Przetargi.pl
Budowa budynku świetlicy wiejskiej wraz z zagospodarowaniem nieruchomości w Warężynie w Gminie Siewierz

Gmina Siewierz ogłasza przetarg

  • Adres: 42-470 Siewierz, Żwirki i Wigury 16
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 64 99 400 , fax. 32 64 99 402
  • Data zamieszczenia: 2023-02-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Siewierz
    Żwirki i Wigury 16
    42-470 Siewierz, woj. śląskie
    tel. 32 64 99 400, fax. 32 64 99 402
    REGON: 276258227
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.siewierz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa budynku świetlicy wiejskiej wraz z zagospodarowaniem nieruchomości w Warężynie w Gminie Siewierz
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest budowa budynku świetlicy wiejskiej w Warężynie na działkach nr 307/1, 308/1, 311/1, 312/1 jako budynku jednokondygnacyjnego, niepodpiwniczonego wraz z zagospodarowaniem terenu. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia został określony w specyfikacji warunków zamówienia (SWZ), dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, decyzji Starosty Będzińskiego nr 190.2022 z dnia 21 marca 2022 r. o pozwoleniu na budowę, uzgodnieniach, decyzjach, warunkach, opiniach oraz innych opracowaniach i dokumentach załączonych do SWZ lub dokumentacji. 2. Na realizację przedmiotu zamówienia składają się w szczególności następujące roboty:a) budowa kompletnego budynku świetlicy wiejskiej, jednokondygnacyjnej, niepodpiwniczonej składającej się m. in. z pomieszczenia świetlicy, zaplecza kuchennego, holu, pomieszczenia biurowego, sanitariatów, pomieszczenia porządkowego oraz pomieszczenia gospodarczego,b) dostawa i montaż niezbędnego wyposażenia (m. in. wyposażenie wc dla niepełnosprawnych, baterie, ustęp, zlew gospodarczy, zlewozmywak wraz z szafką),c) wykonanie warstw wykończeniowych m. in. ścian, podłóg, sufitów, d) budowę wewnętrznych instalacji: elektroenergetycznej, sanitarnej, wodociągowej, gazowej, centralnego ogrzewania, kolektorów słonecznych (w tym zbiornik na ciepłą wodę użytkową wraz z grzałką), wentylacyjnych, klimatyzacyjnych,e) budowa przyłącza energetycznego,f) budowę przyłącza wodociągowego, g) budowę przyłącza kanalizacyjnego wraz ze szczelnym zbiornikiem na nieczystości ciekłe,h) budowa przyłącza gazowego,i) budowa instalacji fotowoltaicznej, instalacji odgromowej oraz uziemienia, wraz ze zgłoszeniem mikroinstalacji do TAURON,j) zagospodarowanie terenu wokół budynku w tym m.in. utwardzenie terenu wraz z miejscami parkingowymi w tym jedno dla niepełnosprawnych, oświetlenie zewnętrzne, wykonanie utwardzenia terenu wraz z montażem wiaty śmietnikowej,k) zagospodarowanie terenów zielonych, w tym wykonanie trawników,l) wykonanie innych robót towarzyszących i zabezpieczających w tym opracowanie, zatwierdzenie i zastosowanie tymczasowej organizacji ruchu drogowego na czas robót budowlanych,m) wykonanie wszystkich niezbędnych prac do prawidłowego funkcjonowania obiektu.3. Należy wybudować kompletny, w pełni funkcjonalny budynek.4. Wykonawca będzie zobowiązany ponadto do:a) zapewnienia dostępu do istniejącego placu zabaw, siłowni i altany w całym okresie realizacji zadania,b) urządzenia i oznakowania terenu budowy i odpowiedniego jego zabezpieczenia i zapewnienia odpowiednich zabezpieczeń bhp,c) wykonania robót zabezpieczających i odtworzeniowych, zgodnie z projektem,d) wykonania wszystkich robót towarzyszących, zgodnych z projektem i prawidłową technologią wykonywania robót,e) wykonania ewentualnych przyłączeń wodociągowych i energetycznych dla potrzeb budowy oraz ponoszenia kosztów zużycia mediów,f) poniesienia ewentualnych kosztów wyłączeń i włączeń mediów,g) wykonania i stosowania w praktyce zapisów projektu organizacji i technologii robót z uwzględnieniem warunków bhp,h) wykonania i uzgodnienia projektu tymczasowej organizacji ruchu i zabezpieczenia robót w okresie trwania budowy,i) występowania z wnioskami o zajęcia pasa drogowego oraz poniesienia kosztów zajęcia,j) wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z uzgodnieniami z zarządcami dróg, zarządcami sieci i uzbrojenia terenu,k) jeżeli roboty będą wymagały zapewnienia nadzoru odpowiednich zarządców dróg lub sieci uzbrojenia terenu lub wynikającego z innych uzgodnień, to Wykonawca taki nadzór zapewni, także w przypadku gdy będzie odpłatny i poniesie te opłaty,l) wykonania niezbędnych badań, prób i pomiarów oraz wszystkich badań, prób i pomiarów na każde polecenie przedstawiciela Zamawiającego lub inspektorów nadzoru w celu stwierdzenia prawidłowości wykonanych robót,m) w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia w toku realizacji zadania urządzeń lub też istniejących sieci uzbrojenia terenu – naprawienia ich i doprowadzenie do stanu pierwotnego,n) zgłoszenia do odbioru robót ulegających zakryciu lub zanikających, a w przypadku braku ich zgłoszenia – wykonania badań, prób i rozruchu, jak również do dokonania odkrywek na żądanie Zamawiającego,o) zapewnienia uprawnionego nadzoru i dozoru, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy,p) usuwania na bieżąco z terenu budowy zbędnych materiałów, odpadów i śmieci,q) uporządkowania terenu budowy po zakończeniu robót i przekazanie go Zamawiającemu najpóźniej do dnia odbioru końcowego,r) przywrócenia terenu po wykonywanych robotach przynajmniej do stanu pierwotnego (chyba, że z uzgodnień szczególnych wynika inny zakres odtworzenia),s) zapewnienia obsługi geodezyjnej w celu wytyczenia, bieżącej kontroli i inwentaryzacji oraz naniesienia wykonanych elementów na zasoby geodezyjne (inwentaryzacja powykonawcza). Pomiar ma być jednoznaczny z uwzględnieniem i opisaniem wszystkich wykonanych obiektów z wpisanymi numerami działek. Wynikami pomiaru powykonawczego należy uzupełnić zasób mapowy znajdujący się w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Będzinie. Do dnia odbioru końcowego Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu podpisanej przez geodetę mapy inwentaryzacyjnej z kompletnie naniesionymi obiektami wraz z dowodem złożenia tej mapy w Powiatowym Ośrodku (pismo przewodnie z pieczątką wpływu lub oświadczenie geodety). Po otrzymaniu zatwierdzonej przez Ośrodek inwentaryzacji, Wykonawca przekaże ją Zamawiającemu w terminie ustalonym w odrębnej notatce w dniu odbioru końcowego,t) dokonania uzgodnień, uzyskania wszelkich opinii niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy i przekazania go do użytku.u) wykonania innych prac, niezbędnych dla prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia.5. Pozostałe warunki zamówienia:a) Do dnia podpisania umowy Wykonawca dostarczy kosztorys ofertowy w formie uproszczonej oraz szczegółowej wraz ze szczegółowa tabelą elementów scalonych. Ceny i wartości należy przedstawić w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku. b) Należy zachować warunki wynikające z decyzji, uzgodnień i opinii, pism, zatwierdzeń i postanowień wydanych do ww. zadania i stanowiących załącznik do SWZ lub dokumentacji.c) W trakcie robót Wykonawca przedstawi materiały do akceptacji Inspektorowi nadzoru lub koordynatorowi zadania z ramienia Zamawiającego na co najmniej 10 dni roboczych przed ich zastosowaniem lub wbudowaniem. Jeżeli Wykonawca nie przedstawi materiałów do akceptacji to ponosi ryzyko zabudowania materiałów niezgodnych z parametrami z dokumentacji. W przypadku zabudowania materiałów o niezgodnych parametrach Wykonawca na własny koszt przebuduje niezgodny element lub nie otrzyma za ten element wynagrodzenia.d) Wykonawca jest zobowiązany do stałej współpracy z Zamawiającym w celu prawidłowego i bezkonfliktowego zrealizowania przedsięwzięcia, w tym na płaszczyźnie koordynacji robót związanych z budową poszczególnych sieci.e) Niedopuszczalne jest składowanie materiałów budowlanych, sprzętu oraz inne korzystanie z działek prywatnych bez uprzedniego uzgodnienia z właścicielami nieruchomości warunków wejścia w teren prywatny.f) Szczegółowy zakres robót zostanie ujęty w harmonogramie rzeczowo-finansowym opracowanym na podstawie dokumentacji projektowej, kosztorysu ofertowego, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót oraz wytycznych Zamawiającego i będzie stanowił załącznik do umowy. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu harmonogram do akceptacji w ciągu 7 dni od daty podpisania umowy. W uzasadnionych przypadkach Wykonawca w trakcie wykonywania robót jest zobowiązany aktualizować harmonogram na żądanie Zamawiającego w terminie 3 dni i przedstawiać go Zamawiającemu do akceptacji. Aktualizacja harmonogramu nie wymaga zmiany postanowień umowy w formie aneksu.6. Kryteria stosowane w celu oceny równoważności wskazano w Rozdziale III pkt 7 SWZ.7. Obowiązek zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy określono w Rozdziale III pkt 10 SWZ. 8. Na realizację przedmiotu zamówienia Zamawiający uzyskał dofinansowanie ze środków dotacji celowej Górnośląsko - Zagłębiowskiej Metropolii w ramach Funduszu Odporności w 2023 roku. Zamawiający planuje również uzyskać dofinansowanie w ramach Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. W związku z tym przewiduje się konieczność oznakowania dokumentacji, korespondencji, w tym dokumentów odbiorowych oraz dostosowania procedur odbiorowych i procedur związanych z płatnościami do wymogów instytucji dofinansowujących.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45210000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia przed upływem terminu do składania ofert wadium w wysokości: 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych).2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:a) pieniądzu;b) gwarancjach bankowych;c) gwarancjach ubezpieczeniowych;d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: ING Bank Śląski S.A. Oddział w Częstochowie nr: 04 1050 1142 1000 0023 4376 3799 z dopiskiem „wadium”.4. Dla Zamawiającego dokumentem potwierdzającym dokonania wpłaty wadium jest uznanie kwoty wadium na rachunku Zamawiającego (wpływ środków na rachunek Zamawiającego). Za skuteczność operacji finansowo – bankowych odpowiada Wykonawca.5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 2 lit b-d SWZ Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.7. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dopuszcza się, aby wadium zostało wniesione przez pełnomocnika lub przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przy czym jeżeli wadium zostanie wniesione w formie innej niż pieniądz, z treści dokumentu wadialnego musi wynikać, że zabezpiecza ono ofertę złożoną przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.8. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.9. Przedłużenie terminu związania ofert jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu wymienione w art. 112 ust. 2 pkt 4) ustawy Prawo zamówień publicznych, dotyczące zdolności technicznej i zawodowej, tj. wykażą:1) Należyte wykonanie w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie minimumdwóch robót budowlanych polegających na budowie budynku kubaturze minimum 200 m3 każda.2) Dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.a) minimum jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcjiw budownictwie w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,b) minimum jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika robót posiadającą uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcjiw budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacjii urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowychi kanalizacyjnych,c) jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika robót posiadającą uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.2. Zamawiający nie wprowadza zastrzeżenia, o którym mowa w art. 94 ust. 1 ustawy Pzp.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-03-14

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach