Przetargi.pl
budowa budynku Straży Granicznej na Morskim Przejściu Granicznym w Elblągu.

Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie ogłasza przetarg

  • Adres: 10-575 Olsztyn, Al. Marszałka J. Piłsudskiego
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. (89) 5232400, , fax. (89) 5272049
  • Data zamieszczenia: 2019-02-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
    Al. Marszałka J. Piłsudskiego 7/9
    10-575 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. (89) 5232400, , fax. (89) 5272049
    REGON: 00051431900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.olsztyn.uw.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    budowa budynku Straży Granicznej na Morskim Przejściu Granicznym w Elblągu.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych związanych z budową budynku Straży Granicznej na Morskim Przejściu Granicznym w Elblągu, polegających w szczególności na: 1) budowie nowego obiektu i przylegających do niego pięciu boksów garażowych z ciągiem pieszym, drogami i miejscami garażowymi, 2) rozbiórce istniejącego budynku znajdującego się przy ul. Kotwiczej 2 w Elblągu, 3) budowie kolejnych pięciu boksów garażowych w miejscu wyburzonego budynku, w tym jednego boksu z przeznaczeniem dla jednostki pływającej, pozostałych dróg, parkingów i ciągów pieszych, dwóch boksów przeznaczonych dla psów służbowych, ogrodzenia terenu i wału przeciwpowodziowego. 2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia zawarty jest w przedmiarach robót stanowiących załączniki do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zwanej dalej SIWZ. 3. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia w zakresie określonym w przedmiarach robót zgodnie z dokumentacją projektową oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót – załącznikami do SIWZ. 4. Przedmiot zamówienia nie obejmuje wyposażenia budynku ujętego w pozycjach nr 1.1.4.1.9.1–1.1.4.1.9.4 przedmiaru robót – załącznika nr 9.1 do SIWZ, w związku z czym nie należy wyceniać ww. pozycji (zamawiający zaleca wpisanie przy tych pozycjach wartości 0). 5. Projekt aranżacji i wyposażenia wnętrz – załącznik nr 6.4 do SIWZ wiąże wykonawców wyłącznie w zakresie określonym w przedmiarach robót. 6. Dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót lub przedmiary robót mogą wskazywać dla niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie; zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów równoważnych w stosunku do wskazanych w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót lub przedmiarach robót pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z uzyskaną decyzją pozwolenia na budowę, zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej lub specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz będą zgodne pod względem: 1) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), 2) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne), 3) parametrów bezpieczeństwa użytkowania. 7. W każdym przypadku, gdy zamawiający w SIWZ powołuje się na normy, europejskie oceny techniczne, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznych, dopuszcza się rozwiązania równoważne opisywanym. 8. W przypadku, gdy zastosowanie materiałów lub urządzeń równoważnych wymagać będzie zmiany dokumentacji projektowej, koszty przeprojektowania poniesie wykonawca, przy czym realizacja przedmiotu zamówienia musi nastąpić w terminie przewidzianym SIWZ. 9. Przedmiot zamówienia wykonywany będzie przez wykonawcę na czynnym przejściu granicznym, w związku z czym sposób jego realizacji wymaga uzgodnienia z zamawiającym w celu zapewnienia w tym okresie prawidłowego funkcjonowania przejścia granicznego. 10. Przedmiot zamówienia wykonywany będzie z zastosowaniem klauzuli społecznej stosownie do art. 29 ust. 4 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, w związku z czym wykonawca wyłoniony do realizacji zamówienia zobowiązany będzie do zatrudnienia na podstawie skierowania z powiatowego urzędu pracy zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 1265 z późn. zm.), w oparciu o umowę o pracę, w pełnym wymiarze czasu pracy, co najmniej 1 bezrobotnego w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, przy uwzględnieniu: 1) zatrudnienia bezrobotnego w okresie wykonywania przedmiotu zamówienia, tj. podpisania umowy o pracę z bezrobotnym nie później niż w terminie 7 dni licząc od dnia skierowania bezrobotnego przez powiatowy urząd pracy i na okres nie krótszy niż do zakończenia realizacji zamówienia, tj. do upływu okresu obowiązywania umowy z wykonawcą, 2) zatrudnienia, w przypadku rozwiązania stosunku pracy przez bezrobotnego lub wykonawcę przed zakończeniem realizacji zamówienia, na to miejsce innego bezrobotnego, postanowienia ppkt 1 stosuje się odpowiednio, 3) przedstawienia zamawiającemu najpóźniej w terminie 3 dni licząc od dnia podpisania umowy na wykonanie przedmiotowego zamówienia zgłoszenia oferty pracy przekazanej powiatowemu urzędowi pracy, 4) przedstawienia zamawiającemu najpóźniej w terminie 7 dni licząc od dnia otrzymania z powiatowego urzędu pracy skierowania bezrobotnego kopii tego skierowania oraz zanonimizowanej umowy o pracę z osobą skierowaną przez powiatowy urząd pracy. 11. Jeżeli wykonawca będzie miał siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej, może przedstawić zamawiającemu zgłoszenia ofert pracy przekazanych odpowiedniemu organowi zajmującemu się realizacją zadań z zakresu rynku pracy w kraju pochodzenia wykonawcy lub kraju, w którym wykonawca ma swoją siedzibę, odpisy wystawionych przez ten organ dokumentów kierujących bezrobotnego do pracy oraz zanonimizowaną umowę o pracę. 12. Zamawiającemu będzie przysługiwało prawo zwrócenia się w każdym okresie realizacji zamówienia do wykonawcy o przedstawienie dokumentacji zatrudnienia bezrobotnego, wykonawca zobowiązany będzie do przedstawienia dokumentacji zamawiającemu niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 3 dni, licząc od dnia wystąpienia o dokumentację przez zamawiającego. 13. W przypadku nieprzestrzegania przez wykonawcę wyżej wymienionych postanowień dotyczących zatrudnienia bezrobotnego przy realizacji przedmiotu zamówienia, zamawiający naliczy wykonawcy kary umowne określone w projekcie umowy – załączniku nr 3 do SIWZ. 14. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający wymaga, aby osoby wykonujące następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia były zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917 z późn zm.): 1) osoby wykonujące czynności hydraulika i montera rurociągów obejmujące: odmierzanie, cięcie, gwintowanie, gięcie, łączenie, montaż, instalację, konserwację i naprawę rur, instalację urządzeń drenażowych, grzewczych, wodnych i ściekowych; instalację urządzeń gazowych i hydraulicznych; kładzenie ceramicznych, betonowych lub żelaznych rur w kanałach ściekowych, drenażowych, wodnych; przeprowadzanie inspekcji, badanie i testowanie zainstalowanych systemów i rur; instalowanie pomp i rur do stałego czerpania wody i hydroforów, 2) osoby wykonujące czynności elektryka budowlanego obejmujące: instalację, konserwację i naprawy okablowania elektrycznego; analizę rysunków, schematów i dokumentacji okablowania w celu określenia etapów i metod działania; planowanie położenia i instalację okablowania, sprzętu i urządzeń; selekcję, cięcie i podłączanie kabli i przewodów do terminali i złączy; mierzenie i wyznaczanie punktów odniesienia dla instalacji; pozycjonowanie i instalowanie tablic rozdzielczych; testowanie ciągłości obwodu, 3) osoby wykonujące czynności malarza budowlanego obejmujące: czyszczenie i przygotowanie ścian i innych powierzchni w budynkach do malowania lub tapetowania; wybór i przygotowanie farb w wymaganych kolorach poprzez mieszanie barwników i dodatków; nakładanie lub natryskiwanie farb, lakierów lub podobnych materiałów na powierzchnie, instalacje lub urządzenia w budynkach; nakładanie farb, lakierów i bejc na powierzchnie przy użyciu pędzli, wałków i sprayu; odmierzanie i układanie tapet lub materiałów na ścianach wewnętrznych i sufitach, 4) osoby wykonujące czynności montera instalacji wentylacyjnych obejmujące analizę szkiców, rysunków i innych elementów dokumentacji; montaż, instalację i naprawę elementów instalacji wentylacyjnych; testowanie instalacji, diagnozowanie usterek i wykonywanie prac konserwacyjno–utrzymaniowych, 5) osoby wykonujące czynności robotnika robót drogowych obejmujące: przygotowanie koryta drogi pod wszelkiego rodzaju nawierzchnie; ręczne lub mechaniczne rozściełanie kolejnych warstw podbudowy i ich zagęszczanie; ręczne lub mechaniczne rozściełanie kruszywa z lepiszczem bitumicznym, nawierzchni betonowych lub asfaltobetonowych i ich zagęszczanie; układanie, naprawianie lub demontaż nawierzchni; wykonywanie podstawowych prac przy naprawie elementów nawierzchni, ręcznie lub przy użyciu sprzętu zmechanizowanego, 6) osoby wykonujące czynności robotnika budowlanego obejmujące: wznoszenie oraz demontaż tymczasowych rusztowań metalowych, 7) osoby wykonujące czynności operatora sprzętu do robót ziemnych i urządzeń pokrewnych obejmujące: obsługę i monitorowanie maszyn kopiących do kopania i przemieszczania ziemi, głazów, piasku, żwiru lub podobnych materiałów; obsługę i monitorowanie pracy maszyn kopiących kanały ściekowe, rowy odwadniające, rurociągi wodne; obsługę i monitorowanie pracy maszyn przeznaczonych do przemieszczania, rozdzielania i wyrównywania ziemi, piasku i innych materiałów; obsługę i monitorowanie kafarów do wbijania drewnianych, betonowych lub stalowych pali w ziemię; obsługę i monitorowanie pracy walców samobieżnych do ubijania i wygładzania warstw różnych materiałów przy budowie dróg, chodników i przy podobnych pracach; obsługę i monitorowanie pracy maszyn do rozściełania i wygładzania betonu, preparatów bitumowych lub smolnych, stosowanych przy budowie jezdni, dróg lub podobnych powierzchni, 8) osoby wykonujące czynności robotnika budowlanego robót wykończeniowych obejmujące: wykonywanie różnorodnych prac wykończeniowych w budownictwie, tj.: prac murarskich, prac związanych z budową ścianek działowych, prac tynkarskich, osadzanie stolarki i ślusarki budowlanej oraz jej szklenie, wykonywanie różnego typu podłóg oraz prac glazurniczych; licowanie ścian i sufitów płytami gipsowo-kartonowymi; montaż konstrukcji nośnej z profili aluminiowych lub z innych materiałów oraz mocowanie płyt gipsowo-kartonowych przy wykonywaniu ścianek działowych; montaż żaluzji okiennych zewnętrznych i wewnętrznych, bram rolowanych, rolet. 15. Zgodnie z art. 29 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający wymaga, aby wybudowany w ramach przedmiotu zamówienia budynek Straży Granicznej na Morskim Przejściu Granicznym w Elblągu spełniał wymagania dotyczące dostępności dla osób niepełnosprawnych. 16. Wykonawca w ramach realizacji zamówienia zobowiązany będzie do wykonania i montażu tablicy zawierającej informację o współfinansowaniu przedmiotu zamówienia przez Unię Europejską zgodnie z wytycznymi zawartymi w załącznikach nr 7.1–7.3 do SIWZ. 17. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia z poszanowaniem zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. 18. Przedmiot zamówienia wykonywany będzie w ramach projektu nr PL/2018/PR/0027 „Budowa i wyposażenie budynku SG w Elblągu usprawnieniem odpraw granicznych”, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Programu Krajowego Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45210000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia przed upływem terminu składania ofert wadium w wysokości 100.000,00 złotych. 2. Wadium może być wniesione w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej – poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. W przypadku wyboru pieniądza jako formy wadium, środki wpłacić należy na następujący rachunek bankowy zamawiającego: NBP O/Olsztyn 93 1010 1397 0020 2013 9120 0000. 4. Wadium w pozostałych formach należy wnieść wraz z ofertą, przy czym należy je dołączyć w sposób umożliwiający późniejszy zwrot.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wypełniony formularz oferty – załącznik nr 1 do SIWZ, 2) kosztorys ofertowy uproszczony sporządzony zgodnie z przedmiarami robót załączonymi do SIWZ, zakres robót ujęty w kosztorysie ofertowym musi być tożsamy z zakresem robót określonym w przedmiarach robót, 3) zobowiązanie innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, w przypadku gdy wykonawca będzie polegał na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, 4) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, podpisane przez wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w tym ustanowionego wykonawcę – pełnomocnika; do pełnomocnictwa należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że osoby podpisujące pełnomocnictwo są uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu danego wykonawcy, 5) w przypadku podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) wykonawcy – pełnomocnictwo do reprezentowaniu wykonawcy w przedmiotowym postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach