Przetargi.pl
Bankowa obsługa budżetu Gminy Krośnice w latach 2018-2022

Gmina Krośnice ogłasza przetarg

  • Adres: 56320 Krośnice, ul. Sportowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 713 846 019 , fax. 713 846 015
  • Data zamieszczenia: 2018-05-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Krośnice
    ul. Sportowa 4
    56320 Krośnice, woj. dolnośląskie
    tel. 713 846 019, fax. 713 846 015
    REGON: 93193470400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.krosnice.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bankowa obsługa budżetu Gminy Krośnice w latach 2018-2022
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    CPV: 66.11.00.00 - 4 Usługi bankowe 1. Przedmiotem niniejszego zamówienia są usługi polegające na świadczeniu kompleksowej obsługi bankowej budżetu Gminy Krośnice i podległych jednostek organizacyjnych Gminy: − Urzędu Gminy Krośnice − Zespół Szkół w Krośnicach Szkoła Podstawowa w Krośnicach im. Ignacego Łukasiewicza − Szkoła Podstawowa w Bukowicach im. Piastów Śląskich − Szkoła Podstawowa w Kuźnicy Czeszyckiej im. Edmunda Bojanowskiego − Szkolnego Schroniska Młodzieżowego w Krośnicach − Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krośnicach − Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Krośnicach 2. Obsługa bankowa obejmować będzie otwarcie i prowadzenie na rzecz podmiotów biorących udział w zamówieniu rachunków bankowych prowadzonych w złotych polskich w liczbie niezbędnej do prowadzenia prawidłowej gospodarki finansowej, w tym : 1) Rachunków bieżących jednostek biorących udział w zamówieniu, rachunków pomocniczych, w tym : rachunków funduszy celowych i specjalnych, rachunków lokat, rachunków związanych z rozliczeniem środków otrzymanych z funduszy krajowych i Unii Europejskiej oraz rachunków płatności masowych. Gmina Krośnice posiada 7 rachunków podstawowych, około 20 rachunków pomocniczych, 23 rachunków lokat oraz 5 rachunków związanych z wydzielonymi środkami pomocowymi i unijnymi. Otwieranie kolejnych rachunków następować będzie na rzecz i wniosek podmiotów biorących udział w zamówieniu, w liczbie niezbędnej do prowadzenia prawidłowej gospodarki finansowej . Rachunki podmiotów biorących udział w zamówieniu będą otwierane przez osoby uprawnione ze strony podmiotów do tych czynności na podstawie dokumentów składanych w banku zgodnie z obowiązującymi wymogami. 2) Środki zgromadzone na rachunkach będą podlegały oprocentowaniu w oparciu o stopę WIBID 1 M pomnożoną przez współczynnik zaoferowany przez Wykonawcę. 3. Przez prowadzenie rachunków bankowych rozumie się: 1) Codzienne wydawanie wyciągów z rachunków w formie papierowej lub udostępnienie możliwości codziennego pobierania wyciągów za pośrednictwem Internetu 2) Wydawanie blankietów czeków gotówkowych, których liczbę oszacowano na około 250 sztuk rocznie łącznie dla rachunków podstawowych i pomocniczych, 3) Otwieranie nowych rachunków, które nastąpi najpóźniej w terminie 2 dni roboczych po dniu złożenia dyspozycji przez jednostkę Zamawiającego, 4) Zamykanie rachunków bankowych w trakcie trwania umowy, które będzie dokonywane na podstawie pisemnego oświadczenia Zamawiającego lub osoby przez niego upoważnione. Zamknięcie nastąpi najpóźniej do końca miesiąca od daty wpływu oświadczenia do banku. 5) Możliwość otwierania na wniosek jednostki rachunków nieoprocentowanych, 6) przyjmowanie wpłat gotówkowych i dokonywanie wypłat gotówkowych na wszystkie rachunki bankowe. Liczba wpłat gotówkowych w 2017 roku wyniosła około 7.700 sztuk , średnia wpłata wyniosła 125 zł. Liczba wypłat wyniosła w 2017 roku około 220 sztuk na łączną kwotę 120.000 zł. 7) Przyjmowanie wpłat gotówkowych na rachunki bankowe Zamawiającego realizowane będzie bez pobierania opłat i prowizji. Wypłaty gotówkowe realizowane będą na podstawie czeków gotówkowych. 4. Prowadzenie rozliczeń i płatności w obrocie krajowym, których liczba oszacowana na podstawie roku 2017 wynosi 30.000 sztuk przelewów, w tym około 450 to przelewy wewnętrzne pomiędzy jednostkami Gminy Krośnice. Zamawiający wymaga: 1) realizację poleceń przelewu w wersji elektronicznej poprzez udostępniony Zamawiającemu elektroniczny system obsługi bankowej najbliższą sesją systemem ELIKSIR. W chwili obecnej Zamawiający posiada 18 stanowisk na których działa elektroniczny system obsługi bankowej, oraz 16 osób uprawnionych do podpisywania i zatwierdzania operacji bankowych, 2) realizowanie poleceń przelewu do innego banku w trybie przyspieszonym, 3) zlecenie wysłane przez Zamawiającego do godziny 13.00 będzie zrealizowane w tym samym dniu, w razie niezrealizowania zlecenia Wykonawca zapłaci Zamawiającemu odsetki ustawowe za opóźnienie od kwoty każdego nieterminowo zrealizowania zlecenia, 4) Dokonywanie przelewów pomiędzy rachunkami Wykonawcy bez zbędnej zwłoki, nie dłużej niż w ciągu ½ godziny od złożenia przelewu, 5) Umożliwienie składania zleceń z data przyszłą dokonania przelewu, 6) Umożliwienie zakładania rachunków lokat terminowych w systemie bankowym, bez konieczności osobistego stawiennictwa Zamawiającego w siedzibie banku 7) Możliwość importowania przelewów wystawionych w systemie finansowo – księgowym oraz płacowym Zamawiającego 8) Możliwość przeszukiwania zbiorów wszystkich operacji dokonanych na wszystkich rachunkach według rodzaju operacji, nazwy kontrahenta , daty, okresu, kwoty i innych możliwych do wyodrębnienia kryteriów w systemie bankowym on- Line zbiorów danych z całego okresu objętego umową, 9) W przypadku technicznego braku możliwości dokonania płatności za pośrednictwem bankowości elektronicznej, Wykonawca zobowiązuje się przyjąć i zrealizować przelewy w postaci papierowej z zapewnieniem, że realizacja przelewów nastąpi w dniu ich złożenia, bez dodatkowych opłat. 5. Zapewnienie możliwości zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego w rachunku podstawowym budżetu Gminy Krośnice polegające na: 1) udzieleniu kredytu w rachunku bieżącym budżetu na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu, po corocznym określeniu kwoty w uchwale budżetowej na kolejny rok przez Radę Gminy Krośnice, lub uchwałach zmieniających limit zadłużenia, 2) kredyt krótkoterminowy zostanie udzielony bez opłat i prowizji, jedynym kosztem dla Zamawiającego będą odsetki od kwoty faktycznie wykorzystanego kredytu, 3) oprocentowanie kredytu krótkoterminowego będzie oparte na stawce WIBOR 1 M powiększonej o marże zaoferowaną przez Wykonawcę, 4) limit kredytu krótkoterminowego wynikający z odrębnie corocznie zawartej umowy będzie do dyspozycji Zamawiającego przez cały okres obowiązywania umowy i będzie uruchamiany w koniecznej wysokości bez wcześniejszego zawiadomienia o uruchomieniu, a Wykonawca nie będzie pobierał prowizji od postawionej do dyspozycji a niewykorzystanej kwoty kredytu, 5) naliczanie i pobieranie odsetek od wykorzystanej kwoty kredytu będzie następowało ostatniego dnia każdego miesiąca z rachunku pomocniczego wydatków Urzędu Gminy, 6) każdy wpływ środków na rachunek podstawowy budżetu Gminy Krośnice będzie powodował zmniejszenie salda kredytu, 7) zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny In blanco wraz z deklaracja wekslową, 8) wydawanie opinii bankowych, zaświadczeń i innych niezbędnych dokumentów, 9) zapewnienie przez Zamawiającego możliwości zakładania lokat typu (overnight) na rachunkach głównych, 10) obsługę płatności masowych w zakresie dochodów realizowanych przez Gminę Krośnice 11) udostępnianie możliwości drukowania elektronicznych potwierdzeń wykonania przelewu zgodnie z art. 7 Ustawy Prawo Bankowe (tj. Dz. U. z 2012 roku poz. 1376), 12) posiadanie zdolności do prowadzenia transakcji dewizowych, 13) prowadzenie placówki Wykonawcy na terenie miejscowości Krośnice.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 2) Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 4.000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych 00/100). 3) Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: a) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Miliczu Oddział w Krośnicach Nr 77 9582 1023 2002 0200 0101 0004 z adnotacją „wadium – obsługa bankowa budżetu Gminy Krośnice 2018 – 2022”, b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, c) w gwarancjach bankowych, d) w gwarancjach ubezpieczeniowych, e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2018 r., poz. 110). 4) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca jest zobowiązany do dołączenia do oferty dowodu wniesienia wadium. 5) W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż w pieniądzu Wykonawca zobowiązany jest do dołączenia do oferty kopię dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. Oryginał składa się w sekretariacie Urzędu Gminy Krośnice pokój nr 17. Dokumenty, o których mowa w punkcie 3) lit. b) – e) muszą zachować ważność przez cały okres związania ofertą. 6) Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. 7) Zwrot lub zatrzymanie wadium nastąpi zgodnie z następującymi zasadami wynikającymi z art. 46 ustawy PZP. 8) W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium Wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, w tym realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku – Prawo bankowe (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1876 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust.1 ustawy Prawo Bankowe – inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: g) dokumentów dotyczących podmiotu trzeciego, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby, warunków udziału w postępowaniu – jeżeli wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach