Przetargi.pl
BUDOWA BUDYNKU USŁUGOWEGO STACJI GOPR WRAZ Z INFRASTRUKTURĄ W KARPACZU

Grupa Regionalna GOPR Grupa Karkonoska ogłasza przetarg

  • Adres: 58500 Jelenia Góra, ul. Sudecka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 757 524 734 , fax. 075 7524734 w. 27
  • Data zamieszczenia: 2018-03-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Grupa Regionalna GOPR Grupa Karkonoska
    ul. Sudecka 79
    58500 Jelenia Góra, woj. dolnośląskie
    tel. 757 524 734, fax. 075 7524734 w. 27
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://gopr.org/news/przetargi

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    BUDOWA BUDYNKU USŁUGOWEGO STACJI GOPR WRAZ Z INFRASTRUKTURĄ W KARPACZU
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem inwestycji jest budowa budynku usługowego stacji GOPR wraz z infrastrukturą w Karpaczu przy ul. Olimpijskiej, w którym znajdować się będzie: ambulatorium, pomieszczenia dla ratowników GOPR, garaż na trzy samochody i skutery śnieżne oraz pomieszczenia techniczne i magazynowe, na piętrze – strefa z pomieszczeniem biurowym i salą wykładową przeznaczoną do szkoleń GOPR połączoną przesuwną ścianką z salą ćwiczeń, strefa socjalna dla ratowników dyżurnych GOPR – z pokojami wypoczynkowymi, kuchnią i łazienkami. 2. Działka, na której planowana jest inwestycja leży w obszarze układu urbanistycznego m. Karpacza, wpisanego do rejestru zabytków pod numerem A/1367/606/J z 26.02.1980 r. Działka, o terenie w większości utwardzona, o nawierzchni asfaltowej obecnie pełni funkcję parkingu. W północno-wschodniej i południowo-zachodniej części działki znajdują się skarpy porośnięte zielenią niską -urządzoną oraz drzewami. Wzdłuż północno-wschodniej, północno-zachodniej i południowo-zachodniej granicy terenu inwestycyjnego zlokalizowane są latarnie przeznaczone do likwidacji. Od strony północnej - graniczy z lasem. 3. Forma projektowanego budynku: Obiekt 2 kondygnacyjny niepodpiwniczony posadowiony na żelbetowych ławach fundamentowych, z poddaszem użytkowym. Budynek przekryty dachem stromym wielospadowym o kącie nachylenia głównych połaci 40 o z facjatami, pokrytym blachą płaską na rąbek stojący w kolorze ceglasto-czerwonym. Od strony frontowej nad częścią garażu zaprojektowano werandę, dostępną z sali wykładowej oraz z sali ćwiczeń. Na ścianie szczytowej werandy zaprojektowano ściankę wspinaczkową dla celów szkoleniowych. Budynek posiada dwa wejścia - główne zostało zapewnione w parterze obiektu bezpośrednio z poziomu terenu - od strony ul. Olimpijskiej, drugie - poprzez schody zewnętrzne wiodące na taras i kondygnację I piętra, zlokalizowane wzdłuż północno-zachodniej elewacji. Balustrada schodów zewnętrznych została wyposażona w windę schodową – umożliwiającą dostęp osobom niepełnosprawnym do pomieszczeń zlokalizowanych w poziomie poddasza. Żelbetowe schody zewnętrzne, cokoły oraz strefa garażowa budynku na całej wysokości kondygnacji wykończone będą okładziną kamienną z granitu. Otynkowane części elewacji przyziemia należy wykonać w kolorze jasnokremowym lub białym, a szczyty budynku oszalować pionowymi deskami w kolorze ciemno-brązowym. Forma budynku nawiązuje do tradycyjnej zabudowy sudeckiej i jest dostosowana do sąsiedniej, istniejącej zabudowy. Zgodnie z wykonaną opinią geotechniczną projektowany budynek zaliczony jest do pierwszej kategorii geotechnicznej obiektu. 4. Charakterystyczne parametry obiektu: - powierzchnia zabudowy 332,96 m2 - powierzchnia całkowita 682,54 m2 - powierzchnia użytkowa 403,43 m2 w tym: - garaż 125,80 m2 - część usługowa 106,00 m2 - powierzchnia netto 494,18 m2 - kubatura 2 945,33 m3 - wysokość budynku 11,38 m (do kalenicy) - ilość kondygnacji 2 (nadziemne) 5. Zamówienie , w ramach niniejszego postępowania obejmuje : 1) budowę budynku usługowego będącego nową stacją GOPR w zakresie: a) roboty ziemne; b) fundamenty, konstrukcja żelbetowa, ściany, ścianki; c) izolacje fundamentów i ścian; d) dach wraz ze wszystkimi akcesoriami („ na gotowo”); e) okna, drzwi, stolarka; f) maszt antenowy służący do zamontowania anteny do łączności radiowej oraz TV naziemnej i satelitarnej – na dachu projektowanego budynku,; 2) wewnętrzną instalację elektryczną- bez odbiorników i przyborów (tj. lamp i opraw oświetleniowych, gniazd, etc.) 3) wewnętrzną instalację sanitarną – bez wyposażenia sanitarnego ( tj. umywalki, zlewozmywaki, miski ustępowe, pisuary, brodziki, baterie, etc.); 4) wewnętrzną sieć teletechniczną – bez monitoringu zewnętrznego z kamerami; 5) przyłączem kanalizacji sanitarnej z rur polichlorkuwinylu (dalej w skrócie PVC) ø200 na odcinku od projektowanego budynku do studni SK5, łącznie z przewiertem przez ul. Olimpijską. Zakres rzeczowy dla podpunktu 1) od a) do f) zawarty jest w odpowiednich działach orientacyjnego przedmiaru robót, przy czym nie dotyczy to podanych tam ilości przedmiarowych. 6. Przyjęte rozwiązania konstrukcyjno- materiałowe (podane w przybliżeniu/ ogólnikowo) dla zakresu w szczególności: a) fundamenty i ściany fundamentowe - zbrojone ławy betonowe o grubości 40 cm i szerokości 60 cm oraz zbrojone stopy betonowe o grubości 50 cm. posadowione na skale granitowej- ok. 8,0m3; ławy fundamentowe- ok.30,0m3 - ściany fundamentowe z bloczków betonowych- ok.7,0m3, izolowane przeciwwodnie oraz docieplone polistyrenem ekstrudowanym, b) ściany konstrukcyjne parteru i poddasza - z bloczków wapienno-piaskowych ok. 500m2, fragmenty ścian nośnych - jako wylewane żelbetowe- ok. 26,5m2, docieplenie ścian zewnętrznych ponad poziomem terenu styropianem fasadowym o gr. 16 cm. a poniżej poziomu terenu polistyrenem ekstrudowanym gr. 16 cm. - ściana nośna oddzielająca strefę garażową od części usługowej dyżurki docieplona od strony garażu polistyrenem ekstrudowanym o co najmniej ʎ=0,031 gr. 10 cm. - ściany zewnętrzne konstrukcyjne części pomieszczeń ocieplone wełną mineralną fasadową (materiałem niepalnym) gr. 16 cm. c) ściany działowe - z bloczków gazobetonowych ok. 482m2 - ścianki w pomieszczeniu toalet ogólnodostępnych w poziomie poddasza - systemowe d) strop - płyta żelbetowa, monolityczna, krzyżowo zbrojona, wylewana na mokro, gr. 20 cm- ok.202m2 e) płyty balkonowe i tarasowe - żelbetowe gr. 16 cm i 15cm- ok.70m2 f) nadproża, wieńce, podciągi, słupy żelbetowe –łącznie ok.23m3 - typu L19 , żelbetowe, nadproża systemowe - wieńce żelbetowe, wys. 25cm. g) dach –pow. ok.448,5m2 - więźba dachowa tradycyjna drewniana, o ustroju płatwiowo-kleszczowym, dach stromy o kącie nachylenia głównych połaci 40°, nad facjatą o kącie nachylenia 12° i 32°, kryty blachą płaską powlekaną , w kolorze ceglasto-czerwonym (blacha powlekana), wyłazy dachowe zapewniające dostęp do kominów. h) maszt - aluminiowy maszt kratownicowy wys. 9,84 m. mocowany śrubami do żelbetowych rdzeni żelbetowych i płatwi kalenicowej za pomocą odciągów, i) okna i bramy wjazdowe do garażu - okna z wysokoudarowego polichlorku winylu (PVC) w kolorze białym, rozwieralno-uchylne, trzyszybowe z wkładką termo oraz funkcją rozszczelniania (U≤1,1; wyłazy dachowe - U≤1,3), z nawietrzakami okiennymi. - bramy do garażu segmentowe w kolorze brązowym (U≤1,5) z nawietrzakami j) drzwi - wewnętrzne typowe, - zewnętrzne wejściowe na parterze w kolorze brązowym, na piętrze przeszklone z ramami w kolorze białym (U≤1,5). k) schody wewnętrzne - żelbetowe płytowe, o grubości 20 cm oparte na belkach spocznikowych oraz ścianie żelbetowej, wykończone płytkami ceramicznymi lub wykładziną obiektową- jednorodną, zgrzewaną, z polichlorku winylu, l) schody zewnętrzne - płyta żelbetowa o grubości 15 cm opartą na ścianach żelbetowych o grubości 20 cm oraz słupach żelbetowych o przekroju 20x20 cm zamocowanych w płycie fundamentowej o grubości 40 cm, wykończenie - okładzinę kamienną m) wentylacja pomieszczeń i komin spalinowy - wentylacja garażu poprzez przewód ø300 zakończony hybrydową nasadą kominową obrotową zapewniającą 1,5krotną wymianę powietrza na godzinę ( ø300). - w sali wykładowej, biurze i sali ćwiczeń - wentylacja mechaniczna wraz z klimatyzacją. - w pozostałych pomieszczeniach -grawitacyjna z pustaków wentylacyjnych typowych, ponad dachem ocieplonych styropianem gr. 5 cm i otynkowanych. - kanał spalinowy komina kotłowni o przekroju wewnętrznym Ø18 cm zblokowany z dwoma kanałami wentylacyjnymi z kształtek kominowych - komin ponad dachem wykonany z cegły klinkierowej z jednoczesnym wykonaniem (wyrobieniem) czapki kominowej, n) instalacje - elektryczna: tablice bezpiecznikowe; instalacja wew. oświetleniowa; instalacja 400V dla zasilania 7obwodów trójfazowych; zasilanie bramy wjazdowej ( zakres do wykonania w budynku; ochrona przed porażeniem, połączenia wyrównawcze; instalacja odgromowa, - teletechniczna w zakresie- tylko wewnątrz budynku: kanalizacja kablowa pod kabel telekomunikacyjny; linia radiowa; zasilanie szlabanu; drogi kablowe wewnątrz budynku; szafy teletechniczne i zasilania awaryjnego UPS; obwody zasilania gwarantowanego 230V AC; okablowanie strukturalne, punktów elektryczno-logicznych PEL; oświetlenie awaryjne; okablowanie systemu ochrony budynku – monitoring video, domofony; okablowania TV/SAT, - wodociągowo-kanalizacyjna wewnętrzna: (instalacja wody zimnej- z projektowanej instalacji zewnętrznej wody zimnej poprzez przyłącze wody De 50 – polietylen o wysokiej gęstości, ciepłej i cyrkulacji- przygotowywana w systemie pojemnościowym, za pośrednictwem pompy ciepła powietrze/ woda o pojemności 385l, szczytowym źródłem c.w.u. będzie kocioł gazowy o mocy 50kW; instalacja ogrzewania grzejnikowego- z projektowanej kotłowni gazowej o mocy 50Kw, instalacja ciepła technologicznego do nagrzewnicy w centrali wentylacyjnej, instalacja wewnętrzna gazu, wentylacja mechaniczna nawiewno-wywiewna dla pomieszczeń biurowych, instalacja klimatyzacji, instalacja kanalizacji sanitarnej. - wodociągowo-kanalizacyjna zewnętrzna: instalacja kanalizacji sanitarnej, wykonana z rur z polichlorku winylu, na odcinku od planowanego do realizacji budynku do studni SK łącznie z przewiertem przez ul. Olimpijską. - gazowa - tj. szafka gazowa na główny kurek gazowy i gazomierz G4 oraz reduktor o przepustowości do 10m3/h zlokalizowany na ścianie budynku. Instalacja gazowa zasilać będzie kocioł gazowy o mocy 50 kW. Przyłącze gazowe nie jest objęte niniejszym postępowaniem. Uwaga: ww. ilości podane są w przybliżeniu/ orientacyjnie/, w szczególności i absolutnie nie mogą stanowić bazy przy ustalaniu umownej ceny. Przyjęcie ich – stanowi ryzyko wykonawcy. 7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Rozdziale III. Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia pn. Opis przedmiotu zamówienia, ogólnie zwanym Dokumentacją projektową. 8. Stosownie do treści art. 29 ust.3a upzp, Zamawiający żąda zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2014 r. poz.1502, z późn.zm.), co najmniej 50% osób wykonujących wskazane poniżej czynności związane z realizacją zamówienia tj. : • z robót branży ogólnobudowlanej: ziemne wykonywane ręcznie, żelbetowe, murarskie, • z robót branży sanitarnej: ziemne wykonywane ręcznie, montażowe. 9.Wykonawca jest zobowiązany wykonać pełny zakres rzeczowy prac ujęty w Dokumentacji projektowej, ograniczony w niniejszym postepowaniu zapisem w punkcie III. ppkt. 5. ,określony przepisami prawa, współczesnej wiedzy technicznej i sztuki budowlanej - dla uzyskania końcowego efektu określonego przez przedmiot zamówienia objętego postępowaniem, bez względu na trudności i nie przewidziane okoliczności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji. Ewentualny brak w Orientacyjnym Przedmiarze robót pewnych robót koniecznych do wykonania na podstawie Doku¬mentacji projektowej nie zwalnia wykonawcy od obowiązku ich wykonania w umownej cenie. W przypadku wystąpienia, w trakcie prowadzenia robót, większej ilości robót niż wykazanej w jakiejkolwiek pozycji Orientacyjnego przedmiaru robót, nie będzie to mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Zamawiający, po raz kolejny, zwraca uwagę Wykonawcą na fakt, że Orientacyjny Przedmiar Robót należy traktować wyłącznie jako materiał pomocny w szybkim rozeznaniu zakresu rzeczowego i rozmiaru przedsięwzięcia objętego Projektem, i który nie jest podstawą do ustalenia umownej ceny. 10. Wykonawca jest zobowiązany do właściwego gospodarowania odpadami wytwarzanymi w czasie budowy, minimalizowania ich ilości, gromadzenia ich w sposób selektywny w wydzielonych i przystosowanych do tego miejscach, w warunkach zabezpieczających przedostanie się do środowiska substancji szkodliwych oraz zapewnienia ich sprawnego odbioru lub ponownego wykorzystania. Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest przedłożyć dokumenty potwierdzające zgodnie z przepisami wykonanie obowiązków z zakresie gospodarki odpadami. 11.Wymagany okres gwarancji jakości i rękojmi za wady dla całego przedmiotu zamówienia objętego zakresem przedmiotu zamówienia: - minimum 60 miesięcy- licząc wraz z dniem podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia, w którym nie stwierdza się występowania wad lub wraz z dniem podpisania protokołu odbioru usunięcia wad i usterek stwierdzonych w protokole odbioru końcowego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45216132-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć składaną ofertę wadium, w kwocie: 5 000 zł ( słownie złotych: pięć tysięcy) 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. z 2014 r. poz.1804 z późn.zm.) 3. Polisa, gwarancja, poręczenie lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami SIWZ, następuje jego bezwarunkowa wypłata w pełnej wysokości bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta /poręczyciela. Koniecznym jest, żeby dokument ten obejmował odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust.4a i 5 upzp. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić - przelewem na rachunek Zamawiającego, otwarty w PLN : PKO BP 61 1020 2124 0000 8302 0067 0521 z adnotacją w tytule wpłaty : Wadium- budowa stacji GOPR_ Karpacz _ ZP. 01.2018/P. 5. W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężna- wykonawca dołącza do oferty oryginalny dokument wadialny. Wniesione wadium w takiej formie winno obowiązywać od dnia składania oferty ( a nie od dnia następnego) przez cały okres związania ofertą zgodnie z art.85 upzp, 6. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego, Zamawiający będzie uważał za skuteczne wówczas, gdy Bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez wykonawcę jest nie wystarczającym warunkiem do stwierdzenia terminowego wniesienia wadium przez wykonawcę. 7. W przypadku, kiedy wnoszone wadium w postaci gwarancji bankowych bądź ubezpieczeniowych dotyczy zabezpieczenia oferty składanej przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia – w treści gwarancji bankowych bądź ubezpieczeniowych muszą znajdować się wszystkie podmioty (członkowie konsorcjum, wspólnicy spółki cywilnej, partnerzy spółki joint venture) wymienieni jako wykonawcy. 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ust.1 do ust.4 upzp. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 i ust.3a upzp., z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, których mowa w art.25 ust.1 upzp., oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt.3 (patrz: punkt XI.5 c) i d) ), co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 11. W zakresie wadium obowiązują uregulowania zawarte w art.45 i art.46 upzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Działalność zawodowa prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zmówienia nie wymaga posiadania specjalnych kompetencji lub uprawnień. Zamawiający nie stawia warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Jeżeli wykonawca korzysta z „podmiotu innego” na zasoby, którego się powołuje celem wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu – podmiot ten jest zobowiązany do przedłożenia dokumentów, stosownie do udzielenia swoich zasobów. Wykonawca, który powołuje się na zasoby Podmiotów udostępniających, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych Podmiotach udostępniających w oświadczeniu, o którym mowa w punkcie X. 1.b), Jeżeli wykonawca, wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolnościach lub sytuacji Podmiotów udostępniających, w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował tymi zasobami w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tym Podmiotem udostępniającym gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów do oferty dołącza dokument/y dotyczące: b1) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów Podmiotu udostępniającego, b2) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, b3) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego. Wymóg ten spełnia prawidłowo wypełniony Załącznik nr 6- Wzór zobowiązania „innego podmiotu…” Jeżeli Wykonawca korzysta z Podmiotu udostępniającego zasoby („inny podmiot”) celem wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu – stosowne zobowiązanie tego Podmiotu udostępniającego- wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 6., w oryginale, podpisane przez Podmiot udostępniający , MUSI być dołączone do oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną