Przetargi.pl
Budowa budynku usługowego i zagospodarowanie terenu "Parkingu Zwierzyniec"

Powiat Hajnowski ogłasza przetarg

  • Adres: 17200 Hajnówka, ul. Aleksego Zina
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 856 823 371 , fax. 856 824 220
  • Data zamieszczenia: 2018-08-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Hajnowski
    ul. Aleksego Zina 1
    17200 Hajnówka, woj. podlaskie
    tel. 856 823 371, fax. 856 824 220
    REGON: 5065858000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.hajnowka.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa budynku usługowego i zagospodarowanie terenu "Parkingu Zwierzyniec"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Zakres planowanych prac obejmuje 1.1 Prace rozbiórkowe polegające na rozbiórce istniejących elementów budynku usługowego ( część fundamentów ok 50m2), nawierzchni (przełożenie starego bruku kamiennego) 1.2 Zakres planowanych prac budowlanych polega na budowie budynku usługowego, wiaty z kominkiem oraz infrastruktury towarzyszącej tj. budowy parkingu na 26 miejsc postojowych dla samochodów osobowych oraz 1 miejsca parkingowego dla autokaru, placu zabaw, stojaków na rowery, ławek, "przydomowej" oczyszczalni ścieków o przepustowości do 5,0m3/dobę, zbiornika na nieczystości ciekłe o poj. do 10m3, zbiornika na wody pościekowe o poj. do 10 m3, studni wierconej, oświetlenia parkingu, słupów z panelami fotowoltaicznymi 2. Do wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawcy zobowiązani są użyć urządzeń/materiałów/sprzętu, fabrycznie nowych, z datą produkcji nie starszą niż z 2017 roku, gwarantujących najwyższą jakość, o parametrach technicznych i jakościowych określonych w treści SIWZ oraz ich ofercie przetargowej. 3. W każdym przypadku, gdy w „opisie przedmiotu zamówienia” nastąpiło wskazanie znaków towarowych (marek) lub patentów lub pochodzenia (producent, kraj) lub źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje urządzenia/materiały/sprzęt, lub norm, które zamierza zastosować dany wykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia, w związku z brzmieniem treści art. 30 ust. 4 u.p.z.p. , przyjmuje się, że wskazaniom takim towarzyszy pojęcie „lub równoważne”. 4. Za ,,równoważne’’ Zamawiający uzna przy ocenie ofert urządzenia/materiały/sprzęt, posiadające istotne z punktu technologicznego i funkcjonalnego, właściwości/parametry brzegowe, pozwalające na osiągnięcie co najmniej takich samych lub lepszych efektów ich pracy lub zastosowania (funkcjonalność) jak te „referencyjne” określone/opisane w załączniku nr 7 do SIWZ, które gwarantowały będą wykonanie przedmiotu zamówienia w zgodzie z wydanym pozwoleniem budowlanym, bez dokonywania w projekcie budowlanym zmian powodujących istotne odstąpienie od zatwierdzonego projektu budowlanego lub innych warunków pozwolenia na budowę i nakładających obowiązek uzyskania zmiany pozwolenia na budowę. 5. W przypadku gdy dany wykonawca będzie chciał skorzystać z przysługującego mu prawa do złożenia oferty w oparciu o urządzenia/materiały/sprzęt „równoważne” zobowiązany jest wraz z ofertą złożyć załącznik - tabelę rozwiązań „równoważnych” wskazując konkretne/zindywidualizowane urządzenie/materiał/sprzęt oferowane jako „równoważne”, z podaniem nazwy ich producenta/marki/modelu/roku produkcji oraz wskazać parametry w zakresie umożliwiającym stwierdzenie w/w w pkt 8 „równoważności”. Brak w złożonej ofercie Wykonawcy jednoznacznego, pisemnego oświadczenia o zaoferowaniu przez niego urządzenia/materiału/sprzętu „równoważnych” będzie stanowiło podstawę do przyjęcia przez Zamawiającego, że Wykonawca ten zobowiązany będzie do wykonania przedmiotu zamówienia z użyciem tych opisanych w SIWZ (załączniki nr 7) referencyjnych urządzeń/materiałów/sprzętu. 6. Ciężar udowodnienia, że dane urządzenie/materiał/sprzęt są „równoważne” w stosunku do tych określonych/opisanych przez Zamawiającego w treści SIWZ, spoczywa na Wykonawcy, pod rygorem odrzucenia oferty w trybie przesłanki z art. 89 ust. 1 pkt 2 u.p.z.p. 7. Przedmiary robót, wyszczególnione w załączniku nr 7 do SIWZ należy traktować jako element pomocniczy do skalkulowania oferty cenowej ryczałtowej. Jeżeli występują rozbieżności lub różnice w opisie przedmiotu zamówienia (np. są mniej szczegółowe lub podają inne wartości czy cechy) pomiędzy projektami wykonawczymi a przedmiarami robót, wiążącym jest opis przedmiotu zamówienia zawarty w projektach wykonawczych. II. Realizacja przedmiotu zamówienia powinna odbywać się zgodnie z: a) dokumentacją budowlano-techniczną – stanowiącą załącznik nr 7 do SIWZ, b) ofertą wykonawcy, c) specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiącą załącznik nr 7 do SIWZ, d) ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. 2017, poz. 1332), e) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. 2015, poz. 1422), f) rozporządzeniem MSWiA z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. 2010, nr 109, poz. 719), g) ustaleniami z inwestorem. h) zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym wykonania poszczególnych prac zgodnie z warunkami określonymi w SIWZ, jej załącznikach będzie zawierał informacje o planowanym zakresie robót w rozbiciu na poszczególne branże w ujęciu miesięcznym.” Uwaga. Jeżeli gdziekolwiek w dokumentacji technicznej widnieje sformułowanie „budynek lub lokal usługowo – gastronomiczny „ należy traktować jako budynek usługowy. Działalność gastronomiczna nie będzie w nim prowadzona. Wykonawca, przez cały okres wykonywania umowy, zobowiązany będzie do posiadania polisy ubezpieczenia w zakresie odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności w wysokości nie mniejszej niż 1.000 000,00 zł (słownie: jeden milion złotych i 00/100), na dowód czego przekaże Zamawiającemu, najpóźniej w dniu podpisania umowy, polisę ubezpieczeniową (lub inny dokument wystawiony przez ubezpieczyciela potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia) wraz z załącznikami, klauzulami, aneksami i ogólnymi warunkami umowy oraz potwierdzenie zapłaty składki ubezpieczeniowej. Zgodnie z art. 29 ust. 3a uPzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących roboty budowlane, jeśli wykonanie tych czynności polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917). W szczególności dotyczy następujących czynności: wykonanie robót wyburzeniowych, murarskich, wykończeniowych, konstrukcyjnych, robót w zakresie instalacji elektrycznych oraz robót w zakresie instalacji sanitarnych. Zamawiający na etapie procedury udzielenia zamówienia nie żąda od wykonawców, którzy złożą oferty, ani od wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, deklaracji lub dowodów zatrudnienia na umowę o pracę osób, które będą w trakcie realizacji zamówienia wykonywały wskazane przez zamawiającego czynności. Weryfikacja wykonywania zamówienia, z uwzględnieniem wymaganego przez Zamawiającego zatrudniania na umowę o pracę przez wykonawcę i podwykonawców nastąpi dopiero w toku realizacji umowy o niniejsze zamówienie publiczne. Zamawiający będzie uprawniony żądać w w/w zakresie oświadczeń lub zaświadczeń świadczących o istnieniu umów o pracę, a także zanonimizowanych umów o pracę. Wymagania dotyczące zatrudnienia zostały określone w Projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ. Uwaga: Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę nie dotyczy osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Warunki wykonania zamówienia. 1) Wykonawca będzie zobowiązany do zorganizowania terenu realizacji zamówienia i zaplecza, zabezpieczenia przed wejściem osób nieuprawnionych oraz do utrzymania porządku. 2) Wykonawca zobowiązany będzie do ustanowienia kierowników budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, sanitarnej i elektrycznej, 3) Wszystkie bez wyjątku prace i roboty związane z kompletnym wykonaniem przedmiotu zamówienia zostaną wykonane z materiałów, urządzeń i w technologii oraz narzędzi dostarczonych przez Wykonawcę (Zamawiający nie zapewnia Wykonawcy, żadnych materiałów, urządzeń ani technologii czy narzędzi), 4) Wykonanie wszystkich niezbędnych prac i robót towarzyszących wykonaniu pełnego zakresu przedmiotu zamówienia związanych z należytą starannością i sztuką budowlaną, leży po stronie Wykonawcy, 5) Wykonawca zobowiązany będzie do przestrzegania obowiązujących przepisów BHP i ppoż. w trakcie wykonywania robót, 6) Wykonawca zobowiązany jest do stosowania materiałów i urządzeń posiadających odpowiednie dopuszczenia do stosowania w budownictwie i zapewniających sprawność eksploatacyjną wykonanego przedmiotu umowy, z tym że materiały te i urządzenia winny być tożsame z tymi zgłoszonymi w jego ofercie przetargowej jako równoważne do tych opisanych w dokumentacji projektowej (stanowiącej opis przedmiotu zamówienia) lub gdy nie skorzystał ze swojego prawa do zaoferowania materiałów lub urządzeń równoważnych, tożsame z tymi określonymi w dokumentacji projektowej (opisie przedmiotu zamówienia) stanowiącej integralną część SIWZ, 7) Zadeklarowane w ofercie jako przedmiot zamówienia roboty budowlane, będą wykonane przy użyciu odpowiedniej klasy i rodzaju sprzętu oraz osób posiadających niezbędne kwalifikacje i doświadczenie zawodowe, a także będą spełniać inne wymagania określone powszechnie obowiązującym prawem oraz przez Zamawiającego w SIWZ i jej załącznikach. 8) Zagospodarowanie i usuwanie odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2018r. poz. 992) oraz ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2018r. poz. 799), z zachowaniem wymagań formalnych. 9) Wykonawca zobowiązany będzie do ogrodzenia terenu budowy
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45214000-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: W przedmiotowym postępowaniu, przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium: 1) Kwota wadium wynosi: 50.000,00 PLN Słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych. 2) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Hajnówce: nr konta 42 1240 5211 1111 0000 4927 5838 z dopiskiem: Wadium- Znak sprawy OA.272.36.2018 oraz podanie numeru NIP Wykonawcy. W przypadku wniesienia wadium przelewem zaleca się, aby Wykonawca dołączył do oferty kserokopię dokonania przelewu. 3) Za termin wniesienia wadium uważa się dzień i godzinę wpływu środków na konto Zamawiającego lub złożenie oryginału gwarancji czy poręczenia na ręce Zamawiającego za potwierdzeniem odbioru (może być dołączone do oferty pod warunkiem, że nie jest z nią trwale złączone). Wadium może być wnoszone w pieniądzu (przelewem na konto bankowe Zamawiającego z konta bankowego Wykonawcy), poręczeniach oraz gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych lub w formie poręczeń udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 ust. 3 pkt 4 lit. b ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 oraz z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 66, poz. 596 i Nr 216, poz. 1824). Zarówno gwarancje jak i poręczenia o których mowa w ust. 3 muszą być udzielane do końca terminu związania ofertą wskazanego w niniejszej SIWZ oraz wskazywać wszystkie bez wyjątku wymienione w art. 46 ust. 4a i 5 u.p.z.p. okoliczności w których Wykonawca składający ofertę traci wadium na rzecz Zamawiającego. Wykonawca którego oferta nie będzie w całości zabezpieczona akceptowaną formą wadium na warunkach określonych w ustawie lub niniejszej SIWZ, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub gdy Wykonawca nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą, zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania. 4) Wadium w całości winno znajdować się w posiadaniu Zamawiającego wraz z upłynięciem terminu wyznaczonego do składania ofert. 5) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a u.p.z.p., z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 uPzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 u.p.z.p., pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 u.p.z.p., co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a/ odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b/ zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 7) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 8) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 9) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 u.p.z.p., jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie (według wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SIWZ) o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 u.p.z.p., przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 u.p.z.p. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (załącznik nr 4 do SIWZ). Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. w konsorcjum). W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Lider konsorcjum) albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wymogi zawarte w SIWZ jak i przepisy u.p.z.p. dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jako Wykonawcy składający ofertę wspólną.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach