Przetargi.pl
Budowa drogi osiedlowej w mieście Dobrzany - etap I

Gmina Dobrzany ogłasza przetarg

  • Adres: 73130 Dobrzany, Ul. Staszica
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 91 562 02 01 , fax. 91 561 02 04
  • Data zamieszczenia: 2017-08-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dobrzany
    Ul. Staszica 1
    73130 Dobrzany, woj. zachodniopomorskie
    tel. 91 562 02 01, fax. 91 561 02 04
    REGON: 81168567400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.dobrzany.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa drogi osiedlowej w mieście Dobrzany - etap I
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje wszelkie prace i czynności niezbędne do wybudowania drogi osiedlowej w mieście Dobrzany – etap I, obejmujące dz. geod. nr 12/3, 22/3, 22/6, 22/7, 454 obręb 3 miasta Dobrzany oraz placu manewrowego na działce nr 54/5 obręb 3 miasta Dobrzany. 2. Szczegółowo opis przedmiotu zamówienia określają przedmiary robót, projekt budowlany i wykonawczy, oraz Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót, stanowiące załączniki do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Załączniki te stanowią integralną część SIWZ. 3. Realizacja zadania obejmuje kompleksowe wykonanie robót: przygotowawczych, montażowych, technologicznych, przygotowanie dokumentów koniecznych do formalnego przygotowania obiektu do przekazania do eksploatacji, wykonania dokumentacji powykonawczej. 4. Wykonawca zobowiązany jest do skalkulowania ceny za przedmiot zamówienia z należytą starannością w oparciu o przedmiar robót i dokumentację projektową. 5. Przedmiotowe zadanie należy wykonać tak, aby spełniało swoją funkcję, zgodnie z SIWZ oraz wskazanymi do SIWZ załącznikami. Wykonawca realizując zamówienie powinien zwrócić szczególną uwagę na zabezpieczenie pod względem BHP miejsca wykonywania robót i miejsc składowania materiałów. 6. W celu prawidłowego sporządzenia oferty, Wykonawca powinien zapoznać się z przedmiotem zamówienia oraz pozyskać wszelkie niezbędne informacje, co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia, łącznie z dokonaniem wizji lokalnej, przy czym koszt wizji lokalnej ponosi Wykonawca. W cenie oferty Wykonawca przedstawi wszystkie koszty za roboty niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia zgodnie z przyjętą technologią wykonania robót, aktualnymi przepisami i SIWZ wraz załącznikami. 7. Wykonawca zapewni materiały i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, posiadające aktualne atesty i certyfikaty pozwalające na ich stosowanie. Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i urządzeń obciążają Wykonawcę. 8. Zakres zadań Wykonawcy obejmuje również: 1) pełną obsługę geodezyjną (wszystkie wymagane pomiary geodezyjne w tym wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej oraz naniesienie na mapy Państwowego Zasobu Geodezyjnego wykonanego zakresu robót i przekazanie odbitek Zamawiającemu), 2) wykonanie wszystkich wymaganych prawem i określonych w specyfikacji technicznej badań, prób i pomiarów szczelności, atestów materiałowych, 3) zapewnienie kierownika budowy, 4) wykonanie dokumentacji powykonawczej, w tym kosztorys powykonawczy i różnicowy. 9. Gwarancja na wykonany przedmiot zamówienia minimum 36 miesięcy od daty odbioru robót. Wykonawca wydłuża okres odpowiedzialności z tytułu rękojmi na okres gwarancji (min. 36 miesięcy). Gwarancja obejmuje również zamontowane urządzenia, niezależnie od okresu gwarancji udzielanego przez ich producenta. Oznacza to, że usterki urządzeń nie powodowane niewłaściwym ich użytkowaniem podlegają naprawie na koszt Wykonawcy. 10. Obowiązującym wynagrodzeniem jest wynagrodzenie kosztorysowe. 11. Po zakończeniu robót ale przed ostatecznym odbiorem przez Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy (w tym również wywozu powstałych w trakcie robót odpadów), wraz z terenem przyległym i doprowadzenia ich do stanu, jaki był przed rozpoczęciem robót. 12. Przed przystąpieniem do końcowego odbioru robót Wykonawca przedstawia Zamawiającemu protokoły z prawidłowej realizacji zamówienia, certyfikaty lub atesty na zastosowane materiały. 13. Zamawiający przewiduje płatność w dwóch częściach. Zasady przeprowadzenia odbioru robót i płatności określa projekt umowy. Wykonawca którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, przed podpisaniem umowy zobowiązany jest w uzgodnieniu z Zamawiającym sporządzić harmonogram rzeczowo - finansowy (zgodny ze zbiorczym zestawieniem kosztów), który będzie stanowił załącznik do umowy. 14. Jeżeli gdziekolwiek w SIWZ, przedmiot zamówienia określony zostanie poprzez wskazanie znaków towarowych, to należy to odczytać w następujący sposób: wszystkie materiały i urządzenia niezbędne do wykonania zadania dostarcza Wykonawca, podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenia art. 29 i art. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych a jedynie mają za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Materiały użyte do wykonania przedmiotu zamówienia muszą posiadać cechy jakościowe i technologiczne, co najmniej takie, jakie zostały określone w dokumentacji projektowej oraz muszą posiadać stosowne atesty i certyfikaty. 15. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących fizycznie roboty budowlane związane z realizacją przedmiotu zamówienia. Zamawiający wymaga aby wszyscy pracownicy wykonujący na polecenie i pod nadzorem kierownictwa budowy konkretne prace fizyczne związane z: 1) wykonywaniem robót rozbiórkowych, 2) wykonaniem podbudów, 3) wykonaniem nawierzchni mineralno-bitumicznych, 4) wykonaniem oznakowania poziomego i pionowego, 5) robotami ziemnymi, 6) wykonaniem nawierzchni z kostki brukowej betonowej, 7) wykonaniem kanalizacji deszczowej, 8) wycinką i karczowaniem drzew i krzewów zatrudnieni byli na podstawie umowy o pracę. Powyższy obowiązek nie dotyczy kadry kierowniczej budowy – kierownika budowy, kierowników robót. 16. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie dokumentowania, kontroli spełniania przez Wykonawcę, podwykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: 1) Wykonawca w terminie 7 dni od podpisania umowy przekaże Zamawiającemu dokumenty potwierdzające zatrudnienie osób wykonujących czynności określone przez Zamawiającego w ust. 15 niniejszego rozdziału, tj. pisemne oświadczenie Wykonawcy, że osoba/y wykonująca/e prace fizyczne określone w ust. 15 stanowiące przedmiot zamówienia są/będą zatrudnione na podstawie umowy o pracę (dotyczy to pracowników Wykonawcy i ewentualnego podwykonawcy) w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502 ze zm.); 2) Wykonawcy, podwykonawcy w każdym przypadku, przysługuje prawo wykazania Zamawiającemu, że w konkretnej sytuacji na budowie wskazany pracownik wykonujący prace fizyczne nie jest zatrudniony na umowę o pracę, gdyż wykonywanie przez tego pracownika czynności nie stanowią wykonywania pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy. W takim przypadku nie mają zastosowania sankcje z tytułu niespełnienia warunku zatrudnienia na podstawie umowy o pracę; 3) Zamawiający zastrzega sobie prawo poinformowania Państwowej Inspekcji Pracy o prowadzonej budowie oraz o podjętych przez Wykonawcę, podwykonawcę zobowiązaniach związanych z zatrudnieniem pracowników na umowę o pracę, w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę; 4) Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania przedłożenia przez Wykonawcę, podwykonawcę kopii umów o pracę zawierających imię i nazwisko osób, które świadczyć będą czynności na rzecz Zamawiającego zgodnie z opinią, która dotyczy art. 29 ust. 3a ustawy Pzp uwzględniającą wspólne stanowisko Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych oraz Generalnego Inspektora Danych Osobowych z dnia 28 kwietnia 2017 r.; 5) kara za każdy stwierdzony przypadek na budowie wykonywania fizycznie prac związanych z robotami określonymi w pkt 15 przez osobę nie zatrudnioną na umowę o pracę (w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy - Kodeks pracy) przez Wykonawcę lub podwykonawcę – 3 000,- zł za każdą nie zatrudnioną na umowę o pracę osobę, 6) każdy rozpoczęty dzień opóźnienia złożenia oświadczenia o którym mowa w pkt 1, w wysokości 1.000,- zł. 17 Inwestycja realizowana jest z dofinansowaniem dla operacji typu „Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45100000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości 20 000,- zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) w pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r., poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto nr 44 1020 4867 0000 1302 0007 9913 z dopiskiem w przelewie: ”Wadium w postępowaniu na budowę drogi osiedlowej w mieście Dobrzany – etap I”. 4. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowa na rachunku bankowym. 5. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w ust. 3, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). Obowiązkiem Wykonawcy jest dbałość o właściwy, odpowiednio wczesny termin dokonania przelewu. 6. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został dołączony do oferty; 2) innej niż pieniądz - oryginał dokumentu został złożony w siedzibie Zamawiającego tak jak oferta, w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 7. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a ustawy. 8. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 9. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: nie dotyczy
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się z warunkami zamówienia i z załączonym wzorem umowy oraz, że przyjmuje ich treść bez żadnych zastrzeżeń - na formularzu oferty – zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ. 2) Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale bądź kopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie. 3) Zbiorcze zestawienie kosztów (załącznik 1a do SIWZ). 4) Kosztorysy ofertowe. 5) Dowód wniesienia wadium. 6) W sytuacji polegania przez Wykonawcę na zdolności technicznej innego podmiotu – zobowiązanie tego podmiotu do zawarcia z Wykonawcą umowy o podwykonawstwo na wykonanie przez niego osobiście określonych robót budowlanych (załącznik nr 2b do SIWZ). Uwaga 4: Wykonawcy mogą składać wszystkie wykazy, informacje czy oświadczenia także na własnych drukach, pod warunkiem, że będą one opracowane według schematu druków załączonych do niniejszej specyfikacji (załączniki nr 1 – 4 do SIWZ). Uwaga 5: w przypadku przedstawienia przez Wykonawcę, w celu wykazania spełniania warunków, dokumentów, w których występuje waluta inna niż polska, w celu jej przeliczenia stosowany będzie średni kurs NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Uwaga nr 6 (dotycząca wszystkich oświadczeń i dokumentów): 1) Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub brak podstaw wykluczenia, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352), 2) w przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. Uwaga nr 7 (dotycząca wykonawców zagranicznych) 1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest zobowiązany, zgodnie z §7 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126) zamiast dokumentów, o których mowa w Rozdz. XII ust. 10 pkt 2 lit a, b, c SIWZ składa dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 2) nie otwarto jego likwidacji ani upadłości. 2. Dokument, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, a dokument o którym mowa w ust. 1 pkt 2 powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem tego terminu. 3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentami zawierającymi odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby lub osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym, albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach