Przetargi.pl
„Budowa drogi gminnej nr 791173P w miejscowości Gorzyce Wielkie ul. Topolowa i w miejscowości Topola Mała ul. Leśna”, Gmina Ostrów Wielkopolski woj. wielkopolskie

Gmina Ostrów Wielkopolski ogłasza przetarg

  • Adres: 63-400 Ostrów Wielkopolski, Gimnazjalna 5
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 62 7346200
  • Data zamieszczenia: 2024-04-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ostrów Wielkopolski
    Gimnazjalna 5
    63-400 Ostrów Wielkopolski, woj. wielkopolskie
    tel. 62 7346200
    REGON: 250855498
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ostrowwielkopolski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa drogi gminnej nr 791173P w miejscowości Gorzyce Wielkie ul. Topolowa i w miejscowości Topola Mała ul. Leśna”, Gmina Ostrów Wielkopolski woj. wielkopolskie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zadanie polegające na wykonaniu dokumentacji projektowej oraz wykonaniu robót budowlanych polegających na budowie drogi gminnej nr 791173P - ul. Topolowej w Gorzycach Wielkich i ul. Leśnej w Topoli Małej na odcinku o długości 1681 m. Droga posiada obecnie, na części odcinka, nawierzchnię z kruszywa, a na pozostałym odcinku stanowi drogę gruntową. Planowany zakres budowy obejmować będzie wykonanie nawierzchni bitumicznej o szerokości 5,0 – 5,50 m na pełnej konstrukcji podbudowy wraz z wykonaniem odwodnienia do istniejących rowów oraz do nowo projektowanych. Planowana budowa obejmować będzie zjazdy z kostki betonowej do działek zabudowanych, a na pozostałej części wykonanie obustronnych poboczy z kruszywa łamanego wzdłuż całego odcinka drogi. Przewiduje się również wykonanie wyprowadzeń do dróg bocznych. W ramach zadania koniecznym będzie wykonanie wycinki drzew i krzewów oraz wykonanie włączenia do drogi wojewódzkiej nr 445 ul. Odolanowskiej w Topoli Małej. Zakres zamówienia ujęty w niniejszym Programie Funkcjonalno - Użytkowym obejmuje: − sporządzenie projektów budowlanych, technicznych, wykonawczych (oddzielnie dla każdej z branż) i uzyskanie dla nich wynikających z przepisów opinii, zgód, uzgodnień i pozwoleń oraz uzyskanie decyzji umożliwiającej wykonanie robót budowlanych; - projekty związane z kolizjami z sieciami istniejącymi (zgodnie z uzgodnieniami branżowymi, o które należy wystąpić do poszczególnych gestorów sieci) − sporządzenie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych; − obsługę geodezyjną; − obsługę geologiczno-inżynierską; − opracowanie i zatwierdzenie projektów organizacji ruchu na czas robót oraz stałej organizacji ruchu; − wykonanie robót budowlanych na podstawie powyższych projektów; − przeprowadzenie wymaganych prób i badań oraz przygotowanie dokumentów związanych z oddaniem zadania do użytkowania; − uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji o pozwoleniu na użytkowanie; − opłaty za wszelkie nadzory obce, badania, testy, itp.;− nadzór autorski projektanta; − geodezyjną inwentaryzację powykonawczą; − projektową dokumentację powykonawcząDługość odcinka: 1 681,00 mb = 1,681 kmSzczegółowy zakres i rodzaj prac przewidzianych do wykonania w ramach przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Programie funkcjonalno-użytkowym stanowiącym załącznik do niniejszej SWZ.Wykonawca odpowiedzialny jest za powstałe w toku własnych prac odpady oraz za właściwy sposób postępowania z nimi, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 ze zm.) oraz ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2024r. poz. 399). Wywóz odpadów budowlanych odbywa się na koszt Wykonawcy.UWAGA!Wszystkie użyte w dokumentach zamówienia wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę są podane przykładowo i określają jedynie minimalne, oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Jeśli w opisie przedmiotu zamówienia lub dokumentacji projektowej zostały użyte ww. wskazania należy traktować je, jako propozycję projektanta i towarzyszy im zapis „lub równoważny”. Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów i urządzeń w stosunku do zaprojektowanych z zachowaniem tych samych lub lepszych standardów technicznych, technologicznych i jakościowych. Ponadto zamienne materiały lub urządzenia przyjęte do wyceny winny spełniać funkcję, jakiej mają służyć; winny być kompatybilne z pozostałymi urządzeniami, aby zespół urządzeń dawał zamierzony efekt; nie mogą wpływać na zmianę rodzaju i zakresu robót budowlanych. W sytuacji, gdy w dokumentacji technicznej wskazano normy, oceny techniczne, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 – 3 ustawy Pzp, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych – pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z SWZ i pozwolą na uzyskanie parametrów nie gorszych niż przewidzianych w dokumentacji technicznej, natomiast Wykonawca zobowiązany jest udowodnić w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104–107 ustawy Pzp, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z zastosowaniem rozwiązań równoważnych.Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 15.1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 27.000,00 PLN (słownie: dwadzieścia siedem tysięcy złotych 00/100 PLN).15.2. Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 2024-04-17 do godz. 10:00, według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:a) pieniądzu;b) gwarancjach bankowych;c) gwarancjach ubezpieczeniowych;d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020r. poz. 299).15.3. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą tj. do dnia 2024-05-16.15.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:PKO BP SA. O/Ostrów Wielkopolski 52 1020 2212 0000 5402 0460 3587(w tytule przelewu zaleca się wpisać nazwę zadania, sygnaturę postępowania). Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego).15.5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę poręczenia lub gwarancji oraz powinno zawierać:a) wskazanie Beneficjenta poręczenia lub gwarancji, którym musi być Gmina Ostrów Wielkopolski, Gimnazjalna 5 , 63-400 Ostrów Wielkopolski;b) nazwę i adres siedziby Wykonawcy;c) kwotę i termin ważności gwarancji/poręczenia;d) bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy poręczenia lub gwarancji do zapłaty kwoty wadium, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.15.6. Zamawiający zwróci wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1-5 ustawy Pzp.15.7. W przypadku, gdy Wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.15.8. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, wystąpi odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zdolność techniczna lub zawodowaO udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.1) Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:- jedno zamówienie o wartości minimum 1.700.000,00 zł brutto (wraz z należnym podatkiem VAT) obejmujące wykonanie robót budowlanych polegających na remoncie i/lub budowie i/lub przebudowie i/lub rozbudowie drogi o nawierzchni bitumicznej, które zostało wykonane w sposób należyty, w tym zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone;2) Wykonawca winien wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował następującymi osobami skierowanymi przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, posiadającymi uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi według obecnych przepisów Prawa Budowlanego lub odpowiadające im uprawnienia uzyskane według wcześniej obowiązujących przepisów Prawa Budowlanego, które zgodnie z przepisami pozwolą na zrealizowanie przedmiotowego zadania:- Osoba w specjalności drogowej, która pełnić będzie funkcję kierownika budowy w wyżej wymienionej specjalności;Uwaga:1. Uprawnienia, o których mowa powyżej powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub ważne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie objętym niniejszym zamówieniem.2. W przypadku Wykonawców zagranicznych, dopuszcza się również kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art.12 a ustawy Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2023, poz. 334).3. Dopuszcza się uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) - dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-04-17

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach