Przetargi.pl
Budowa drogi leśnej stanowiącej dojazd przeciwpożarowy nr 28A na terenie leśnictw Niewiadowo-Dzisna o długości w km 0+000,00 do 2+750,57

Nadleśnictwo Goleniów ogłasza przetarg

  • Adres: 72100 Goleniów, ul. Parkowa
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 091 4182856, 4182459 , fax. 914 182 919
  • Data zamieszczenia: 2018-06-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Goleniów
    ul. Parkowa 1
    72100 Goleniów, woj. zachodniopomorskie
    tel. 091 4182856, 4182459, fax. 914 182 919
    REGON: 81053911400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.goleniow.szczecin.lasy.gov.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa Jednostka Organizacyjna Nieposiadająca Osobowości Prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa drogi leśnej stanowiącej dojazd przeciwpożarowy nr 28A na terenie leśnictw Niewiadowo-Dzisna o długości w km 0+000,00 do 2+750,57
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksową „Budowę drogi leśnej stanowiącej dojazd przeciwpożarowy nr 28A na terenie leśnictw Niewiadowo-Dzisna o długości w km 0+000,00 do 2+750,57” na terenie działek: 114, 389/2, 445/1, 446, 501, 502, 523 i 524 położonych w obrębie geodezyjnym Niewiadowo Gmina Goleniów - na podstawie projektu budowlanego oraz decyzji pozwolenia na budowę nr 145/2016 z dnia 16.03.2016 r., znak spr: WAB.6740.69.04.2016.TD Nr 2406 w tym również roboty przygotowawcze, zakończeniowe i porządkowe,. Zamawiający po wytyczeniu geodezyjnym drogi w terenie przez Wykonawcę dokona wycinki drzew. Wykonawca zobowiązany będzie wyciągnąć pozostałe karpiny i wywieść je poza teren Lasów Państwowych oraz zasypać doły - Zamawiający zrzeka się na rzecz Wykonawcy praw do karp. Parametry techniczne projektowanego dojazdu pożarowego: • Rodzaj drogi – dojazd pożarowy • Projektowana prędkość 30km/h, • Kategoria obiektu XXV • Na całej długości w planie sytuacyjnym projektuje się jezdnię o nawierzchni tłuczniowej o szerokości jezdni 3,50 m, o spadku poprzecznym nawierzchni 4%. • Na całej długości w celu bezpiecznego minięcia się pojazdów nadjeżdżających z przeciwka usytuowano mijanki o szerokości 3,0 m oraz długości 23,00 m. Mijanki zakończone skosami 1:7. Odległości pomiędzy mijankami wahają się od 149 m do 240 m. Szerokość jezdni w obrębie mijanki wynosi 6,50 m. • W km 0+219,0 i w km 2+354,75 występują w koronie drogi przepusty rurowe o średnicy 600 mmm które będą podlegały remontowi. • Po obu stronach drogi zaprojektowano pobocze gruntowe szerokości 2x0,75 m o spadkach poprzecznych 8%. • Trasę drogi na załamaniach w planie sytuacyjnym przy kątach zwrotu powyżej 5 i mniejszych niż 40stopni wyokraglono łukami poziomymi o promieniu łuku powyżej 75 m, przy kącie zwrotu powyżej 60 stopni zastosowano łuk kołowy 25m i 30m, proporcjonalnie zastosowano na w/w łukach poszerzenia pasa ruchu od 0,20 do 1,20 m według wzoru P=40/R. przy załamaniach mniejszych jak 5 stopni nie stosowano luków poziomych a jedynie załamania trasy. • Na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 4133Z projektuje się łuki kołowe o promieniuR-9 m, styk z drogą powiatową należy utwardzić płytami YOMB szerokości utwardzenia 1,0 m • Na całej długości po obu stronach drogi leśnej w granicach pasa drogowego projektuje się zjazdy do przyległych kwartałów leśnych o nawierzchni tłuczniowej o promieniach skrętu R=6,0 m R-9,0 m i R=11,0 m. • Spadki poprzeczne nawierzchni wahają się od 0,09% do 21,03%. • Rowy trapezowe o szerokości dna 0,40 i wysokości rowu 0,50m pochylenie skarp i przeciwskarp o nachyleniu 1:1 do 1:1,5. Konstrukcje drogi: Przekrój normalny Nr 1 –w km 0+000,00 – 2+050,00 oraz 2+219,28-2,750,75: - nawierzchnia z kruszywa łamanego ze skały metamorficznej o frakcji 0-31,5mm gr. 9cm; - podbudowa z kruszywa łamanego ze skały metamorficznej o frakcji 0-63 mm gr. 18cm; - warstwa odsączająca z piasku wsp. Filtracji U>4m/dobę gr 15cm; - geotkaniny o wytrzymałości na zerwanie 50/60kN/m; - grunt rodzimy G1- grunt piaszczysty Spadki poprzeczne nawierzchni 4%, spadki poprzeczne poboczy 8% Przekrój normalny Nr 2 –w km 2+050,00-2,219,28: - nawierzchnia z kruszywa łamanego ze skały metamorficznej o frakcji 0-31,5mm gr. 9cm; - podbudowa z kruszywa łamanego ze skały metamorficznej o frakcji 0-63 mm gr. 18cm zbrojona geokratą z geosyntetyku; - warstwa odsączająca z piasku wsp. Filtracji U>4m/dobę gr 60cm w materacu geosyntetycznym; - geosyntetyk (geotkaniny) o wytrzymałości na zerwanie 50/60kN/m; - grunt rodzimy – torfy niskoskonsolidowane; Spadki poprzeczne nawierzchni 4%, spadki poprzeczne poboczy 8% Przekrój normalny z mijanką Nr 3 –w km 0+000,00 – 2,750,75: - nawierzchnia z kruszywa łamanego ze skały metamorficznej o frakcji 0-31,5mm gr. 9cm; - podbudowa z kruszywa łamanego ze skały metamorficznej o frakcji 0-63 mm gr. 18cm; - warstwa odsączająca z piasku wsp. Filtracji U>4m/dobę gr 15cm; - geotkanina o wytrzymałości na zerwanie 50/60kN/m; - grunt rodzimy G1- grunt piaszczysty Spadki poprzeczne nawierzchni 4%, spadki poprzeczne poboczy 8% Warstwy nawierzchni drogi należy rozłożyć rozściełaczem. Do Wykonawcy należy również opracowanie i zatwierdzenie przez odpowiednie organy nowego projektu organizacji ruchu na czas budowy drogi leśnej stanowiącej dojazd ppoż nr 28A w leśnictwach Niewiadowo – Dzisna w ciągu drogi powiatowej nr 4133Z Łoźnica – Goleniów zgodnie z obowiązującymi przepisami. 1) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: • Projekt budowlany • Projekt budowlano-wykonawczy • Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót, • Przedmiar robót, przedmiar ma wyłącznie charakter pomocniczy i informacyjny przy sporządzaniu oferty. Dla prawidłowego przygotowania oferty zaleca się analizę dokumentacji projektowej, STWiOR oraz dokonanie przez wykonawcę wizji lokalnej w celu zapoznania się z lokalizacją drogi. • Decyzja nr 27/ŚU/2015 o umorzeniu postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie drogi leśnej stanowiącej dojazd pożarowy nr 28A w leśnictwach Niewiadowo-Dzisna o długości ok. 2800 m na terenie działek nr 389/2, 445/1, 446, 501, 502, 523,524 i 114 obręb geodezyjny Niewiadowo znak WPNS.6220.29.2015.JC z dnia 07.10.2015 r. • Decyzja nr 145/2016 w sprawie zatwierdzenia projektu budowlanego i wydania pozwolenia na budowę na realizację przedsięwzięcia, znak WAB.6740.69.04.2016.TW, nr 2406 z dnia 16.03.2016 r.), • Decyzja nr 378 o ustalenie warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie drogi wewnętrznej przeciwpożarowej o długości 2800 mb na terenie działek nr 389/2, 445/1, 446, 501, 502, 523,524 i 114 położonych w obrębie geodezyjnym Niewiadowo znak WPNS.6730.312.2015.TS z dnia 23.11.2015 r. • Opinia geotechniczna, dokumentacja badań podłoża gruntowego - 3) Do wykonania nawierzchni należy użyć kruszywo wyłącznie pochodzenia naturalnego (nie odpadowe). 4) Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami obowiązującymi w PGL LP, a w szczególności: • Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 z późn. zm.); • Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 1332 z późn. zm.); • Decyzją pozwolenia na budowę nr 145/2016 WAB.6740.69.04.2016.TW, nr 2406 z dnia 16.03.2016 r.; • Projektami budowlano-wykonawczymi, wytycznymi Specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót • W oparciu o wskazania Zamawiającego ustalone w trakcie realizacji zamówienia. 5) Wykonawca jest zobowiązany wykonać przedmiot umowy z materiałów własnych, gwarantujących odpowiednią jakość o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych w projekcie i dopuszczonych do stosowania. 6) Z uwagi na ryczałtowe rozliczenie przedmiotu zamówienia Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej, w celu zapoznania się z zakresem robót stanowiących przedmiot zamówienia oraz prawidłowego przygotowania oferty 7) Wykonawca zobowiązany jest do stosowania się i wypełniania zapisów zawartych w decyzjach posiadanych przez zamawiającego w zawiązku z realizacją przedmiotu zamówienia w terminach określonych tymi decyzjami. 8) Wykonywanie robót, odbiory częściowe oraz organizację (BHP, p.poż, oraz koordynacja w zakresie BHP) na terenie prowadzonych robót należy prowadzić w oparciu o aktualne normy i przepisy. 9) Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia będzie obszar administracyjny Nadleśnictwa Goleniów - teren leśnictw Niewiadowo i Dzisna. 3.1. Zamawiający w oparciu o art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia polegające na obsłudze maszyn budowlanych takich jak: rozściełacz do układania nawierzchni, walce statyczne i wibracyjne, równiarki samojezdne jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r. poz. 1666, z późn. zm.). 3.2. Zamawiający zaleca dokonania wizji lokalnej terenu celem zapoznania się z warunkami realizacji przedmiotu zamówienia. 3.3. Wykonawca udzieli na cały przedmiot zamówienia gwarancji i rękojmi na okres minimum 60 miesięcy. 3.4. Jeśli w dokumentacji projektowej, na rysunkach, zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1 PZP, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one prawidłową realizację robót oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach. Udowodnienie równoważności zaoferowanych materiałów należy do Wykonawcy zgodnie z art. 30 ust. 5 PZP. W związku z tym Wykonawca jest zobowiązany do wykazania, że oferowanego przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, w tym do wykazania równoważności materiałów w stosunku do materiałów przewidzianych w dokumentacji projektowej. 3.5. Wykonawca przed składowaniem lub wbudowaniem (jeżeli Wykonawca nie będzie ich składował) w obiekt określonego materiału lub urządzenia uzyska akceptację Inspektora nadzoru, co do ich zgodności z dokumentacją projektową oraz przyjętym standardem użytkowym, potwierdzoną wpisem do dziennika budowy. 3.6. W przypadku wątpliwości, co do jakości użytych materiałów, bądź jakości wykonania robót, Zamawiającemu przeprowadzi stosowne badania przez niezależne, wybrane przez Zamawiającego laboratorium. Jeżeli w rezultacie przeprowadzenia tych badań okaże się, że zastosowane materiały bądź wykonanie robót jest niezgodne z umową, sztuką budowlaną lub przepisami prawa, Wykonawca zobowiązany będzie do doprowadzenia do zgodności wbudowanych materiałów i wykonanych robót, w tym dokumentacją projektową. Jednocześnie koszty badań dodatkowych, w niniejszym wypadku obciążają Wykonawcę. Jeśli zaś wyniki badań wykażą, że materiały bądź wykonanie robót są zgodne z przedmiotem zamówienia, to koszty tych badań obciążają Zamawiającego. 3.7. Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie: części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. Wskazanie takie należy umieścić na formularzu ofertowym. W przypadku braku wskazania w ofercie podwykonawstwa wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie. Przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca składa wykaz zawierający nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, o ile są już znane. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych w powyższym wykazie w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia następuje w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawia oświadczenie, o spełnieniu warunków udziału w postepowaniu i braku podstaw do wykluczenia w okolicznościach o których mowa w art. 24 ust 1. Pkt 12-23 i ust. 5 pkt 1.2.4i8 ustawy PZP lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. Wyżej opisane zasady stosuje się wobec dalszych podwykonawców. Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez Zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń albo sprzeciwu, a także terminy na zgłoszenie zastrzeżeń albo sprzeciwu określone zostały we wzorze umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 34000,00 zł (słownie: trzydzieści czterech tysiące złotych). Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r. poz. 359 z późn. zm.). 3. Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku na nr rachunku: 1. Bank BGŻ oddział w Szczecinie 44203000451110000000546490 2. Bank PEKAO S.A./O Goleniów 05124038391111000044140737 „z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na „Budowę drogi leśnej stanowiącej dojazd przeciwpożarowy nr 28A na terenie leśnictw Niewiadowo-Dzisna o długości w km 0+000,00 do 2+750,57” Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. 4. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP. 5. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz może być załączone w oryginale do oferty lub złożone w oryginale przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego (pokój nr 6). Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b PZP. . 6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP . 7 Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a PZP. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust.1 PZP, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 12. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1b PZP, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 PZP, Wykonawca będzie zobowiązany do: 1) złożenia oświadczenia podmiotu trzeciego o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (w zakresie warunku, w stosunku do którego udostępnia swój potencjał) i braku podstaw do wykluczenia na formularzu stanowiącym. 2) złożenia oświadczenia podmiotu trzeciego braku podstaw do wykluczenia z postępowania -. przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów: (odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 PZP; zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Dokumenty te Wykonawca będzie obowiązany złożyć w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 5 dni, określonym w wezwaniu wystosowanym przez Zamawiającego do Wykonawcy po otwarciu ofert. 3) złożenia oświadczenia o zobowiązaniu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. 2 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów: 1) o których mowa w pkt 1 ppkt. 2 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: (a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, (b) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 3. Dokumenty, o których mowa powyżej w pkt. 7.2. ust. 1 lit. a) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty, o których mowa powyżej w pkt. 2 lit. b) powinny być wystawiane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 2., zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienia pkt. 4 stosuje się odpowiednio. 5 W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby której dokument dotyczy lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 6 Jeżeli w dokumentach złożonych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu jakiekolwiek wartości zostaną podane w walucie obcej to Zamawiający przeliczy wartość waluty na złote wedle średniego kursu NBP z dnia przekazania ogłoszenia o zamówieniu do Biuletynu Zamówień Publicznych. 7. W przypadku oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum): a) w formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; b) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania; c) OŚWIADCZENIA o spełnieniu warunków udziału w postepowaniu i braku podstaw do wykluczenia składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. d) dokumenty, o których mowa w pkt 1. ppkt. 2 obowiązany będzie złożyć każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia e) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy; f) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów; g) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna. 8. W przypadku wykonawców wykonujących działalność w formie spółki cywilnej postanowienia dot. oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) stosuje się odpowiednio. 9. Oferta musi zawierać - formularz oferty - kalkulacja indywidualna Wykonawcy - kosztorys Do oferty należy dołączyć: - Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu sporządzone; - Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania - sporządzone - W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – OŚWIADCZENIA o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i o braku podstaw do wykluczenia z postępowania dla każdego z Wykonawcy; - OŚWIADCZENIA dla każdego z podmiotów na zasobach, których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 PZP – OŚWIADCZENIA o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i o braku podstaw do wykluczenia - zobowiązanie podmiotu trzeciego albo inny dokument służący wykazaniu udostępnienia Wykonawcy potencjału przez podmiot trzeci jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, niewiążący wzór zobowiązania o oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia; - a w przypadku podpisania oferty przez pełnomocnika, oraz w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – pełnomocnictwo dla ustanowionego przez Wykonawców pełnomocnika. Pełnomocnictwo powinno być załączone w oryginale lub kopii notarialnie potwierdzonej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach