Przetargi.pl
Budowa drogi gminnej nr 030811C, budowa drogi dojazdowej do stadionu sportowego w miejscowości Świekatowo oraz przebudowa drogi gminnej nr 030810 C w miejscowości Stążki.

Gmina Świekatowo, Referat Budownictwa ogłasza przetarg

  • Adres: 86182 Świekatowo, ul. Dworcowa
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 523 322 012 , fax. 523 322 012
  • Data zamieszczenia: 2017-01-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Świekatowo, Referat Budownictwa
    ul. Dworcowa
    86182 Świekatowo, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 523 322 012, fax. 523 322 012
    REGON: 9235107300000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa drogi gminnej nr 030811C, budowa drogi dojazdowej do stadionu sportowego w miejscowości Świekatowo oraz przebudowa drogi gminnej nr 030810 C w miejscowości Stążki.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Przedmiotem zamówienia jest A) budowa drogi gminnej nr 030811C w miejscowości Świekatowo 1.Przedmiotem zamówienia jest budowa ulicy Sportowej w Świekatowie na długości ok. 230m – od skrzyżowania z droga powiatową 1264C do zjazdu do stadionu sportowego (zakres opracowania obejmuje działkę 273 obr. 0018). Prace polegać będą na rozbiórce istniejącej nawierzchni szutrowej i usunięciu gruntu nieprzydatnego do budowy oraz wykonaniu nowych nawierzchni jezdni, zjazdów i elementów odwodnienia. Poprawie ulegnie dostęp do stadionu sportowego oraz dojazd do posesji prywatnych. Planowane roboty polegają na: - Rozbiórce istniejącej nawierzchni szutrowej - Zabezpieczeniu infrastruktury podziemnej - Wykonaniu nowych nawierzchni jezdni, zjazdów - Uporządkowaniu terenu 2.1. Przyjęte parametry techniczne Podstawowe parametry przyjęte w projekcie: · Klasa drogi D · Prędkość projektowa Vp=30 km/h · Kategoria obciążenia ruchem KR-2 · Szerokość jezdni 5,0 - 6,0m · Pochylenie poprzeczne - daszkowe, jednostronne - 2% · Pochylenie podłużne 0,40% - 1,63% · Promienie łuków pionowych 1000m · Przekrój drogowy Granice terenu niezbędnego dla przeprowadzenia zamierzonej inwestycji oznaczono na planie zagospodarowania terenu jako linie rozgraniczenia inwestycji. Teren objęty opracowaniem w zakresie pasa drogi powiatowej zlokalizowany jest na następujących działkach: OBRĘB 0018:273 2.2. Rozwiązanie sytuacyjne Projekt przewiduje wykonanie jezdni z kostki betonowej ograniczonej obustronnie opornikami betonowymi (przekrój drogowy z obustronnymi poboczami gruntowymi). Na odcinku od skrzyżowania z droga powiatową do wjazdu na teren szkoły (ok. 30m) jezdnia ma mieć szerokość 6,0m, natomiast na pozostałym odcinku – 5,0m. Łuki na skrzyżowaniu z drogą powiatową 1264C wyokrąglono promieniami R=8m i R=12m ze względu na ruch pojazdów rolniczych i autobusów szkolnych. 2.3. Rozwiązanie wysokościowe Projekt pod względem wysokościowym wykonano w oparciu o rzędne określone przez uprawnionych geodetów. Niweletę ulicy dostosowano w możliwym zakresie do istniejących rzędnych terenu celem zmniejszenia zakresu robót, zachowano wymagania dotyczące spadków podłużnych (ipod_min=0,3% oraz i pop_min=0,7% ). Spadki podłużne i poprzeczne dostosowano w możliwym zakresie do ukształtowania terenu istniejącego. 2.4. Przekrój poprzeczny Jezdnię ul. Sportowej ograniczono z obu stron opornikiem betonowym 12x25cm ustawionym na wysokości równej krawędzi jezdni (opornik wtopiony). Podobnie jezdnię drogi powiatowej o nawierzchni bitumicznej odseparowano od jezdni ul. Sportowej, opornikiem wtopionym. Oporniki należy ustawić na ławie betonowej 32x10cm z oporem 20x10cm. 2.5. Odwodnienie Zaprojektowano odwodnienie powierzchniowe poprzez spadki podłużne i poprzeczne na przyległy teren. Celem zapewnienia odpowiedniej retencji wody przez tereny zielone, przewidziano wykonanie odcinków rowów krytych (drenażu) w postaci rury drenarskiej z otuliną w zasypce z kruszywa płukanego w punktach w których mogłaby się utrzymywaćwoda opadowa. 2.6. Konstrukcja nawierzchni Jezdnia ul. Sportowej: -warstwa ścieralna z kostki betonowej szarej, grub. 8 cm -podsypka cementowo-piaskowa 1:4 grub. 3 cm -podbudowa zasadnicza z betonu cementowgo C12/15 grub. 20 cm -warstwa mrozoochronna z piasku (CBR=min25%) o -wodoprzepuszczalności K > 8m/dobę grub. 15cm RAZEM grub. 46 cm Zjazdy publiczne: -warstwa ścieralna z kostki betonowej szarej,grub. 8 cm -podsypka cementowo-piaskowa 1:4 grub. 3 cm -podbudowa zasadnicza z betonu cementowgo C12/15 grub. 20 cm -warstwa mrozoochronna z piasku (CBR=min25%) o wodoprzepuszczalności K > 8m/dobę grub. 15 cm RAZEM grub. 46 cm Zjazdy indywidualne: -warstwa ścieralna z kostki betonowej grafitowej,grub. 8 cm -podsypka cementowo-piaskowa 1:4 grub. 3 cm -podbudowa zasadnicza z betonu cementowego C12/15 grub. 15 cm -warstwa mrozoochronna z piasku (CBR=min25%) o wodoprzepuszczalności K > 8m/dobę grub. 15 cm RAZEM grub. 41 cm 2.7. Zestawienie powierzchni projektowanych Łączna powierzchnia utwardzona znajdująca się w pasie drogi gminnej: 1391,0 m2. - Nawierzchnia jezdni z kostki betonowej: 1260,0 m2 - Nawierzchnia zjazdów indywidualnych z kostki betonowej: 58,0 m2 - Nawierzchnia zjazdów publicznych z kostki betonowej: 73,0 m2 Pozostałe powierzchnie: - Pobocza gruntowe: 275,0 m2 3. Adaptacje i rozbiórki Przewiduje się konieczność zdjęcie warstwy podłoża nieprzydatnego do budowy oraz rozbiórkę istniejącej nawierzchni szutrowej. 4. Wycinki – gospodarka istniejącą szatą roślinną Projektowany zakres prac przewiduje wycinkę 1 drzewa. 1. Salix alba Wierzba biała 84 cm Z uwagi na brak wolnego terenu, który może zostać przeznaczony pod wykonanie nasadzeń w liniach rozgraniczających inwestycji nie przewidziano wykonania nasadzeń zastępczych. 5. Urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego W planowanej inwestycji nie przewiduje się stosowania urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego. 6. Inne roboty Regulacja wysokościowa urządzeń obcych Z uwagi na kolizję projektowanych odcinków ulic z istniejącą infrastrukturą, kanalizacyjną niezbędna jest regulacja wysokościowa występujących na analizowanym obszarze urządzeń. Regulacja wysokościowa studzienek kanalizacyjnych obejmuje dostosowanie rzędnych posadowienia istniejących włazów kanalizacji sanitarnej. Przewiduje się montaż nowego pierścienia odciążającego, pierścienia dystansowego, płyty pokrywowej, w razie potrzeb –pierścienia wyrównującego oraz włazu żeliwnego. B) budowa drogi dojazdowej do stadionu sportowego w miejscowości Świekatowo 1.1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie następujących prac: na części działki nr 251/2 do wykonania pozostało utwardzenie terenu, stanowiące wjazd oraz drogę dojazdową wraz z parkingiem, z kostki betonowej, brukowej, o pow. 1327,87 m2. Utwardzenie terenu: - nawierzchnia kostka brukowa z wypełnieniem spoin piaskiem z cementem- gr. 8 cm - podsypka cementowo-piaskowa 1:4 - gr. 5 cm - podkład betonowy B10 - gr. 15 cm - podsypka piaskowa zagęszczana - gr. 20 cm 1.2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w elementach dokumentacji projektowej, który stanowi załącznik 12 do SIWZ. Załączony projekt dotyczy całego zakresu robót natomiast Zamówieniem objęty został zakres opisany w ust. 1. C) przebudowa drogi gminnej nr 030810 C w miejscowości Stążki 1.1 Przedmiot i cel opracowania Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej nr 030810C w miejscowości Stążki na odcinku 0+000,00 – 0+990,00 w technologii nawierzchni tłuczniowej z powierzchniowym utwardzeniem emulsją i grysami. Do podstawowych celów inwestycji należą: - zwiększenie bezpieczeństwa ruchu pojazdów i pieszych, - eliminacja utrudnień w ruchu lokalnym, - polepszenie warunków ruchowych na drodze, - podniesienie komfortu i jakości życia mieszkańców nieruchomości zlokalizowanych przy drodze. 1.2 Lokalizacja Analizowany odcinek drogi gminnej zlokalizowany jest na terenie województwa kujawsko-pomorskiego, w granicach administracyjnych gminy Świekatowo, miejscowość Stążki. Początek odcinka zlokalizowany jest przy skrzyżowaniu z Drogą Powiatową 1240C Błądzim – Łowin, gdzie założono lokalny kilometraż i punkt 0+000,00. 2. Istniejący stan zagospodarowania terenu 2.1 Zagospodarowanie istniejącego pasa drogowego Na większości przebudowanego odcinka droga przebiega po terenie płaskim, z lokalnymi wzniesieniami o rzędnych w granicach 97,20 – 98,30 m. n.p.m. Istniejąca droga charakteryzuje się nawierzchnią utwardzoną o szerokości 4,0m z poboczami gruntowymi. Wzdłuż odcinka lokalizowane są drzewa, które nie kolidują z przebudową. 2.2 Odwodnienie Odwodnienie drogi gminnej jest grawitacyjne, odbywa się powierzchniowo w kierunku pobliskich rowów przydrożnych i gruntów. 2.3 Skrzyżowania z drogami bocznymi Na projektowanym odcinku drogi występują skrzyżowania zwykłe z drogami gminnymi. 2.4 Stan istniejącej nawierzchni Jezdnia charakteryzuje się nawierzchnią utwardzoną z kruszywa łamanego/kamienia gr. 10-20cm. Jezdnia jest o szerokości 4m. wzdłuż drogi występują rowy przydrożne, zamulone, zanieczyszczone, w stanie obecnym nie spełniające swojej funkcji. Zjazdy na pola i na posesje są w większości gruntowe lub utwardzone kruszywem. W km 0+311,00 zlokalizowany jest przepust pod drogą wraz ze ściankami czołowymi betonowymi. Przewiduję się wykonać regulację skarp przepustu. 2.5 Warunki gruntowo-wodne Grunty zaliczone są do I kategorii geotechnicznej w prostych warunkach gruntowych. Nie stwierdzono występowania wody gruntowej. Podłoże gruntowe w przypadku stwierdzenia grupy nośności niższej niż G1 wymagają doprowadzenia do kategorii G1. 3. Podstawowe parametry projektowe - Kategoria drogi – gminna - Klasa techniczna drogi – L - Prędkość projektowa – Vp = 30 km/h - Długość drogi gminnej – ok. 990m - Ilość jezdni – 1 (dwa pasy ruchu) - Szerokość jezdni – 4,0m - Szer. pobocza utwardzonego kruszywem – 0,50m - Kategoria ruchu – KR1 Pozostałe parametry zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie – Dz. U. Nr 43 z 14 maja 1999 r., poz. 430 4. Zakres przebudowy 4.1 Roboty rozbiórkowe Roboty rozbiórkowe obejmują regulację istniejących nawierzchni zjazdów, a także regulację poboczy, wraz z oczyszczeniem i odmuleniem rowów przydrożnych oraz usunięcie istniejących karpin drzew zagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego. 4.2 Rozwiązania sytuacyjne Trasa w planie przebiegać będzie po istniejącym śladzie drogi gminnej, wpisując oś projektowaną w taki sposób, by przebudowa drogi nie powodowała konieczności podziału działek. Zaprojektowano powierzchniowe utrwalenie emulsją i grysami istniejącej jezdni, obustronne poszerzenia z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie gr. 10cm i szerokości 0,50m oraz oczyszczenie, regulację istniejących rowów przydrożnych. Zaprojektowano spadek nawierzchni jezdni daszkowy 2% z poboczami jezdni i rowami zgodnie z przekrojami normalnymi. W km 0+311,00 zaprojektowano rozebranie i wykonanie nowej bariery U14a o długości 25m po obu stronach jezdni ustawiając ją równolegle do projektowanej osi jezdni. Pozostałe szczegóły zamieszczono na projekcie zagospodarowania terenu 4.3 Konstrukcja nawierzchni Na podstawie wyników badań geotechnicznych oraz Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie – Dziennik Ustaw Nr 43/ 1999 poz. 430 stwierdzono, iż grunty zaliczone są do I kategorii geotechnicznej w prostych warunkach gruntowych. Podłoże gruntowe w przypadku stwierdzenia grupy nośności niższej niż G1 wymagają doprowadzenia do kategorii G1. Przed przystąpieniem do układania warstw podbudowy i nawierzchni należy usunąć warstwę humusu i nasypów niekontrolowanych/gleby. W związku z powyższym przyjęto następujące konstrukcje nawierzchni: Nawierzchnia jezdni - powierzchniowe utrwalanie nawierzchni drogowych emulsją asfaltową o strukturze 2,5 - warstwa wiążąca z asfaltobetonu AC 11W grubości 5cm - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5mm gr.15cm - istniejąca nawierzchnia drogi gminnej pobocze z kruszywa: - kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0/31,5 gr. 10cm 4.4 Roboty ziemne Wykonanie robót ziemnych realizowanych w ramach przebudowy drogi gminnej w m. Stązki polegają na: - zdjęciu warstwy humusu (gleba i nasypy niekontrolowane) na całym odcinku poboczy utwardzonych - wykonaniu zasadniczych robót ziemnych – wykopów i nasypów, -zahumusowaniu skarp o pochyleniu 1:1 na całym odcinku warstwą grubości 15 cm z wykorzystaniem humusu z dowozu, oczyszczeniem i odmuleniem przydrożnych rowów. Roboty rozpocząć od zdjęcia humusu. Humus przeznaczony do wykorzystania w robotach ziemnych skarp należy spryzmować w bezpośredniej bliskości robót. Pozostałą część humusu należy wbudować w pasy zieleni i wykorzystać przy rekultywacji terenu w miejscach wykonanych rozbiórek nawierzchni. W przypadku wystąpienia wód gruntowych w strefie prowadzenia robót ziemnych należy obniżyć lustro wody do minimum 0,50 m. poniżej dna wykopu. Jako metodę odwodnienia należy użyć igłofiltrów w dwóch szeregach po obu stronach wykopu w odstępach 1.0÷1.5 m, a w przypadku sączenia na skarpach wykopu wykonać meliorację szczegółową. Po wykonaniu wykopów i nasypów, plantowaniu skarp przewidziano humusowanie skarp z obsianiem trawą o gatunkach odpornych na butwienie i silnym systemie korzeniowym. 4.5 Odwodnienie Na całym odcinku objętym inwestycją wodę deszczową z pasa drogowe przewiduję się odprowadzać grawitacyjnie za pomocą spadków podłużnych i poprzecznych do przydrożnych istniejących rowów. II. 1Wszelkie powyższe elementy należy wykonać w ilościach i technologii zgodnych z dokumentacją projektową stanowiącą załącznik do niniejszej SIWZ. Określone w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót typy materiałów i urządzeń podano dla wyznaczenia standardu technicznego. Wykonawcy robót przysługuje prawo ich zastąpienia przez materiały, o co najmniej równoważnych parametrach technicznych pod warunkiem osiągnięcia założonych standardów technicznych. Wykonawca proponujący materiały zamienne odpowiedzialny jest za sprawdzenie możliwości ich zastosowania w realizacji przedmiotu zamówienia pod każdym względem (w tym np: właściwości, wymiarów, ciężaru, sposobu transportu i montażu). Materiały budowlane stosowane do wykonywania przedmiotu zamówienia muszą spełniać wymogi art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 3. Na Wykonawcy robót spoczywał będzie obowiązek zapewnienia pełnej obsługi geodezyjnej w zakresie realizowanych prac z inwentaryzacją geodezyjną powykonawczą włącznie W ramach inwentaryzacji powykonawczej należało będzie sporządzić również zestawienie długości drogi. Sporządzana inwentaryzacja winna zostać uwierzytelniona w Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Starostwie Powiatowym w Świeciu. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w elementach dokumentacji projektowej, który stanowi załącznik 12 do SIWZ. A) Cała dokumentacja dotycząca budowy drogi gminnej nr 030811C w miejscowości Świekatowo objęta jest przedmiotem zamówienia. B) Dokumentacja dotycząca zamiennego projektu zagospodarowania terenu działek nr 229/6, 247, 249/2, 251/2, 252/3, w miejscowości Świekatowo, przy ul. Dworcowej, 86-182 Świekatowo oraz opis techniczny do projektu zamiennego stadionu sportowego z parkingiem, drogami dojazdowymi i budynkiem zaplecza sportowego, na działkach nr 229/6, 247, 249/2, 251/2, 252/3, w miejscowości Świekatowo, przy ul. Dworcowej, 86-182 Świekatowo stanowi przedmiot zamówienia tylko w zakresie dotyczącym budowy drogi dojazdowej do stadionu sportowego w miejscowości Świekatowo. Załączony projekt dotyczy całego zakresu robót natomiast Zamówieniem objęty został zakres opisany w §3, ptk. I, ppkt. B 1.1. C) Cała dokumentacja dotycząca przebudowy drogi gminnej nr 030810 C w miejscowości Stążki objęta jest przedmiotem zamówienia. 4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ograniczenia lub odstąpienia od realizacji umowy w razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania wszystkich prac zgodnie z dokumentacją projektową, zasadami sztuki budowlanej oraz zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami i polskimi normami oraz do oddania przedmiotu niniejszej umowy Zamawiającemu w terminie określonym w §4. Projekt umowy stanowi załącznik 10 do SIWZ. 5. Celem ułatwienia przygotowania oferty przetargowej Zamawiający (tylko pomocniczo) jako załącznik 11 do SIWZ załącza przedmiar robót, który określa niezbędne podstawowe roboty do wykonania zamówienia. Pragniemy zwrócić uwagę, że dokument ten ma jedynie ułatwić dokonanie wyceny, nie może jednak być podstawą do dokonywania rozliczenia całego zamówienia, na które zawarta umowa będzie miała charakter UMOWY RYCZAŁTOWEJ. 6. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wszelkie czynności, związane z realizacją Zamówienia, wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie. Wymóg ten dotyczy osób związanych z wykonaniem nawierzchni, czyli tzw. pracowników fizycznych, natomiast nie dotyczy między innymi osób kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych itp. 7. Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy, o których mowa w ust. 6 będą na czas wykonywania przez nich robót, zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502 z późn. zm.) 8. W terminie 7 dni od przekazania placu budowy Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu, za pośrednictwem Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, wykazu osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem wykonywanych przez nich czynności przy realizacji. W odniesieniu do pracowników podwykonawców lub dalszych podwykonawców wykaz osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem wykonywanych przez nich czynności należy przedłożyć wraz z kopią umowy o podwykonawstwo lub dalsze podwykonawstwo.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 2. Wykonawca zapewni, jako część swojej oferty wadium w wysokości 6.000zł. Wadium może być wniesione w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych oraz poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. nr 109 poz. 1158 z późn.zm.) 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem do dnia 02.01.2017 roku do godz. 9:00 na konto w BS Świecie nr 73 8168 0007 0000 1182 2000 0007 z dopiskiem „Wadium do przetargu na „Budowę drogi gminnej nr 030811C, budowę drogi dojazdowej do stadionu sportowego w miejscowości Świekatowo oraz przebudowę drogi gminnej nr 030810 C w miejscowości Stążki”. 4. Oferta, która nie będzie zabezpieczona wadium, zostanie odrzucona

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach