Przetargi.pl
Budowa budynku na potrzeby siedziby Placówki Terenowej KRUS w Łomży z garażem i miejscami parkingowymi oraz infrastrukturą techniczną, zagospodarowaniem terenu przy ul. Plac Niepodległości 2 w Łomży

Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Oddział Regionalny w Białymstoku ogłasza przetarg

  • Adres: 15-099 Białystok, ul. Legionowa
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 857 497 300 , fax. 857 497 310
  • Data zamieszczenia: 2019-04-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Oddział Regionalny w Białymstoku
    ul. Legionowa 18
    15-099 Białystok, woj. podlaskie
    tel. 857 497 300, fax. 857 497 310
    REGON: 12513262004890
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.krus.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa budynku na potrzeby siedziby Placówki Terenowej KRUS w Łomży z garażem i miejscami parkingowymi oraz infrastrukturą techniczną, zagospodarowaniem terenu przy ul. Plac Niepodległości 2 w Łomży
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest Budowa budynku na potrzeby siedziby Placówki Terenowej KRUS w Łomży z garażem i miejscami parkingowymi oraz infrastrukturą techniczną, zagospodarowaniem terenu przy ul. Plac Niepodległości 2 w Łomży”. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: a) Załącznik nr 1 do SIWZ – dokumentacja prawno- techniczna: - załącznik nr 1A: pozwolenie na budowę nr 417/18 z dnia 31.12.2018 r. wydane przez Prezydenta Miasta Łomża, - załącznik nr 1B: projekt budowlany, - załącznik nr 1C: projekt wykonawczy, - załącznik nr 1D: przedmiary robót (jako materiał pomocniczy), - załącznik nr 1E: specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych; - załącznik nr 1F : aneksy rysunków, aneks do Projektu wykonawczego sporządzony przez Biuro Projektowe. Wyżej wymieniona dokumentacja techniczna w formie elektronicznej: dostępna na stronie internetowej Zamawiającego. b) Załącznik nr 10 do SIWZ - wzór umowy. 3. Zamawiający zaznacza, że załączony przedmiar ma wyłącznie charakter pomocniczy i orientacyjny, a podstawą do obliczenia ryczałtowej ceny oferty jest dokumentacja projektowa wraz z uzupełnieniami Biura Projektowego, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych we wszystkich branżach oraz wymagania określone w umowie. 4. Prace objęte przedmiotem zamówienia będą realizowane zgodnie z projektem budowlanym i wykonawczym, a także innymi decyzjami i warunkami wydanymi na potrzeby realizacji przedmiotowego zamówienia jak również zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, warunkami technicznymi i jakościowymi, sztuką budowlaną, przepisami bhp, ppoż i zgodnie z poleceniami Inspektora nadzoru. 5. Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt realizacji zadania, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia. 6. Zamawiający wymaga od Wykonawcy przy realizacji zamówienia należytej staranności, rozumianej jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem zamówienia. 7. Na podstawie art. 29 ust 3a P.z.p. Zamawiający określa w § 8 wzoru umowy (załącznik nr 10 do SIWZ) czynności bezpośrednio związane z realizacją zamówienia, tj. bezpośrednie prace związane ze wszystkimi robotami budowlanymi przy realizacji inwestycji, które mogą być wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę. Wymóg ten nie dotyczy kierownika budowy oraz innych osób, które wykonują czynności nie polegające na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U . z 2018 r. poz. 917, z późn. zm.). 8. Umowy o podwykonawstwo zawierane przez Wykonawcę celem realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie robot budowlanych i usług muszą zawierać stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudniania na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w pkt 7. 9. Szczegółowe informacje w zakresie sposobu dokumentowania zatrudnienia osób na umowę o pracę oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia niniejszego wymagania zawarte są w Załączniku nr 10 do SIWZ - § 8 wzoru umowy. 10. Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej przyszłego terenu budowy, w celu uzyskania wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowania oferty. Koszty związane z przeprowadzeniem wizji lokalnej ponosi wyłącznie Wykonawca. Działki o nr. 10651/1 i 10656/2, na których prowadzona ma być inwestycja, położone są w Łomży przy ul. Plac Niepodległości 2. 11. Wykonawca musi zaoferować co najmniej 36 miesięczny okres gwarancji na wykonany przedmiot umowy (roboty budowlane, urządzenia, meble i pozostałe wyposażenie) liczony od daty odbioru całości zamówienia potwierdzonego protokołem bez uwag oraz zobowiązać się do nieodpłatnej bieżącej konserwacji zgodnej z zasadami sztuki lub zaleceniami producenta i naprawy ewentualnych usterek i wad w okresie gwarancyjnym. Oferowany przez Wykonawcę okres gwarancji liczony w miesiącach Wykonawca wpisuje w pkt 2 formularza ofertowego (załącznik nr 2 do SIWZ). 12. Dane techniczne nowobudowanego budynku: 1) Budynek zaprojektowany został jako obiekt trzykondygnacyjny, który będzie posiadał instalacje: wod.-kan., wentylacji, klimatyzacji, c.o., elektryczne, niskoprądowe wraz z pełnym wyposażeniem oraz niezbędną infrastrukturą techniczną oraz zjazd (wjazd) z ulicy Plac Niepodległości, wewnętrzne drogi manewrowe, dojścia do obiektu, parkingi (15 miejsc parkingowych) oraz sieci uzbrojenia podziemnego wraz z przyłączami, tj. sieci wodociągowej z przyłączem, sieci kanalizacji sanitarnej z przyłączem, sieci kanalizacji deszczowej z przyłączami, przyłącza energii elektrycznej, przyłącza sieci cieplnej, przyłącza sieci telekomunikacyjnej, z oświetleniem terenu, ze zbiornikiem wody deszczowej. 2) Inwestycja realizowana będzie na działce: - o nr 10651/1 o powierzchni – 1095 m2. - i na części działki 10656/2. 3) Dane dotyczące zagospodarowania działki: - powierzchnia terenu działki – 1 095 m2; - powierzchnia utwardzona – 561 m2; - powierzchnia biologicznie czynna – 289 m2; - powierzchnia zabudowy budynku – 245 m2; 4) Charakterystyczne parametry techniczne: - powierzchnia całkowita – 857,0 m2; - powierzchnia użytkowa – 583,4 m2; - kubatura – 3 606,0 m3; - wysokość kalenicy – 15,29 m; - liczba kondygnacji naziemnych – 3; - liczba kondygnacji podziemnych – 0; 5) Powierzchnia użytkowa: - powierzchnia użytkowa pomieszczeń parteru – 198,80 m2; - powierzchnia użytkowa pomieszczeń I piętra – 192,30 m2; - powierzchnia użytkowa pomieszczeń II piętra – 192,30 m2; 6) Forma architektoniczna i funkcja obiektu budowlanego: Zaprojektowano budynek składający się z wzajemnie przecinających się form stanowiących wypełnienie narożnika ulic. Budynek nie jest podpiwniczony. Obiekt powinien być przykryty dachem symetrycznym dwuspadowym o kącie nachylenia 30o, pokryty dachówką ceramiczną. Dach nad główną bryłą obiektu posiada kalenicę równoległą do ulicy Giełczyńskiej. Zaprojektowany budynek administracyjno- biurowy stanowi docelową siedzibę Placówki Terenowej KRUS w Łomży, zaliczony został do kategorii XVI obiektu „budynki biurowe i konferencyjne” według załącznika do ustawy Prawo budowlane.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium. 2. Wymagane wadium dla całości zamówienia wynosi łącznie 50.000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych zero groszy). 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 i 2260 oraz 2017 r. poz. 1089). 4. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić PRZELEWEM  nazwa banku i nr rachunku bankowego: NBP O/O Białystok nr 47 1010 1049 0109 9513 9230 0000 adnotacja „Wadium – przetarg nieograniczony na budowę PT KRUS w Łomży” 5. Kopię dowodu wpłaty wadium należy dołączyć do oferty. 6. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument powinien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (instytucji udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib; b) kwotę gwarancji/poręczenia; c) termin ważności gwarancji/poręczenia, jednak nie krótszy niż okres związania ofertą; d) z treści gwarancji/poręczenia powinno jednoznacznie wynikać, że gwarant/poręczyciel zobowiązuje się nieodwołalnie i bezwarunkowo do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia na rzecz Zamawiającego na jego pierwsze pisemne wezwanie, w którym Zamawiający oświadcza, że Wykonawca podjął czynność lub zaniechał czynności, z którą ustawa P.z.p. wiąże sankcję przepadku wadium na rzecz Zamawiającego, e) gwarancja/poręczenie winno być nieodwołalne i bezwarunkowe. Gwarancja lub poręczenie winny przewidywać termin bezwarunkowej wypłaty maksymalnie do 21 dni od pierwszego pisemnego żądania wypłaty wadium; 7. W przypadku wadium wnoszonego w formach innych niż pieniężna należy oryginał dokumentu umieścić w odrębnej kopercie opatrzonej dopiskiem „WADIUM” oraz oznaczeniem znaku sprawy i złożyć wraz z ofertą, a kopię złożonego dokumentu, poświadczoną za zgodność z oryginałem, należy załączyć do oferty. 8. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa takie, które w ww. terminie znajdzie się na koncie Zamawiającego (decyduje data i godzina uznania rachunku bankowego Zamawiającego). 9. Oferta Wykonawcy, który nie wniósł wadium, zostanie odrzucona zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 7b P.z.p. 10. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 14. 11. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 12. Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu na podstawie art. 46 ust. 1 P.z.p. zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a P.z.p., z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 P.z.p., oświadczenia, o których mowa w art. 25a ust. 1 ustawy P.z.p., pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy P.z.p., co powoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 16. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia wadium może być wniesione przez Pełnomocnika Wykonawców lub jednego z Wykonawców.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa wymagań w tym zakresie. Ocena tego warunku będzie dokonywana na podstawie informacji zawartej w oświadczeniu dołączonym do oferty, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony formularz ofertowy zgodny ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ, podpisany przez osobę prawidłowo umocowaną. Podpis musi być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację czytelnie: (imię i nazwisko) lub nieczytelnie (z imienną pieczątką). 2. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w niniejszym postępowaniu, jeśli nie wynika ono z dokumentu rejestracyjnego (Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mają obowiązek ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego). 3. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia Wykonawca wraz z ofertą złoży aktualne na dzień składania ofert oświadczenia wg wzorów stanowiących załączniki nr 3 i nr 4 do SIWZ. Informacje zawarte w w/w oświadczeniach stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informację o tych podmiotach w oświadczeniach stanowiących załączniki nr 3 i 4 do SIWZ. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców ww. oświadczenia składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia potwierdzają spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, dołącza do oferty wypełniony załącznik nr 8 do SIWZ. 5. Wykonawca, który będzie polegał na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów, Zamawiający żąda zobowiązania, poprzez złożenie załącznika nr 9 do SIWZ, które określa w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 6. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 P.z.p., przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 P.z.p. (według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 7. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a P.z.p., przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w cz. VI B pkt 2 ppkt 1 - 7 SIWZ. 8. W przypadku wyboru oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, przed udzieleniem zamówienia, na wezwanie Zamawiającego co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie złoży dokumenty i oświadczenia wskazane w cz. VI B pkt 1 SIWZ w zakresie, w którym wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie złoży oddzielnie dokumenty określone w cz. VI B pkt 2 SIWZ potwierdzające brak podstaw wykluczenia z postępowania. 9. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o którym mowa: 1) w cz. VI B pkt 2 ppkt 1 SIWZ - składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy P.z.p.- wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2) w cz. VI B pkt 2 ppkt 2 - 4 SIWZ - składa dokument wystawiony w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 10. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 9, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Wymagania dotyczące okresu ważności tego dokumentu stosuje się odpowiednio. 11. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach