Przetargi.pl
Budowa budynku na potrzeby szkółki leśnej w Ołoboku o podstawowej funkcji socjalno-biurowej z pomieszczeniami technicznymi (wyłuszczarnia, magazyn) wraz z infrastrukturą towarzyszącą w zakresie instalacji i nawierzchni oraz rozbiórka istniejącego budynku socjalnego na działce oznaczonej geodezyjnie nr 153/4, obręb Ołobok, gmina Skąpe

Nadleśnictwo Świebodzin w Świebodzinie ogłasza przetarg

  • Adres: 66-200 Świebodzin, ul. Wojska Polskiego 3
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 068 3822001 , fax. 068 3823926
  • Data zamieszczenia: 2016-03-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Świebodzin w Świebodzinie
    ul. Wojska Polskiego 3 3
    66-200 Świebodzin, woj. lubuskie
    tel. 068 3822001, fax. 068 3823926
    REGON: 97004020900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa budynku na potrzeby szkółki leśnej w Ołoboku o podstawowej funkcji socjalno-biurowej z pomieszczeniami technicznymi (wyłuszczarnia, magazyn) wraz z infrastrukturą towarzyszącą w zakresie instalacji i nawierzchni oraz rozbiórka istniejącego budynku socjalnego na działce oznaczonej geodezyjnie nr 153/4, obręb Ołobok, gmina Skąpe
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot i zakres zadania: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na budowie budynku na potrzeby Szkółki Leśnej w Ołoboku o podstawowej funkcji socjalno-biurowej z pomieszczeniami technicznymi (wyłuszczarnia, magazyn) wraz z infrastrukturą towarzyszącą w zakresie instalacji i nawierzchni oraz rozbiórce istniejącego budynku socjalnego. 1.1. Ogólny opis przedmiotu zamówienia - zakres robót obejmuje miedzy innymi następujące roboty: 1.1.1. Roboty rozbiórkowe: - budynek o konstrukcji stalowej szkieletowej z wypełnieniem szkieletu wełną mineralną pokrycie z blachy; parterowy o pow. zabudowy ~100,00 m?; kubaturze ~ 500,00 m?; wysokości do kalenicy 5,0 m od poziomu terenu; dach dwuspadowy kryty papą; posadowiony na stopach i ławach żelbetowych - rozbiórka w całości. - główne nawierzchnie z płyt betonowych - częściowa rozbiórka i przebudowa, - przyłącze kanalizacji sanitarnej, zbiornik bezodpływowy (szambo) - rozbiórka w całości, - przyłącze energetyczne nn, gazu, wody, telekomunikacyjne, zasilanie deszczowni - rozbiórka i przebudowa. 1.1.2. Budowa nowego budynku socjalnego: Budynek parterowy w kształcie położonej litery C, niepodpiwniczony z dachem wielospadowym, stromym, kryty dachówką. W większości (środek i lewe skrzydło) elewacje typu szachulec na bazie konstrukcji szkieletu drewnianego z wypełnieniem tynkiem mineralnego lub z płytek klinkierowych układanych na izolacji termicznej ze styropianu. Prawe skrzydło (biurowe) na podmurówce kamiennej o konstrukcji tradycyjnej murowane z elewacją z tynku mineralnego. Całość formą i kształtem będzie nawiązywała do charakteru obiektów na terenie gminy Skąpe (np. szachulec z wypełnieniem z cegły klinkierowej). Nawa z lewej strony o przeznaczeniu produkcyjno-magazynowym (w tym pomieszczenie wyłuszczarni), część środkowa socjalna (szatnie z umywalniami, jadalnia), nawa prawa o przeznaczeniu biurowym i dydaktycznym. - Konstrukcja nośna. Część produkcyjna i socjalna na bazie szachulcowego szkieletu drewnianego, część biurowo-dydaktyczna tradycyjna murowana, wiatrołap w konstrukcji stalowej. - Fundamenty. Płyta fundamentowa żelbetowa gr. 20 cm, zatarta na gładko wykonana na warstwie izolacyjnej ze styropianu gr. 15 cm EPS 040 (dach/podłoga). Pod izolacją beton podkładowy C8/10 grubości 10 cm oraz podsypka piaskowo-żwirowa grubości min. 30 cm. - Ściany fundamentowe. Pod płytą fundamentową w obrysie ścian zewnętrznych ściany fundamentowe grubości 24 cm z bloczków styropianowych zalewowych (5 - 14 - 5 cm). Pod ścianami fundamentowymi ławy szerokości 30 cm zbrojone prętami. Pod ławami beton podkładowy grubości 10 cm. - Ściany. W części produkcyjnej i socjalnej na bazie szachulcowego szkieletu drewnianego zamkniętego od wewnątrz płytami warstwowymi w okładzinach metalowych z rdzeniem poliuretanowym grubości 100mm, w układzie poziomym, łączonymi do konstrukcji drewnianej na 3 wkręty 6,3 mm na 1,0 m szer. płyty. Słupy, zastrzały, belki podwalinowe oraz rygle ścienne z drewna heblowanego klasy C24 (świerk) o przekroju 14/14 cm. Belka oczepowa (murłata) z drewna klasy C24 (świerk) o przekroju 14/16 cm. Każdy przekrój drewniany zaimpregnowany środkiem przeciw grzybom i pleśniom. Przekroje drewniane izolowane przed bezpośrednim kontaktem z podłożem betonowym. W części biurowo-dydaktycznej tradycyjne murowane z bloczków ceramicznych gr. 24 oraz 20 cm na zaprawie murarskiej. Wiatrołap w konstrukcji stalowej, słupy HEA 120, rygiel dachowy IPE 80 (stal S235), Obudowa ze szkła fasadowego. Konstrukcja stalowa zabezpieczona przeciwkorozyjnie poprzez malowanie. - Nadproża. W części produkcyjnej i socjalnej wykonane w konstrukcji szachulcowej (oczep/rygle ścienne). W części biurowo-dydaktycznej nad otworami okiennymi oraz drzwiowymi wykonane jako belki żelbetowe monolityczne, zbrojone prętami zbrojeniowymi. - Wieńce. W części produkcyjno- socjalnej w konstrukcji drewnianej szachulcowej (oczep). W części biurowo-dydaktycznej jako żelbetowe, monolityczne. - Strop. Drewniany, belkowy z podsufitką z płyt gipsowo-kartonowych/ płyta warstwowa. Podłoga z płyt wiórowych twardych wodoodpornych grubości 2,5 cm. Belki stropowe heblowane 2x4/20 cm połączone z belkami oczepowymi przenoszące rozpór dachu krokwiowego. - Dach. Dach drewniany krokwiowy dwuspadowy o kątach nachylenia połaci dachowej 38,3o oraz 40o kryty dachówką ceramiczną angobowaną zakładkową w kolorze antracytowym. Wszystkie elementy konstrukcyjne dachu wykonane z drewna świerkowego, heblowanego klasy C24. Łaty przekroju 6/4 cm, krokwie 8/16 cm, krokiew koszowa 22/10 cm, płatew kalenicowa 16/16 cm, kleszcze 2x2,5/14 cm, murłata (belka oczepowa) 14/16 cm. Każdy przekrój drewniany zaimpregnowany środkiem przeciw grzybom i pleśniom. Ściągi dachowe (pręt stalowy 20x20 S235) mocowane do belek murłat (belek oczepowych) na obejmy stalowe. Przekroje drewniane izolowane przed bezpośrednim kontaktem z podłożem betonowym. - Ścianki działowe, przegrody. W części produkcyjnej i socjalnej na bazie szachulcowego szkieletu drewnianego oraz jako lekkie ściany działowe z płyt warstwowych w okładzinach metalowych z rdzeniem poliuretanowym grubości 100 mm. Przekroje drewniane izolowane przed bezpośrednim kontaktem z podłożem betonowym. W części biurowo-dydaktycznej tradycyjne murowane grubości 20 oraz 24 cm z bloczków ceramicznych na zaprawie cementowo - wapiennej. - Obróbki blacharskie. Obróbki blacharskie z blachy tytan-cynk. - Posadzki. Betonowe utwardzane korundem, impregnowane w pomieszczeniach technicznych i produkcyjnych, w pozostałych pomieszczeniach płytki ceramiczne. - Stolarka drzwiowa i okienna. W części produkcyjnej i technicznej bramy zewnętrzne ocieplane, dwuskrzydłowe w pozostałych pomieszczeniach drzwi zewnętrzne o szerokości min 90cm. Każda brama zaopatrzona w dwa zamki w klasie C posiadające znak CE zgodny z dyrektywą 89/106/CE o wyrobach budowlanych i spełniającą wymagania normy EN 13241-1. Drzwi zewnętrzne aluminiowe w kolorze szarym, zawiasy antywłamaniowe z bolcami antywyważeniowymi, przeszklone lub pełne zgodnie z zestawieniem. Drzwi wewnętrzne o konstrukcji drewnianej, płytowe oklejone laminatem w kolorze szarym. Przeszklone lub pełne zgodnie z zestawieniem. Okna z PVC w kolorze szarym. Przeszklenia wykonane ze szkła niskoemisyjnego o współczynniku przenikania ciepła: U=1,0 W/(m?K). Parapety zewnętrzne z blachy ocynkowanej w kolorze szarym, parapety wewnętrzne: komorowe PVC w kolorze szarym. - Instalacje i przyłącze wody. Zasilanie w wodę zimną z istniejącego przyłącza wodociągowego rurami polietylenowymi średnicy 32mm, pomiar zużycia wody w projektowanym pomieszczeniu kotłowni jeden dla całego budynku. Rozprowadzenie wody ciepłej i zimnej, do pomieszczeń socjalnych i pomieszczenia technicznego w posadzce i natynkowo z rur średnicy 25, 20 i 16mm. Woda ciepła przygotowywana w pomieszczeniu technicznym (kotłowni) i dostarczana do pomieszczeń z podgrzewacza pojemnościowego 300l. Instalacja wody zimnej i ciepłej w obrębie kotłowni z rur miedzianych, pozostała z rur polietylenowych wielowarstwowych (PE-X /Al/PE), do instalacji wody pitnej i CO - rury przeznaczone do instalacji ciepłej i zimnej wody z odpowiednim oznaczeniem. Podejścia do przyborów sanitarnych, w części biurowej w bruzdach ściennych i posadzce w pozostałych pomieszczeniach na płytach warstwowych. - Instalacje kanalizacji i odprowadzenia ścieków. Odprowadzenie ścieków z budynku rurami PCV 160mm do przepompowni ścieków, następnie rurociągiem tłocznym PE 40mm do istniejącej wiejskiej sieci kanalizacyjnej przebiegającej w pasie drogi powiatowej. Kanalizacja sanitarna do przyborów sanitarnych z rur PVC 50, 110mm w posadzce na podłączeniu przez trójnik do kanalizacji podposadzkowej 160mm. W pomieszczeniach WC oraz przy zlewie, w pomieszczeniu na zapleczu pomieszczenia biurowego, instalacja zakończona rurą odpowietrzającą 75mm z wywiewką ponad dach. Odprowadzenie skroplin z central wentylacyjnych i klimatyzacyjnych rurami PVC 20mm. Do wykonania instalacji sanitarnej zastosować rury: dla instalacji podposadzkowych i podziemnych - rury i kształtki z PCV klasy N (kolor pomarańczowy, jak dla zewnętrznych sieci kanalizacyjnych); dla instalacji wewnętrznych - rury i kształtki oraz elementy wyposażenia z PP-HT (kolor biały) lub rury i kształtki z PCV klasy S (kolor szary) - Instalacje c.o. W projektowanych pomieszczeniach grzejniki płytowe konwekcyjne. Zasilanie pomieszczeń w ciepło z pomieszczenia kotłowni izolowanymi przewodami prowadzonymi w posadzce i natynkowo z rur średnicy 25, 20 i 16mm. Instalację grzewczą w kotłowni z rur miedzianych, na rozprowadzeniu z rur polietylenowych uniwersalnych PE-X /Al/PE, do instalacji wody pitnej i CO - rury przeznaczone do instalacji CO z odpowiednim oznaczeniem. W pomieszczeniu grzejniki C22 o wysokości 600mm oraz grzejniki drabinkowe o wysokości 1400mm, zawory termoregulacyjne na zasileniu i odcinające na powrocie. Rurociągi zasilające i powrotne w bruździe ściennej i w projektowanej izolacji posadzki. Obieg czynnika grzewczego z rozdziałem dolnym - wymuszony pompami - z przewodami prowadzonymi w posadzce przyziemia, obieg zasilany z rozdzielacza. - Źródło energii na cele c.o. i c.w.u. Kocioł gazowy kondensacyjny wiszący o mocy min 24kW, z płynnie regulowaną mocą od 5,0 do 24,0 kW dla c.o. i 28kW dla c.w.u. Sprawność min 97%. Czynnikiem grzewczym woda o parametrach 65/50 °C (max 80/60°C). Sterowanie kotłowni z konsoli przez sterownik. Sterowanie pracą kotła, pogodowe z dwoma obiegami grzewczymi c.o. oraz pompą ładującą podgrzewacza ciepłej wody użytkowej. Zasobnik wody użytkowej i ciepła typu SHB o wysokości maksymalnej 1,9m i pojemności 300l. Zasobnik i wymienniki wykonane ze stali S235JR. - Instalacje i przyłącze gazu. Na potrzeby budynku wykorzystano istniejący punkt redukcyjno pomiarowy oraz przyłącze gazu z rur polietylenowych o średnicy zewnętrznej 32mm, łączonych przy pomocy systemowych kształtek elektrooporowych. Szczegóły rozmieszczenia rurociągów na rzucie oraz planie zagospodarowania terenu. Gazomierz zlokalizowany w wolno stojącej szafce redukcyjno pomiarowej przy ścianie pomieszczenia technicznego, kotłowni. Wewnętrzna instalacja gazu została zaprojektowana z rur stalowych o średnicy 25 i 20 mm. - Wentylacja i klimatyzacja. Wentylacja mechaniczna nawiewno/wywiewna w systemie trójnikowym. Trzy niezależne układy dystrybucji powietrza, każdy z centralą wentylacyjną/ rekuperatorem wyposażonym w przeciwprądowy wymiennik ciepła o wydajności 800m?, o sprawności min 79% przy wydajności 800m?. Kanały okrągłe typu spiro dn 250, 200 i 160mm. Poziomy wentylacji mechanicznej prowadzone w górnej części pomieszczeń, w miejscach pokazanych na rysunkach. Czerpnie zlokalizowane na ścianie budynku, wyrzut na dachu. Przy czerpni zabezpieczenie z prętów stalowych, na rurociągach klapy rewizyjne. Kanały łączone za pomocą ocynkowanych kołnierzy lub na połączenia kielichowe dla kanałów typu A okrągłych. Kanały mocowane do stropu za pomocą prętów gwintowanych , perforowanych szyn montażowych wykonanych ze stali ocynkowanej. Wszystkie kanały świeżego powietrza izolowane. W pomieszczeniach biurowym i dydaktycznym budynku klimatyzacja z chłodnicą freonową, w systemie VRF, który będzie obsługiwał poszczególne grupy pomieszczeń. Układ zbudowany z jednostki zewnętrznej chłodzonej powietrzem o mocy chłodzenia do 11,2W oraz jednostek wewnętrznych regulujących temperaturę powietrza w poszczególnych pomieszczeniach. Do obsługi pomieszczeń dobrano trzy jednostki (klimatyzatory) ścienne. Rurociągi freonowe na ekologicznym czynniku chłodniczym R410A. Instalacje freonowe z rur miedzianych zgodnych z normą PN-EN 12735:2002, nadających się do ciśnień roboczych co najmniej 3000 kPa. Rurociągi freonowe montowane do stropów i ścian przy pomocy typowych uchwytów z wkładką gumową z prętami gwintowanymi i dyblami. - Instalacje elektryczne. Zasilanie budynku kablem YKYżo 5x25mm? z RG. Instalacja oświetleniowa z kabla YDY 2;3;4x1,5mm. Oprawy wewnętrzne led, na zewnątrz projektory zewnętrzne z czujką ruchu i oprawy zewnętrzne led. Instalacja gniazd wtyczkowych YDY 3x2,5mm. Instalacja siłowa YDYżo 5x2,5;4;6mm. Instalacja odgromowa z drutu stalowego ocynkowanego gr. 8mm połączona z uziomem otokowym z bednarki FeZn 25x4. - Suchy hydrant ppoż. Sieć ppoż wykonana z rur polietylenowych 125mm SDR 11, zakończona hydrantem pożarowym nadziemnym, sztywnym DN 100mm z odwodnieniem, wyposażony w zasuwę DN100. Kosz ssawny zamontowany w istniejącej studni betonowej drenarskiej. - Nawierzchnie. Nawierzchnie wykonane z płyt ażurowych typu jomb na podsypce cementowo-piaskowej gr. 4cm oraz podbudowie z kruszywa łamanego gr. 20cm (płyty pochodzące z rozbiórki). Nawierzchnie z kostki granitowej gr. 8cm koloru ciemnoszarego na podsypce cementowo-piaskowej gr. 4cm oraz podbudowie z kruszywa łamanego gr. 20cm. Nawierzchnie oraz cieki z kostki granitowej gr. 8cm koloru szarego na podsypce cementowo-piaskowej gr. 4cm oraz podbudowie z kruszywa łamanego gr. 20cm. - Wyposażenie. Dostawa i montaż mebli wyposażenia do wbudowania zostały szczegółowo opisane w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót Nr OST - 08.00 Wykończenia oraz wyposażenia pomieszczeń - punkty 1, 2 w tym: 2.1., 2.4., 2.5., 2.7. oraz punkty od 3 do 10. Pozostałe punkty tej części specyfikacji tj. 1, 2 w tym: 2.1., 2.2., 2.3., 2.6., 2.8., 2.9. dotyczą wyposażenia, które stanowią zakres Zamawiającego. 1.2. Obiekt należy do XVI kategorii obiektów budowlanych. Inwestor jest zobowiązany uzyskać przed przystąpieniem do użytkowania ostateczną decyzję o pozwoleniu na użytkowanie. 1.3. Dojazd do obiektu z drogi publicznej, przy czym na drogach publicznych - dojazdowych do obiektu szkółki, znajdują się ograniczenia tonażowe (15t), wprowadzone przez właściwych zarządców dróg. 1.4. Prace będą prowadzone na Szkółce Leśnej w Ołoboku, która w okresie prowadzenia robót budowlanych będzie użytkowana przez służby leśne i pracowników wykonujących czynności gospodarcze na szkółce, w związku z czym roboty należy zorganizować w sposób umożliwiający stały i bezpieczny dostęp tych osób do powierzchni roboczych i pozostałych obiektów znajdujących się na terenie Szkółki Leśnej w Ołoboku. 1.5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia tj. zakres prac oraz technologię wykonania robót zawiera projekt budowlany (załącznik nr 12 do SIWZ), projekt wykonawczy (załącznik nr 13 do SIWZ), przedmiary robót (załącznik nr 14 do SIWZ) oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (załącznik nr 15 do SIWZ). Prace należy wykonać zgodnie z projektem budowlanym, projektem wykonawczym, przedmiarami robót, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz niniejszą SIWZ, a także zasadami wiedzy technicznej i budowlanej, obowiązującymi przepisami oraz normami. Dodatkowe warunki dotyczące przedmiotu zamówienia : 2. Odbiór robót zostanie dokonany jednorazowo, po zakończeniu całości prac. Z odbioru końcowego zostanie sporządzony protokół odbioru końcowego robót, który jest podstawą do wystawienia faktury przez Wykonawcę. Należność będzie płatna przelewem na konto Wykonawcy w terminie 30 dni od daty złożenia faktury. 3. Wszelkie nazwy materiałów użyte w dokumentacji technicznej należy rozumieć jako przykładowe - o parametrach pożądanych przez Zamawiającego. Oznacza to, że Zamawiający dopuszcza w każdym przypadku użycie materiału równoważnego pod względem istotnych (głównych) parametrów technicznych i użytkowych, przy zachowaniu co najmniej tego samego poziomu jakości, trwałości oraz kompatybilności z pozostałymi materiałami użytymi przy realizacji zamówienia. Dopuszczalne są jedynie takie zmiany materiałów, które mieszczą się w ramach zawartych w dokumentacji technicznej i specyfikacji technicznej rozwiązań konstrukcyjnych, technologicznych i technicznych, co wyraża się niedopuszczeniem przez Zamawiającego składania ofert wariantowych. Podane w opisach ewentualne nazwy własne nie mają na celu naruszenia art. 29 i 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego i wydajnościowego. Przyjęcie rozwiązań równoważnych powodujących konieczność ingerencji w dokumentację projektową wymagają ewentualnej zgody autora projektu w zakresie ochrony praw autorskich. Koszty związane z koniecznością zmian w projekcie leżą po stronie Wykonawcy. Termin wykonania całości przedmiotu zamówienia musi uwzględniać czas niezbędny na wykonanie ewentualnych zmian. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 4. Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia na wykonane roboty i użyte materiały gwarancji i rękojmi za wady w wymiarze minimum 36 miesięcy od dnia zakończenia robót budowlanych, czyli od dnia odbioru końcowego i podpisanego protokołu odbioru końcowego robót. Wykonawca najpóźniej przy podpisywaniu protokołu odbioru końcowego robót, przekaże Zamawiającemu kartę gwarancyjną - wzór - załącznik nr 11 do SIWZ, na okres zdeklarowany w ofercie. Niedostarczenie karty jest równoznaczne z niewykonaniem przez Wykonawcę umowy w uzgodnionym terminie. Jeżeli Wykonawca zgodnie z zapisami SIWZ udzieli gwarancji na okres dłuższy niż 36 miesięcy to także udziela rękojmi na taki sam okres jak okres udzielanej gwarancji. Uwaga: W przypadku wskazania w ofercie przez Wykonawcę okresu gwarancji i rękojmi za wady krótszego niż 36 miesięcy, będzie skutkowało odrzuceniem oferty jako niezgodnej z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 5. Załatwienie wszystkich formalności i poniesione koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia leży po stronie Wykonawcy robót. 6. W przypadku zamiaru korzystania przez Wykonawcę z mediów Zamawiającego, Nadleśnictwo wskaże punkty poboru energii elektrycznej i wody, a także ustali sposób rozliczenia poboru energii i wody w protokole przekazania terenu budowy. Zamawiający nie zabezpiecza pomieszczeń socjalnych do celów budowy. 7. W zakresie składanej oferty należy uwzględnić, iż: 7.1. przed podpisaniem umowy Wykonawca przedstawi harmonogram robót, na potrzeby weryfikacji stopnia zaawansowania robót, celem zaakceptowania go przez Zamawiającego, 7.2. przed przekazaniem terenu budowy, kierownik budowy sporządzi plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w trzech egzemplarzach i przekaże dwa egzemplarze Zamawiającemu, 7.3. przed przekazaniem terenu budowy, Wykonawca sporządzi program zapewnienia jakości w trzech egzemplarzach i przekaże dwa egzemplarze Zamawiającemu celem przedstawienia go do zaakceptowania przez inspektora nadzoru, 7.4. przed przystąpieniem do robót Wykonawca sporządzi projekt organizacji robót w trzech egzemplarzach i przekaże dwa egzemplarze Zamawiającemu celem przedstawienia go do zaakceptowania przez inspektora nadzoru. 8. Materiały użyte do wykonania zadania muszą posiadać deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną w przypadku braku Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane. Wykonawca, który wygra przetarg musi dostarczać w/w dokumenty każdorazowo przed wbudowaniem danego materiału Zamawiającemu i inspektorowi nadzoru inwestorskiego do akceptacji. 9. Podczas realizacji robót Wykonawca udostępni Zamawiającemu możliwość sprawdzenia jakiego rodzaju materiały budowlane są lub mają być użyte do wykonania przedmiotu zamówienia. 10. Wykonawca ma obowiązek segregacji (wg rodzaju) materiałów z rozbiórki z podziałem na grupy. W przypadkach, jeżeli materiał jest nieużyteczny i podlega utylizacji, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć go do punktu utylizacji i zutylizować na swój koszt. Na elementy podlegające utylizacji Wykonawca przekaże Zamawiającemu pokwitowanie z punktu utylizacji potwierdzające rodzaj i ilość odpadów. Materiały stalowe pochodzące z rozbiórki, które można odzyskać np. grzejniki, rury, są własnością Zamawiającego i należy złożyć je w miejscu wskazanym przez inwestora na terenie szkółki. 11. Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania porządku w miejscu wykonywanej pracy. 12. Wykonawca jest zobowiązany do uprzątnięcia śmieci (powstałych w wyniku jego działań) z powierzchni, na której prowadzone będą roboty budowlane.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia przez Wykonawcę wadium w wysokości 23 600,00 złotych. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 2.1. pieniądzu, 2.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 2.3. gwarancjach bankowych, 2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). 3. Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić na rachunek bankowy Zamawiającego nr : BGŻ o/Świebodzin 58203000451110000000286860 z dopiskiem na blankiecie wpłaty: Przetarg - Budowa budynku na potrzeby szkółki leśnej w Ołoboku, 4. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy załączyć w formie oryginału do oferty lub złożyć odrębnie przed upływem terminu składania ofert, z napisem na kopercie: Wadium w przetargu na budowę budynku na potrzeby szkółki leśnej w Ołoboku, 5. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. Powyższe dotyczy również treści poręczenia. 6. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert. tj. do dnia 08.04.2016 roku do godz. 9.00. 7. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 8. Wykonawca, który nie wniesie wadium na cały okres związania ofertą zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 9., jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie 3 dni od dnia otrzymania wiadomości o konieczności ponownego wniesienia wadium. 13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 15. Wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy Wykonawca: 15.1.odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 15.2.nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 15.3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Gwarancja i rękojmia za wady
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_zielona_gora/nadl_swiebodzin/zamowienia_publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach