ENEC lub równoważny  różnica danych fotometrycznych proponowanej oprawy równoważnej nie powinna być większa niż± 5% w stosunku do niżej podanych:  w przypadku zastosowania rozwiązań zamiennych należy dostarczyć źródłowe pliki obliczeniowe „13. Uwagi instalatorskie” dodatkowe zapisy 13.6.Obwody instalacji elektrycznych oraz słupy powinny być opisane w sposób trwały. Sposób oznakowania uzgodnić z Wydziałem Utrzymania Mienia Komunalnego Urzędu Miasta Iławy. 13.7.Po zakończeniu robót, przed podaniem napięcia na nowo wybudowane urządzenia, zakończony zakres prac należy zgłosić do odbioru technicznego inwestorowi (inspektorowi nadzoru) i eksploatatorowi oświetlenia tj. do Wydziału Utrzymania Mienia Komunalnego Urzędu Miasta Iławy. Przed odbiorem należy przedłożyć do ww. wydziału dokumentację powykonawczą zgodną z wymogami ustawy Prawo budowlane, protokoły pomiarów oraz specyfikacje techniczne zamontowanych urządzeń. Załączyć etykietę z opakowania oprawy z "informacją o produkcie" z kodem QR lub dokumentację fotograficzną wnętrza oprawy (zasilacz z widocznymi jego opisami i etykietę produktu z kodem QR). •wykonanie nawierzchni z kostki betonowej wraz z krawężnikami i warstwami konstrukcyjnymi drogi, •opracowanie projektu czasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót, •prowadzenie dziennika budowy, •przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej zawierającej m.in.: atesty, deklaracje, gwarancje i inne dokumenty potwierdzające zastosowanie materiałów budowlanych zgodnych z wymaganiami dokumentacji budowlanej, •dostarczenie przez Wykonawcę Zamawiającemu, po podpisaniu umowy i przed rozpoczęciem robót budowlanych, zatwierdzonych przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego kart materiałów do wbudowania, w szczególności: kostki betonowej, słupów i opraw oświetleniowych, •zatrudnienie na umowę o pracę, stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Pzp , przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, polegający na bezpośrednim fizycznym wykonywaniu prac: układaniu kostki betonowej, wykonaniu instalacji oświetleniowej wraz ze słupami, wykonaniu kanalizacji deszczowej wraz z przykanalikami, •zalecenia dotyczące realizacji robót budowlanych: b)roboty należy wykonywać w sposób pozwalający mieszkańcom posesji oraz pozostałym użytkownikom na swobodny dojazd, c)gruz i odpady budowlane należy usuwać we własnym zakresie na miejsce do tego przeznaczone, d)zalecenie Zamawiającego – dokonanie przed złożeniem oferty wizji lokalnej na terenie objętym niniejszym przetargiem. 4.Nazwa kodu dotyczącego przedmiotu zamówienia określona we Wspólnym Słowniku Zamówień CPV: 1) dla części 1 zamówienia:  Główny – 45233100-0  Dodatkowy – 45316110-9 2)dla części 2 zamówienia:  Główny – 45233000-9  Dodatkowe – 45110000-1, 45316110-9, 45230000-8, 45111291-4 5.W ramach zadań będących przedmiotem postępowania przetargowego Wykonawca zobowiązuje się do wykonania robót budowlanych, w tym montażu wyposażenia stałego oraz niezbędnych urządzeń przewidzianych w dokumentacji projektowej. 6.W związku z tym, że przedmiot zamówienia przeznaczony jest do użytku osób fizycznych, Wykonawca jest zobowiązany do spełnienia wszelkich wymagań w zakresie dostępności obiektów dla osób niepełnosprawnych. 7.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w niniejszym postępowaniu został zawarty w dokumentacji projektowej, Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB), przedmiarze robót, SIWZ, wzorze umowy wraz załącznikami. 8.Wykonawca wykona przedmiot zamówienia na podstawie dokumentacji projektowych, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), SIWZ wraz z załącznikami, pytaniami i odpowiedziami udzielonymi w trakcie procedury o udzielenie zamówienia publicznego oraz przedmiarami robót, a także, obowiązującymi przepisami szczegółowymi i sztuką budowlaną, oraz zapewni pełną obsługę geodezyjną wraz z okresem gwarancji i rękojmi. Podstawą sporządzenia oferty są dokumentacje projektowe, STWiORB oraz udzielone odpowiedzi na zapytania w trakcie procedury o udzielenie zamówienia publicznego. Przedmiary stanowią tylko materiał pomocniczy. 9.Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994r Prawo budowlane. 10.W przypadku wskazania dla w dokumentacji projektowej, STWiORB, przedmiarach, SIWZ znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, a także norm, aprobat technicznych oraz systemów odniesienia, Zamawiający dopuszcza zaoferowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do wskazanych w dokumentacji projektowej, STWiORB, przedmiarach oraz SIWZ pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z dokumentacją projektową, STWiORB, przedmiarami, zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, STWIORB, przedmiarach, oraz SIWZ oraz będą zgodne pod względem: 1)gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne oraz liczba elementów składowych), 2)charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), 3)charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów), 4)parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, charakterystyki liniowe, konstrukcje itd.), 5)parametrów bezpieczeństwa użytkowania, 6)standardów emisyjnych, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego w ramach przedmiotu zamówienia materiały, elementy, systemy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego oraz zwrócić się z zapytaniem czy Zamawiający uzna zaproponowane rozwiązania za równoważne przy współudziale autora dokumentacji projektowej i /lub inspektora nadzoru. 11.Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 30 ust. 8 ustawy Pzp wymagania, o których mowa w przywołanym przepisie, Zamawiający określił w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, stanowiących załącznik do SIWZ. W przywołanych w opisie przedmiotu zamówienia norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust.1-3 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w/w dokumentach. 12.Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców. 13.Wykonawca ze środków własnych zakupi i dostarczy na budowę wszelkie elementy, urządzenia i materiały konieczne do wykonania robót budowlanych, instalacji, jak również przeznaczone do robót przewidzianych w dokumentacji projektowej. 14.Elementy wyposażenia (urządzenia) muszą być produktami należytej jakości, fabrycznie nowymi, kompletnymi, nieużywanymi, wolnymi od wad materiałowych, konstrukcyjnych i prawnych. 15.Elementy wyposażenia muszą być oznakowane w taki sposób, aby możliwa była identyfikacja produktu jak i producenta. a)Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, o których mowa w punkcie 3 oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa wyżej oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały zawarte w załączniku nr 7 (a, b, c) wzór umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233100-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium na część 1 zamówienia. 1. Na podstawie art. 45 ustawy Pzp Zamawiający określa kwotę wadium dla części 2 i 3 zamówienia w wysokości nie większej niż 3% wartości tej części. 1) Warunkiem udziału w części 2 i 3 zamówienia jest wniesienie wadium w terminie do dnia 14.10.2020 r. do godz. 09:00 w wysokości po 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100) na każdą z części. 2) Wadium może być wniesione w następującej formie: a. Pieniądzu - przelewem na konto zamawiającego: Urząd Miasta Iławy Bank Millennium S.A. O/Iława 96 1160 2202 0000 0000 6192 1354. O uznaniu przez zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w terminie decyduje data i godzina wpływu środków na rachunek zamawiającego. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego, przed upływem terminu (godziny) przewidzianego na wniesienie wadium. b. Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym c. Gwarancji bankowej d. Gwarancji ubezpieczeniowej e. Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U.2018.110 ze zm.) 3) W zależności od wybranej formy wadium (ust. 2 pkt 2-5) – zaleca się kserokopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium dołączyć do oferty, a oryginał należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w kasie zamawiającego pok.210 (czynna w od wtorku do piątku w godzinach od 745 do 1415 oraz w poniedziałki w godz. od 800 do 1530 ). W przypadku braku możliwości dostarczenia oryginału do kasy zamawiającego, oryginał dokumentu należy umieścić w kopercie wraz z ofertą. 4) Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa, stanowiąca formę wniesienia wadium, winna spełniać co najmniej następujące wymogi (pod rygorem wykluczenia wykonawcy): a. ustalać beneficjenta gwarancji, tj. Gminę Miejską Iława reprezentowaną przez Burmistrza Miasta Iławy, b. określać kwotę gwarantowaną w zł (ustaloną w SIWZ), c. określać termin ważności (wynikający z SIWZ), d. określać przedmiot gwarancji (wynikający z SIWZ), e. musi zawierać klauzule gwarantujące bezwarunkową wypłatę na rzecz zamawiającego w przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp tj. być gwarancją nie odwoływalną, bezwarunkową, płatną na każde żądanie do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w następujących okolicznościach: a. gdy wykonawca odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się nie możliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy; (art. 46 ust.5 ustawy Pzp) f. być gwarancją nie odwoływalną, płatną na każde żądanie do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w przypadku gdy wykonawca w w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej; (art.46 ust.4a ustawy Pzp). g. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację, np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). 5) Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6) Wadium musi obejmować cały okres związania z ofertą. 7) Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wadium wniesionym we właściwej formie, terminie i kwocie zostanie wykluczony z przedmiotowego postępowania. 8) Zwrot wadium: 1. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza; 2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie niniejszego zamówienia; 3. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; 4. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zaleca się wskazanie w ofercie nr rachunku bankowego, na który należy dokonać zwrotu. 9) Utrata wadium: a. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej; b. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 10) Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym paragrafie dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie. 11) Zamawiający odrzuci ofertę z postępowania na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b) ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty (załącznik nr 1 do SIWZ) każdy Wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert: 1) oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym w załączniku nr 2. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia w zakresie wskazanym w załączniku nr 3. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnianie brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje brak podstaw wykluczenia. 3. Na żądanie Zamawiającego, Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informację o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1 pkt 2) niniejszego paragrafu. 4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 i 2) niniejszego paragrafu 5. Zamawiający informuje, że zgodnie z art.24aa ust.1 ustawy Pzp najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 6. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Przedmiotowe oświadczenie składa się w formie oryginału. Wykonawca który w momencie składania oferty jest świadomy ze nie należy do grupy kapitałowej, może złożyć oświadczenie wraz z ofertą. Należy jednak w tym przypadku pamiętać, że jakakolwiek zmiana sytuacji wykonawcy w toku postępowania (włączenie do grupy kapitałowej) będzie powodowała obowiązek aktualizacji takiego oświadczenia po stronie wykonawcy. 7. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie na podstawie art. 26 ust 2. Ustawy Pzp Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Zamawiający na każdym etapie postępowania może skorzystać z uprawnień przysługujących w art. 26 ust.2f 8. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych przez wykonawcę w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1: 1) pkt 1 ustawy Pzp - potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu: a) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ. b) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty - zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ, 2) pkt 2 ustawy Pzp - potwierdzające spełnianie przez oferowane usługi wymagań określonych przez Zamawiającego - nie dotyczy 3) pkt 3 ustawy Pzp - potwierdzające spełnianie brak podstaw do wykluczenia: a) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert) 9. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art.22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych pomiotów dokumentów, o których mowa w §VII ust. 8 pkt 3) lit.a) SIWZ 10. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w §VII ust. 8 pkt 3) lit.a) SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie otwarto jego likwidacji, ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert 11. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w §VII ust. 8 pkt 3) lit.a) SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby z zachowaniem terminów ich wystawienia, o którym mowa w §VII ust.10 pkt 1) SIWZ. 12. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia z postępowania, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352), 13. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w ust. 8 i 9, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w ust. 8 i 9, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 Pzp, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 Pzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne 14. Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty będą budzić wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. 15. Oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U.2016.1126) oraz w §VII ust.1, 6, 8 SIWZ dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a Pzp oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 16. Dokumenty, o których mowa w rozporządzeniu rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. oraz w §VII ust. 8 SIWZ, inne niż oświadczenia, o których mowa w §VII ust. 15. SIWZ, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 17. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 18. W zakresie nie uregulowanym SIWZ do dokumentów i oświadczeń , zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r., o którym mowa powyżej. 19. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie oświadczenie, o którym mowa w §VII ust. 6 składne jest przez każdego z Wykonawców występujących wspólnie we własnym imieniu. 20. W przypadku Wykonawców działających w formie spółki cywilnej oświadczenie, o którym mowa w §VII ust. 1 i ust.6 składne jest przez każdego wspólnika spółki cywilnej oddzielnie we własnym imieniu (osoby prowadzącej działalność gospodarczą pod nazwą określoną w centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej - „Firma przedsiębiorcy”). 21. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie, na wezwanie Zamawiającego, o którym mowa w §VII ust. 8 SIWZ, 1) każdy z Wykonawców występujących wspólnie dokumenty i oświadczenia, dotyczące własnej firmy wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o których mowa w §VII ust.8 pkt 3) lit a) SIWZ- składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną w imieniu swojej firmy; 2) W przypadku spółki cywilnej, na wezwanie Zamawiającego, o którym mowa w §VII ust. 7 SIWZ, każdy ze wspólników spółki cywilnej składa oddzielnie we własnym imieniu następujące dokumenty i oświadczenia, o których mowa w §VII ust.8 pkt 3) lit a) SIWZ, 22. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w §VII ust. 1 niniejszej SIWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZp, lub innych dokumentów (w tym pełnomocnictw) niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty (w tym pełnomocnictwa) są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 23. Zamawiający informuje, że nie żąda od Wykonawcy przedstawienia dokumentów , o których mowa w §VII ust. 8 pkt 3) lit.a) SIWZ dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem na którego zdolnościach lub sytuacji Wykonawca polega na zasadach określonych w art.22a ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach