Przetargi.pl
Budowa drogi gminnej w miejscowości Ląd (obręb Ląd, działki nr 312, 275/2), gmina Lądek oraz przebudowa drogi gminnej na działce nr 84/6 (obręb Ląd)” w ramach zadania „Budowa dróg gminnych w miejscowości Ląd oraz Ciążeń, gmina Lądek

Gmina Lądek ogłasza przetarg

  • Adres: 62406 Lądek, ul. Rynek
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 632 763 512, , fax. 632 763 512
  • Data zamieszczenia: 2018-11-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lądek
    ul. Rynek 26
    62406 Lądek, woj. wielkopolskie
    tel. 632 763 512, , fax. 632 763 512
    REGON: 31101936100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.gminaladek.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa drogi gminnej w miejscowości Ląd (obręb Ląd, działki nr 312, 275/2), gmina Lądek oraz przebudowa drogi gminnej na działce nr 84/6 (obręb Ląd)” w ramach zadania „Budowa dróg gminnych w miejscowości Ląd oraz Ciążeń, gmina Lądek
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest : „Budowa drogi gminnej w miejscowości Ląd (obręb Ląd, działki nr 312, 275/2), gmina Lądek oraz przebudowa drogi gminnej na działce nr 84/6 (obręb Ląd)” w ramach zadania „Budowa dróg gminnych w miejscowości Ląd oraz Ciążeń, gmina Lądek” NAZWA ROBÓT BUDOWLANYCH WRAZ Z PODANIEM LOKALIZACJI: Budowa drogi gminnej w miejscowości Ląd (obręb Ląd, działki nr 312, 275/2), gmina Lądek oraz przebudowa drogi gminnej (obręb Ląd, działka nr 84/6) ADRES OBIEKTU BUDOWLANEGO (LOKALIZACJA) Gmina Lądek, powiat słupecki, województwo wielkopolskie Obręb Ląd: Działka o nr ewid.: 312, 275/2 i 84/6 OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA OBIEKTU BUDOWLANEGO ZAWIERAJĄCA KRÓTKI OPIS TECHNICZNY WRAZ Z ISTOTNYMI PARAMETRAMI, KTÓRE OKREŚLAJĄ WIELKOŚĆ ROBÓT 1. PRZEDMIOT INWESTYCJI Przedmiotem niniejszego opracowania jest sporządzenie dokumentacji technicznej budowy drogi gminnej w miejscowości Ląd (obręb Ląd, działki nr 312, 275/2), gmina Lądek oraz przebudowa drogi gminnej na działce nr 84/6 (obręb Ląd) Łączna długość projektowanej drogi wynosi L = 139,25 m. Długość dróg z podziałem na działki: dz.nr 275/2 i 84/6 = 22,47 m, dz.nr 312 = 116,78 m. Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana jest w m. Ląd, na terenie Gminy Lądek w powiecie Słupeckim w Województwie Wielkopolskim, na dz. o nr 312, 275/2 – dot. budowy drogi gminnej i 84/6 – dot. przebudowy istniejącej drogi gminnej. Budowa drogi gminnej w m. Ląd obejmuje swoim zakresem wykonanie nowej nawierzchni jezdni drogi, zjazdów i dojść do posesji, poboczy, odtworzeniu istniejących rowów oraz przebudowy istn. drogi w zakresie przebudowy skrzyżowania z nową drogą. Celem niniejszej inwestycji jest zapewnienie odpowiedniego układu komunikacyjnego, umożliwiającego bezpieczne poruszanie się pojazdów oraz pieszych. 2. ISTN. STAN ZAGOSPODAROWANIA I UŻYTKOWANIA TERENU Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana jest na terenie gminy Lądek w miejscowości Ląd na działkach ewidencyjnych oznaczonych numerami: 312, 275/2 i 84/6 – obręb Ląd. Obecnie na terenie objętym inwestycją na działce nr 312 zlokalizowana jest droga gruntowa o szerokości od 2,0 m do 3,0 m, natomiast na działce nr 275/2 i 84/6 droga o nawierzchni bitumicznej o szerokości 3,5 – 4,0 m. Teren, na którym zlokalizowana jest inwestycja jest terenem wiejskim. Droga przebiega wśród zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej oraz zabudowy gospodarczej. Przedmiotowa droga jest drogą bez przejazdu. Dojazd do drogi zapewniony jest z istniejącej drogi gminnej zlokalizowanej na działce o nr 84/6 (droga o nawierzchni bitumicznej z jednostronnym chodnikiem z płyt chodnikowych), oraz z drogi gminnej zlokalizowanej na działce nr 275/2 (droga o nawierzchni bitumicznej). Nawierzchnia istniejącej drogi objętej inwestycją, odwadniana jest powierzchniowo na przyległe tereny oraz do istniejącego rowu przydrożnego. W terenie stwierdzono obecność następujących urządzeń branżowych: sieci sanitarnej, naziemnej sieci elektroenergetycznej, podziemnej sieci teletechnicznej. W pasie drogowym stwierdzono lokalne występowanie drzew – 5 szt. drzew iglastych, oraz zieleni niskiej w postaci trawy i chwastów. 3. ZAKRES ROBÓT DO REALIZACJI W RAMACH BUDOWY DROGI W ramach projektu budowy drogi gminnej w miejscowości Ląd (działka nr 312, 275/2) przewidziano wykonanie następującego zakresu robót: - wykonanie zasadniczych robót ziemnych (wykopy/nasypy), - wykonanie nowej konstrukcji drogi o nawierzchni z betonu asfaltowego, - wykonanie poboczy utwardzonych oraz gruntowych, - wykonanie zjazdów, - odtworzenie istniejącego rowu przydrożnego i umocnienie go prefabrykowanym korytkiem ściekowym, - wykonanie palisady. 4. PROJ. ZMIANY W DOTYCHCZASOWYM ZAGOSPODAROWANIU TERENU Inwestycja polega na budowie drogi poprzez ułożenie pełnej konstrukcji jezdni o przekroju drogowym, o nawierzchni z betonu asfaltowego. Ze względu na charakter drogi (droga dojazdowa do posesji) i przewidywane natężenie ruchu, oraz ze względu na wąską, istniejącą szerokość pasa drogowego, zaprojektowano drogę o szerokości 3,0m. Tylko na odcinku drogi zlokalizowanej na działce 275/2 zaprojektowano drogę o szerokości 5,0m. Przewidziano również przebudowę istn. drogi gminnej zlokalizowanej na działce nr 84/6 w zakresie przebudowy istniejącego skrzyżowania. Jednocześnie w celu poprawy bezpieczeństwa zaprojektowano wykonanie poboczy utwardzonych o szerokości 0,75m o nawierzchni z kruszywa łamanego. Zaprojektowano nawierzchnię jezdni o pochyleniu jednostronnym o wartości 2%. Projektowana trasa składa się z odcinków prostych oraz 1 łuku poziomego o promieniu: 1) Łuk nr 1 R = 12,00m i = 2,0 % (jednostronne) Projektowaną drogę skomunikowano z istniejącą drogą gminną poprzez skrzyżowanie zwykłe. Krawędzie jezdni wyokrąglono łukami o promieniach R = 8,0 m oraz R = 1,0m - z uwagi na brak używania tego kierunku ruchu z powodu braku drogi. Na połączeniu dróg przewidziano ułożenie krawężnika zjazdowego obniżonego do wysokości h = 2-4 cm celem ograniczenia spływu wody opadowej z istniejącej drogi gminnej zlokalizowanej na działce nr 84/6. Wzdłuż drogi, na działce nr 312, przewidziano odtworzenie istniejącego rowu drogowego poprzez reprofilację dna i skarp rowu i umocnienie go prefabrykowanym, betonowym, korytkiem ściekowym. Dodatkowo, w obrębie istniejącej skarpy, na odcinku L = 31 m przewidziano wykonanie palisady betonowej o wysokości h = 100 cm. Woda opadowa i roztopowa za pomocą odpowiednich spadków poprzecznych i podłużnych nawierzchni jezdni kierowana będzie na teren pasa drogowego w postaci obustronnych poboczy gruntowych (trawiastych) lub umocnionych kruszywem oraz do odtworzonego i umocnionego betonowym korytkiem, rowu przydrożnego. Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego Zamierzenie inwestycyjne polegające na budowie drogi gminnej w miejscowości Ląd nie jest objęte żadnym obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Na przedmiotowe zadanie inwestycyjne została wydana decyzję nr 7/2016 o lokalizacji inwestycji celu publicznego z dnia 21.09.2017r. wydana przez Wójta Gminy Lądek. Ochrona zabytków Teren objęty inwestycją nie jest wpisany do rejestru zabytków oraz nie podlegają ochronie na podstawie ustaleń miejscowego planu zagospodarowania terenu. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach Zgodnie z obowiązującymi przepisami, dla budowy dróg o długości L = 139,25 m nie zachodzi konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko. 5. PROJEKTOWANA NIWELETA Drogę w przekroju podłużnym zaprojektowano tak, aby wyeliminować lokalne deformacje terenu oraz zapewnić sprawne odprowadzenie wód deszczowych. Jednocześnie przekrój podłużny poszczególnych dróg został tak zaprojektowany aby dostosować się do istniejącego ukształtowania terenu i zapewnić jak najkorzystniejszy dostęp do drogi z przyległych posesji. Przekrój podłużny drogi przedstawiono na Rys. nr 5 6. PRZEKROJE KONSTRUKCYJNE Dla kategorii ruchu KR-1 i grupy nośności podłoża G1, przyjęto następującą konstrukcje nawierzchni: Konstrukcja nawierzchni jezdni na drodze: warstwa ścieralna – beton asfaltowy 0/11 mm (AC 11S) o gr. 5 cm, podbudowa zasadnicza– kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0/31,5mm, gr. 20 cm, zagęszczona do parametrów nie mniejszych niż: Is=1,00, E1=80 MPa i E2=140 MPa, E2/E1≤2,2 Nowoprojektowaną konstrukcję nawierzchni jezdni należy wykonać po wcześniejszym zagęszczeniu istniejącego podłoża do wartości parametrów nośności określonych w normie PN-S-02205 “Drogi samochodowe. Roboty ziemne. Wymagania i badania.” 7. ODWODNIENIE Woda opadowa i roztopowa za pomocą odpowiednich spadków poprzecznych i podłużnych nawierzchni jezdni kierowana będzie na teren pasa drogowego w postaci obustronnych poboczy gruntowych (trawiastych) lub umocnionych kruszywem oraz do odtworzonego i umocnionego betonowym korytkiem, rowu przydrożnego. Przewidziano odtworzenie istniejącego rowu, poprzez odmulenie oraz reprofilację dna i skarp rowu. Z uwagi na zaprojektowanie skarp o pochyleniu 1:1, przewidziano umocnienie skarp prefabrykowanym, betonowym korytkiem skrzynkowym. 8. KOLIZJE Z UZBROJENIEM ISTNIEJĄCYM Wykonawca zobowiązany jest zachować szczególną ostrożność przy prowadzeniu robót ziemnych w celu nieuszkodzenia istniejącego uzbrojenia terenu. Przewidziano zabezpieczenie istniejącego kabla teletechnicznego poprzez ułożenie rury osłonowej, dwudzielnej typu dvk. Główny kod CPV : 45233140-2 Roboty drogowe Dodatkowe kody CPV 451110000-8 Roboty w zakresie rozbiórek przygotowanie oraz oczyszczenie terenu pod budowę 45112000-5 Roboty ziemne i wykopaliskowe 45233000-9 Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg. 45232000-2 Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli 45231000-5 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych III. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej a) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB)- Załącznik nr 1 do SIWZ b) Dokumentacja projektowa – Załącznik nr 2 do SIWZ c) Przedmiar robót – Załącznik nr 3 do SIWZ Przedmiot zamówienia zostanie wykonany zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, normami, warunkami technicznymi, zasadami wiedzy technicznej, zgodnie ze sztuką budowlaną oraz wymaganiami Zamawiającego zawartymi w w/w dokumentacji. 1.Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza oferowanie przez Wykonawców rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań opisanych w przedmiarach robót, dokumentacji projektowej i technicznej. Nazwy własne producentów lub nazwy konkretnych marek lub produktów nie oznaczają obowiązku ich stosowania, a Zamawiający dopuszcza w każdym przypadku użycie materiałów lub produktów równoważnych. W przypadku rozwiązań równoważnych, zaoferowanych przez wykonawcę zgodnie z treścią art. 30 ust. 5 ustawy Pzp wykonawca jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały i produkty objęte przedmiotem zamówienia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Tam, gdzie w SIWZ czy dokumentacji projektowej podane zostały w opisach nazwy własne czy zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy o których mowa w art.30 ust.1-3 ustawy Pzp – nie mają one na celu naruszenia art. 29 i 7 ustawy Pzp, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i użytkowego gwarantującego realizację przedmiotu zamówienia zgodnie z SIWZ oraz zapewnia uzyskania parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach. W celu potwierdzenia równoważności i powołania dowodów na jej stwierdzenie Wykonawca zobowiązany jest w przypadku oferowania materiałów i rozwiązań równoważnych złożyć wraz z ofertą wykaz materiałów i rozwiązań równoważnych stanowiący załącznik nr 9 do SIWZ. Wykonawca, który nie złoży wraz z ofertą wykazu rozwiązań równoważnych wraz z dowodami potwierdzającymi równoważność, oferuje wykonanie przedmiotu zamówienia z wykorzystaniem rozwiązań wskazanych w SIWZ i załączonej do niej dokumentacji. 2. W przypadku, gdy w dokumentacji przetargowej i projektowej zawarto odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od określonych w w/w dokumentacji 3. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osoby/osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dn. 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917, z późn. zm.) Następujących czynności w zakresie realizacji zamówienia: a) pracownicy fizyczni – bezpośrednie wykonywanie robót budowlanych, za wyjątkiem tych osób, które nie będą wykonywały czynności w sposób, o którym mowa art. 29 ust. 3a ustawy Pzp. Wykonawca dokumentuje zatrudnienia w/w pracowników zgodnie z postanowieniami ustawy z dn. 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917, z późn. zm.) Wykonawca przedstawi Zamawiającemu w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy wykaz osób zatrudnionych przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem czynności jakie będą oni wykonywać, w zakresie czynności jakie określił zamawiający, w sposób nie naruszający przepisów o ochronie danych osobowych (nazwisko i imię oraz zakres czynności). Zamawiający w trakcie realizacji umowy ma prawo do kontroli spełnienia przez Wykonawcę powyższego wymagania , w szczególności poprzez zlecenie kontroli Państwowej Inspekcji Pracy lub poprzez żądanie dowodów potwierdzających zatrudnienie w/w osób na umowę o pracę. W przypadku gdy wynik kontroli wykaże brak zatrudnienia w/w osób na umowę o pracę Zamawiający naliczy kary umowne, których wysokość została szczegółowo określona w istotnych dla stron postanowieniach, które zostaną wprowadzone do treści umowy. Wykonawca zobowiązany jest do wprowadzenia w umowach z podwykonawcami stosownych zapisów zobowiązujących do zatrudnienia w/w osób na umowę o pracę oraz zapisów umożliwiających Zamawiającemu przeprowadzenie kontroli sposobu wykonania tego obowiązku. W przypadku realizacji przez Wykonawcę robót w miejscu bezpośredniego nadzoru Zamawiającego nad przedmiotem zamówienia, zamawiający żąda aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w takie roboty budowlane lub usługi. Wykonawca ma obowiązek zawiadomić zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazać informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 2 500,00 zł (słownie: dwa tysiące pięćset złotych 00/100 ) 2.Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. 3.Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wnosząc lub wpłacając wadium przetargowe należy je oznaczyć tytułem: wadium na wykonanie robót budowlanych pn. „Budowa drogi gminnej w miejscowości Ląd (obręb Ląd, działki nr 312, 275/2), gmina Lądek oraz przebudowa drogi gminnej na działce nr 84/6 (obręb Ląd)” 4.Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy O/Lądek 55 8542 0001 2200 1935 0213 3373 z dopiskiem „Wadium nr sprawy IZ.271.21.2018” 5.W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6.Wadium wniesione w pieniądzu musi być potwierdzone w ofercie kserokopią wpłaty. 7.W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - do oferty należy dołączyć oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium. 8.W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi jednoznacznie wynikać, termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą. 9.Wadium wniesione w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej musi zawierać klauzule gwarantującą wypłatę na rzecz Zamawiającego w przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Pzp. 10.Wadium dla grupy Wykonawców występujących wspólnie (konsorcjum), może być wniesione przez jednego z uczestników konsorcjum.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ponadto, oprócz oświadczeń stanowiących wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty: 1) formularz ofertowy, zgodny z Załącznikiem nr 7 do SIWZ; 2) dokumenty potwierdzające uprawnienia osób podpisujących ofertę Wykonawcy do działania w jego imieniu (w tym także pełnomocnictwa), o ile uprawnienia te nie wynikają z dokumentów rejestrowych. Pełnomocnictwo powinno zostać złożone albo w formie oryginału albo w formie kopii notarialnie poświadczonej za zgodność z oryginałem; 3) jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w Rozdziale IV SIWZ powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu – zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach (Załącznik nr 4 do SIWZ). 4) kosztorys ofertowy jako załącznik nr 1 do formularza ofertowego 5) dokument potwierdzający wniesienie wadium. 6) pisemne zobowiązanie podmiotów, na zdolnościach lub sytuacji których Wykonawca polega, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 7) wykaz materiałów i rozwiązań równoważnych stanowiący załącznik nr 9 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach