Przetargi.pl
Budowa hali sportowej wraz z zagospodarowaniem terenu i przebudową budynku gimnazjum przy ul. Piłsudskiego 11 w Brwinowie

Gmina Brwinów ogłasza przetarg

  • Adres: 05-840 Brwinów, ul. Grodziska 12
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 7382567 , fax. 7295940
  • Data zamieszczenia: 2015-08-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Brwinów
    ul. Grodziska 12 12
    05-840 Brwinów, woj. mazowieckie
    tel. 7382567, fax. 7295940
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.brwinow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa hali sportowej wraz z zagospodarowaniem terenu i przebudową budynku gimnazjum przy ul. Piłsudskiego 11 w Brwinowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest: Budowa hali sportowej wraz z zagospodarowaniem terenu i przebudową budynku gimnazjum przy ul. Piłsudskiego 11 w Brwinowie. 2. Charakterystyka przedmiotu zamówienia: Parametry techniczne budynku: Powierzchnia zabudowy projektowanych obiektów: 1 914m2 Powierzchnia poszczególnych kondygnacji wynosi: - Poziom parteru 1 716,54 m2, - Poziom trybun 207,23 m2, - Poziom wentylatorni 34,91 m2, Razem powierzchnia netto: 1 958,68 m2 Kubatura netto: 13 475 m3 Układ funkcjonalny - podstawowe pomieszczenia - Arena sportowa - pole gry o wymiarach 44,75m x 22,50m i wysokość do spodu konstrukcji 7,05 m umożliwia rozgrywanie spotkań na poziomie krajowym. Pole gry wyposażone w kurtyny zapewniające możliwość podziału na trzy części w celu tworzenia trzech boisk treningowych do koszykówki, siatkówki lub innych dyscyplin wymagających mniejszego pola gry. - Siłownia (sala fitness) pow. ok. 90 m2, - 4 zaplecza szatniowo-sanitarne , - hol główny , - 2 pokoje trenerów, pokój masażu, - pomieszczenia techniczne, - magazyny w sąsiedztwie głównej areny, - Widownia - miejsca siedzące na widowni: 1. zawodnicy - 32 miejsc, 2. widzowie - 192 miejsc. Ogółem 224 miejsc siedzących Forma architektoniczna Budynek posiada 3 kondygnacje nadziemne. Główna bryła budynku jest przekryta dachem o nachyleniu 3,5% i ma wysokość 10,42m do górnej krawędzi attyki. Od północy i wschodu znajduje się część parterowa, w której umiejscowiono zaplecza sanitarno-szatniowe, sala fitness, hol wejściowy oraz toalety ogólnodostępne i łącznik z budynkiem szkoły. Przekryta jest ona dachem o nachyleniu 3,4%-3,5%, natomiast zadaszenie przed wejściem głównym posiada nachylenie ok. 9%. Zastosowane materiały konstrukcyjne: - Beton podkładowy: C8/10 (B10), - Beton konstrukcyjny fundamentów i oczepu: C20/25 (B25), - Beton konstrukcyjny pozostałych elementów konstrukcji: C25/30 (B30), - Stal zbrojeniowa: A-IIIN B500B , - Stal konstrukcyjna: S235JR, - Drewno konstrukcyjne: klejone klasy GL32H oraz GL28H lite klasy C27, - Ściany murowane grubość25cm (nośne): Pustaki silikatowe klasy 15MPa, - Ściany murowane grubości 12cm (działowe):Pustaki silikatowe klasy 10MPa, - Zaprawa murowa (cementowo-wapienna): zwykła klasy 5MPa. Wymogi energetyczne Budynek spełnia wymogi standardu budynku pasywnego, o wysokiej termoizolacyjności przegród zewnętrznych i bardzo niskim zużyciu energii na cele grzewcze na poziomie poniżej 15 kWh/m2rok. Wskaźnik zapotrzebowania na energię pierwotną (ogrzewanie, cwu, en. elektryczna) nie powinien przekraczać 120 kWh/m2rok. Zakładane parametry przegród nieprzeźroczystych to ok.0,1 W/m2K, zestawów okiennych 0,8W/m2K. Dodatkowo wymagana jest wysoka szczelność budynku, która powinna wynosić nie więcej niż 0,3 1/h przy różnicy ciśnień 50Pa dla testu szczelności wykonanego zgodnie z normą PN-EN 13829. Podstawowym elementem instalacji grzewczej jest gruntowa pompa ciepła wspomagana przez kocioł gazowy. Dolnym źródłem dla pomp ciepła są: pionowy wymiennik gruntowy oraz chłodnice w centralach wentylacyjnych. Górnym źródłem są: grzejniki, pętle ogrzewania podłogowego, nagrzewnice w centralach wentylacyjnych oraz podgrzewacz ciepłej wody użytkowej. Jako szczytowe źródło ciepła przewiduje się kocioł gazowy kondensacyjny. Ma on za zadanie podgrzewać ciepłą wodę użytkową oraz wspomagać centralne ogrzewanie podczas największego zapotrzebowania na ciepło. Nadrzędnym sterownikiem będzie układ sterowania pompy ciepła. Pompa ciepła dostarczy ciepło do ogrzewania budynku i ciepłej wody użytkowej, jednocześnie dostarczy chłodu do produkcji wody lodowej. Wykorzystanie jednego urządzenia pozwoli na maksymalne wykorzystanie energii wytwarzanej przez budynek. W okresie przejściowym ciepło odbierane z chłodzonych pomieszczeń zostanie w pierwszej kolejności użyte do podgrzewu ciepłej wody oraz ogrzewania innych pomieszczeń. Współczynniki przenikania ciepła przegród zewnętrznych: - ściany zewnętrzne 0,08 ÷ 0,12 W/m2K, - drzwi zewnętrzne 0,80 W/m2K, - okna zewnętrzne 0,80 W/m2K, - dach 0,06 W/m2K, - podłoga na gruncie 0,08 W/m2K. Budynek wraz z instalacjami spełnia wszystkie wytyczne Programu Priorytetowego LEMUR - Energooszczędne Budynki Użyteczności Publicznej NFOŚiGW. 3. Wykonawca robót zapewni nieprzerwany pobyt Kierownika Budowy w dniach prowadzenia robót w godzinach przynajmniej od 8.00 do 16.00 oraz kierowników robót poszczególnych branż realizowanych w danym czasie. 4. Zakres robót związany z przebudową gimnazjum obejmujący zasypanie i dodatkowe zaizolowanie odsłoniętych ław fundamentowych oraz korektę układu odwadniania fos przebiegających wzdłuż ściany wschodniej i zachodniej istniejącego budynku gimnazjum wymaga uzyskania odstępstwa ministerialnego od zapisów § 73. ust. 2 rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie z dnia 12 kwietnia 2002 r. (Dz.U. Nr 75, poz. 690). Zamawiający jest w trakcie uzyskiwanie ww. odstępstwa. W przypadku otrzymania decyzji odmownej powyższy zakres robót zostanie wyłączony z zamówienia. 5. Z uwagi na fakt, iż inwestycja zlokalizowany jest na obszarze stanowiska archeologicznego AZP o nr 58-63/11, zgodnie z decyzją MWKZ nr 59/2015 z dnia 22.01.2015r., w okresie od 30.03 do 29.04.2015r. zostały przeprowadzone badania archeologiczne wyprzedzające. Teren objęty badaniami został dopuszczony do zabudowy i zagospodarowania terenu. Na części obszaru zgodnie z pismem MWKZ z dnia 30.06.2015r. (WA5161.19.1.2015WJ) należy prowadzić stały nadzór archeologiczny przy robotach ziemnych związanych z inwestycją. Koszty nadzoru ponosi Wykonawca robót. 6. Końcowy odbiór budynku zależy od uzyskania przez Wykonawcę robót wyniku próby szczelności, wykonanej zgodnie z normą PN-EN 13829, na poziomie < 0,3 1/h przy różnicy ciśnień 50Pa. Szczegóły związane z próbą szczelności zostały zawarte w STWiOR. Do odbioru końcowego należy przedstawić raport z przeprowadzonych badań termowizyjnych zgodnie normą PN-EN 13187 w celu potwierdzenia poprawności wykonania izolacji termicznej budynku. Koszt wykonania próby szczelności i badań termowizyjnych ponosi Wykonawca. 7. Koszt uzyskania certyfikatu potwierdzającego spełnienie kryteriów stawianych budynkom pasywnym wydawany przez Instytut Budownictwa Pasywnego ma być uwzględniony w cenie oferty. Bilans energetyczny na potrzeby uzyskania certyfikatu przygotuje Pracownia Projektowa - Architektura Pasywna. W tym celu Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Projektantowi kompletu dokumentów (atesty, deklaracje, certyfikaty) wbudowanych materiałów mających wpływ na efektywność energetyczną budynku. Przygotowanie pozostałych dokumentów wraz z niezbędnymi załącznikami wymaganymi do uzyskania certyfikatu pozostaje po stronie Wykonawcy robót. Koszt związany z uzyskaniem certyfikatu (bez wykonania bilansu energetycznego) ponosi Wykonawca robót. 8. W ofercie należy wycenić wymianę istniejących drzew (klonów) na graby wzdłuż hali od strony południowej (od ul. Moczydłowskiego). Uzyskanie zgody na wycinkę drzew należy do obowiązków Zamawiającego. 9. Po ukończeniu robót budowlanych, Wykonawca robót zorganizuje dwa jednodniowe szkolenia, w odstępie od 5 do 7 dni kalendarzowych, dla zarządcy budynku w zakresie eksploatacji obiektu pod kątem osiągnięcia efektu energetycznego zgodnie z założeniami programu Lemur - Energooszczędne Budynki Użyteczności Publicznej. Szkolenia należy przeprowadzić w oparciu o przygotowane przez Wykonawcę Instrukcje obsługi i eksploatacji: obiektu, instalacji i urządzeń związanych z obiektem. W trakcie szkolenia należy omówić także zagadnienia dotyczące zakresu niezbędnych prac związanych z bieżącą obsługą techniczną oraz okresowymi przeglądami technicznymi z uwzględnieniem wymagań producentów urządzeń i systemów zamontowanych w budynku. Zarys programu szkolenia należy przedstawić Zamawiającemu do akceptacji. 10. Na podstawie art. 29 ust.4 pkt 1 ustawy Pzp Zamawiający wprowadza dodatkowe wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia (klauzule społeczne). 1) Wykonawca przy realizacji przedmiotowego zamówienia musi zatrudnić co najmniej 1 osobę bezrobotną, o której mowa w przepisach o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy lub we właściwych przepisach państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w pełnym wymiarze czasu pracy przez okres trwania umowy. 2) Wymagania w zakresie zatrudnienia, nie dotyczą faktu zatrudniania określonych grup pracowników w ogóle, ale zatrudnienia osoby do realizacji zamówienia. Nie może stanowić spełnienia warunku określonego powyżej samo tylko zatrudnienie bezrobotnego, który następnie nie będzie uczestniczył w wykonywaniu zamówienia. 3) Wykonawca obowiązany jest udokumentować zatrudnianie osoby, o której mowa powyżej. W związku z tym wykonawca obowiązany jest ewidencjonować czas pracy bezrobotnego ze wskazaniem tożsamości danej osoby oraz czynności, które były wykonywane przez tę osobę w ramach realizacji przedmiotowego zamówienia. 4) Na żądanie zamawiającego wykonawca przedłoży dowody zatrudnienia osoby bezrobotnej wraz z dokumentami, z których wynika skierowanie bezrobotnego do pracodawcy. 5) W sytuacji gdy bezrobotny w okresie realizacji zamówienia rozwiąże umowę lub gdy uczyni to wykonawca, zobowiązany jest on do zatrudnienia w miejsce tej osoby, inną osobę bezrobotną. 6) Z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia 1 osoby bezrobotnej w związku z realizacją zamówienia wykonawca zapłaci karę umowną w wysokości 1 % wartości zamówienia brutto. 7) Składając ofertę Wykonawca złoży jedynie oświadczenie w zakresie zatrudnienia co najmniej 1 osoby bezrobotnej przy realizacji zamówienia, zawarte w formularzu oferty (załącznik nr 1 do SIWZ), natomiast dokumentację potwierdzającą spełnianie tych wymogów obowiązany był przedstawić na etapie realizacji zamówienia, na żądanie Zamawiającego. 11. Na wykonane roboty Wykonawca udzieli co najmniej 60-miesięcznej rękojmi za wady licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego robót. 12. Jeżeli w dokumentacji projektowej lub specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót pojawią się ewentualne wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, to określają one minimalny standard jakości materiałów lub urządzeń przyjętych do wyceny. Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania przez Wykonawcę materiałów i urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych od wymaganych. Oferowane materiały i urządzenia muszą być równoważne jakościowo tym podanym w dokumentacji projektowej i STWiOR. Ciężar udowodnienia równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy (art.30 ust.5 ustawy Prawo zamówień publicznych). Jeżeli Wykonawca zaoferuje materiały i urządzenia równoważne, zobowiązany jest dostarczyć wraz z ofertą atesty, certyfikaty lub inne dokumenty, zgodnie z § 6 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, potwierdzające że oferowane materiały i urządzenia równoważne spełniają wymagania SIWZ i posiadają parametry nie gorsze od wymaganych. W przypadku wątpliwości dotyczących równoważności oferowanych produktów Zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia we wskazanym terminie wyjaśnień dotyczących treści oferty. Inwestycja planowana do dofinansowania z Programu Priorytetowego LEMUR - Energooszczędne Budynki Użyteczności Publicznej NFOŚiGW oraz Programu Rozwoju Regionalnego Infrastruktury Sportowej z MSiT.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda składana oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 4. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na konto zamawiającego: Nr konta 54 1140 1010 0000 4770 4500 1018. 5. Wadium wnoszone w pozostałych formach prosimy w formie oryginału załączyć do oferty. 1) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, nr zamówienia nadany przez Zamawiającego, nazwę zamówienia; b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją; c) kwotę gwarancji; d) termin ważności gwarancji (nie może być krótszy niż termin związania Wykonawcy złożoną przez niego ofertą); e) bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub - nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, lub - jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.2 pkt 5, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 2) Jeżeli wadium wnoszone jest w formie poręczenia, poręczenie powinno być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem oraz winno zawierać następujące elementy: a) nazwę poręczyciela, nazwę wierzyciela (Zamawiający), nazwę dłużnika (Wykonawcy) na rzecz którego udzielane jest poręczenie oraz wskazanie ich siedzib, numer zamówienia nadany przez Zamawiającego, nazwę zamówienia; b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona poręczeniem; c) określenie wysokości wierzytelności objętej poręczeniem; d) termin ważności poręczenia (nie może być krótszy niż termin związania Wykonawcy złożoną przez niego ofertą); e) zobowiązanie poręczyciela do zapłacenia kwoty poręczenia na pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisana umowy na warunkach określonych w ofercie, lub - nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy lub - jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.2 pkt 5, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 7. Wadium musi obejmować termin związania ofertą. 8. Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty wadium zostanie wykluczony z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego. 9. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt.13. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.2 pkt 5, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres udzielonej gwarancji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.przetargi.brwinow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach