Przetargi.pl
Budowa drogi gminnej – ul. Górnej w m. Przytoczna – ETAP I

GMINA PRZYTOCZNA ogłasza przetarg

  • Adres: 66-340 Przytoczna, ul. Rokitniańska 4
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-12-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA PRZYTOCZNA
    ul. Rokitniańska 4
    66-340 Przytoczna, woj. lubuskie
    REGON: 21096682300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.przytoczna.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa drogi gminnej – ul. Górnej w m. Przytoczna – ETAP I
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w formule „zaprojektuj i wybuduj” w ramach zadania pn. „Budowa drogi gminnej – ul. Górnej w m. Przytoczna – ETAP I”.Zadanie jest dofinansowane w ramach środków „Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg”.Przedmiot zamówienia będzie wykonany zgodnie z dokumentacją, zwaną także „dokumentacją projektową”:1) programem funkcjonalno-użytkowym „Budowy drogi gminnej – ul. Górnej w m. Przytoczna”, data opracowania lipiec 2020 r., stanowiącym załącznik nr 9a do SWZ,2) projektem koncepcyjnym „Budowy drogi gminnej – ul. Górnej w m. Przytoczna”, data opracowania lipiec 2020 r., stanowiącym załącznik nr 9b do SWZ,3) projektem stałej organizacji ruchu dla „Budowy drogi gminnej – ul. Górnej w m. Przytoczna”, data opracowania 08.2021 r., stanowiącą załącznik nr 9c do SWZ,4) szacunkowym zbiorczym zestawieniem kosztów prac projektowych i robót budowlanych dla inwestycji pod nazwą „Budowy drogi gminnej – ul. Górnej w m. Przytoczna”, stanowiącym załącznik nr 10 do SWZ. Wymienione powyżej dokumenty oraz pozostałe dokumenty przetargowe będą: używane, odczytywane i interpretowane według następującego pierwszeństwa:1) Umowa2) Formularz oferty wraz z wypełnionym szacunkowym zbiorczym zestawieniem kosztów prac projektowych i robót budowlanych dla inwestycji pod nazwą „Budowy drogi gminnej – ul. Górnej w m. Przytoczna”, stanowiącym załącznik do oferty Wykonawcy, 3) Niniejsza SWZ4) Dokumentacja projektowa:4.1. program funkcjonalno-użytkowym „Budowy drogi gminnej – ul. Górnej w m. Przytoczna”, data opracowania lipiec 2020 r., stanowiącym załącznik nr 9a do SWZ,4.2. projekt koncepcyjny „Budowy drogi gminnej – ul. Górnej w m. Przytoczna”, data opracowania lipiec 2020 r., stanowiącym załącznik nr 9b do SWZ,4.3. projekt stałej organizacji ruchu dla „Budowy drogi gminnej – ul. Górnej w m. Przytoczna”, data opracowania 08.2021 r., stanowiącą załącznik nr 9c do SWZ,4.4. szacunkowe zbiorcze zestawienie kosztów prac projektowych i robót budowlanych dla inwestycji pod nazwą „Budowy drogi gminnej – ul. Górnej w m. Przytoczna”, stanowiącym załącznik nr 10 do SWZ. UWAGA: W razie rozbieżności pomiędzy parametrami i standardem wykonania danego elementu wykonawca ma zastosować materiał, element, rozwiązanie, urządzenie lub element wyposażenia o wyższym standardzie.2. Przedmiot zamówienia obejmuje:1) Zakres I - opracowanie dokumentacji projektowej zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym z ustawą Prawo budowlane, Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej oraz z zaleceniami Zamawiającego. Wykonawca swoim staraniem i na swój koszt zobowiązany jest do pozyskania wszelkich warunków, opinii, uzgodnień, decyzji i opracowań niezbędnych do sporządzenia dokumentacji projektowej. UWAGA !Przed opracowaniem projektu wykonawca zobowiązany jest do dokonania wizji w terenie.Na każdym etapie prac projektowych, jednak nie rzadziej niż raz w miesiącu, Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia projektu wstępnego celem uzyskania pozytywnej opinii nadzoru inwestorskiego oraz Zamawiającego co do przyjętych rozwiązań. Wykonawca zobowiązany jest do uczestniczenia w naradach koordynujących prace projektowe, które będą odbywały się z udziałem Inspektora nadzoru i Zamawiającego nie rzadziej niż co dwa tygodnie, natomiast na etapie wykonawstwa nie rzadziej niż raz na tydzień.Wykonawca zobowiązany jest przedłożenia Zamawiającemu następującej dokumentacji projektowej:- opinii geotechnicznej (4 egz.),- decyzji lokalizacyjnej inwestycji celu publicznego, decyzji środowiskowej (o ile jest niezbędna), - dokumentacji geodezyjno-prawnej – niezbędnej do uzyskania decyzji ZRID 9 (w 4 egz.),- projekt budowlany (4 egz.), zawierającą wszystkie niezbędne uzgodnienia rozwiązań projektowych, w tym uzgodnienia z poszczególnymi Zarządcami i operatorami infrastruktury technicznej,- projekt wykonawczy (4 egz.),- projekt stałej organizacji ruchu (3 egz.),- projekt czasowej organizacji ruchu (3 egz.),- projekt zieleni wraz z uzyskaniem zgody na wycinkę (3 egz.)- Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (2 egz.),- przedmiar robót (1 egz.),- uzyska w imieniu Zamawiającego pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót lub decyzję ZRID (Zgoda na realizację inwestycji drogowej),- opracuje powyższą dokumentację w wersji elektronicznej (pdf – płyta CD 1 egz.),2) Zakres II - wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej oraz STWiORB, oraz uzyskanie w imieniu Zamawiającego ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie i/lub zakończenia budowy obiektów powstałych w wyniku przeprowadzonych robót budowlanych.a) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych tj::- Budowy drogi gminnej ul. Górnej obejmującą: jezdnię o szerokości 5,0m i nawierzchni z kostki betonowej, na odcinku około 302 m wraz ze zjazdami, skrzyżowaniem wyniesionym, placem do zawracania oraz poboczami i humusowaniem pozostałej części pasa drogowego;- pozyskanie terenów na poszerzenie pasa drogowego; - zagospodarowanie wód opadowych w obrębie pasa drogowego;- wykonanie oświetlenia drogowego (ulicznego);- wykonanie kanałów technologicznych ulicznych,- przebudowa i likwidacji kolizji z istniejącą siecią i infrastrukturą nie związaną z drogą, o ile będzie to wynikało z dokumentacji projektowej oraz sytuacji w terenie;- wykonanie oznakowania poziomego i pionowego w ramach projektu organizacji ruchu;Uwaga! Potwierdzeniem prawidłowego wykonania robót budowlanych będzie dostarczenie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej wraz z uzyskaną w imieniu Zamawiającego ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie i/lub zakończenia budowy (o ile jest wymagane). b) Zakres dokumentacji powykonawczej obejmuje:(informacje w SWZ rozdział III pkt 2 ppkt 2 b))UWAGA ! Przedłożona dokumentacja projektowa obejmuje ETAP I i II zadania. W ramach niniejszego postępowania ujęto wyłącznie ETAP I zadania - budowę drogi na odcinku 302 m (od skrzyżowania z DK24 do placu do zawracania). 3. Jeżeli w SWZ oraz jej załącznikach podana jest nazwa własna (w tym w dokumentacji projektowej), to oznacza, że została użyta/podana przykładowo. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych takich samych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Oznacza to, że zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych dla nazwanych materiałów i urządzeń, wymienionych w dokumentacji z zachowaniem ich wymogów w zakresie jakości. Przedstawione parametry przedmiotu zamówienia stanowią minimum techniczne i jakościowe oczekiwane przez zamawiającego i będą stanowiły podstawę oceny ewentualnych materiałów równoważnych. W przypadku przywołania w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 Pzp, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne z opisywanym. W przypadku zaoferowania produktów równoważnych wykonawca jest zobowiązany wraz z ofertą złożyć oświadczenie oraz dokumenty na potwierdzenie równoważności zastosowanych materiałów, produktów i rozwiązań. Ciężar udowodnienia równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na wykonawcy. 4. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia pełnej obsługi geodezyjnej podczas realizacji inwestycji oraz wykonania geodezyjnej dokumentacji powykonawczej całości zadania.5. Po wykonaniu inwestycji Wykonawca zobowiązany jest do przywrócenia terenu robót i przyległej infrastruktury drogowej do stanu pierwotnego.6. Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia zamawiającemu gwarancji jakości na całość wykonanych robót objętych umową na okres minimum 60 miesięcy. Uwaga: Wydłużony okres gwarancji stanowi jedno z kryteriów oceny ofert określonych w rozdziale XVIII ust. 4 pkt 2) SWZ.7. Ustala się okres rękojmi równy okresowi gwarancji udzielonej na przedmiot zamówienia. Udzielona gwarancja nie ma wpływu na roszczenia w ramach obligatoryjnego systemu rękojmi. Bieg gwarancji i rękojmi rozpoczyna się następnego dnia licząc od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy lub od daty potwierdzenia usunięcia wad w razie ich stwierdzenia przy odbiorze końcowym. Zamawiający może dochodzić roszczeń z tytułu gwarancji i rękojmi także po upływie wyżej określonych terminów, jeżeli reklamował wadę przed upływem tego terminu.8. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, sztuką budowlaną, wiedzą techniczną oraz zawartą z zamawiającym umową.9. Zamawiający wymaga, aby osoby wskazane przez wykonawcę, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadały biegłą znajomość języka polskiego. W przypadku gdy ww. osoby nie będą posiadały biegłej znajomości języka polskiego na okres i dla potrzeb realizacji przedmiotu zamówienia wykonawca zobowiązany jest zapewnić tłumacza na własny koszt i własnym staraniem.10. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych11. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8 Pzp.Ze względu na ograniczenia znakowe pełne informacje odnośnie zakresu dokumentacji powykonawczej znajdują się w SWZ rozdział III pkt 2 ppkt 2 b)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w rozdziale VIII SWZ, oraz spełniają określone przez zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie,2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie,3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:warunek ten będzie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej 1.000.000 zł (słownie: jeden milion złotych) brutto,4) zdolności technicznej lub zawodowej:a. w zakresie doświadczenia:wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej dwie roboty budowlane w formule „zaprojektuj i wybuduj” polegające na budowie i/lub przebudowie i/lub remoncie drogi o wartości umowy co najmniej 1.000 000 zł (słownie: jedne milion złotych) brutto,b. w zakresie osób skierowanych do realizacji zamówienia:wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował na potrzeby realizacji zamówienia publicznego osobami, posiadającymi określone poniżej uprawnienia i funkcje:-co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję Głównego projektanta - szczegółowe informacje dotyczące wymogów względem tej osoby zostały zawarte w rozdziale VII pkt 2 ppkt 4) b)-co najmniej jedną osobą która będzie pełniła obowiązki Projektanta branży elektrycznej - szczegółowe informacje dotyczące wymogów względem tej osoby zostały zawarte w rozdziale VII pkt 2 ppkt 4) b)-co najmniej jedną osobą, która będzie pełniła obowiązki Kierownika Robót Budowlanych:-posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane w innych państwach członkowskich UE, w państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020 r., poz. 220),-wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego,-posiadająca minimum 2 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót budowlanych w specjalności drogowej lub konstrukcyjno – budowlanej,-co najmniej jedną osobą, która będzie pełniła obowiązki Kierownika robót w branży elektrycznej:-posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń – zgodnie z rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane w innych państwach członkowskich UE, w państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020 r., poz. 220),-wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego,-posiadająca minimum 2 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót budowlanych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.UWAGA!Zamawiający dopuszcza wskazanie przez Wykonawcę w ofercie tej samej osoby na dwa stanowiska (pełnienia dwóch funkcji), pod warunkiem posiadania przez tę osobę wymaganych przez Zamawiającego uprawnień dla dwóch specjalności (stanowisk).3. Zamawiający, w stosunku do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez wykonawców.4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.5. W przypadku, gdy podmiot trzeci, którego potencjałem wspiera się wykonawca realizował zamówienie, w zakres którego wchodziły roboty budowlane określone w punkcie 2 ppkt 4 lit. a wspólnie z innym podmiotem, nie ubiegającym się o udzielenie zamówienia, zamawiający wymaga, aby podmiot trzeci udostępniający potencjał wykonawcy faktycznie uczestniczył w realizacji ww. zakresu robót budowlanych;6. W przypadku, gdy zamówienie, w zakres którego wchodzą roboty budowlane, o których mowa w punkcie 2 ppkt 4 lit. a były realizowane przez wykonawcę wspólnie z innym podmiotem, nie ubiegającym się o udzielenie zamówienia, zamawiający wymaga, aby wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu faktycznie uczestniczył w realizacji ww. zakresu robót budowlanych.7. Jeżeli wykonawca lub podmiot trzeci, którego potencjałem wspiera się wykonawca realizował zadanie w trybie zaprojektuj i wybuduj, zamawiający uzna robotę budowlaną, o której mowa w punkcie 2 ppkt 4 lit. a za spełniającą warunek, jeżeli robota ta będzie odpowiadała swoim zakresem i wartością wymogom określonym w punkcie 2 ppkt 4 lit. a.8. Zamawiający uwzględni tylko zadania prawidłowo ukończone tj. takie, dla których wydano ostateczne pozwolenie na użytkowanie lub – jeżeli pozwolenie na użytkowanie nie było wymagane – wobec których organ nadzoru budowlanego nie wniósł sprzeciwu, o którym mowa w art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.) zwane dalej „Prawem budowlanym” lub dla których wydano zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu, o którym mowa w art. 54 ust. 2 ustawy Prawo budowlane albo dla których wydano inny równoważny dokument/dokumenty, zgodnie z przepisami kraju, w którym zostały wykonane wykazywane roboty budowlane).9. Zamawiający na etapie składania i oceny ofert nie wymaga, aby osoby posiadające uprawnienia budowlane, a będące obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, poza legitymowaniem się posiadaniem uprawnień budowlanych zdobytych poza terytorium Polski, musiały dysponować odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych, by spełniły wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2023 r., poz. 551 ze zm.), dotyczące świadczenia usług transgranicznych, tj. aby uzyskały one tymczasowy wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego,10. Zakres uprawnień budowlanych należy odczytywać zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu i w oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania. W celu uniknięcia wątpliwości zaleca się podanie daty wydania uprawnień i dokładne cytowanie zakresu uprawnień z posiadanego zaświadczenia,11. Wszystkie osoby przewidziane do realizacji zamówienia muszą biegle posługiwać się językiem polskim. W przeciwnym wypadku wykonawca udostępni wystarczającą ilość tłumaczy, wykazujących znajomość języka technicznego w zakresie terminologii budowlanej, we wszystkich specjalnościach występujących przy realizacji zamówienia.12. Ilekroć w treści SWZ jest mowa o:-„budowie, przebudowie albo remoncie” - należy przez to rozumieć budowę, przebudowę albo remont w rozumieniu ustawy Prawo budowlane;-„kierowniku budowy”, „kierowniku robót” - należy przez to rozumieć kierownika budowy lub kierownika robót w rozumieniu ustawy Prawo budowlane.13. W przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca ww. warunków wyrażona będzie w walucie obcej, zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania. Za datę wszczęcia postępowania zamawiający uznaje datę umieszczenia ogłoszenia w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie oraz na swojej stronie internetowej. Jeżeli w tym dniu średni kurs NBP nie będzie opublikowany zamawiający przyjmie średni kurs z ostatniego dnia przed dniem ogłoszenia. Jeżeli w jakimkolwiek dokumencie złożonym przez wykonawcę wskazane zostaną kwoty wyrażone w walucie nie znajdującej się aktualnie w obrocie, zamawiający dokona przeliczenia tych kwot na złotówki na podstawie ostatniego średniego miesięcznego kursu złotego w stosunku do tych walut, ujawnionego w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego.Ze względu na ograniczenia znakowe szczegółowe informacje w zakresie osób pełniących funkcję Głównego projektanta oraz Projektanta branży elektrycznej zostały zawarte w SWZ w rozdziale VII pkt 2 ppkt 4) b)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-01-11

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach