Przetargi.pl
Bankowa obsługa budżetu Miasta oraz Szkoły Podstawowej Nr 1, Szkoły Podstawowej Nr 5, Przedszkola Samorządowego Nr 2, Samorządowego Integracyjnego Żłobka „Magiczny Świat Maluchów, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej, Miejskiego Ośrodka Kultury Sportu i Aktywności Lokalnej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Szklarskiej Porębie

Miasto Szklarska Poręba ogłasza przetarg

  • Adres: 58-580 Szklarska Poręba, Granitowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 757 547 700 , fax. 757 547 724
  • Data zamieszczenia: 2018-12-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Szklarska Poręba
    Granitowa 2
    58-580 Szklarska Poręba, woj. dolnośląskie
    tel. 757 547 700, fax. 757 547 724
    REGON: 23082164100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.szklarskaporeba.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bankowa obsługa budżetu Miasta oraz Szkoły Podstawowej Nr 1, Szkoły Podstawowej Nr 5, Przedszkola Samorządowego Nr 2, Samorządowego Integracyjnego Żłobka „Magiczny Świat Maluchów, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej, Miejskiego Ośrodka Kultury Sportu i Aktywności Lokalnej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Szklarskiej Porębie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem niniejszego zamówienia publicznego jest w szczególności: a) obsługa bankowa Zamawiającego, polegająca na: 1) otwarciu i prowadzeniu rachunków bankowych jednostek wymienionych w załączniku nr 1 do niniejszej SIWZ, tj.: rachunków bieżących oraz pomocniczych, w tym rachunków związanych z realizacją zadań finansowanych ze środków własnych Miasta, współfinansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej i ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi, a także rachunki Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych i sum depozytowych; dokonywanie zmiany karty wzorów podpisu w ramach opłaty ryczałtowej. Umowy na obsługę bankową będą sporządzane i zawierane odrębnie z każdą jednostką organizacyjną po rozstrzygnięciu przetargu. Jednostki organizacyjne Gminy jako strony umowy pokrywają samodzielnie koszty wynikające z prowadzenia dla nich rachunków bankowych. Zamawiający wymaga aby z dniem podpisania umowy z pozostałymi jednostkami organizacyjnymi został aktywowany dostęp pasywny do rachunków jednostek dla Burmistrza Miasta i Skarbnika Miasta. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany liczby obsługiwanych rachunków Miasta Szklarska Poręba oraz jego jednostek budżetowych. Koszty związane z prowadzeniem rachunków jednostek, ustalone w wyniku niniejszego postępowania, będą opłacane ze środków jednostek. 2) realizacji poleceń przelewów wewnętrznych (między rachunkami w banku); realizacja poleceń w formie elektronicznej odbywać się będzie bez zbędnej zwłoki, 3) realizacji przelewów dostarczonych w formie elektronicznej na rachunki prowadzone w innych bankach; Bank będzie realizował dyspozycje rozliczeniowe w dniu złożenia dyspozycji, 4) przyjmowaniu wpłat gotówkowych na rachunek Zamawiającego — własnych, 5) dokonywaniu wypłat gotówkowych z wszystkich rachunków bankowych Zamawiającego, 6) generowaniu i przekazywaniu wyciągów bankowych, po każdej zmianie salda, na rachunkach bankowych jednostek, 7) udostępnieniu bankowego systemu elektronicznego w każdej jednostce, 8) realizacji czeków bankowych lub autowypłaty, lub innych dokumentów bankowych, umożliwiających wypłatę środków pieniężnych, 9) wydawaniu opinii bankowych, zaświadczeń i potwierdzeń przeprowadzenia operacji bankowych przez Zamawiającego, 10) umożliwieniu lokowania wolnych środków pieniężnych w formie lokat krótkoterminowych, 11) przechowywaniu depozytów, 12) realizacji transakcji walutowych związanych z dokonywaniem płatności walutowych, 13) udostępnieniu usługi identyfikacji płatnika, zwaną „masowe płatności”, która będzie przedmiotem odrębnej umowy. Realizacja tej usługi nastąpi poprzez udostępnienie przez Wykonawcę analitycznych zbiorów w formie, umożliwiającej importowanie i wczytanie, dwunastocyfrowego identyfikatora w wirtualnym numerze rachunku, zgodnym ze standardem NRB wraz z dokładnym opisem pliku zawierającego dane, do systemu finansowo-księgowego, stosowanego przez Urząd Miejski w Szklarskiej Porębie. Umożliwi to automatyczną identyfikację wpłacających oraz sprawne ich zaksięgowanie i uzgodnienie. b) zainstalowanie i uruchomienie przez Wykonawcę obsługi elektronicznej we wszystkich jednostkach organizacyjnych, włączonych do bankowej obsługi budżetu Miasta, niezwłocznie po podpisaniu umowy; Niezwłocznie po podpisaniu umowy Wykonawca zainstaluje i uruchomi system bankowości elektronicznej, w jednostkach organizacyjnych Miasta Szklarskiej Poręby na minimum 9 stanowiskach. Wykonawca bez dodatkowych opłat zapewni:  obsługę serwisową systemu;  przeszkolenie wskazanych pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi systemu. W przypadku utworzenia nowej jednostki organizacyjnej u Zamawiającego Wykonawca, nie później niż w terminie 14 dni od daty otrzymania pisemnego zgłoszenia przez Zamawiającego zainstaluje i uruchomi system bankowości elektronicznej. System bankowości elektronicznej powinien umożliwiać w szczególności:  uzyskiwanie w czasie rzeczywistym informacji o wszystkich operacjach i saldach na rachunkach Zamawiającego,  przeszukiwanie zbioru wszystkich operacji na rachunkach Zamawiającego według rodzaju operacji, nazwy kontrahenta, rachunku kontrahenta, daty, okresu, kwoty i innych kryteriów możliwych do wyodrębnienia w zbiorze operacji,  wywołanie dowolnej operacji wg w/w kryteriów,  składania poleceń przelewu ze wszystkich rachunków,  składanie poleceń przelewu na lokaty terminowe dostępne w ofercie publicznej,  monitorowanie operacji i sporządzanie z wybranego okresu obsługi szczegółowych wyciągów dla wszystkich operacji,  import danych z programów księgowo - płacowych do systemu bankowości elektronicznej. Ponadto alternatywne realizowanie przelewów elektronicznych przygotowanych przez systemy informatyczne Zamawiającego w razie awarii sieci komputerowej, wykluczającej możliwość standardowego wykorzystania kanału elektronicznego, wykorzystywanego przez system bankowości elektronicznej (np. możliwość przygotowania nośnika danych i jego fizyczne dostarczenie do Wykonawcy, itp.). c) zapewnienie przez Wykonawcę oprocentowania środków pieniężnych, zgromadzonych na wszystkich rachunkach bankowych jednostek, które oparte będzie na zmiennej stopie procentowej WIBID dla jednomiesięcznych depozytów i zostanie ustalone według zasad obowiązujących (stosowanych przez) Wykonawcę i opisanych w ofercie, pomnożonej przez stałą liczbę, która będzie stosowana przez Wykonawcę przez cały okres obowiązywania umowy, nie mniejszą niż 0,8 (czyli 80% 1 M WIBID). O wysokości oprocentowania w każdym kolejnym okresie odsetkowym Wykonawca będzie informował Zamawiającego na piśmie. Dla Zamawiającego wystarczająca będzie informacja o wysokości oprocentowania zawarta w wyciągu bankowym przekazywanym Zamawiającemu, ze wskazaniem, od kiedy obowiązuje dane oprocentowanie i jego wysokość. d) udzielanie każdego roku przez Wykonawcę, w trakcie trwania umowy na bankową obsługę budżetu, kredytu w rachunku bieżącym, na pokrycie, występującego w ciągu roku, deficytu budżetu, do wysokości określonej corocznie w uchwale budżetowej Miasta Szklarska Poręba; udzielenie przedmiotowego kredytu będzie przedmiotem odrębnej umowy z uwzględnieniem warunków podanych w załączniku nr 4 SIWZ i w ofercie; Przewidywana kwota kredytu wynosi nie więcej niż 500.000,00 zł. Zaciągnięcie kredytu jak i jego wykorzystanie w pełnej wysokości nie będzie obligatoryjne. Od kredytu krótkoterminowego w rachunku bieżącym budżetu Miasta Wykonawca nie będzie naliczał żadnych jednorazowych prowizji lub opłat. Wykonawca będzie naliczał odsetki tylko od wykorzystanej części kredytu, tzn. tylko wtedy, gdy na koniec dnia wystąpi ujemne saldo na rachunku bieżącym Miasta Szklarska Poręba. Spłata kredytu będzie następowała automatycznie z wpływów na rachunek bieżący budżetu. Ostateczna spłata kredytu przejściowego nastąpi na koniec każdego roku budżetowego. Odsetki naliczane będą w okresach miesięcznych, do 28 dnia każdego miesiąca. Oprocentowanie kredytu będzie zmienne w okresie kredytowania liczone w stosunku do stopy procentowej WIBOR 1 M, która zostanie ustalona według zasad obowiązujących (stosowanych przez) Wykonawcę i opisanych w ofercie, powiększonej o marżę banku (określoną przez Wykonawcę w ofercie przetargowej). Marża banku będzie wielkością stałą w czasie obowiązywania umowy i nie będzie mogła podlegać zmianom. Po dokonanej analizie stanu środków na rachunkach bankowych (załącznik nr 1 do SIWZ), Zamawiający przewiduje, że kredyt będzie wykorzystywany przez 120 dni w roku kalendarzowym, tj. przeciętnie przez 10 dni kalendarzowych w każdym miesiącu. Dla uproszczenia obliczeń Zamawiający ustala, że przez 120 dni będzie się on kształtował na poziomie 500.000,00 zł. Oprocentowanie kredytu jest kosztem obsługi bankowej budżetu Miasta i stanowi element ceny niniejszego zamówienia. O zmianie oprocentowania Wykonawca będzie każdorazowo zawiadamiał Zamawiającego, w formie pisemnej, podając jednocześnie wysokość obowiązującej w danym miesiącu spłaty kredytu w danym miesiącu. Za zachowanie formy pisemnej uważa się również informację przesłaną faksem na numer +48 75 75 47 724 lub pocztą elektroniczną na adres finanse@szklarskaporeba.pl lub inny adres wskazany przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca winien posiadać zezwolenie uprawniające do wykonywania czynności bankowych, zgodnie z przepisami określonymi w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe. Sprawdzenie ww. warunku udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń wg zasady spełnia / nie spełnia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach