Przetargi.pl
Administrowanie i utrzymanie Cmentarza Komunalnego w Dzierżoniowie przy ul. Wrocławskiej.

Gmina Miejska Dzierżoniów ogłasza przetarg

  • Adres: 58-200 Dzierżoniów, Rynek
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. +48746450800 , fax. +48746450801
  • Data zamieszczenia: 2019-11-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Dzierżoniów
    Rynek 1
    58-200 Dzierżoniów, woj. dolnośląskie
    tel. +48746450800, fax. +48746450801
    REGON: 89071783000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.um.dzierzoniow.pl/m,81,dostawy-i-uslugi.html

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Administrowanie i utrzymanie Cmentarza Komunalnego w Dzierżoniowie przy ul. Wrocławskiej.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest administrowanie i utrzymanie Cmentarza Komunalnego w Dzierżoniowie przy ul. Wrocławskiej. 2. Zamawiający powierzy a Wykonawca przyjmie do wykonania w sposób ciągły i nieprzerwany przez czas trwania zamówienia administrowanie i utrzymanie Cmentarza Komunalnego w Dzierżoniowie przy ul Wrocławskiej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w szczególności: 1) ustawy z dnia 31 stycznia 1959r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (t. j. Dz. U. z 2019r. poz. 1473), 2) Rozporządzeniem Ministra infrastruktury z dnia 7 marca 2008r. w sprawie wymagań, jakie muszą spełniać cmentarze, groby i inne miejsca pochówku zwłok i szczątków ( Dz. U. z 2019r. poz. 1473), 3) Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 11 lutego 2015r. w sprawie wzoru karty zgonu ( t. j. Dz. U. z 2019r. poz. 1085 ), 4) Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2001r. w sprawie postępowania ze zwłokami i szczątkami ludzkimi ( Dz. U. Nr 153, poz. 1783 z późn. zm. ), 5) Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 grudnia 2015r. w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji grobów ( Dz. U. z 2001r. Nr 90 poz. 1013 ), 6) Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 6 grudnia 2001r. w sprawie wykazu chorób zakaźnych, w przypadku których stwierdzenie zgonu wymaga szczególnego postępowania ze zwłokami osób zmarłych na te choroby ( Dz. U. z 2001r. Nr 152, poz. 1742 ). 3. Do obowiązków Wykonawcy w zakresie administrowania i utrzymania Cmentarza Komunalnego będzie należało w szczególności: 1) prowadzenie biura Cmentarza Komunalnego zlokalizowanego na terenie Cmentarza w godzinach od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 16.00, 2) prowadzenie racjonalnej gospodarki miejscami grzebalnymi, 3)prowadzenie ewidencji grobów w wersji papierowej i elektronicznej, zgodnie z rozporządzeniem ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 1 sierpnia 2001r. w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji grobów; 4) wyznaczanie miejsc pochówku, 5) prowadzenie Domu Pogrzebowego, 6) pobieranie na podstawie Zarządzenia Burmistrza Dzierżoniowa w sprawie określenia opłat na Cmentarzu Komunalnym w Dzierżoniowie (załącznik nr 11 do SIWZ) opłat cmentarnych i ich przekazywania, co miesiąc na konto Zamawiającego, 7) przyjmowanie do Domu Pogrzebowego zwłok i ich wydawanie, 8) koordynowanie ceremonii pogrzebowych w zakresie terminu i czasu ich trwania, 9) wydawanie pozwoleń na budowę grobowców i nagrobków, 10) nadzór nad budową grobowców i nagrobków pod kątem ich zgodności z udzielonym pozwoleniem i bezpieczeństwem sąsiednich grobów, 11) prowadzenie ewidencji pobranych opłat cmentarnych zgodnie z Zarządzeniem Burmistrza Dzierżoniowa w sprawie określenia opłat na Cmentarzu Komunalnym w Dzierżoniowie (załącznik nr 11 do SIWZ) i udzielonych pozwoleń w formie papierowej i elektronicznej oraz ich przedkładanie Zamawiającemu co miesiąc wraz z wystawioną przez Wykonawcę fakturą, 12) przekazywanie danych o pochówkach do portalu „Grobonet” lub (innego) na każde zlecenie Zamawiającego, 13) Wykonawca zatrudni taką liczbę pracowników administracyjnych i fizycznych, która pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia, 14) Wykonawca nie może zlecić podwykonawcom prowadzenia biura na Cmentarzu Komunalnym. 4. W zakresie utrzymania cmentarza: 1) utrzymanie czystości, porządku i estetyki na terenie całego Cmentarza Komunalnego poprzez codzienne zbieranie nieczystości i sprzątanie alejek, koszenie w okresie wegetatywnym traw zapewnienie ich wysokości nie większej niż 15 cm, pielęgnacje drzew polegającej na usuwaniu suchych gałęzi oraz obcinaniu zwisających gałęzi nad drogami wewnętrznymi, chodnikami i alejkami na wysokości dwóch metrów nad ziemią; zakres robót o których mowa nie obejmuje miejsc zarezerwowanych oraz przestrzeni między grobami; w okresie zimowym należy odśnieżać i zabezpieczyć szorstkość nawierzchni dróg wewnętrznych, chodników i alejek w ciągu 5 godzin od zakończenia opadów śniegu, 2) bieżąca naprawa ogrodzenia, 3) konserwacja i utrzymanie w sprawności studni głębinowej i oczyszczalni ścieków, 4) utrzymanie drożności studzienek kanalizacyjnych i odstojników wody oraz punktów czerpalnych wody, 5) dokonywanie raz w roku pomiaru jakości ścieków oraz pomiarów ochronnych instalacji urządzeń elektrycznych i potwierdzenie powyższego odpowiednimi protokołami, 6) utrzymanie w należytym stanie Domu Pogrzebowego i jego urządzeń takich jak: chłodnia, sanitariaty, oczyszczalnia biologiczna, urządzenia wodnokanalizacyjne, urządzenia elektryczne (oświetlenie, nagłośnienie, system alarmowy), 7) wyposażenie Domu Pogrzebowego w akcesoria niezbędne do przeprowadzenia ceremonii pogrzebowych (katafalku, oświetlenia, wystrój ołtarza, organy, akcesoria do Mszy Świętej). Wykonawca jest zobowiązany do używania w obiekcie oświetlenia energooszczędnego, 8) wyposażenie cmentarza w odpowiednią ilość kontenerów na śmieci o wielkości co najmniej 8m3 w ilości co najmniej 5 szt. oraz co tygodniowe systematyczne usuwanie odpadów stałych i płynnych, 9) gospodarowanie odpadami; Wykonawca jest wytwórcą odpadów w rozumieniu ustawy o odpadach i na nim ciążą wszystkie obowiązki określone w w/w ustawie. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do okazania kart przekazania odpadów, o których mowa w ustawie, 10) nadzór nad przestrzeganiem Regulaminu Cmentarza Komunalnego w Dzierżoniowie przez osoby przebywające na terenie cmentarza, 11) sprzątanie przy Kolumbariach po ceremoniach pogrzebowych w ciągu 48 godzin od pogrzebu i nie wcześnie niż w następnym dniu po pogrzebie, 12) mechaniczne i chemiczne odchwaszczanie chodników i ciągów pieszych. 13) Wykonawca jest zobowiązany powiadomić Zamawiającego oraz odpowiednie służby o wszystkich zagrożeniach wynikających ze złego stanu technicznego obiektów i urządzeń oraz złego stanu drzewostanu na terenie całego Cmentarza Komunalnego w Dzierżoniowie, 14) Wykonawca jest zobowiązany w ramach wynagrodzenia przeprowadzać przeglądy techniczne obiektów i urządzeń na terenie całego Cmentarza Komunalnego zgodnie z obowiązującymi przepisami od momentu podpisania umowy z Zamawiającym. 5. Wykonawca zobowiązany jest do ścisłego przestrzegania postanowień Regulaminu Cmentarza Komunalnego w Dzierżoniowie, który stanowi załącznik nr 10 do SIWZ. 6. Wykonawca obowiązany jest wykonywać czynności objęte przedmiotem zamówienia w sposób gwarantujący ciągłą, pełną, nieprzerwaną i sprawną obsługę osób korzystających z cmentarza. 1) Wykonawca obowiązany jest do utrzymywania ścisłej współpracy z Zamawiającym w celu najlepszego wykonywania usług i udzielanie Zamawiającemu wyczerpujących informacji w tym zakresie oraz umożliwienie stałego nadzoru nad realizacją usług oraz zapewnienie możliwości uczestnictwa w przeglądach prowadzonych prac, na których m.in. będzie kontrolowane stosowanie wymogów związanych z BHP i ochroną środowiska; 2) Wykonawcy nie wolno podnosić wysokości opłat określonych w Zarządzenia Burmistrza Dzierżoniowa w sprawie określenia opłat na Cmentarzu Komunalnym w Dzierżoniowie (załącznik nr 11 do SIWZ), wprowadzać innych opłat, jak również stosować jakichkolwiek utrudnień i ograniczeń w dostępie do cmentarza. 3) Wykonawca zobowiązany jest nie nadużywać pozycji dominującej w zakresie usług pogrzebowych w szczególności Wykonawca nie będzie: a) w żaden sposób ograniczał przedsiębiorstwom pogrzebowym dostępu do świadczenia usług pogrzebowych, b) przydzielał lub rezerwował atrakcyjnych kwater grzebalnych dla klientów wybranych firm pogrzebowych, w tym firmy własnej, c) ustalał zasad korzystania z cmentarza, Domu Pogrzebowego i urządzeń niezbędnych do przeprowadzenia ceremonii pogrzebowej, które przyczyniłyby się do ograniczenia bądź wykluczenia konkurencji na rynku przedsiębiorców pogrzebowych. 4) Zamawiający zastrzega sobie prawo do: a) kontroli sposobu realizacji zamówienia; b) udziału w odbiorach usług. 7. Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia będzie pobierał opłaty cmentarne zgodnie z obowiązującym Zarządzeniem Burmistrza Dzierżoniowa w sprawie określenia opłat na Cmentarzu Komunalnym w Dzierżoniowie (załącznik nr 11 do SIWZ). 1) Opłaty cmentarne określone w Zarządzenia Burmistrza Dzierżoniowa stanowią dochód Zamawiającego. 2) Opłaty, o których mowa w pkt 7, będą podlegać odrębnej ewidencji księgowo – finansowej prowadzonej przez Wykonawcę. 3) Opłaty cmentarne, o których mowa w pkt 7 ppkt 1 Wykonawca jest zobowiązany, do 10 dnia każdego miesiąca następującego po miesiącu, w którym opłaty cmentarne zostały przez Wykonawcę pobrane, wpłacać bez dodatkowego wezwania na rachunek bankowy Zamawiającego nr 34 9527 0007 0046 7773 2000 0002 prowadzony przez Bank Spółdzielczy w Dzierżoniowie. Za każdy dzień opóźnienia w przekazywaniu przez Wykonawcę opłat cmentarnych będą naliczane odsetki ustawowe za opóźnienie. Dniem przekazania Zamawiającemu opłat cmentarnych jest dzień uznania rachunku bankowego Zamawiającego. 8. Zamawiający wymaga, aby czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem przedmiotu niniejszego zamówienia, czyli wchodzące w tzw. zakres kosztów bezpośrednich były wykonywane przez osoby, które posiadają stosowne predyspozycję, doświadczenie, wiedzę oraz wymagane uprawnienia w zakresie niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia oraz były zatrudnione przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę. Zamawiający wymaga, aby w okresie realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia, osoby które będą świadczyły pracę u Wykonawcy, podwykonawcy i dalszego podwykonawcy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy ( Dz.U. z 2019 r. poz. 1040, z późn. zm.), zatrudnione były na podstawie umowy o pracę. 8.1 W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyższe czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 8.2 W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę osób wykonujących wskazane powyższe czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie Wykonawcy, podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związkuz przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) i ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019 poz. 1781), tj.: w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę pracowników w związku z przetwarzaniem danych osobowych, zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) i ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019 poz. 1781). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Nadmienia się, że z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane powyżej, Zamawiający przewiduje kary umowne w wysokości określonej w § 15 ust. 4 pkt 16 projektu umowy (załącznik nr 8 do SIWZ). Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności; e) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 9. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt.6 i 7 ustawy – Zamówienie będzie tożsame z zamówieniem podstawowym. Przewiduje się udzielenie takiego zamówienia do kwoty 50 000 zł.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98371111-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zmawiający nie precyzuje wymagań, co do tego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Załącznik nr 1 do SIWZ – prawidłowo wypełniony i podpisany formularz „Oferta Wykonawcy”, b) Załącznik nr 2 do SIWZ – oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i o braku podstaw do wykluczenia z postępowania określonych w niniejszej SIWZ. W przypadku wystąpienia okoliczności określonych w art. 24 ust. 1 pkt 19 ustawy Wykonawca zobowiązany jest do udowodnienia, że jego udział w przygotowaniu postępowania nie zakłócił konkurencji. c) Jeżeli Wykonawca powołuje się na zasoby innych podmiotów wówczas zobowiązany jest złożyć: 1. w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu: zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu zawartym we wzorze znajdującym się w załączniku nr 2 do SIWZ lit. A i B , 2. pisemne zobowiązanie (w formie oryginału) podmiotu udostępniającego zasoby - dokument wypełniony i podpisany przez osobę/osoby upełnomocnione do reprezentowania podmiotu udostępniającego swoje zasoby - załącznik nr 4 do SIWZ. Zamiast niniejszego formularza można przedstawić inne dokumenty stanowiące dowód, że Wykonawca realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami podmiotów w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami będzie gwarantował rzeczywisty dostęp do ich zasobów, określające w szczególności: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - czy podmiot, na zdolnościach, którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. d) Jeżeli Wykonawca ma zamiar korzystać z podwykonawcy niebędącego podmiotem, na którego zasoby powołuje się, składa oświadczenie zgodnie ze wzorem zawartym w załączniku nr 2 lit. C do SIWZ, o tym, że nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia oraz składa wypełniony i podpisany załącznik nr 3 do SIWZ. e) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik- w oryginale lub notarialnie potwierdzoną kopię za zgodność z oryginałem. f) Jeżeli wybór oferty prowadzić będzie do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego Wykonawca składając ofertę zobowiązany jest do poinformowania Zamawiającego oraz wskazania nazwy (rodzaju) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania oraz wskazać ich wartość bez kwoty podatku.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach