Przetargi.pl
Bankowa obsługa budżetu Gminy Markusy oraz jej jednostek organizacyjnych

Gmina Markusy ogłasza przetarg

  • Adres: 82-325 Markusy, Markusy
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 55 2394351 , fax. 55 2394352
  • Data zamieszczenia: 2018-11-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Markusy
    Markusy 82
    82-325 Markusy, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 55 2394351, fax. 55 2394352
    REGON: 170748123
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.markusy.warmia.mazury.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bankowa obsługa budżetu Gminy Markusy oraz jej jednostek organizacyjnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie bankowej obsługi budżetu Gminy Markusy wraz z jej jednostkami organizacyjnymi : a) Urząd Gminy w Markusach, b) Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Markusach, c) Biblioteka Publiczna Gminy Markusy, d) Szkoła Podstawowa w Zwierznie, e) Szkoła Podstawowa w Żurawcu, f) Ewentualni następcy prawni. Przedmiotem zamówienia jest również obsługa innych jednostek niż wymienione powyżej, jeżeli wystąpi taka konieczność w związku z realizacją zadań Gminy Markusy, oraz otwieranie dodatkowych rachunków bankowych na zasadach określonych w ofercie Banku wybranego w niniejszym postępowaniu. Każda z jednostek organizacyjnych Gminy Markusy podpisze indywidualną umowę na obsługę bankową na zasadach wynikających z niniejszego postępowania. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 1 do niniejszej SIWZ. Zakres zamówienia obejmuje : 1) otwarciu i prowadzeniu rachunków bieżących i pomocniczych budżetu Gminy Markusy w PLN; 2) możliwości otwarcia dodatkowych rachunków bieżących i pomocniczych w trakcie obowiązywania umowy, w zależności od potrzeb, na zasadach jak dla rachunków otwartych w pierwszym dniu obowiązywania umowy, 3) otwarciu i prowadzeniu rachunku bieżącego i pozostałych rachunków dla podległych jednostek w PLN z możliwością otwarcia dodatkowych rachunków bieżących i pomocniczych w zależności od potrzeb w trakcie obowiązywania umowy, na zasadach jak dla rachunków otwartych w pierwszym dniu obowiązywania umowy, 4)bezpłatnym zamknięciu rachunków na wniosek gminy lub jednostek organizacyjnych, 5)potwierdzeniu otwarcia i zamknięcia rachunku bankowego, 6)bezpłatnym otwarciu i prowadzeniu rachunków : sumy depozytowe, Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych, zaliczka alimentacyjna, Fundusz Pracy, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, rachunek dochodów własnych 7) przyjmowaniu wpłat gotówkowych; 8) dokonywaniu wypłat gotówkowych; 9) realizację poleceń przelewu w formie elektronicznej i papierowej; 10) sporządzaniu wyciągów bankowych w formie elektronicznej do wszystkich rachunków za każdy dzień, w którym dokonano operacji finansowej na danym rachunku z możliwością wydruku wyciągów elektronicznych; 11) dokonywaniu kapitalizacji odsetek dla prowadzonych rachunków na koniec miesiąca kalendarzowego. 12) wydawaniu książeczek czekowych; 13) wydawanie opinii o współpracy z bankiem prowadzącym bez pobierania opłaty, 14) wydawanie zaświadczeń o posiadanym rachunku bez pobierania opłaty, 15) bezpłatne wdrożenie i użytkowanie systemu elektronicznej obsługi rachunków bankowych na dowolnej ilości stanowisk, jednolitego dla rachunków bankowych wszystkich jednostek, przekazywanie i instalowanie wersji aktualizujących w okresie trwania umowy oraz świadczenie serwisu oprogramowania. 16) w ramach systemu elektronicznej obsługi rachunków bankowych Zamawiający będzie miał zapewnione w szczególności: a) uzyskiwanie w czasie rzeczywistym wiadomości o wszystkich operacjach i saldach na rachunku bieżącym oraz na rachunkach pomocniczych, b) tworzenie zbiorów danych rachunków, kontrahentów i innych danych ewidencyjnych, c) przeszukiwanie zbiorów wszystkich operacji na wszystkich w/w rachunkach wg rodzaju operacji, nazwy kontrahenta, daty, okresu, kwoty i innych możliwych do wyodrębnienia kryteriów, d) składanie poleceń przelewu, w tym poleceń przelewu zagranicznego, ze wszystkich w/w rachunków w ramach dostępnych środków, w tym kredytowych, e) uzyskiwanie raportów o zrealizowanych operacjach. f) wydruk wyciągów bankowych niewymagających stempla bankowego, g) zapewnienie wsparcia informatycznego w razie awarii programu, h) sporządzanie historii rachunków na żądanie jednostek, i) umożliwienie dostępu do sald rachunków bankowych podległych jednostek organizacyjnych poprzez elektroniczny system bankowy, j) import przelewów przygotowanych w systemie finansowo-księgowym Zamawiającego do systemu elektronicznej obsługi rachunków bankowych. 2. W ramach wykonywania przedmiotu zamówienia Wykonawca zapewni także: 1) bezpłatne szkolenie pracowników Zamawiającego i pracowników podległych jednostek organizacyjnych z zakresu obsługi systemu elektronicznej obsługi rachunków bankowych w wymiarze minimum 2 godzin roboczych w każdej jednostce organizacyjnej; 2) możliwość umieszczania wolnych środków pieniężnych na lokatach krótkoterminowych (w tym również typu overnight), zarówno automatycznie jak i na podstawie negocjacji oprocentowania. 3) każdorazowo na wniosek Gminy Markusy, kredyt w rachunku bieżącym na okres każdego roku budżetowego przez cały okres trwania zamówienia, w wysokości określonej w każdym roku budżetowym przez Radę Gminy w Markusy ( do 1 mln zł ); kredyt udzielony zostanie bez pobierania prowizji przygotowawczej i prowizji od niewykorzystanej części kredytu oraz innych opłat związanych z jego uruchomieniem; wszelkie dodatkowe opłaty i prowizje związane z kredytem Wykonawca winien wkalkulować w marżę do wyliczenia oprocentowania; zabezpieczenie kredytu w formie weksla in blanco z deklaracją wekslową; oprocentowanie wg zmiennej stopy procentowej WIBOR 1M publikowanej w dniu korzystania z kredytu powiększonej o marżę Wykonawcy (dodatnią lub ujemną, podaną z dokładnością do 2 miejsc po przecinku); odsetki będą nalicza-ne od kwoty wykorzystanego kredytu, płatne z dołu w ostatnim dniu kończącym każdy okres obrachunkowy; jeżeli termin spłaty odsetek przypada na dzień wolny od pracy, to termin spłaty upływa w pierwszym dniu roboczym następującym po tym dniu; odsetki za ostatni okres obrachunkowy płatne w terminie spłaty ostatniej raty. 4) realizację poleceń przelewu w zakresie przelewów do wysokości 1 mln zł zarejestrowanych w systemie bankowym do godz. 8.40 ma nastąpić w tym samym dniu roboczym I sesją ELIXIR, a zarejestrowanych w systemie bankowym do 12.40 – II sesją ELIXIR w tym samym dniu roboczym. Polecenia przelewu zarejestrowane w systemie bankowym do godz. 15.00 winny zostać zrealizowane III sesją ELIXIR. Zlecenia zarejestrowane w systemie bankowym po godz. 15.00 winny zostać zaksięgowane najpóźniej w następnym dniu roboczym I sesją ELIXIR. 5) realizację poleceń przelewu w zakresie przelewów w przedziale powyżej 1 mln zł zarejestrowanych w systemie bankowym do godz. 14:00 w danym dniu ma nastąpić za pośrednictwem SORBNET, w tym samym dniu roboczym; 6) księgowanie w następujących godzinach środków finansowych przekazywanych na rachunki, których dotyczą niniejsze warunki szczegółowe : a) środki przychodzące z obcych banków I sesją ELIXIR winny zostać zaksięgowane na rachunku w tym samym dniu do godz. 13.00, b) środki przychodzące z obcych banków II sesją ELIXIR winny zostać zaksięgowane na rachunku w tym samym dniu do godz. 16.00, c) środki przychodzące z obcych banków III sesją ELIXIR winny zostać zaksięgowane na rachunku najpóźniej w następnym dniu roboczym do godz. 9.00. 7) realizację przelewów w czasie rzeczywistym między jednostkami organizacyjnymi Gminy Markusy, posiadającymi rachunki w banku wybranym do obsługi bankowej budżetu Gminy Markusy; 8) prowadzenie obsługi rozliczeń międzynarodowych do rachunku, 9) uruchomienie z dniem 02 stycznia 2019 r. placówki bankowej na terenie wsi Markusy, pod rygorem odstąpienia od umowy przez Zamawiającego w przypadku niedotrzymania zobowiązania i zapłaty dla Zamawiającego kary umownej w wysokości 20.000,00 zł. Stawki WIBID O/N, WIBID 1M, WIBOR 1M publikowane w danym dniu w serwisie Reuters.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności t.j. zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 1876 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.Ocena spełnienia powyższych warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia – nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach wymienionych w SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (załącznik nr 6 do SIWZ). W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli pod-mioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Zamawiający w sytuacji gdy Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych pod-miotów określonych w art. 22a ustawy pzp, żąda przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w rozdz. VI ust. 3 pkt. 1, 2, 3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych pod-miotach w oświadczeniach, których mowa w rozdz. VI ust. 1 pkt. 1 oraz pkt. 2.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach