Przetargi.pl
Budowa hali sortowni wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie Zakładu Gospodarki Odpadami w Zakurzewie koło Grudziądza

Miejskie Wodociągi i Oczyszczalnia Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 86300 Grudziądz, ul. Mickiewicza
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 564 504 901 , fax. (056) 4504934
  • Data zamieszczenia: 2018-11-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejskie Wodociągi i Oczyszczalnia Sp. z o.o.
    ul. Mickiewicza
    86300 Grudziądz, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 564 504 901, fax. (056) 4504934
    REGON: 87048561800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.mwio.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa hali sortowni wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie Zakładu Gospodarki Odpadami w Zakurzewie koło Grudziądza
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na budowie budynku hali sortowni wraz z instalacjami, sieciami i nawierzchniami zewnętrznymi na terenie Zakładu Gospodarki Odpadami w Zakurzewie koło Grudziądza, na działkach oznaczonych numerami 3169/3, 407/1, 412/1, obręb Zakurzewo, będących własnością Zamawiającego. Niniejsze zamówienie stanowi pierwszy etap realizowanej przez Zamawiającego inwestycji pod nazwą: „Budowa instalacji do doczyszczania surowców wtórnych oraz produkcji i formowania paliwa alternatywnego wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie Zakładu Gospodarki Odpadami w Zakurzewie”.1) W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi w szczególności: a) organizacja i zabezpieczenie terenu prowadzenia robót, b) wykonanie prac przygotowawczych (m.in. wytyczenie obiektu, tymczasowe ogrodzenie i zabezpieczenie terenu budowy), c) wykonanie robót ziemnych (usunięcie humusu, niwelacja terenu, wykonanie wykopów, wykonanie i zagęszczenie nasypów), d) wykonanie fundamentów żelbetowych (stopy, ławy), e) wykonanie pozostałych elementów betonowych i żelbetowych (podwaliny, kanał technologiczny, płyty, ściany, strop, komory K1 i K2), f) dostawa i montaż słupów żelbetowych prefabrykowanych, g) wykonanie kompletnej konstrukcji stalowej hali (ściany, dach, stężenia), h) wykonanie obudowy ścian z płyty warstwowej wraz z obróbkami, i) wykonanie kompletnego poszycia i ocieplenia dachu wraz z systemem odwodnienia, j) dostawa i montaż stolarki drzwiowej i okiennej wraz z obróbkami zewnętrznymi i wewnętrznymi, k) dostawa i montaż bram segmentowych wraz z napędami i sterowaniem, l) wykonanie podkładów betonowych i posadzek, m) dostawa i montaż kontenera socjalnego, n) wykonanie robót wykończeniowych i towarzyszących (montaż i obróbka drabin, balustrad), o) wykonanie instalacji sanitarnych wodociągowych i kanalizacyjnych wewnątrz obiektu, p) wykonanie instalacji wentylacyjnej mechanicznej i grawitacyjnej, q) wykonanie instalacji elektrycznej i odgromowej, r) wykonanie instalacji oddymiania, s) wykonanie instalacji kontroli dostępu, t) wykonanie sieci zewnętrznych (wodociągowej, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej) wraz z włączeniem w istniejące sieci stanowiące własność Zamawiającego, u) wykonanie wewnętrznej linii zasilającej od budynku istniejącej stacji transformatorowej do nowoprojektowanej hali (wraz z przebudową istniejącej rozdzielni i wykonaniem nowego kanału kablowego między projektowaną a istniejącą halą), v) wykonanie nawierzchni utwardzonych z kostki betonowej i betonu układanego na budowie, w) wykonanie prac porządkowych, x) wykonanie dokumentacji powykonawczej i uzyskanie w imieniu Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie obiektu. 2) Przedmiot zamówienia nie obejmuje: a) zagospodarowania terenów zielonych, b) wykonania nawierzchni z prefabrykowanych płyt drogowych, c) dostawy i montażu umaszynowienia wewnątrz hali, d) wycinki drzew i krzewów znajdujących się w obrębie projektowanych obiektów. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają: Dokumentacja projektowa (załącznik nr 6 do SIWZ) oraz Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (załącznik nr 7 do SIWZ). 4. Wizja lokalna w terenie: Zaleca się, aby Wykonawca przed złożeniem oferty przeprowadził wizję lokalną terenu budowy, układu komunikacyjnego oraz otoczenia budowy w celu oszacowania kosztów i ryzyka oraz wszelkich danych, jakie mogą okazać się niezbędne do prawidłowego przygotowania oferty na wykonanie robót będących przedmiotem zamówienia. Termin wizji lokalnej wymaga uzgodnienia z Zamawiającym. Dokonanie wizji lokalnej nie jest warunkiem koniecznym do złożenia oferty w niniejszym postępowaniu. 5. Wykonanie robót budowlanych: 1) Całość robót musi zostać wykonana zgodnie z: a) Dokumentacją projektową, b) Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. Uwaga: Użycie w którymkolwiek miejscu dokumentacji przetargowej nazw rodzajowych ma wyłącznie charakter informacyjny. W przypadku występowania w dokumentacji przetargowej opisu, któremu towarzyszy wskazanie znaku towarowego, patentu lub pochodzenia, należy rozumieć wskazany lub równoważny, tzn. o co najmniej takich samych parametrach technicznych, użytkowych i estetycznych jak wskazany. 2) Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia realizowany był: a) zgodnie z prawem polskim, w szczególności z ustawą Prawo budowlane; b) zgodnie z obowiązującymi przepisami techniczno-budowlanymi, w tym normami polskimi i normami wspólnymi Unii Europejskiej; c) zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji w budownictwie; d) zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi wyrobów i materiałów stosowanych w budownictwie; e) z należytą starannością, zasadami sztuki budowlanej oraz wiedzą techniczną; f) zgodnie ze złożoną ofertą, warunkami przetargu oraz ustaleniami poczynionymi z Zamawiającym z zastrzeżeniem, iż ustalenia te nie mogą być sprzeczne z dokumentacją projektową oraz zasadami wiedzy technicznej lub sztuką budowlaną. 3) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, w ramach realizacji przedmiotu zamówienia, dokonał wygrodzenia terenu budowy, na którym prowadzone będą prace oraz zabezpieczył teren przed wejściem przez osoby postronne. Do wstępu na teren budowy uprawnione będą osoby z ramienia Wykonawcy, ewentualni podwykonawcy zgłoszeni przez Wykonawcę, na zasadach określonych we wzorze umowy, umocowani przedstawiciele Zamawiającego oraz przedstawiciele organów nadzoru budowlanego, Państwowej Inspekcji Pracy i innych instytucji, o ile przepisy prawa przewidują takie upoważnienie. 4) Wykonawca zobowiązany jest przestrzegać obowiązującej u Zamawiającego „Instrukcji wykonywania prac na terenie MWiO sp. z o. o. przez wykonawców zewnętrznych”, opublikowanej na stronie internetowej www.bip.wodociagi,grudziadz.pl, menu: „Przetargi: Regulamin Zamówień”. 5) W trakcie realizacji niniejszego zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie także: a) zabezpieczyć i oznakować teren budowy we własnym zakresie przez cały czas trwania realizacji zadania, b) ponosić pełną odpowiedzialność za teren budowy od chwili jego przejęcia, a po zakończeniu robót zewnętrznych, uporządkować teren, na którym prowadził roboty, c) zabezpieczyć pomieszczenia socjalne dla swojego personelu i personelu ewentualnych podwykonawców, d) zorganizować media niezbędne do realizacji zadania oraz pokrywać koszty ich pobierania (woda, energia elektryczna, ogrzewanie itp.), e) zapewnić na własny koszt i we własnym zakresie kontenery przeznaczone do zbierania odpadów oraz ich wywóz, f) prowadzić roboty w taki sposób, aby nie blokować pracy Zakładu Gospodarki Odpadami w Zakurzewie oraz prowadzącej do niego drogi dojazdowej, g) odtworzyć tereny naruszone lub zniszczone w trakcie prowadzenia robót budowlanych, w tym tereny zielone. 6. Sposób realizacji zamówienia: 1) Wykonawca realizujący zamówienie będzie zobowiązany powołać Kierownika budowy, który niezależnie od obowiązków wynikających z art. 22 ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1202 ze zm.) będzie odpowiadał za: a) koordynację prac budowlanych wchodzących w zakres przedmiotu zamówienia, b) prowadzenie Dziennika Budowy i ponoszenie odpowiedzialności za prawidłowość dokonywanych w nim wpisów, c) udział w odbiorach częściowych i końcowych, d) monitorowanie postępu robót i informowanie Zamawiającego o ewentualnych zagrożeniach mogących mieć wpływ na termin, jakość i sposób realizowanych robót, e) zwoływanie i przewodniczenie naradom na budowie. 7. Zatrudnianie na umowę o pracę: 1) Zamawiający, stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: bezpośrednie wykonywanie robót budowlanych. 2) Wykonawca każdorazowo, na żądanie Zamawiającego i w terminie przez niego wskazanym, zobowiązany będzie do przedstawienia kopii umów o pracę zawartych przez Wykonawcę z pracownikami wykonującymi czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia (wraz z dokumentami regulującymi zakresy obowiązków, jeżeli zostały sporządzone), które powinny być zanonimizowane w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE oraz zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1000), w szczególności: bez adresów, nr PESEL pracowników. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 3) Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów wymienionych w powyższym podpunkcie, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający będzie mógł naliczyć karę umowną przewidzianą we wzorze umowy, jeżeli Wykonawca nie udokumentuje na wezwanie Zamawiającego, że osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia są zatrudnione na podstawie umowy o pracę. Powyższy obowiązek dotyczy także realizacji zamówienia przy udziale podwykonawców.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w kwocie: 60 000,00 zł (słownie złotych: sześćdziesiąt tysięcy i 00/100). Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz. U z 2018 r. poz. 110). 3. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, e) zobowiązanie gwaranta do: „zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie beneficjenta zawierające oświadczenie, iż Wykonawca traci wadium na rzecz beneficjenta w związku z: - odmową podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - niewniesieniem wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - niemożliwością zawarcia umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, - zaistnieniem okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp, tj. w przypadku, gdy Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej”, f) gwarancja winna być nieodwołalna i bezwarunkowa. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy: Nazwa: Miejskie Wodociągi i Oczyszczalnia sp. z o.o.; Adres: ul. Mickiewicza 28/30, 86-300 Grudziądz; Numer konta: 91 1160 2202 0000 0000 6088 4611. Na przelewie należy umieścić numer i nazwę postępowania oraz dopisać „wadium przetargowe”. Zaleca się, aby wraz z ofertą złożyć kopię potwierdzenia przelewu. 5. Wadium wnoszone w innych, dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć w kasie Zamawiającego (czynna codziennie oprócz sobót, niedziel i świąt w godz. od 7:30 do 14:30). Zaleca się, aby wraz z ofertą złożyć kopię dokumentu wadialnego (poręczenia/gwarancji). Dopuszcza się złożenie oryginału dokumentu wadialnego bezpośrednio w ofercie – w sposób nietrwale z nią związany (np. w oddzielnej kopercie lub foliowej „koszulce”). 6. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy kwota wadium wpłynie na rachunek bankowy przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii potwierdzenia przelewu jest warunkiem pożądanym, ale niewystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz ofertowy, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ. 2) Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału oraz przesłanek wykluczenia, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ - zgodnie z postanowieniami Działu VIII. 3) Pisemne zobowiązanie innych podmiotów (podpisane przez osoby umocowane) do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (oryginał) – wyłącznie w przypadku, gdy Wykonawca zamierza polegać na sytuacji ekonomicznej lub finansowej, lub zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów. 4) Pełnomocnictwo (oryginał lub kopia poświadczona notarialnie) do podpisania oferty, oświadczeń i dokumentów składających się na ofertę – o ile upoważnienie to nie wynika bezpośrednio z innych dokumentów dołączonych do oferty, chyba że Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 570). 5) Dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania wszystkich Wykonawców – wyłącznie w przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 6) Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, stanowiące załącznik nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach