Przetargi.pl
Budowa dróg gminnych w miejscowościach Ląd oraz Ciążeń, gmina Lądek

Gmina Lądek ogłasza przetarg

  • Adres: 62406 Lądek, ul. Rynek
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 632 763 512, , fax. 632 763 512
  • Data zamieszczenia: 2019-01-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lądek
    ul. Rynek 26
    62406 Lądek, woj. wielkopolskie
    tel. 632 763 512, , fax. 632 763 512
    REGON: 31101936100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.gminaladek.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa dróg gminnych w miejscowościach Ląd oraz Ciążeń, gmina Lądek
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: „Budowa dróg gminnych w miejscowościach Ląd oraz Ciążeń, gmina Lądek” Rozdział 1 Zamówienie zostało podzielone na 3 części: I. BUDOWA DROGI GMINNEJ W MIEJSCOWOŚCI CIĄŻEŃ - ULICA PARKOWA (OBRĘB CIĄŻEŃ ZACHÓD, DZIAŁKI NR 282, 297, 285), GMINA LĄDEK II. BUDOWA DROGI GMINNEJ W MIEJSCOWOŚCI LĄD (OBRĘB LĄD, DZIAŁKA NR 247), GMINA LĄDEK ORAZ PRZEBUDOWA DROGI GMINNEJ (OBRĘB LĄD, DZIAŁKA NR 84/6) III. BUDOWA DROGI GMINNEJ W MIEJSCOWOŚCI LĄD (OBRĘB LĄD, DZIAŁKI NR 312, 275/2), GMINA LĄDEK ORAZ PRZEBUDOWA DROGI GMINNEJ (OBRĘB LĄD, DZIAŁKA NR 84/6) Krótki Opis przedmiotu zamówienia dla części I: NAZWA ROBÓT BUDOWLANYCH WRAZ Z PODANIEM LOKALIZACJI: Budowa drogi gminnej w miejscowości Ciążeń – ul. Parkowa (obręb Ciążeń Zachód, działki nr 282, 297, 285), gmina Lądek. ADRES OBIEKTU BUDOWLANEGO Gmina Lądek, powiat słupecki, województwo wielkopolskie Obręb Ląd: Działka o nr ewid.: 282, 297, 285 OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA OBIEKTU BUDOWLANEGO ZAWIERAJĄCA KRÓTKI OPIS TECHNICZNY WRAZ Z ISTOTNYMI PARAMETRAMI, KTÓRE OKREŚLAJĄ WIELKOŚĆ ROBÓT 1. PRZEDMIOT INWESTYCJI Przedmiotem niniejszego opracowania jest budowa drogi gminnej w miejscowości Ciążeń (obręb Ciążeń Zachód, działki nr 282, 297, 285), gmina Lądek. Długość dróg z podziałem na odcinki:  odcinek nr 1 L = 239,14 m  odcinek nr 2 L = 54,16 m  odcinek nr 2 L = 94,47 m Łączna długość drogi wynosi L = 387,77 m. Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana jest w m. Ciążeń, na terenie Gminy Lądek w powiecie Słupeckim w Województwie Wielkopolskim, na dz. o nr 282, 297, 285. Budowa drogi gminnej w miejscowości Ciążeń obejmuje swoim zakresem wykonanie nowej nawierzchni jezdni drogi, zjazdów i dojść do posesji, poboczy, odtworzeniu istniejących rowów. Celem niniejszej inwestycji jest zapewnienie odpowiedniego układu komunikacyjnego, umożliwiającego bezpieczne poruszanie się pojazdów oraz pieszych. 2. ISTN. STAN ZAGOSPODAROWANIA I UŻYTKOWANIA TERENU Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana jest na terenie gminy Lądek w miejscowości Ciążeń na działkach ewidencyjnych oznaczonych numerami: 282, 297 i 285 – obręb Ciążeń Zachód. Obecnie na terenie objętym inwestycją zlokalizowane są drogi gruntowe o szerokości od 2,5 m do 4,0 m. Po stronie północnej przebiega droga wojewódzka nr 466 – ul. Wolności, natomiast po stronie wschodniej zlokalizowana jest droga gminna – ul. Rzeczna. Teren, na którym zlokalizowana jest inwestycja jest terenem wiejskim. Droga przebiega wśród zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej oraz zabudowy gospodarczej. Dojazd do drogi zapewniony jest z istniejącej drogi DW 466 (droga o nawierzchni bitumicznej z obustronnym chodnikiem z betonowej kostki brukowej), oraz drogi gminnej – ul. Rzecznej zlokalizowanej na działce o nr 303 (droga o nawierzchni bitumicznej). Przedmiotowa droga na działkach o nr 282 i 285 jest drogą bez przejazdu. Przejazd komunikacyjny pomiędzy ul. Wolności a ul. Rzeczna możliwy jest za pomocą działek nr 285 i 297. Nawierzchnia istniejącej drogi objętej inwestycją, odwadniana jest powierzchniowo na przyległe tereny oraz do istniejącego rowu przydrożnego. Teren inwestycji wykazuje znaczne pochylenie w kierunku południowym. Rzędne kształtuje się w przedziale od 86,62m do 77,77m. W terenie stwierdzono obecność następujących urządzeń branżowych: sieci sanitarnej, naziemnej sieci elektroenergetycznej, podziemnej sieci teletechnicznej. W pasie drogowym nie stwierdzono występowania drzew ani krzewów. Lokalnie stwierdzono występowanie zieleni niskiej w postaci trawy i chwastów. 3. ZAKRES ROBÓT DO REALIZACJI W RAMACH BUDOWY DROGI W ramach projektu budowy drogi gminnej w miejscowości Ciążeń – ul. Parkowa (działki nr 282, 297, 285) przewidziano wykonanie następującego zakresu robót:  wykonanie zasadniczych robót ziemnych (wykopy/nasypy),  wykonanie nowej konstrukcji drogi o nawierzchni z betonu asfaltowego,  wykonanie poboczy utwardzonych oraz gruntowych,  wykonanie zjazdów,  odtworzenie istniejącego rowu przydrożnego i umocnienie skarp płytami ażurowymi. 4. PROJ. ZMIANY W DOTYCHCZASOWYM ZAGOSPODAROWANIU TERENU Inwestycja polega na budowie drogi poprzez ułożenie pełnej konstrukcji jezdni o przekroju drogowym, o nawierzchni z betonu asfaltowego. Ze względu na charakter drogi (droga dojazdowa do posesji) i przewidywane natężenie ruchu, oraz ze względu na wąską, istniejącą szerokość pasa drogowego, zaprojektowano drogę o szerokości 3,0m, 3,5m oraz 4,0m. Jednocześnie w celu poprawy bezpieczeństwa zaprojektowano wykonanie poboczy utwardzonych o szerokości 0,75m o nawierzchni z kruszywa łamanego. Zaprojektowano nawierzchnię jezdni o pochyleniu jednostronnym o wartości 2%. Projektowana droga składa się z trzech odcinków o długościach:  odcinek nr 1 L = 239,14 m  odcinek nr 2 L = 54,16 m  odcinek nr 2 L = 94,47 m Projektowana trasa składa się z odcinków prostych oraz łuków poziomych o promieniach R = 12,0 – 100,0 m. Projektowaną drogę skomunikowano z istniejącą drogą gminną ora drogą wojewódzką poprzez dowiązanie się do istniejących skrzyżowań zwykłych. Projekt drogi nie ingeruje w pas drogi wojewódzkiej ani w pas ul. Rzecznej. Lokalnie jezdnię przewidziano ograniczyć jednostronnie krawężnikiem typu najazdowego wyniesionego na wysokość h = 4 cm. Powyższe ma na celu ochronę istniejącej skarpy przed erozyjnym działaniem wody opadowej oraz przed zalewaniem sąsiadujących nieruchomości prywatnych. Woda opadowa i roztopowa za pomocą odpowiednich spadków poprzecznych i podłużnych nawierzchni jezdni kierowana będzie na teren pasa drogowego w postaci obustronnych poboczy gruntowych i umocnionych oraz do odtworzonego, rowu przydrożnego, chłonnego którego skarpy umocniono betonowymi płytami ażurowymi. Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego Zamierzenie inwestycyjne polegające na budowie drogi gminnej w miejscowości Ląd nie jest objęte żadnym obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Na przedmiotowe zadanie inwestycyjne została wydana decyzję nr 792016 o lokalizacji inwestycji celu publicznego z dnia 10.11.2016r. wydana przez Wójta Gminny Lądek. Ochronna zabytków Teren objęty inwestycją nie jest wpisany do rejestru zabytków oraz nie podlegają ochronie na podstawie ustaleń miejscowego planu zagospodarowania terenu. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach Zgodnie z obowiązującymi przepisami, dla budowy dróg o długości L = 385,49 m nie zachodzi konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko. 5. PROJEKTOWANA NIWELETA Drogę w przekroju podłużnym zaprojektowano tak, aby wyeliminować lokalne deformacje terenu oraz zapewnić sprawne odprowadzenie wód deszczowych. Jednocześnie przekrój podłużny poszczególnych dróg został tak zaprojektowany aby dostosować się do istniejącego ukształtowania terenu i zapewnić jak najkorzystniejszy dostęp do drogi z przyległych posesji. 6. PRZEKROJE KONSTRUKCYJNE Dla kategorii ruchu KR-1 i grupy nośności podłoża G1, przyjęto następującą konstrukcje nawierzchni: Konstrukcja nawierzchni jezdni na drodze: warstwa ścieralna – beton asfaltowy 0/11 mm (AC 11S) o gr. 5 cm, podbudowa zasadnicza – kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0/31,5mm, gr. 20 cm, zagęszczona do parametrów nie mniejszych niż: Is=1,00, E1=80 MPa i E2=140 MPa, E2/E1≤2,2 istniejące podłoże – istniejące podłoże z piasków zagęszczone do parametrów nie mniejszych niż: Is = 1,0 i E2 = 80 MPa Konstrukcja nawierzchni pobocza umocnionego: nawierzchnia – kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0/31,5mm, gr. 12 cm, istniejące podłoże – istniejące podłoże z piasków zagęszczone do parametrów nie mniejszych niż: Is = 1,0 i E2 = 80 MPa Nowoprojektowaną konstrukcję nawierzchni jezdni należy wykonać po wcześniejszym zagęszczeniu istniejącego podłoża do wartości parametrów nośności określonych w normie PN-S-02205 “Drogi samochodowe. Roboty ziemne. Wymagania i badania.” 7. ODWODNIENIE Woda opadowa i roztopowa za pomocą odpowiednich spadków poprzecznych i podłużnych nawierzchni jezdni kierowana będzie na teren pasa drogowego w postaci obustronnych poboczy gruntowych (trawiastych) lub umocnionych kruszywem oraz do odtworzonego rowu przydrożnego. Przewidziano odtworzenie istniejącego rowu, poprzez odmulenie oraz reprofilację dna i skarp rowu. Z uwagi na zaprojektowanie skarp o pochyleniu 1:1, przewidziano umocnienie skarp płytami betonowymi, ażurowymi. 8. KOLIZJE Z UZBROJENIEM ISTNIEJĄCYM Wykonawca zobowiązany jest zachować szczególną ostrożność przy prowadzeniu robót ziemnych w celu nieuszkodzenia istniejącego uzbrojenia terenu. Przewidziano zabezpieczenie istniejącego kabla teletechnicznego poprzez ułożenie rury osłonowej, dwudzielnej typu dvk. Krótki Opis przedmiotu zamówienia dla części II: I. NAZWA ROBÓT BUDOWLANYCH WRAZ Z PODANIEM LOKALIZACJI: Budowa drogi gminnej w miejscowości Ląd (obręb Ląd, działki nr 247), gmina Lądek oraz przebudowa drogi gminnej (obręb Ląd, działka nr 84/6) II. ADRES OBIEKTU BUDOWLANEGO (LOKALIZACJA) Gmina Lądek, powiat słupecki, województwo wielkopolskie Obręb Ląd: Działka o nr ewid.: 247 i 84/6 OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA OBIEKTU BUDOWLANEGO ZAWIERAJĄCA KRÓTKI OPIS TECHNICZNY WRAZ Z ISTOTNYMI PARAMETRAMI, KTÓRE OKREŚLAJĄ WIELKOŚĆ ROBÓT 1. PRZEDMIOT INWESTYCJI Przedmiotem niniejszego opracowania jest budowa drogi gminnej w miejscowości Ląd (obręb Ląd, działka nr 247), gmina Lądek. Długość drogi wynosi L = 47,97 m. Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana jest w miejscowości Ląd, na terenie Gminy Lądek w powiecie Słupeckim w Województwie Wielkopolskim, na dz. o nr 247. Budowa drogi gminnej w miejscowości Ląd obejmuje swoim zakresem wykonanie nowej nawierzchni jezdni drogi, zjazdów i dojść do posesji, odtworzeniu istniejących rowów oraz przebudowy drogi w zakresie przebudowy skrzyżowania z nową drogą (dz. nr 84/6). Celem niniejszej inwestycji jest zapewnienie odpowiedniego układu komunikacyjnego, umożliwiającego bezpieczne poruszanie się pojazdów oraz pieszych. 2.ISTN. STAN ZAGOSPODAROWANIA I UŻYTKOWANIA TERENU Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana jest na terenie gminy Lądek w miejscowości Ląd na działce ewidencyjnych oznaczonych numerami: 247 – dot. budowy drogi i 84/6 – dot. przebudowy drogi, w obrębie Ląd. Obecnie na terenie objętym inwestycją zlokalizowana jest droga gruntowa o szerokości od 2,5 m do 3,0 m. Teren, na którym zlokalizowana jest inwestycja jest terenem wiejskim. Droga przebiega wśród zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej oraz zabudowy gospodarczej. Przedmiotowa droga jest drogą bez przejazdu. Dojazd do drogi zapewniony jest z istniejącej drogi gminnej, zlokalizowanej na działce o nr 84/6, o nawierzchni bitumicznej wraz z chodnikiem zlokalizowanym po obu stronach jezdni . Nawierzchnia istniejącej drogi objętej inwestycją, odwadniana jest powierzchniowo na przyległe tereny oraz do istniejącego rowu przydrożnego, porośniętego roślinnością, wymagającego reprofilacji. W terenie stwierdzono obecność następujących urządzeń branżowych: sieci sanitarnej, naziemnej sieci elektroenergetycznej, podziemnej sieci teletechnicznej. W pasie drogowym nie stwierdzono występowania żadnych drzew i krzewów, jedynie zieleń niska w postaci trawy i chwastów. 3. ZAKRES ROBÓT DO REALIZACJI W RAMACH BUDOWY DROGI W ramach projektu budowy drogi gminnej w miejscowości Ląd (działka nr 247) przewidziano wykonanie następującego zakresu robót:  wykonanie zasadniczych robót ziemnych (wykopy/nasypy),  wykonanie nowej konstrukcji drogi o nawierzchni z betonu asfaltowego,  wykonanie poboczy utwardzonych oraz gruntowych  wykonanie dojścia do posesji (chodnik)  odtworzenie istniejącego rowu przydrożnego – reprofilacja dna i skarp. 4. PROJ. ZMIANY W DOTYCHCZASOWYM ZAGOSPODAROWANIU TERENU Rozwiązania sytuacyjne projektowanej drogi przedstawiono na rys. nr 2. Inwestycja polega na budowie drogi poprzez ułożenie pełnej konstrukcji jezdni o nawierzchni z betonu asfaltowego. Ze względu na charakter drogi (droga dojazdowa do posesji) i przewidywane natężenie ruchu, oraz ze względu na wąską, istniejącą szerokość pasa drogowego, zaprojektowano drogę o szerokości 3,5m. Przewidziano również przebudowę istn. drogi gminnej zlokalizowanej na działce nr 84/6 w zakresie przebudowy istniejącego skrzyżowania. Jednocześnie w celu poprawy bezpieczeństwa zaprojektowano wykonanie poboczy utwardzonych o szerokości od 0,75m do 2,5m o nawierzchni z kruszywa łamanego. Zaprojektowano nawierzchnię jezdni o pochyleniu jednostronnym o wartości 2%. Projektowana trasa składa się z odcinków prostych oraz 3 łuków:  Łuk nr 1 R = 20,00m i = 2,0 % (jednostronne)  Łuk nr 2 R = 20,00m i = 2,0 % (jednostronne)  Łuk nr 3 R = 20,00m i = 2,0 % (jednostronne) Projektowaną drogę skomunikowano z istniejącą drogą gminną poprzez skrzyżowanie zwykłe. Krawędzie jezdni wyokrąglono łukami o promieniach R = 6,0 m. Przewidziano pozostawienie istniejącego obniżonego krawężnika. W miejscu skrzyżowania, betonową kostkę brukową na istniejącym chodniku należy rozebrać i spryzmować w obrębie budowy, celem ponownego jej wykorzystania i wbudowania w zaprojektowane dojście do posesji (odcinek chodnika). Drogę na odcinku o długości ok 25,50m przewidziano ograniczyć jednostronnie krawężnikiem typu najazdowego wyniesionego na wysokość h = 6-8 cm. Powyższe ma na celu ochronę istniejącej skarpy przed erozyjnym działaniem wody opadowej i skierowanie jej do odtworzonego rowu przydrożnego. Krawężnik najazdowy o wymiarach 12x22x100cm należy ułożyć na na ławie betonowej z oporem z betonu C12/C15. Natomiast odcinek chodnika należy ograniczyć obrzeżem betonowym 8x30cm. Woda opadowa i roztopowa za pomocą odpowiednich spadków poprzecznych i podłużnych nawierzchni jezdni kierowana będzie na teren pasa drogowego w postaci obustronnych poboczy gruntowych (trawiastych) oraz do odtworzonego, rowu przydrożnego, chłonnego którego skarpy umocniono betonowymi płytami ażurowymi. Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego Zamierzenie inwestycyjne polegające na budowie drogi gminnej w miejscowości Ląd nie jest objęte żadnym obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Na przedmiotowe zadanie inwestycyjne została wydana decyzję nr 8/2016 o lokalizacji inwestycji celu publicznego z dnia 23.09.2017r. wydana przez Wójta Gminny Lądek. Ochronna zabytków Teren objęty inwestycją nie jest wpisany do rejestru zabytków oraz nie podlegają ochronie na podstawie ustaleń miejscowego planu zagospodarowania terenu. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach Zgodnie z obowiązującymi przepisami, dla budowy dróg o długości L = 47,97 m nie zachodzi konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko. 5. PROJEKTOWANA NIWELETA Drogę w przekroju podłużnym zaprojektowano tak, aby wyeliminować lokalne deformacje terenu oraz zapewnić sprawne odprowadzenie wód deszczowych. Jednocześnie przekrój podłużny poszczególnych dróg został tak zaprojektowany aby dostosować się do istniejącego ukształtowania terenu i zapewnić jak najkorzystniejszy dostęp do drogi z przyległych posesji. 6. PRZEKROJE KONSTRUKCYJNE Dla kategorii ruchu KR-1 i grupy nośności podłoża G2, przyjęto następującą konstrukcje nawierzchni: Konstrukcja nawierzchni jezdni na drodze: warstwa ścieralna – beton asfaltowy 0/11 mm (AC 11S) o gr. 5 cm, podbudowa zasadnicza – kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0/31,5mm, gr. 20 cm, zagęszczona do parametrów nie mniejszych niż: Is=1,00, E1=80 MPa i E2=140 MPa, E2/E1≤2,2 warstwa odcinająca – z piasku gruboziarnistego o gr. 10 cm, zagęszczonego do parametrów nie mniejszych niż: Is = 1,0 i E2 = 80 MPa Konstrukcja nawierzchni chodnika: warstwa ścieralna – betonowa kostka brukowa, gr. 8 cm, (kostka betonowa pozyskana z rozbiórki istn. chodnika) podsypka – piaskowo – cementowa, 4:1 gr. 5 cm podbudowa zasadnicza – kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0/31,5mm, gr. 10 cm, zagęszczona do parametrów nie mniejszych niż: Is=1,00, E2=80 MPa, E2/E1≤2,2 Nowoprojektowaną konstrukcję nawierzchni jezdni należy wykonać po wcześniejszym zagęszczeniu istniejącego podłoża do wartości parametrów nośności określonych w normie PN-S-02205 “Drogi samochodowe. Roboty ziemne. Wymagania i badania.” 7. ODWODNIENIE Woda opadowa i roztopowa za pomocą odpowiednich spadków poprzecznych i podłużnych nawierzchni jezdni kierowana będzie na teren pasa drogowego w postaci poboczy gruntowych (trawiastych) oraz do odtwarzanego rowu przydrożnego, trawiastego. Przewidziano odtworzenie istniejącego rowu, poprzez odmulenie oraz reprofilację dna i skarp rowu. Z uwagi na zaprojektowanie skarp o pochyleniu 1:1, przewidziano umocnienie skarp prefabrykowanymi, betonowymi, płytami ażurowymi o wymiarach 40x60cm. 8. KOLIZJE Z UZBROJENIEM ISTNIEJĄCYM Wykonawca zobowiązany jest zachować szczególną ostrożność przy prowadzeniu robót ziemnych w celu nieuszkodzenia istniejącego uzbrojenia terenu. Przewidziano zabezpieczenie istniejącego kabla teletechnicznego poprzez ułożenie rury osłonowej, dwudzielnej typu dvk. Krótki Opis przedmiotu zamówienia dla części III: NAZWA ROBÓT BUDOWLANYCH WRAZ Z PODANIEM LOKALIZACJI: Budowa drogi gminnej w miejscowości Ląd (obręb Ląd, działki nr 312, 275/2), gmina Lądek oraz przebudowa drogi gminnej (obręb Ląd, działka nr 84/6) ADRES OBIEKTU BUDOWLANEGO (LOKALIZACJA) Gmina Lądek, powiat słupecki, województwo wielkopolskie Obręb Ląd: Działka o nr ewid.: 312, 275/2 i 84/6 OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA OBIEKTU BUDOWLANEGO ZAWIERAJĄCA KRÓTKI OPIS TECHNICZNY WRAZ Z ISTOTNYMI PARAMETRAMI, KTÓRE OKREŚLAJĄ WIELKOŚĆ ROBÓT 1. PRZEDMIOT INWESTYCJI Przedmiotem niniejszego opracowania budowa drogi gminnej w miejscowości Ląd (obręb Ląd, działki nr 312, 275/2), gmina Lądek oraz przebudowa drogi gminnej na działce nr 84/6 (obręb Ląd) Łączna długość projektowanej drogi wynosi L = 139,25 m. Długość dróg z podziałem na działki: dz.nr 275/2 i 84/6 = 22,47 m, dz.nr 312 = 116,78 m. Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana jest w m. Ląd, na terenie Gminy Lądek w powiecie Słupeckim w Województwie Wielkopolskim, na dz. o nr 312, 275/2 – dot. budowy drogi gminnej i 84/6 – dot. przebudowy istniejącej drogi gminnej. Budowa drogi gminnej w m. Ląd obejmuje swoim zakresem wykonanie nowej nawierzchni jezdni drogi, zjazdów i dojść do posesji, poboczy, odtworzeniu istniejących rowów oraz przebudowy istn. drogi w zakresie przebudowy skrzyżowania z nową drogą. Celem niniejszej inwestycji jest zapewnienie odpowiedniego układu komunikacyjnego, umożliwiającego bezpieczne poruszanie się pojazdów oraz pieszych. 2. ISTN. STAN ZAGOSPODAROWANIA I UŻYTKOWANIA TERENU Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana jest na terenie gminy Lądek w miejscowości Ląd na działkach ewidencyjnych oznaczonych numerami: 312, 275/2 i 84/6 – obręb Ląd. Obecnie na terenie objętym inwestycją na działce nr 312 zlokalizowana jest droga gruntowa o szerokości od 2,0 m do 3,0 m, natomiast na działce nr 275/2 i 84/6 droga o nawierzchni bitumicznej o szerokości 3,5 – 4,0 m. Teren, na którym zlokalizowana jest inwestycja jest terenem wiejskim. Droga przebiega wśród zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej oraz zabudowy gospodarczej. Przedmiotowa droga jest drogą bez przejazdu. Dojazd do drogi zapewniony jest z istniejącej drogi gminnej zlokalizowanej na działce o nr 84/6 (droga o nawierzchni bitumicznej z jednostronnym chodnikiem z płyt chodnikowych), oraz z drogi gminnej zlokalizowanej na działce nr 275/2 (droga o nawierzchni bitumicznej). Nawierzchnia istniejącej drogi objętej inwestycją, odwadniana jest powierzchniowo na przyległe tereny oraz do istniejącego rowu przydrożnego. W terenie stwierdzono obecność następujących urządzeń branżowych: sieci sanitarnej, naziemnej sieci elektroenergetycznej, podziemnej sieci teletechnicznej. W pasie drogowym stwierdzono lokalne występowanie drzew – 5 szt. drzew iglastych, oraz zieleni niskiej w postaci trawy i chwastów. 3. ZAKRES ROBÓT DO REALIZACJI W RAMACH BUDOWY DROGI W ramach projektu budowy drogi gminnej w miejscowości Ląd (działka nr 312, 275/2) przewidziano wykonanie następującego zakresu robót: - wykonanie zasadniczych robót ziemnych (wykopy/nasypy), - wykonanie nowej konstrukcji drogi o nawierzchni z betonu asfaltowego, - wykonanie poboczy utwardzonych oraz gruntowych, - wykonanie zjazdów, - odtworzenie istniejącego rowu przydrożnego i umocnienie go prefabrykowanym korytkiem ściekowym, - wykonanie palisady. 4. PROJ. ZMIANY W DOTYCHCZASOWYM ZAGOSPODAROWANIU TERENU Inwestycja polega na budowie drogi poprzez ułożenie pełnej konstrukcji jezdni o przekroju drogowym, o nawierzchni z betonu asfaltowego. Ze względu na charakter drogi (droga dojazdowa do posesji) i przewidywane natężenie ruchu, oraz ze względu na wąską, istniejącą szerokość pasa drogowego, zaprojektowano drogę o szerokości 3,0m. Tylko na odcinku drogi zlokalizowanej na działce 275/2 zaprojektowano drogę o szerokości 5,0m. Przewidziano również przebudowę istn. drogi gminnej zlokalizowanej na działce nr 84/6 w zakresie przebudowy istniejącego skrzyżowania. Jednocześnie w celu poprawy bezpieczeństwa zaprojektowano wykonanie poboczy utwardzonych o szerokości 0,75m o nawierzchni z kruszywa łamanego. Zaprojektowano nawierzchnię jezdni o pochyleniu jednostronnym o wartości 2%. Projektowana trasa składa się z odcinków prostych oraz 1 łuku poziomego o promieniu: 1) Łuk nr 1 R = 12,00m i = 2,0 % (jednostronne) Projektowaną drogę skomunikowano z istniejącą drogą gminną poprzez skrzyżowanie zwykłe. Krawędzie jezdni wyokrąglono łukami o promieniach R = 8,0 m oraz R = 1,0m - z uwagi na brak używania tego kierunku ruchu z powodu braku drogi. Na połączeniu dróg przewidziano ułożenie krawężnika zjazdowego obniżonego do wysokości h = 2-4 cm celem ograniczenia spływu wody opadowej z istniejącej drogi gminnej zlokalizowanej na działce nr 84/6. Wzdłuż drogi, na działce nr 312, przewidziano odtworzenie istniejącego rowu drogowego poprzez reprofilację dna i skarp rowu i umocnienie go prefabrykowanym, betonowym, korytkiem ściekowym. Dodatkowo, w obrębie istniejącej skarpy, na odcinku L = 31 m przewidziano wykonanie palisady betonowej o wysokości h = 100 cm. Woda opadowa i roztopowa za pomocą odpowiednich spadków poprzecznych i podłużnych nawierzchni jezdni kierowana będzie na teren pasa drogowego w postaci obustronnych poboczy gruntowych (trawiastych) lub umocnionych kruszywem oraz do odtworzonego i umocnionego betonowym korytkiem, rowu przydrożnego. Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego Zamierzenie inwestycyjne polegające na budowie drogi gminnej w miejscowości Ląd nie jest objęte żadnym obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Na przedmiotowe zadanie inwestycyjne została wydana decyzję nr 7/2016 o lokalizacji inwestycji celu publicznego z dnia 21.09.2017r. wydana przez Wójta Gminy Lądek. Ochrona zabytków Teren objęty inwestycją nie jest wpisany do rejestru zabytków oraz nie podlegają ochronie na podstawie ustaleń miejscowego planu zagospodarowania terenu. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach Zgodnie z obowiązującymi przepisami, dla budowy dróg o długości L = 139,25 m nie zachodzi konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko. 5. PROJEKTOWANA NIWELETA Drogę w przekroju podłużnym zaprojektowano tak, aby wyeliminować lokalne deformacje terenu oraz zapewnić sprawne odprowadzenie wód deszczowych. Jednocześnie przekrój podłużny poszczególnych dróg został tak zaprojektowany aby dostosować się do istniejącego ukształtowania terenu i zapewnić jak najkorzystniejszy dostęp do drogi z przyległych posesji. Przekrój podłużny drogi przedstawiono na Rys. nr 5 6. PRZEKROJE KONSTRUKCYJNE Dla kategorii ruchu KR-1 i grupy nośności podłoża G1, przyjęto następującą konstrukcje nawierzchni: Konstrukcja nawierzchni jezdni na drodze: warstwa ścieralna – beton asfaltowy 0/11 mm (AC 11S) o gr. 5 cm, podbudowa zasadnicza– kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0/31,5mm, gr. 20 cm, zagęszczona do parametrów nie mniejszych niż: Is=1,00, E1=80 MPa i E2=140 MPa, E2/E1≤2,2 Nowoprojektowaną konstrukcję nawierzchni jezdni należy wykonać po wcześniejszym zagęszczeniu istniejącego podłoża do wartości parametrów nośności określonych w normie PN-S-02205 “Drogi samochodowe. Roboty ziemne. Wymagania i badania.” 7. ODWODNIENIE Woda opadowa i roztopowa za pomocą odpowiednich spadków poprzecznych i podłużnych nawierzchni jezdni kierowana będzie na teren pasa drogowego w postaci obustronnych poboczy gruntowych (trawiastych) lub umocnionych kruszywem oraz do odtworzonego i umocnionego betonowym korytkiem, rowu przydrożnego. Przewidziano odtworzenie istniejącego rowu, poprzez odmulenie oraz reprofilację dna i skarp rowu. Z uwagi na zaprojektowanie skarp o pochyleniu 1:1, przewidziano umocnienie skarp prefabrykowanym, betonowym korytkiem skrzynkowym. 8. KOLIZJE Z UZBROJENIEM ISTNIEJĄCYM Wykonawca zobowiązany jest zachować szczególną ostrożność przy prowadzeniu robót ziemnych w celu nieuszkodzenia istniejącego uzbrojenia terenu. Przewidziano zabezpieczenie istniejącego kabla teletechnicznego poprzez ułożenie rury osłonowej, dwudzielnej typu dvk.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach