Przetargi.pl
Budowa drogi leśnej pożarowej w leśnictwie Wyszewo nr ewidencyjny 11 i 3 na długości łącznej 2,2 km położnej w obrębie ewidencyjnym Wyszewo, Wiewiórowo, gmina Manowo.

Nadleśnictwo Manowo ogłasza przetarg

  • Adres: 76-015 Manowo, Manowo 54
  • Województwo:
  • Telefon/fax: tel. 094 3183291 , fax. 094 3183281
  • Data zamieszczenia: 2016-07-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Manowo
    Manowo 54 54
    76-015 Manowo
    tel. 094 3183291, fax. 094 3183281
    REGON: 33004410500000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Skarb Państwa PGL Lasy Państwowe

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa drogi leśnej pożarowej w leśnictwie Wyszewo nr ewidencyjny 11 i 3 na długości łącznej 2,2 km położnej w obrębie ewidencyjnym Wyszewo, Wiewiórowo, gmina Manowo.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zakres do wykonania i cel opracowania. Niniejszy projekt obejmuje całość wykonania robót drogowych, związanych z Budową drogi leśnej pożarowej w leśnictwie Wyszewo nr ewidencyjny 11 i 3 na długości łącznej 2,2 km położnej w obrębie ewidencyjnym Wyszewo, Wiewiórowo, gmina Manowo. Zakres robót do wykonania. Nawierzchnia jezdni, mijanek, zjazdów z płyt żelbetowych 6.159,0 m2. Nawierzchnia jezdni, zjazdów z pospółki 1.140,5 m2.Nawierzchnia jezdni z bruku - bruk istniejący do oczyszczenia i ponownego utwardzenia 1.581,0 m2. Pobocza gruntowe z pospółki 3.505,0 m2. Dla potrzeb dokumentacji geotechnicznej wykonano 8 otworów badawczych na obszarze objętym opracowaniem. W otworze nr 1 w warstwie wierzchniej stwierdzono występowanie piasków pylastych o miąższości 0,4 m. Natomiast w otworach nr 2-8 stwierdzono występowanie gleby oraz nasypów nienośnych o miąższości od 0,1 do 0,4 m. Głębiej zalegają piaski drobne, pylaste, średnie, glina, pył, glina pylasta. Nie nawiercono wody gruntowej za wyjątkiem otworu nr 6, gdzie stwierdzono sączenia wody na głębokości 2 m. Stwierdzono dobre warunki wodne, grupę nośności podłoża G1. Przyjęto obciążenie nawierzchni ruchem pojazdów jak dla kategorii KR1. Głębokość przemarzania na terenie opracowania wynosi 0,8 m. Wymagana grubość konstrukcji odpornej dla przemarzania na terenie inwestycji dla grupy nośności podłoża G1 wynosi 0,32 m. Pod projektowaną nawierzchnią jezdni, zjazdów i mijanek należy usunąć istniejące grunty organiczne do głębokości zalegania gruntów nośnych. Nasyp należy wykonać z gruntu nośnego niewysadzinowego, np. piasku, pospółki zgodnie z PN-S-02205. Podłoże gruntowe przed ułożeniem podbudowy zasadniczej, musi charakteryzować się E2 większe lub równe 80 MPa oraz Is większe lub równe1,00, jak dla kategorii obciążenia ruchem KR1. W przypadku niemożności uzyskania parametrów podłoża o podanych wartościach sposób wzmocnienia gruntu należy uzgodnić z Zamawiającym. Do zaprojektowania konstrukcji nawierzchni przyjęto obciążenie ruchem jak dla KR1. Opis stanu istniejącego i wpływu inwestycji na środowisko naturalne. Teren zlokalizowany jest na obszarze Nadleśnictwa Manowo w obrębie ewidencyjnym Wyszewo, Wiewiórowo w gminie Manowo. Droga leśna pożarowa nr 11 ujęta w dokumentacji ma swój początek w miejscowości Wyszewo, 80 m za zakończeniem nawierzchni bitumicznej - km 0+000, a koniec na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 206 (odcinek Maszkowo - Szczeglino). W opracowaniu droga leśna pożarowa nr 11 kończy swój bieg w km 1+008,09. W km 1+008,09 rozpoczyna swój bieg droga leśna pożarowa nr 3, a kończy w miejscowości Wiewiórowo w km 2+158,29 na skrzyżowaniu z drogami gminnymi. Przedmiotowa droga znajduje się bezpośrednio w lesie oraz na niewielkim odcinku na terenie zabudowanym m. Wiewiórowo, posiada nawierzchnię gruntową oraz z brukowca. Stan utrzymania nawierzchni jest rożny. Nawierzchnia gruntowa jest utrzymana w stanie złym - występują koleiny, wyboje, zastoiny wody opadowej. Nawierzchnia z brukowca jest utrzymana w stanie średnim. Spadki poprzeczne nawierzchni oraz brak ściętych poboczy uniemożliwiają ujście wód opadowych. Droga na odcinkach w wykopie nie posiada rowów odwadniających. Na skutek zalegania wód opadowych oraz napływu wód z przyległych skarp, następuje postępująca degradacja stanu nawierzchni. W porze mokrej droga o nawierzchni gruntowej jest odcinkowo trudno-przejezdna dla pojazdów samochodowych. Droga nie posiada uformowanego typowego korpusu drogowego w postaci spadków daszkowych nawierzchni, obustronnych poboczy oraz w razie potrzeby rowów odwadniających. Szerokość jezdni jest często nienormatywna, tj. poniżej 3 m wolnej szerokości, na łukach poziomych nie występują poszerzenia, brak wystarczającej ilości mijanek oraz zbyt małe promienie łuków wyokrąglających na zjazdach. Na terenie inwestycji występują urządzenia infrastruktury technicznej w postaci napowietrznej linii telekomunikacyjnej. Rzędne wysokościowe istniejącego terenu zawierają się w zakresie od 48 do 65 m n.p.m. Stan projektowany.Zgodnie ze zleceniem Inwestora zaprojektowano budowę drogi leśnej pożarowej o łącznej długości 2,2 km o następujących parametrach: prędkość projektowa 30 km/godz.,jezdnia jednopasowa o szerokości 3 m o spadku daszkowym i=2 procent o nawierzchni z płyt żelbetowych prostokątnych typu JOMB C o wymiarach 100x75 cm w układzie pasowym, obustronne pobocza o szerokości po 0,75 m o spadku i=6 procent z pospółki, skarpy nasypu o pochyleniu 1:1,5 m lub rowy odwadniająco - odparowujące trójkątne o głębokości minimum 0,4 m, skarpy wewnętrzne rowu o pochyleniu 1:1,5, skarpy zewnętrzne rowu o pochyleniu 1:1,doły chłonne odparowujące w ciągu rowów. Zaprojektowano czternaście załomów niwelety o wartościach od 0,1 stopnia do 29,14 stopnia oraz czternaście łuków poziomych o wartości promienia od R=40 m do R=1000. Na łukach poziomych o wartości promienia R mniejsze od 250 m projektuje się poszerzenie jezdni od 0,25 m do 0,75 m. Dla łuków poziomych o wartości promienia R mniejsze od150 m projektuje się pochylenie poprzeczne jezdni jednostronne o wartości od i=3 procent do i=6 procent. Zmiany pochylenia poprzecznego jezdni oraz szerokości (dla poszerzeń) należy dokonywać na prostych przejściowych o długości 15 m. Pochylenie poprzeczne poboczy na odcinkach krzywoliniowych o pochyleniu jezdni innym niż na odcinku prostym powinno wynosić: 6 procent jeżeli jest to pobocze po wewnętrznej stronie łuku,tyle co pochylenie jezdni - jeżeli jest to pobocze po zewnętrznej stronie łuku. Zaprojektowano jedną mijankę o szerokości 3 m, skosach wjazdowych i wyjazdowych 1:5 oraz spadku poprzecznym jak przyległej jezdni na odcinku od km 1+340,50 do km 1+390,50. Zaprojektowano zjazdy o szerokości 3 m z obustronnymi poboczami o szerokości po 0,75 m, krawędzie wyokrąglać łukami o wartości od R=4 m do R=40 m. W m. Wiewiórowo zjazdy należy wykonać o szerokości 5 m i skosach krawędzi o wartości 1:1. Wzdłuż poboczy zjazdów należy wykonać rowy odwadniające o parametrach jak dla drogi pożarowej w miejscach przedstawionych na planie sytuacyjnym. Projektowana niweleta jezdni będzie składać się z odcinków o stałym pochyleniu o wartości od i=0,30 procenta do i=5,46procenta, krzywych wypukłych o wartości od R=300 m do R=5000 m oraz krzywych wklęsłych o wartości od R=500 m do R=5000 m. Istniejąca niweleta jezdni na odcinkach o nawierzchni z brukowca składa się z odcinków o stałym pochyleniu o wartości od i=0,54 procenta do i=7,15 procenta. Na odcinkach występowania nawierzchni z brukowca należy dostosować niweletę projektowanej jezdni do niwelety istniejącej nawierzchni z brukowca. Nawierzchnię brukowca należy oczyścić szczotkami mechanicznymi oraz dobić walcem wibracyjnym tak by uzyskać spadek daszkowy o wartości 2 procent. Pobocze oraz rowy należy wykonywać jak dla odcinków nawierzchni z płyt. Spadki podłużne oraz poprzeczne przedstawione na projekcie zagospodarowania terenu oraz profilu podłużnego dla odcinków drogi o nawierzchni z brukowca należy przyjąć jako orientacyjne, a nie wiążące dla realizacji budowy. Odcięcie korzeni oraz usuniecie karpin.Z obu stron drogi, z pominięciem zjazdów, należy mechanicznie przeciąć korzenie frezem leśnym na głębokość 40cm. Karpinę powstałą w wyniku karczowania istniejącego poszycia leśnego oraz wykarczowane pnie drzew wraz z korzeniami należy złożyć na odkład w miejscu wskazanym przez Zamawiającego celem naturalnego rozkładu i uzyskania próchnicy. Odwodnienie. Wody opadowe z nawierzchni jezdni, mijanek, zjazdów oraz poboczy będą odprowadzane na przyległy teren zielony oraz do rowów odwadniająco-odparowujących trójkątnych o głębokości minimum 0,4 m i nachyleniu skarp wewnętrznych 1:1,5, zaś zewnętrznych 1:1. W miejscach zakończeń rowów, gdy ze względu na ukształtowanie terenu nie ma możliwości wypuszczenia wód z rowu na przyległy teren, oraz w ich ciągu należy wykonać doły odparowujące o wymiarach w rzucie minimum 1x1 m i głębokości 1 m zgodnie z rysunkiem konstrukcyjnym. Roboty drogowe. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. nr 43 poz. 430 z poźn. zmianami) przyjęto: konstrukcję jezdni, mijanek oraz zjazdów z płyt indywidualnie: warstwa ścieralna z płyt żelbetowych prostokątnych typu JOMB C o wymiarach 100x75 cm grubości 12 cm, podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego 0-31,5 stabilizowanego mechanicznie jak dla KR1 grubości 15 cm, grubość razem: 27 cm, podłoże E2 większe lub równe80 MPa i Is większe lub równe1,00, warstwa odsączająca z pospółki grubości 10 cm, grubość łączna: 37 cm. (warunek mrozoodporności został spełniony). Na całym odcinku drogi oraz zjazdów należy wykonać obustronne pobocza z pospółki zagęszczone mechanicznie o szerokości 0,75 m i grubości 12 cm. Na odcinkach bez zjazdów, mijanek i poszerzeń, jezdnię należy wykonać z płyt w układzie pasowym o szerokości 3 m. Płyty należy układać w dwóch pasach o szerokości po 1 m, tak by obie płyty były od siebie odległe o 1 m. Przestrzeń pomiędzy dwoma pasami płyt należy wypełnić pospółką grubości 12 cm z zagęszczeniem mechanicznym. Co 15 m należy wykonać przewiązkę z jednej płyty tak by wieńczyła cztery płyty w pasach jezdni. Zakłada się wykonanie 74 przewiązek. Na odcinkach poszerzeń, mijanek i zjazdów, jezdnię należy wykonać z płyt w układzie płatowym, czyli na całej szerokości. Grunt z wykopu przy wykonywaniu rowów oraz koryta pod konstrukcję nawierzchni należy użyć do budowy nasypów pod poboczami oraz do kształtowania nowych rowów. Nadmiar urobku należy odrzucić poza korpus drogowy. Na całym odcinku robot na zewnętrznej krawędzi projektowanych nawierzchni (jezdni, mijanek, zjazdów) należy wykonać odsadzki konstrukcji nawierzchni. Tzn. warstwę odsączającą należy wykonać o 20 cm szerzej poza obrys warstwy ścieralnej. Warstwę podbudowy zasadniczej należy wykonać o 10 cm szerzej poza obrys warstwy ścieralnej. Konstrukcja ta zapobiegnie degradacji nawierzchni na wskutek ruchu kół ciężkich pojazdów przy krawędzi nawierzchni. Uwagi uzupełniające i końcowe. Nawierzchnia gruntowa i z brukowca drogi leśnej pożarowej w leśnictwie Wyszewo nr ewidencyjny 11 i 3 na długości łącznej 2,2 km położonej w obrębie ewidencyjnym Wyszewo, Wiewiórowo, gmina Manowo. Napowietrzna linia telekomunikacyjna, która stwarzać może niebezpieczeństwo bezpieczeństwa i zdrowia ludzi. Roboty wykonywane przy pomocy koparek, spycharek, zagęszczarek, równiarek przy robotach ziemnych. Prowadzenie robot pod ruchem. Czasem występowania zagrożeń jest czas wykonywania robot. Wykonawca zobowiązany jest do: właściwego, zgodne z odrębnymi przepisami BHP oznakowania miejsc, niebezpiecznych (wykopy, rozładunek materiałów). Właściwe, zgodne z odrębnymi przepisami BHP zabezpieczenie miejsc niebezpiecznych (ogrodzenie wykopów, bariery). Właściwą organizację placu budowy, zapewniającą bezpieczną i sprawną komunikację oraz umożliwiającą szybką ewakuację na wypadek pożaru, awarii i innych zagrożeń. Wszelkie roboty należy wykonywać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, aktualnymi normami, zasadami sztuki budowlanej ze szczególnym uwzględnieniem Prawa Budowlanego oraz przepisów BHP, oraz wg Szczegółowych Specyfikacji Technicznych wykonania i odbioru robót. Do wykonawstwa zaprojektowanych robót należy stosować materiały atestowane oraz przeprowadzać wszystkie, wymagane przepisami badania techniczne ( w tym laboratoryjne ) w trakcie realizacji robót. Należy zwrócić szczególną uwagę na istniejące słupki z oznaczeniami oddziałów leśnych tak aby ich nie zniszczyć (nie naruszyć) w trakcie prowadzenia robót. Naruszone lub zniszczone słupki muszą być odtworzone przez służby geodezyjne. Wykonawca zobowiązany jest znać wszystkie przepisy wydane przez władze centralne i miejscowe oraz inne przepisy i wytyczne, które są w jakikolwiek sposób związane z robotami i będzie w pełni odpowiedzialny za przestrzeganie tych praw, przepisów i wytycznych podczas prowadzenia robót. W szczególności należy znać i stosować się do wszystkich obowiązujących polskich norm, w tym europejskich norm zharmonizowanych z dyrektywą 89/106/EWG. Wszelkie zmiany w dokumentacji wymagają parafowania przez projektanta lub osobę przez niego upoważnioną.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wymagania dotyczące wadium: 1. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda wniesienia wadium na przedmiot zamówienia, w wysokości: 15.000,00 PLN. 2. Formy wniesienia wadium: Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) Pieniądzu, b) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) Gwarancjach bankowych, d) Gwarancjach ubezpieczeniowych, e) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. nr 42 poz. 275 z 2007 r. ze zm.) . 3. Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić wyłącznie przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: BGŻ Koszalin nr: 95 2030 0045 1110 0000 0048 4850 z dopiskiem na blankiecie przelewu: Wadium - Budowa drogi leśnej pożarowej Nr 11 i 3. 4. Wadium wpłacone w pieniądzach uważa się za wniesione w terminie, jeżeli kwota wadium znajdzie się na rachunku Zamawiającego najpóźniej przed otwarciem ofert. 5. Wadium wnoszone w pozostałych formach uzna się za wniesione, gdy oryginały dokumentów zostały załączone do oferty lub złożone u Zamawiającego przed terminem składania ofert. 6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7. Potwierdzenie wadium wniesionego w formie poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeń udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b, ust. 5, pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275.), winno być załączone do oferty w formie oryginału. 8. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego przedstawiciela gwaranta. Podpis powinien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe i na każde żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. 9. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania z ofertą. 10. Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie uważa się za wniesione prawidłowo. 11. Zwrot wadium: Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46.1 ust. 4a ustawy. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego, oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 12. Zatrzymanie wadium: Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 13. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 907, z późn. zm.), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: okres udzielenia gwarancji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_szczecinek/nadl_manowo/zamowienia publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach