Przetargi.pl
„Bieżące utrzymanie dróg (przełomy) na terenie Gminy Czechowice-Dziedzice”

GMINA CZECHOWICE-DZIEDZICE ogłasza przetarg

  • Adres: 43-502 Czechowice-Dziedzice, Plac Jana Pawła II 1
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 214 71 14
  • Data zamieszczenia: 2023-12-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA CZECHOWICE-DZIEDZICE
    Plac Jana Pawła II 1
    43-502 Czechowice-Dziedzice, woj. śląskie
    tel. 32 214 71 14
    REGON: 276258121
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.czechowice-dziedzice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Bieżące utrzymanie dróg (przełomy) na terenie Gminy Czechowice-Dziedzice”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia pod nazwą: „Bieżące utrzymanie dróg (przełomy) na terenie Gminy Czechowice-Dziedzice” obejmuje wykonanie między innymi: wykonanie remontów cząstkowych nawierzchni mineralno-bitumicznych lub wypełnienie przełomu w nawierzchni ulepszonej mieszanką mineralno-bitumiczną o lepiszczu asfaltowym, frezowania nawierzchni mineralno-bitumicznej, rozbiórki różnych nawierzchni jezdni i chodników lub ich przełożenie, częściowe rozbiórki podbudowy, regulację wysokościową pokryw studni kanalizacyjnych i kratek ściekowych, zaworów wodociągowych i gazowych, wykonanie koryta na poszerzeniach i podbudowy tłuczniowej, wzmocnienie tłuczniem istniejących warstw podbudowy, wykonanie warstw wiążących i ścieralnych z mas mineralno-bitumicznych, wykonanie miejscowych utrwaleń powierzchniowych na nawierzchniach mineralno-bitumicznych emulsją asfaltową z grysem kamiennym w miejscach spękań, ścinanie i utwardzenie poboczy, wywóz odpadów powstałych w czasie wykonywania prac wraz z przekazaniem ich do utylizacji. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki do SWZ, tj.: szczegółowa specyfikacja techniczna (SST) – załącznik nr 9 do SWZ; przedmiar robót – załącznik nr 10 do SWZ; projektowane postanowienia umowy – załącznik nr 11 do SWZ;które stanowią integralną część specyfikacji warunków zamówienia.1.1. Prawo opcji.1.1.1. W ramach przedmiotu zamówienia Zamawiający przewiduje zastosowanie prawa opcji – warunki skorzystania z prawa opcji:a) skorzystanie z zamówienia opcjonalnego uzależnione będzie od bieżących potrzeb Zamawiającego jako uprawnienie, z którego może lecz nie musi skorzystać,b) Zamawiający ma prawo skorzystania z prawa opcji w czasie trwania umowy, uprawnienie to jest jednorazowe,c) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia przewidzianego prawem opcji na warunkach opisanych w SWZ,d) Zamawiający poinformuje Wykonawcę o zamiarze skorzystania z prawa opcji w określonym zakresie. Brak stosownej informacji świadczy o rezygnacji z zamówienia opcjonalnego w całości lub części (jeżeli Zamawiający skorzystał częściowo z zamówień opcjonalnych),e) Zamówienie realizowane w ramach opcji są jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego. Brak złożenia zamówień objętych opcją nie rodzi po stronie Wykonawcy żadnych roszczeńw stosunku do Zamawiającego.1.1.2. Podany w przedmiarze robót – załącznik nr 10 do SWZ – zakres robót dotyczy planowanej ilości wykonania bieżących remontów nawierzchni mineralno-bitumicznych (przełomów). Zamawiający nie jest zobowiązany do realizacji planowanych ilości bieżących remontów nawierzchni mineralno-bitumicznych (przełomów). Faktyczna ilość realizowanych bieżących remontów nawierzchni mineralno-bitumicznych (przełomów) może odbiegać od planowanych ilości. Uprawnieniem Zamawiającego jest możliwość zmniejszenia lub zwiększenia zakresu do 50% wielkości wynikającej z przedmiaru robót zgodnie z prawem opcji. 2. Nazwa i kod Wspólnego Słownika Zamówień: (CPV)Główny przedmiot:45233220-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg3. Przedmiotowe środki dowodowe:Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych w przedmiotowym postępowaniu.W przypadku zastosowania materiałów, urządzeń, wyrobów lub rozwiązań równoważnych w rozumieniu art. 99 ust. 5 lub art. 101 ust. 4 ustawy Pzp, Wykonawca zobowiązany jest do ich wskazania w ofercie oraz do złożenia wraz z ofertą kart technicznych lub innych równoważnych dokumentów potwierdzających, że oferowana oferta/rozwiązania równoważne spełniają wymagania Zamawiającego opisane w przedmiocie zamówienia.Jeżeli Wykonawca nie złoży ww. dokumentów lub złożone dokumenty będą niekompletne (nie potwierdzając w ten sposób równoważności oferty w zakresie opisanym w opisie przedmiotu zamówienia), Zamawiający nie będzie wzywał do ich złożenia/uzupełnienia.4. Rozwiązania równoważne.4.1. Jeżeli Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia wskazał znaki towarowe, patenty lub pochodzenia, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, dopuszcza się zaoferowanie rozwiązań równoważnych opisanym, pod warunkiem zachowania przez nie takich samych minimalnych parametrów technicznych, jakościowych oraz funkcjonalnych itp. 4.2. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. W takim przypadku, Wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami. 4.3. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia znajdą się odniesienia do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2) oraz ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne.5. Wymagania w zakresie zatrudniania przez wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy art. 95 ustawy Pzp. 5.1. Zamawiający wymaga, zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (tekst jednolity: Dz.U. z 2023 r., poz. 1465) w ramach realizacji umowy czynności bezpośrednio związane z przedmiotem umowy były wykonywane przez osoby zatrudnione na umowę o pracę niezależnie od tego, czy prace te będzie wykonywał Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca (tzw. pracownicy fizyczni). Zamawiający wymaga, aby w szczególności niżej wymienione czynności w ramach realizacji niniejszej umowy były wykonywane przez osoby zatrudnione na umowę o pracę: przy pracach związanych z bieżącym utrzymaniem dróg wynikających z przedmiaru robót.Wymóg ten nie dotyczy osób kierujących budową/robotami, dostawców materiałów budowlanych. 5.2. Sposób weryfikacji zatrudnienia osób, oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnieniem osób, o których mowa w pkt 5.1. powyżej oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały opisane w projektowanych postanowieniach umowy stanowiącym załącznik do SWZ.5.3. Zamawiający nie określa dodatkowych wymagań związanych z zatrudnianiem osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp.6. Warunki dotyczące gwarancji jakości i rękojmi za wadyZamawiający wymaga udzielenia min. 12 miesięcznej* gwarancji jakości na wykonany przedmiot umowy, w tym użyte materiały, licząc od daty dokonania przez Strony protokolarnego odbioru końcowego przedmiotu umowy. *UWAGA:W związku z zastosowaniem kryterium oceny ofert – okres gwarancji, Zamawiający wymaga określenia okresu gwarancji zgodnie z pkt 2 Rozdziału XXVII SWZ - Opis kryteriów oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert.7. Aspekt środowiskowyZamawiający przewidział ekologiczny charakter zamówienia w kryteriach oceny ofert. Kryterium pn. „Aspekt środowiskowy” będzie rozpatrywane na podstawie zadeklarowanej przez Wykonawcęw formularzu ofertowym liczby pojazdów/sprzętu (tj. pojazd typu samochód z termosem przystosowanym do przewozu mieszanki mineralno-bitumicznej, walec drogowy samojezdny), spełniających normę emisji spalin „Euro V” lub wyższą lub posiadającego normę „Tier 4i” lub „Stage IIIB” lub wyższą, zgodnie z Rozporządzeniem nr 715/2007 dla lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych oraz Rozporządzeniem nr 168/2013 dla pojazdów dwu- lub trzykołowych oraz czterokołowców (lub równoważną obowiązującą normą).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233220-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca winien wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości:4 000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych 00/100);
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego spośród warunków, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp.:1.1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.1.2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowejZamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.1.3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowaZamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.1.4. Zdolność techniczna lub zawodowa:1.4.1. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże, że:nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, wykonał co najmniej jedną (1) robotę odpowiadającą swoim rodzajem i wartością robocie stanowiącej przedmiot zamówienia tj.:• wykonanie budowy lub przebudowy lub remontu drogi o nawierzchni mineralno-bitumicznej o wartości min. 190 000,00zł brutto.lub• wykonanie co najmniej 1 roboty budowlanej, która polegała na bieżącym utrzymaniu dróg, w zakresie której w szczególności wykonano remonty cząstkowe nawierzchni przy użyciu mieszanki mineralno-bitumicznej o wartości min. 190 000,00 zł brutto.UWAGA:Jeżeli zakres robót przedstawionych w dokumencie złożonym na potwierdzenie, że roboty budowlane zostały wykonane należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone jest szerszy od powyżej określonego przez Zamawiającego należy w wykazie robót budowlanych podać wartość robót odpowiadających zakresowi warunku.W przypadku, gdy wykazywane roboty budowlane są częścią większego zamówienia, dotyczącego szerszego zakresu robót, należy podać w wykazie robót budowlanych tylko informacje potwierdzające spełnianie ww. warunku.Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji roboty budowlano wykonawczej wspólnie z innymi wykonawcami, należy wykazać robotę budowlaną, w której Wykonawca bezpośrednio uczestniczył.Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnianie warunku w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych (BZP) na portalu internetowym Urzędu Zamówień Publicznych.1.4.2. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: posiadającymi przygotowanie zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.) i Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznychw budownictwie (Dz.U. z 2019 r., poz. 831), tj.:• min. jedną (1) osobą posiadającą uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi, w specjalności:o inżynieryjnej drogowej minimum w ograniczonym zakresielub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisóworaz zrzeszonymi we właściwym samorządzie zawodowym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t. j. Dz.U. 2023 r. poz. 551)lub spełniającymi warunki, o których mowa w art. 12 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.), tj. osobą/osobami, której/których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych lub spełniającą wymogi, o których mowa w art. 20a ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa („świadczenie usług transgranicznych”).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-12-28

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach