Przetargi.pl
Budowa drogi gminnej ul. Laskowa, gmina Zagnańsk

Gmina Zagnańsk ogłasza przetarg

  • Adres: 26-050 Zagnańsk, Spacerowa 8
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. +48413001322 , fax. +48413001373
  • Data zamieszczenia: 2024-04-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zagnańsk
    Spacerowa 8
    26-050 Zagnańsk, woj. świętokrzyskie
    tel. +48413001322, fax. +48413001373
    REGON: 291010866
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zagnansk.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa drogi gminnej ul. Laskowa, gmina Zagnańsk
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Opis przedmiotu zamówienia.1.1. Szczegółowy zakres robót do wykonania określony jest w Dokumentacji technicznej, Specyfikacji Technicznej, przedmiarze robót – stanowiących załączniki do SWZ. Wymienione dokumenty oraz SWZ są dokumentami wzajemnie się uzupełniającymi.1.2. Przedmiot zamówienia obejmuje: Budowę drogi gminnej ul. Laskowa, gmina Zagnańsk.1.3. Zakres zamówienia obejmuje: budowę odcinka drogi gminnej klasy D w msc. Chrusty, ul. Laskowa, w pełnym zakresie zgodnie z projektem, o długości ok. 281,2 m i szerokości 5-7 m z betonu asfaltowego (nawierzchnia z mieszanki mineralno-bitumicznej, warstwa wiążąca gr. 5 cm, warstwa wyrównawcza asfaltowa gr. 3 cm, warstwa ścieralna gr. 4 cm) wraz chodnikiem z kostki betonowej gr. 8 cm i szerokości 2 m w świetle koloru czerwonego, poboczami o szerokości 0,75 m i ścieżką rowerową jednostronną szerokości 2 m z kostki betonowej bezfazowej koloru grafitowego gr. 8 cm. Budowa obejmuje także wykonanie zjazdów na posesje z kostki betonowej gr. 8 cm koloru szarego oraz dobudowę oświetlenia drogowego na 5 słupach z lampami ledowymi na wysięgnikach i przebudowę istniejącego gazociągu. W ramach zadania Wykonawca zobowiązany jest do zaprojektowania i budowy sieci kanalizacji sanitarnej śr. 200 mm w systemie grawitacyjnym z włączeniem do istniejącej studni sieciowej oraz odcinkami podłączeń śr. 160 mm do granic pasa drogowego dla każdej nieruchomości. W ramach inwestycji należy wykonać roboty towarzyszące w zakresie montażu barierek typu olsztyńskiego oraz utwardzenia wysokich skarp płytami ażurowymi. Wykonawca na własny koszt dokona aktualizacji Projektu Organizacji Ruchu i wprowadzi go w zakres wybudowanej drogi. Po stronie Wykonawcy robót budowlanych jest wykonanie na swój koszt i montaż 2 szt. tablic informacyjnych w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Treść napisów na tablicach do konsultacji z Zamawiającym na etapie realizacji inwestycji.1.4. Wykonanie pozostałych prac określono w dokumentacji projektowej oraz przedmiarach robót. Dokumentację projektową, przedmiary robót i SWZ należy traktować jako dokumenty wzajemnie się uzupełniające.1.5. Wszelkie użyte nazwy handlowe w dokumentacji załączonej do SWZ należy traktować wyłącznie jako informację uściślającą, zostały one użyte wyłącznie w celu przybliżenia potrzeb Zamawiającego. Dopuszcza się użycie do realizacji robót budowlanych produktów równoważnych, co do ich jakości, docelowego przeznaczenia i spełnianych funkcji i walorów użytkowych.1.6. Zabezpieczenie terenu na czas wykonywania robót przez cały okres realizacji zadania należy do Wykonawcy (wraz z kosztami poniesionymi w tym zakresie).1.7. Wykonawca na własny koszt zapewni media (woda, prąd, gaz i inne) niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia. Rozliczenie odbędzie się na podstawie podliczników, zamontowanych przez Wykonawcę.1.8. Wykonawca zapewni wykonanie na własny koszt inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej w 3 egz.1.9. Po zakończeniu zadania Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia zestawienia rzeczowo-finansowego oraz kosztorysu powykonawczego i różnicowego.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony jest przez projekt budowlany, specyfikacje techniczną (ST), przedmiar robót oraz pozostałe materiały przetargowe.2. Uwaga: 1) Materiały użyte do budowy winny posiadać odpowiednie atesty techniczne, zgodne z odpowiednimi normami budowlanymi. Zastosowane materiały wyłącznie w I klasie jakości gatunkowej.2) Roboty budowlane i rzemieślnicze należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami.3) Przy doborze materiałów opisanych w dokumentacji technicznej, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót oraz Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, należy posługiwać się parametrami technicznymi – Zamawiający dopuszcza zastosowanie innych produktów niż podane w dokumentacji pod warunkiem, że będą one o parametrach równoważnych lub nie gorszych niż przyjęto w w/w dokumentach. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów uwiarygodniających przedmiotowe parametry techniczne.4) Wszelkie prace budowlane należy wykonywać zgodnie z dokumentacją projektową, Niejasności powstałe w trakcie prac budowlanych należy konsultować z autorem projektu.5) Dopuszcza się zastosowania materiałów zamiennych o nie gorszych parametrach i właściwościach, po wcześniejszym uzgodnieniu tego faktu z autorem opracowania i inwestorem.6) Prowadzenie robót zgodnie z przepisami bhp pod nadzorem osób posiadających odpowiednie uprawnienia do wykonywania i nadzorowania przedmiotowych prac budowlanych. Użyte materiały powinny posiadać atesty ITB oraz spełniać wymagania polskich norm budowlanych, oraz posiadać odpowiednie aprobaty techniczne. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 10 do SWZ.3. Zapewnienie kierownika budowy.3.1. Kierownik budowy br. drogowa - posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń3.2. Kierownik budowy br. sanitarna - posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń3.3. Kierownik budowy br. energetyczna - posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń3.4. Projektant br. sanitarna - posiada uprawnienia do projektowania w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń4. Wykonawca dokona we własnym zakresie i na własny koszt wszelkich zgłoszeń rozpoczęcia robót budowlanych, powiadomi o tym fakcie odpowiednich Zarządców dróg, linii energetycznych, telefonicznych, sieci sanitarnych i wodociągów itp. oraz dokona z nimi wszelkich uzgodnień wraz z uzyskaniem stosownych decyzji wynikających z ich opinii. 4.1. Wykonawca zapewni wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej budowy drogi w 3 egz. 4.2. Wykonanie pozostałych prac określono w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót. Dokumentację projektową oraz przedmiar robót należy uznać, jako dokumenty wzajemnie się uzupełniające. Rysunki i część opisowa są dokumentami wzajemnie się uzupełniającymi. Wszystkie elementy ujęte w opisie, a nieujęte na rysunkach lub ujęte na rysunkach a nie w opisie należy traktować tak, jakby były ujęte w obu przypadkach.4.3. Zapewnienie warunków niezbędnych do korzystania przez osoby niepełnosprawne poprzez obniżenie krawężników na miejscach skrzyżowania dróg dla pieszych i rowerów z jezdniami oraz przy przejściach dla pieszych. 4.4. Po zakończeniu zadania Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia zestawienia rzeczowo-finansowego oraz kosztorysu powykonawczego i różnicowego. 4.5. Wykonawca oświadcza, że zapoznał się z zakresem robót i że zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy zgodnie z ofertą, dokumentacją techniczną, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami prawa, standardem materiałów i urządzeń. Wykonawca uznaje dokumentację za wystarczającą do realizacji zamówienia. 4.6. W przypadku nie dotrzymania warunków umowy (np.: termin zakończenia inwestycji, wadliwie wbudowane materiały, itp.) z przyczyn zależnych od Wykonawcy i utraty dotacji przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązuje się zwrócić całkowitą wysokość utraconej dotacji lub dofinansowania.4.7. Wykonawca zobowiązuje się do realizacji robót zamiennych w stosunku do robót budowlanych opisanych w dokumentacji, jeżeli ich wykonanie jest konieczne dla realizacji umowy zgodnie z zasadami wiedzy technicznej.4.8. W przypadku, gdy rozliczenie zmienionego zakresu robót, nie będzie możliwe poprzez obmiar wykonanych robót budowlanych, w szczególności:1) gdy roboty ujęte w projekcie budowlanym lub wykonawczym nie zostały wyszczególnione w przedmiarze robót2) gdy roboty nie ujęte w projekcie wykonawczym nie zostały również ujęte w przedmiarze robót, a ich wykonanie jest konieczne dla realizacji umowy zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i ma na celu usunięcie rozbieżności pomiędzy projektem budowlanym a projektem wykonawczym, 3) w przypadku konieczności zaniechania robót budowlanych, wykonanie przez Wykonawcę zmienionego zakresu robót nastąpi na podstawie protokołu konieczności.4.9. Protokół konieczności jest sporządzany przez Kierownika budowy, akceptowany przez Zamawiającego, i podpisywany przez: Kierownika budowy, Inspektora nadzoru oraz Wykonawcę.4.10. Porozumiewanie się stron w sprawach związanych z wykonywaniem umowy odbywać się będzie poprzez zapisy w dzienniku budowy oraz w drodze korespondencji pisemnej dorę-czanej adresatom za pokwitowaniem. 5. Wspólny Słownik Zamówień CPV45100000-8 – Roboty przygotowawcze45111100-9 – Roboty rozbiórkowe45233100-0 – Roboty ziemne45233121-3 – Konstrukcje nawierzchni45233290-8 – Oznakowanie pionowe i poziome45236000-0 – Roboty wykończeniowe45310000-3 – Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części, gdyż uwzględniając rodzaj zamówienia jego wartość nie jest znaczna oraz jest możliwa do zrealizowania również przez podmioty z sektora MŚP. Ponadto mając na względzie zakres prac, podział zamówienia na części powodowałby znaczne utrudnienia organizacyjne w zakresie prowadzenia prac i generowałby dodatkowe koszty z tym związane.7. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej.8. Zamawiający nie określił w opisie przedmiotu zamówienia wymagań związanych z realizacją zamówienia, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp.Ciąg dalszy w Rozdziale V SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233100-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości:23 000,00 zł (słownie: dwadzieścia trzy tysiące złotych).2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.4. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu – przelewem na konto Zamawiającego w Banku Spółdzielczymw Samsonowie nr 58 8512 0002 2001 0000 0143 0005 – z opisem:„Budowa drogi gminnej ul. Laskowa, gmina Zagnańsk”.UWAGA! Terminem wniesienia wadium jest data i godzina zaksięgowania kwotywadium na koncie Zamawiającego.2) gwarancjach bankowych,3) gwarancjach ubezpieczeniowych,4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości(t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 419 ze zm.).5. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniuw terminie decydować będzie data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. Zaleca się dołączenie kopii dokumentu przelewu do oferty, celem potwierdzenia tej formy wniesienia wadium. W formularzu ofertowym należy podać również numer konta, na które Zamawiający winien dokonać zwrotu wadium.6. W przypadku wnoszenia wadium w formie poręczenia lub gwarancji składając Ofertę w postaci elektronicznej oryginał dokumentu wadium (poręczenia lub gwarancji) opatrzonego podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia,7. Zapisy w treści gwarancji lub poręczeń (niewynikające z odrębnych, ogólnie obowiązujących przepisów, które winny być wówczas powołane) nie mogą utrudniać Zamawiającemu realizacji swoich praw do zatrzymania wadium wynikających z zapisów ustawy w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) wadium musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie Pzp;2) z treści gwarancji lub poręczenia powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;3) wadium powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);5) w treści gwarancji lub poręczenia powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;6) beneficjentem gwarancji lub poręczenia jest: Gmina Zagnańsk, ul. Spacerowa 8,26-050 Zagnańsk7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);8. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona .Ciąg dalszy w Rozdziale XII SWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w pkt V SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:2.1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.2.2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.2.3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowejZamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.2.4. Zdolności technicznej lub zawodowej - o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że:2.4.1. Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. o niniejsze zamówienie może ubiegać się Wykonawca, który wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował:Kierownik budowy br. drogowa - posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeńKierownik budowy br. sanitarna - posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacjii urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeńKierownik budowy br. energetyczna - posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacjii urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeńProjektant br. sanitarna - posiada uprawnienia do projektowania w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowychi kanalizacyjnych bez ograniczeń,1) Uprawnienia, o których mowa powyżej, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 682) lub ważne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie objętym niniejszym zamówieniem.2) Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonychw przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 334).3) W przypadku osób będących obywatelami państw członkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym – prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznychw budownictwie na terytorium RP winno być potwierdzone odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub prawa do świadczenia usług transgranicznych.4) Dopuszcza się uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) – dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznychw budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.2.4.2. Wykonawca wykaże się realizacją budowy, przebudowy, rozbudowy drogi wrazz robotami towarzyszącymi wykonanych w przeciągu ostatnich 3 lat od ogłoszeniaprzetargu za wykonanie jednego zadania o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł– Załącznik nr 73. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w rozdziale V punkcie 2 podpunkcie 2.4. niniejszej SWZ zostaną spełnione wyłącznie, jeżeli chociaż jeden z Wykonawców będzie dysponował osobami wskazanymi powyżej w specyfikacji lub Wykonawcy będą wspólnie dysponowali tymi osobami.4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów,w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-05-08

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach