Przetargi.pl
Budowa centrum przesiadkowego przy placu kard. St. Wyszyńskiego w Pyskowicach

Gmina Pyskowice ogłasza przetarg

  • Adres: 44-120 Pyskowice, ul. Strzelców Bytomskich
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 323 326 000 , fax. 323 326 002
  • Data zamieszczenia: 2019-02-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pyskowice
    ul. Strzelców Bytomskich 3
    44-120 Pyskowice, woj. śląskie
    tel. 323 326 000, fax. 323 326 002
    REGON: 27625759300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.pyskowice.pl oraz gmpyskowice.peup.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa centrum przesiadkowego przy placu kard. St. Wyszyńskiego w Pyskowicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn: ”Budowa centrum przesiadkowego przy placu kard. St. Wyszyńskiego w Pyskowicach”. Zakres robót obejmuje: 1. Przebudowa placu kard. St. Wyszyńskiego - rozbiórka istniejącej nawierzchni bitumicznej i znajdującej się pod nią nawierzchni z kostki granitowej, - korytowanie na całej powierzchni placu - gł. ok 60 cm, - wykonanie 10 cm warstwy z pospółki, - ułożenie geosiatki wzmacniającej, - wykonanie 25 cm warstwy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcja 0/63 mm, - wykonanie 5 cm warstwy z klińca kamiennego, - wykonanie podbudowy z betonu cementowego C 25/30 gr. 15 cm, - wykonanie warstwy ścieralnej: kostka granitowa 15/17 cm kolor szary/ czarny łączona fugą epoksydową dwuskładnikową, - wykonanie dwóch wysp przystankowych o nawierzchni z płyt granitowych płomieniowanych 35x35 cm lub 40x40 cm gr. 6 cm ograniczonych krawężnikiem drogowym ciężkim granitowym 20x30 cm, 2. Przebudowa fragmentu ul. Hutniczej (ok. 56,70 m). - rozbiórka istniejącej nawierzchni bitumicznej i znajdującej się pod nią nawierzchni z kostki granitowej, - rozbiórka istniejącej nawierzchni z kostki granitowej, - korytowanie na całej powierzchni placu - gł. ok 60 cm, - wykonanie 10 cm warstwy z pospółki, - ułożenie geosiatki wzmacniającej, - wykonanie 25 cm warstwy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcja 0/63 mm, - wykonanie 5 cm warstwy z klińca kamiennego, - wykonanie podbudowy z betonu cementowego C 25/30 gr. 15 cm, - wykonanie warstwy ścieralnej: kostka granitowa 15/17 cm kolor szary/ czarny łączona fugą epoksydową dwuskładnikową, - rozbiórka starego chodnika i wykonanie nowego o nawierzchni z płyt granitowych płomieniowanych 35x35 cm lub 40x40 cm gr. 6 cm ograniczonego krawężnikiem drogowym ciężkim granitowym 20x30 cm 3. Przebudowa fragmentu ul. kard. St. Wyszyńskiego (ok. 179,40 m). - rozbiórka istniejącej nawierzchni bitumicznej, - wykonanie warstwy wiążącej: AC 16W – gr. 6 cm - wykonanie warstwy ścieralnej – mieszanka mastyksowogrysowa SMA 8 PMB 45/80-55 – gr. 4 cm - rozbiórka starego chodnika i wykonanie nowego o nawierzchni z płyt granitowych płomieniowanych 35x35 cm lub 40x40 cm gr. 6 cm ograniczonego krawężnikiem drogowym ciężkim granitowym 20x30 cm 4. Przebudowa fragmentu ul. Poniatowskiego (ok. 189,50 m). - rozbiórka istniejącej nawierzchni bitumicznej, - wykonanie warstwy wiążącej: AC 16W – gr. 6 cm - wykonanie warstwy ścieralnej – mieszanka mastyksowogrysowa SMA 8 PMB 45/80-55 – gr. 4 cm - rozbiórka starego chodnika i wykonanie nowego o nawierzchni z płyt granitowych płomieniowanych 35x35 cm lub 40x40 cm gr. 6 cm ograniczonego krawężnikiem drogowym ciężkim granitowym 20x30 cm 5. Budowa parkingu przy ul. Poniatowskiego na 42 miejsca postojowe. - korytowanie na całej powierzchni parkingu - gł. ok. 70 cm, - wykonanie 10 cm warstwy z pospółki, - wykonanie warstwy z tłucznia gr. 30 cm - ułożenie geosiatki wzmacniającej, - wykonanie 15 cm warstwy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcja 0/63 mm, - wykonanie 5 cm podsypki piaskowej - wykonanie warstwy ścieralnej: kostka betonowa bezfazowa Behaton/kostka dystansowa 20x20 cm z fugami wypełnionymi grysem. 6. Likwidacja obiektów . - szalet miejski - wiaty autobusowej - murków 7. Budowa toalety publicznej wraz z skwerem wokół niej. 8. Budowa dwóch wiat przystankowych jednostronnych i dwóch wiat przystankowych dwustronnych, 9. Budowa skweru przy ul. Poniatowskiego 10. Budowa skweru przy ul. kard. St. Wyszyńskiego wraz z budowa wiaty rowerowej 11. Budowa skweru przy ul. Poniatowskiego wraz z budową wiaty rowerowej. 12. Budowa oświetlenia ulicznego dla centrum przesiadkowego i wymiana opraw oświetleniowych na przebudowywanym odcinku ul. Poniatowskiego. 13. Przebudowa kanalizacji deszczowej na placu kard. St. Wyszyńskiego i w ul. Poniatowskiego UWAGA: 1. Szczegółowy opis robót składających się na zamówienie pn. ”Budowa centrum przesiadkowego przy placu kard. St. Wyszyńskiego w Pyskowicach” został zawarty w załączniku nr 2 do SIWZ 2. Szczegółowy zakres robót określa projekt budowlany, stanowiący załącznik nr 9a - 9g do SIWZ, przedmiar robót stanowiący załącznik nr 5a-5b do SIWZ (spełnia funkcję pomocniczą) oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiąca załącznik nr 6 do SIWZ. W trakcie wykonywania robót Wykonawca jest zobowiązany do naprawienia szkód powstałych w wyniku prowadzenia robót oraz doprowadzenia obiektów i terenu do stanu poprzedniego 3. Gwarancja będzie zgodna z ofertą, przy czym minimalny wymagany okres gwarancji wynosi 5 lat, na wykonane roboty oraz wbudowane materiały i urządzenia, od dnia odbioru robót. Rękojmia będzie zgodna z okresem gwarancji. W przypadku, gdy warunkiem utrzymania zadeklarowanej przez Wykonawcę gwarancji są przeglądy gwarancyjne (w częstotliwości określonej przez Wykonawcę tj. jeden przegląd lub więcej) obowiązkiem Wykonawcy jest uwzględnienie wartości tych przeglądów w cenie ryczałtowej określonej w ofercie. 4. Cena ryczałtowa podana przez Wykonawcę obowiązuje w całym okresie obowiązywania umowy i nie podlega zmianie. Wykonawca musi przewidzieć wszystkie okoliczności i dodatkowe koszty, które mogą wpłynąć na przedmiot zamówienia. 5. Zaleca się, aby każdy z Wykonawców dokonał oględzin miejsca budowy na etapie sporządzania oferty celem sprawdzenia warunków panujących w terenie. 2. Zatrudnianie osób na umowę o pracę przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia 2.1. Zamawiający wymaga, aby w ramach realizacji umowy czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót (wchodzące w koszty bezpośrednie robót ujęte w przedmiarze robót) były wykonywane przez osoby zatrudnione na umowę o pracę niezależnie od tego, czy prace te będzie wykonywał Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca (tzw. pracownicy fizyczni). Wymóg ten nie dotyczy osób kierujących budową (robotami) oraz dostawców materiałów budowlanych. 2.2. Wykonawca jest zobowiązany do spełnienia warunków dotyczących zatrudniania osób na umowę o pracę przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia określonego szczegółowo w umowie. 3. Rozwiązania równoważne 3.1. Tam, gdzie w dokumentacji przetargowej został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego Wykonawcę lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 30 ust. pkt 2 lub ust. 3 ustawy, Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza złożenie oferty równoważnej lub zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań „równoważnych” w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz będą zgodne pod względem: a) parametrów jakościowych, b) estetycznych, c) funkcjonalnych, d) materiałowych, e) gabarytowych, f) technologicznych, g) bezpieczeństwa, 3.2. Tabela równoważności stanowi załącznik 10 do SIWZ. W sytuacji gdy jakieś urządzenie nie zostało wskazane w tabeli stanowiącej załącznik nr 10, a w dokumentacji przetargowej został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego Wykonawcę lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 30 ust. pkt 2 lub ust. 3 ustawy, Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza złożenie oferty równoważnej lub zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań „równoważnych” w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz będą zgodne z zapisami punktu 3.1 niniejszego rozdziału SIWZ. 3.3. Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest do okazania w stosunku do wskazanych materiałów znaków bezpieczeństwa, deklaracji zgodności lub aprobaty technicznej lub certyfikatu zgodności z Polską Normą przenoszącą normy europejskie lub normą państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszącą tę normę lub Polską Normą w przypadku braku Polskiej Normy przenoszącej europejskie. 3.4. Ilekroć w dokumentacji, mowa jest o polskich normach, należy przez to rozumieć polskie normy przenoszące normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub inne normy lub dokumenty, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy. 3.5. Materiały i urządzenia użyte do wykonania umowy powinny odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r. poz. 1202 z późn. zm.), ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 1570) oraz wymaganiom specyfikacji technicznych, i SIWZ. 3.6. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp „Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, ze oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego”. 3.7. Wykonawca oświadcza w formularzu ofertowym, czy dla celów kalkulacji ceny ofertowej przyjął materiały / wyroby / urządzenia, o których mowa w dokumentacji technicznej, czy też zastosował materiały / wyroby / urządzenia o parametrach równoważnych. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne zobowiązany jest załączyć do oferty WYKAZ MATERIAŁÓW I URZĄDZEŃ RÓWNOWAŻNYCH, stanowiący załącznik nr 12 do SIWZ oraz stosowne dokumenty potwierdzające, ze oferowane materiały / wyroby/ urządzenia zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej. UWAGA: W przypadku: braku oświadczenia wykonawcy w formularzu oferty, czy dla kalkulacji ceny ofertowej przyjęte zostały materiały / urządzenia / wyroby, o których mowa w dokumentacji projektowej, czy tez o parametrach równoważnych; lub braku załączenia „Wykazu materiałów” stanowiącego załącznik nr 12 do siwz, jeżeli Wykonawca oświadczył, ze zastosował materiały / wyroby/ urządzenia o parametrach równoważnych lub zaoferowania materiałów / wyrobów/ urządzeń niespełniających minimalnych parametrów jakościowych, określonych w opisie przedmiotu zamówienia, oferta takiego Wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, jako że jej treść nie będzie odpowiadała treści SIWZ. 3.8. Ilekroć w dokumentacji, mowa jest o polskich normach, należy przez to rozumieć polskie normy przenoszące normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub inne normy lub dokumenty, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy. UWAGA: W przypadku gdy w dokumentacji technicznej istnieje sformułowanie nazwy producenta dla produktu z adnotacją „ lub odpowiednik”, należy rozumieć pod tym pojęciem możliwość zastosowania produktu równoważnego. W przypadku zaoferowania materiałów/urządzeń/wyrobów niespełniających minimalnych parametrów jakościowych, określonych w opisie przedmiotu zamówienia oferta takiego Wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie art.89 ust 1 pkt 2 „ustawy Pzp” , jako że jej treść nie będzie odpowiadała treści SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45110000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 50 000,00 zł 1.1. Wadium może być wniesione w: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. Z 2019 r. poz. 310). 1.2. Termin wnoszenia wadium upływa wraz z upływem terminu na składanie ofert 2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: PKO BP S.A. 61 1020 2528 0000 0902 0480 4870 Uwaga 9 : Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert. 3. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 4. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 9. lit. a niniejszego rozdziału SIWZ. 5. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 6. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z zapisem pkt 4 niniejszego rozdziału SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8. Wykonawca, którego oferta została wybrana, a który wniósł wadium w pieniądzu, może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami: a) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej; b) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, - nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, - zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, Wykonawca składa, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy Pzp (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia; Uwaga: proszę nie załączać oświadczenia do oferty. Uwaga (dotycząca wszystkich oświadczeń i dokumentów): 1. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających brak podstaw wykluczenia, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352), 2. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty, 3. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów, 4. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp (brak podstaw wykluczenia określonych przez Zamawiającego), korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach