Przetargi.pl
Administrowanie, bieżące utrzymanie, eksploatacja sieci wodociągowej oraz sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej będących własnością Gminy Ełk

Urząd Gminy w Ełku ogłasza przetarg

  • Adres: 19-300 Ełk, ul. Armii Krajowej 3
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 087 6104437 , fax. 087 6103762
  • Data zamieszczenia: 2015-06-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy w Ełku
    ul. Armii Krajowej 3 3
    19-300 Ełk, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 087 6104437, fax. 087 6103762
    REGON: 00053129800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.elk.gmina.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Administrowanie, bieżące utrzymanie, eksploatacja sieci wodociągowej oraz sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej będących własnością Gminy Ełk
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Wykaz sieci i urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych oraz kanalizacji deszczowej stanowi zał. nr 8 do SIWZ. I Sieć wodociągowa 1.Zadania Operatora w zakresie sieci wodociągowej: 1) Administracja, bieżąca eksploatacja, konserwacja i utrzymanie w stałej sprawności technicznej sieci wodociągowej wraz z urządzeniami na terenach gminy Ełk, a w szczególności: a)bezpośrednia obsługa sieci wodociągowej, b)niezwłoczne informowanie Zamawiającego telefonicznie i pisemnie o pojawiających się awariach, c)niezwłoczne usuwanie wszelkich awarii (nieobjętych gwarancją Wykonawców) sieci - łącznie z wymianą zużytych części i elementów, d)likwidacja wykrytych zastoin poprzez płukanie sieci wodociągowych oraz cykliczne płukanie wybranych odcinków sieci zagrożonych powstaniem zastoin w oparciu o uzgodniony z Zamawiającym, co najmniej raz w roku harmonogram, e)utrzymania urządzeń we właściwym stanie technicznym, sanitarnym i estetycznym wraz z comiesięcznym wykaszaniem terenu stacji uzdatniania wody, f)dokonywanie okresowych przeglądów urządzeń elektrycznych zgodnie z dokumentacją techniczno - ruchową. 2.Dodatkowe obowiązki Operatora 1)Obsługa administracyjna, a w szczególności: a)prowadzenie pisemnej ewidencji obiektów znajdujących się na terenach gminy Ełk, b)odczytywanie i przekazywanie niezwłocznie Zamawiającemu wskazań urządzeń pomiarowych przez dostawców mediów i prowadzenie ewidencji tych odczytów, c)odczytywanie i niezwłoczne przekazywanie Zamawiającemu wskazań urządzeń pomiarowych u odbiorców wody. Odczytywanie odbywać się będzie kwartalnie z podziałem terenu gminy na trzy sektory. Odczytowi będzie podlegał jeden sektor miesięcznie, d)przechowywanie oryginałów dokumentów wytworzonych w trakcie realizacji umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych, dokumenty w oryginale muszą być przechowywane przez Operatora przez cały okres trwania umowy, a z chwilą jej wygaśnięcia przekazane protokolarnie do Zamawiającego, e)w razie dewastacji obiektów infrastruktury wodociągowej na terenach gminy Ełk - wezwanie służb porządkowych (Policji). Ewidencjonowanie stwierdzonych przypadków dewastacji w książkach obiektów, sporządzanie właściwych protokołów, wycen szkód, usuwanie skutków wandalizmu i uzyskanie potwierdzenia ich wykonania od Zamawiającego, f)prowadzenie Książki zgłoszeń awarii i usterek. Ewidencjonowanie zgłoszeń o wszelkich awariach i usterkach w tej książce, potwierdzanie zasadności tych zgłoszeń oraz wstępna kwalifikacja pod względem podmiotu właściwego do wykonania naprawy i do poniesienia kosztów. Pisemne potwierdzenie ich usunięcia i uzyskanie potwierdzenia przez Zamawiającego, g)raz na miesiąc i na każde żądanie Zamawiającego przesyłanie pisemnej, zbiorczej informacji w postaci miesięcznego raportu o ilości dostarczonej wody i szacunkowych jej stratach, stanie infrastruktury, planowanych i wykonanych czynnościach, wykrytych zagrożeniach, zgłoszonych awariach i usterkach oraz terminach ich likwidacji w oparciu o prowadzoną Książkę zgłoszeń awarii i usterek. Raport przekazywany będzie Zamawiającemu do 10 dnia każdego miesiąca i obejmował będzie miesiąc poprzedni. Zamawiający zastrzega sobie również możliwość żądania powyższego raportu w innych terminach, a Operator zobowiązany będzie go przygotować, h) nadzór przez osoby uprawnione zgodnie z przepisami Prawa budowlanego nad pracami remontowymi, i) przekazywanie Zamawiającemu bieżącej korespondencji wystosowanej przez urzędy i służby, reagowanie na nią w zakresie odpowiedzialności, opiniowanie w przypadkach wymagających zaangażowania Zamawiającego, j) koordynacja wypełniania przez Wykonawców robót budowlanych oraz wszelkich zobowiązań przysługujących z tytułu udzielonych gwarancji w umowach dotyczących realizacji inwestycji prowadzonych przez gminę Ełk oraz niezwłoczne informowanie Zamawiającego na piśmie o pojawiających się nieprawidłowościach w tym zakresie, k) udział w odbiorze robót budowlanych związanych z realizacją remontów oraz inwestycji wodociągowych realizowanych przez gminę Ełk, l) kontrola legalności poboru wody i podłączeń do sieci wodociągowej, m)przeprowadzenie przeglądów rocznych sieci wodociągowej. Przeglądy roczne mają na celu dokonanie oceny stanu technicznego urządzeń. Przegląd musi być potwierdzony protokołem Okresowej kontroli stanu technicznego. W przypadku stwierdzenia podczas przeglądu nieprawidłowości (objętych gwarancją wykonawcy robót budowlanych), Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie poinformować o tym fakcie Zamawiającego, n)ponoszenie kosztów związanych z opłatami za montaż i legalizację wodomierzy w przypadku podejrzenia złych wskazań lub upływu terminu ważności oraz płat za montaż wodomierzy na nowych przyłączach. Wodomierze będą dostarczone przez Zamawiającego a ich wymiana będzie się odbywała w porozumieniu z Zamawiającym, o)nieodpłatne wydawanie technicznych warunków przyłączeniowych i udzielanie w porozumieniu z Zamawiającym zgody na podłączenie do sieci wodociągowej wraz z przechowywaniem dotyczącej ich pełnej dokumentacji. Nieodpłatne uzgadnianie projektów budowlanych zgodnie z wydanymi wcześniej warunkami technicznymi wraz z przechowywaniem dotyczącej ich pełnej dokumentacji oraz uczestnictwo w naradach (ZUD). Nieodpłatne dokonywanie odbiorów przyłączy wodociągowych z zapewnieniem w nich udziału osoby posiadającej uprawnienia do wykonywania wyżej wymienionych odbiorów oraz prowadzenie i przechowywanie pełniej dokumentacji ich dotyczących, p)przygotowywanie oraz przekazywanie Zamawiającemu wszelkich koniecznych danych do sprawozdawczości, r)uzyskiwanie na rzecz Zamawiającego stosownych decyzji administracyjnych zezwalających na pobór wody, s)utrzymanie w należytym stanie technicznym stacji uzdatniania wody oraz bieżąca kontrola ich stanu, t)prowadzenie badań jakości wydobywanej i uzdatnianej wody w częstotliwościach i parametrach określanych pozwoleniem wodno - prawnym oraz przekazywanie ich właściwym organom zgodnie z odrębnymi przepisami, a w tym Zamawiającemu. II Sieć kanalizacji sanitarnej, przepompownie oraz oczyszczalnie ścieków 1.Zadania Operatora w zakresie sieci sanitarnej: 1)Administracja, bieżąca eksploatacja, konserwacja i utrzymanie w stałej sprawności technicznej sieci kanalizacyjnej z przepompowniami i lokalnymi oczyszczalniami ścieków na terenach gminy Ełk, a w szczególności: a)bezpośrednia obsługa urządzeń kanalizacyjnych (sieci, przepompowni i oczyszczalni), b)niezwłoczne informowanie Zamawiającego telefonicznie i na piśmie o pojawiających się awariach, c)usuwanie awarii (nieobjętych gwarancją Wykonawcy robót budowlanych) na przepompowniach - wykonywanie bieżących remontów, napraw i wszystkich innych czynności umożliwiających ich bezawaryjną pracę, e)utrzymywanie urządzeń we właściwym stanie technicznym, sanitarnym i estetycznym w tym wykaszanie terenów przepompowni, f)dokonywanie okresowych przeglądów urządzeń elektrycznych zgodnie z dokumentacją techniczno - ruchową, g)prowadzenie ewidencji wyposażenia w poszczególnych przepompowniach i oczyszczalniach. 2.Dodatkowe obowiązki operatora. 1)Obsługa administracyjna, a w szczególności: a)Prowadzenie pisemnej ewidencji obiektów znajdujących się na terenach gminy Ełk, b)odczytywanie i przekazywanie niezwłocznie Zamawiającemu wskazań urządzeń pomiarowych przez dostawców mediów i prowadzenie ewidencji tych odczytów, c)przechowywanie oryginałów dokumentów wytworzonych w trakcie realizacji umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym przepisami ustawy o danych osobowych, dokumenty w oryginale muszą być przechowywane przez Operatora przez cały okres trwania umowy, a z chwilą jej wygaśnięcia przekazane protokolarnie do Zamawiającego, d)w razie dewastacji obiektów infrastruktury kanalizacyjnej na terenach gminy Ełk - wezwanie służb porządkowych (Policji). Ewidencjonowanie stwierdzonych przypadków dewastacji w książkach obiektów, sporządzanie właściwych protokołów, wycen szkód, usuwanie skutków wandalizmu i uzyskanie potwierdzenia ich wykonania od zamawiającego, e)prowadzenie Książki zgłoszeń awarii i usterek. Ewidencjonowanie zgłoszeń o wszelkich awariach i usterkach w tej książce, potwierdzanie zasadności tych zgłoszeń oraz wstępna kwalifikacja pod względem podmiotu właściwego do wykonania naprawy i do poniesienia kosztów. Pisemne potwierdzenie ich usunięcia i uzyskanie potwierdzenia przez zamawiającego, f)raz na miesiąc i na każde żądanie Zamawiającego przesyłanie pisemnej, zbiorczej informacji w postaci miesięcznego raportu o ilości odprowadzanych ścieków, stanie infrastruktury, planowanych i wykonanych czynnościach, wykrytych zagrożeniach, zgłoszonych awariach i usterkach oraz terminach ich likwidacji w oparciu o prowadzoną Książkę zgłoszeń awarii i usterek. Raport przekazywany będzie Zamawiającemu do 10 każdego miesiąca i obejmował będzie miesiąc poprzedni. Zamawiający zastrzega sobie również możliwość żądania powyższego raportu w innych terminach, a Operator zobowiązany będzie go przygotować, g)nadzór przez osoby uprawnione zgodnie z przepisami Prawa budowlanego nad pracami remontowymi, h)przekazywanie Zamawiającemu bieżącej korespondencji wystosowanej przez urzędy i służby, reagowanie na nią w zakresie odpowiedzialności, opiniowanie w przypadkach wymagających zaangażowania Zamawiającego, i)koordynacja wypełniania przez Wykonawców robót budowlanych oraz wszelkich zobowiązań przysługujących z tytułu udzielonych gwarancji w umowach dotyczących realizacji inwestycji prowadzonych przez gminę Ełk oraz niezwłoczne informowanie Zamawiającego na piśmie o pojawiających się nieprawidłowościach w tym zakresie, j)udział w odbiorze robót budowlanych związanych z realizacją remontów i inwestycji kanalizacyjnych realizowanych przez gminę Ełk, k)kontrola legalności zrzutu ścieków i podłączeń do sieci kanalizacyjnej, l)przeprowadzenie przeglądów rocznych sieci kanalizacyjnej. Przeglądy roczne mają na celu dokonanie oceny stanu technicznego urządzeń. Przegląd musi być potwierdzony protokołem Okresowej kontroli stanu technicznego. W przypadku stwierdzenia podczas przeglądu nieprawidłowości (objętych gwarancją wykonawcy robót budowlanych), Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie poinformować o tym fakcie Zamawiającego, m)nieodpłatne wydawanie technicznych warunków przyłączeniowych i udzielanie w porozumieniu z Zamawiającym zgody na podłączenie do sieci kanalizacyjnej wraz z przechowywaniem dotyczącej ich pełnej dokumentacji. Nieodpłatne uzgadnianie projektów budowlanych zgodnie z wydanymi wcześniej warunkami technicznymi wraz z przechowywaniem dotyczącej ich pełnej dokumentacji oraz uczestnictwo w naradach (ZUD). Nieodpłatne dokonywanie odbiorów przyłączy kanalizacyjnych z zapewnieniem w nich udziału osoby posiadającej uprawnienia do wykonywania wyżej wymienionych odbiorów oraz prowadzenie i przechowywanie pełniej dokumentacji ich dotyczących, n)przygotowywanie oraz przekazywanie Zamawiającemu wszelkich koniecznych danych do sprawozdawczości, o)uzyskiwanie na rzecz Zamawiającego stosownych decyzji administracyjnych zezwalających na odprowadzanie ścieków oraz eksploatacji oczyszczalni ścieków, p)utrzymanie w należytym stanie technicznym oczyszczalni ścieków znajdujących się w posiadaniu Gminy Ełk wraz z zapewnieniem uzyskania parametrów ścieków oczyszczonych zgodnie z obowiązującymi pozwoleniami, r)prowadzenie badań jakości oprowadzanych ścieków w częstotliwościach i parametrach określanych pozwoleniem wodno - prawnym oraz przekazywanie ich właściwym organom zgodnie z odrębnymi przepisami, a w tym Zamawiającemu, s)zagospodarowanie zgodnie z prawem odpadów powstających na oczyszczalniach ścieków w ramach jej eksploatacji, III Sieć kanalizacji deszczowej 1.Zadania operatora w zakresie kanalizacji deszczowej: 1)utrzymanie stałej drożności urządzeń odwadniających oraz oczyszczających tj. kanałów sieci kanalizacji deszczowej, wpustów ulicznych, studni rewizyjnych, separatorów, odwodnień liniowych oraz urządzeń towarzyszących; 2)konserwacji sieci kanalizacji deszczowej wraz ze studniami i komorami rewizyjnymi, 3)uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych, 4)przygotowanie informacji do sprawozdawczości, 5)dokonywanie niezbędnych przeglądów rocznych, czyszczenia separatorów, studni, osadników po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym oraz wywóz na wysypisko wszelkich odpadów i nieczystości usuniętych z elementów kanalizacji deszczowej jak i powstałych w trakcie czyszczenia na koszt Zamawiającego. 2. Czynności dodatkowe stanowiące obowiązek Operatora. 1) Operator jest zobowiązany do opracowania oraz przedkładania Wójtowi Gminy Ełk wniosku o zatwierdzenie taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na podstawie własnych danych oraz dostarczonych przez Zamawiającego. 2) Na wszystkie wykonywane prace Operator udzieli gwarancji na okres minimum 12 miesięcy od daty protokolarnego odbioru wykonanych prac. W przypadku wymiany urządzeń będzie obowiązywać okres zgodny z gwarancją producenta. Obowiązkiem Operatora będzie udział w przeglądach gwarancyjnych wykonanych robót. 3)Zapewnienie tymczasowego projektu organizacji ruchu dla prac prowadzonych przy drogach publicznych oraz zapewnienie właściwego oznakowania za czas prowadzenia robót. IV Czynności konserwacyjne, remontowe i eksploatacyjne stanowiące, niezależnie od innych obowiązków wyszczególnionych w specyfikacji, obowiązek Operatora w odniesieniu do wszystkich obiektów, urządzeń i instalacji: 1.Usuwanie wszystkich usterek oraz wykonywanie wszystkich wymaganych remontów (nieobjętych gwarancją Wykonawcy) w celu zachowania pełnej sprawności technicznej obiektów, urządzeń i instalacji, 2.Prowadzenie Pogotowia Technicznego całodobowo również w dni świąteczne wraz z monitoringiem sieci kanalizacyjnej, którego zadaniem będzie niezwłoczne zabezpieczenie awarii i jej usunięcie (awaria powinna być zabezpieczona w ciągu 2 godzin od zgłoszenia i usunięta w ciągu 24 godzin od zgłoszenia w przypadku, gdy nie jest ona objęta gwarancją Wykonawcy). Jeżeli awaria będzie dotyczyła robót objętych gwarancją Wykonawcy, zadaniem Operatora będzie jedynie niezwłoczne zabezpieczenie awarii. 3.Materiały wbudowane w trakcie remontu powinny być fabrycznie nowe, jakościowo i materiałowo odpowiadające elementom wcześniej uszkodzonym spełniających wymogi art. 10 ustawy z dnia 27 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz.U.2013.1409 -j.t.) a ich pozyskanie i dostawę należy zapewnić w zakresie i terminie gwarantujących wykonanie zadania polegającego na usunięcia awarii. 4.Ochrona mienia i przestrzegania przepisów BHP, p.poż i sanitarnych oraz nadzór nad bezpieczeństwem i higieną pracy. Operator ponosi również pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo wszystkich osób, które znajdują się na terenie prowadzonych prac jak i szkody wyrządzone osobom trzecim w związku z prowadzonymi pracami. 5.Zapewnienie w razie potrzeby wynikającej z obowiązujących przepisów prawa bądź też zobowiązania nałożonego przez właściwe organy kierownika budowy posiadającego odpowiednie uprawnienia zawodowe. Operator traktuje obowiązki ww. kierownika jako własne, odpowiada za ich wypełnienie zgodnie z przepisami prawa. 6.Zgłaszanie wszystkich powstałych uszkodzeń obiektów objętych okresem gwarancyjnym w celu niezwłocznego usunięcia usterek, odbiór przy udziale Zamawiającego zrealizowanych prac. 7.Wszelkie prace przeprowadzane przez Operatora na terenach Gminy Ełk ingerujące w materię przekazanych obiektów i urządzeń infrastruktury powinny uzyskać, przed ich wykonaniem, akceptację Zamawiającego tak, aby nie naruszyć warunków gwarancji udzielonych przez Wykonawcę robót budowlanych. 8.Zapewnienie biura obsługi klienta na terenie Gminy Ełk lub Miasta Ełk czynnego od godziny 700 do 1200 od poniedziałku do piątku. 9.Wykonawca musi dysponować następującymi sprzętami: 1) koparko - ładowarka - minimum 1szt, 2) agregat prądotwórczy o mocy min. 5kV - minimum 1szt, 3) samochód ciężarowy o ładowności min. 5t - minimum 1szt, 4) samochód dostawczy o ładowności 2,5t. - minimum 1szt, 5) zgrzewarka elektrooporowa - minimum 1szt, 6) zgrzewarka doczołowa - minimum 1szt, 7) pompa szlamowa o wydajności 20m3/h - minimum 1szt, 8) wóz asenizacyjny typu WUKO - minimum 1 szt, 9) zestaw do inspekcji TV sieci kanalizacyjnych - minimum 1szt, 10) zestaw do badania prawidłowości działania odpowietrzenia kolektora kanalizacji sanitarnej - minimum 1szt.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 650000003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający ustala wadium w wysokości: 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium należy wnieść w jednej z form podanych w art. 45 ust. 6 ustawy - Pzp: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.); 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego. PKO S.A. 11 1240 5745 1111 0010 4463 2844 5.Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej (przelewem) zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. 7. Zwrotu wpłaconego wadium wykonawcom Zamawiający dokona w trybie art. 46 ustawy-Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: czas pracy biura obsługi klienta
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.elk.gmina.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach