Przetargi.pl
Adaptacja budynku po PSP nr 6 - "DUGNAD" w Kędzierzynie-Koźlu. Integracja mieszkańców oraz odbudowa relacji sąsiedzkich jako podstawa rozwoju lokalnego - II POSTĘPOWANIE

Gmina Kędzierzyn-Koźle - Urząd Miasta ogłasza przetarg

  • Adres: 47-220 Kędzierzyn-Koźle, Piramowicza 32
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-04-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kędzierzyn-Koźle - Urząd Miasta
    Piramowicza 32
    47-220 Kędzierzyn-Koźle, woj. opolskie
    REGON: 531412912
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.kedzierzynkozle.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Adaptacja budynku po PSP nr 6 - "DUGNAD" w Kędzierzynie-Koźlu. Integracja mieszkańców oraz odbudowa relacji sąsiedzkich jako podstawa rozwoju lokalnego - II POSTĘPOWANIE
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Wspólny słownik zamówień (CPV): 45000000-7 – Roboty budowlane45262700-8 - Przebudowa budynków45300000-0 – Roboty instalacyjne w budynkach45330000-9– Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne45310000-3 – Roboty instalacyjne elektryczne45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenuA. ZAKRES PODSTAWOWY (GWARANTOWANY).Obejmuje: wielofunkcyjny budynek wraz z niezbędnym zagospodarowaniem terenu wokół niego pozwalającym na jego funkcjonowanie, mieszczący : 1. gminne centrum seniora wraz z pomieszczeniami warsztatowymi i pokojami pobytu dziennego;2. centrum wolontariatu;3. jadłodajnię MOPS wraz z pełnym zapleczem kuchni gastronomicznej;4. salę konferencyjną;5. 30 mieszkań przeznaczonych dla osób ze szczególnymi potrzebami;6. nowy budynek gospodarczy.Budynek zostanie dostosowany do obecnych wymagań technicznych w szczególności przepisów przeciwpożarowych i higieny pracy oraz dostosowany do osób ze szczególnymi potrzebami. W ramach inwestycji budynek zostanie przebudowany i częściowo rozbudowany. W zakresie podstawowym przewiduje się przebudowę i budowę instalacji wewnętrznych i zewnętrznych w niezbędnym dla funkcjonowania budynku zakresie oraz przebudowę i budowę przyłączy usunięcie kolizji i zabezpieczenie sieci podziemnych oraz budowę zbiornika retencyjnego.Szczegółowe zobrazowanie zakresu podstawowego wskazano w załączniku nr 1 do PPU (Szczegółowe zobrazowanie zakresu podstawowego).Uwaga: 1. Zakres niniejszego zamówienia nie obejmuje wyposażenia mieszkań w pralki. 2. Opis aranżacji mieszkań- Zakres zamówienia obejmuje dostawę i montaż kompaktowego aneksu kuchennego zgodnie z opisem aranżacji mieszkań. Szafki stojące i podwieszane nie stanowią zakresu niniejszego zamówienia.B. ZAKRES ZAMÓWIENIA objęty prawem opcji:1. Teren wokół budynku poddany przebudowie w ramach zamówienia obejmuje:a) nowy układ komunikacyjny; b) pergole w części ogrodowej; c) urządzenie zieleni;d) przebudowa pozostałego zagospodarowania terenu i instalacji zewnętrznych nie objętych zakresem podstawowym. 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo zwiększenia zamówienia podstawowego o zakres objęty prawem opcji. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w sytuacji posiadania środków finansowych. 3. O skorzystaniu z prawa Opcji Zamawiający zawiadomi Wykonawcę pisemnie w terminie 60 dni od dnia podpisania umowy.4. Wszystkie Postanowienia Umowy dotyczące realizacji zamówienia podstawowego stosuje się odpowiednio do zamówień realizowanych w ramach Opcji.5. W przypadku niewykorzystania przez Zamawiającego prawa Opcji, Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.6. Sposób rozliczenia: jak dla zamówienia podstawowego.7. Termin realizacji zamówienia objętego prawem opcji liczony od daty ponownego przekazania placu budowy i wynosi 180 dni.C. Wykonanie zamówienia obejmuje ponadto: 1. Wykonanie dokumentacji powykonawczej zgodnie z wymaganiami Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych stanowiącej część dokumentacji projektowej i dostarczenie jej Zamawiającemu do dnia zgłoszenia wykonanych robót, w formie papierowej i elektronicznej.2. Wykonanie kompleksowej obsługi geodezyjnej inwestycji wraz z powykonawczą inwentaryzacją geodezyjną, w czterech kompletach (w tym 2 komplety na nośniku elektronicznym) oraz zmianami w ewidencji w tym podział i wydzielenie gruntu pod obiekty. Zamawiający w dniu odbioru robót będzie wymagał od wykonawcy: dokumentacji geodezyjną, zawierającą wyniki geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, w tym mapę, o której mowa w art. 2 pkt 7b ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne, czyli wyniki pomiarów powykonawczych, w tym mapę opatrzoną, z uwzględnieniem art. 12c ust. 1, klauzulą urzędową, o której mowa w art. 40 ust. 3g pkt 3, stanowiącą potwierdzenie przyjęcia do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego zbiorów danych lub dokumentów, o których mowa w art. 12a ust. , w oparciu o które mapa ta została sporządzona, albo oświadczenie wykonawcy prac geodezyjnych o uzyskaniu pozytywnego wyniku weryfikacji.3. Organizację, zagospodarowanie i likwidację placu budowy.4. Sporządzenie organizacji ruchu na czas budowy, wprowadzenie jej i poinformowanie na piśmie właściwych służb o wprowadzeniu tymczasowej organizacji ruchu (w odpowiednim terminie).5. Wprowadzenie stałej organizacji ruchu po wykonaniu budowy i poinformowanie na piśmie właściwych służb o wprowadzeniu jej (w odpowiednim terminie).6. Zajęcie pasa drogowego i koszty z tym związane.7. Sporządzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, jeżeli odrębne przepisy wymagają sporządzenia takiego planu.8. Zagospodarowanie odpadów powstałych przy realizacji robót objętych niniejszą umową zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami. Wykonawca jest zobowiązany udokumentować Zamawiającemu sposób zagospodarowania powstałych w wyniku prowadzenia tych robót odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami nie później niż w dniu zawiadomienia o zakończeniu robót budowlanych. Udokumentowana ilość odpadów powinna być zgodna z przedmiarem robót. W przypadku rozbieżności wykonawca jest zobowiązany wyjaśnić i uzasadnić Zamawiającemu z czego wynika rozbieżność.9. Próby i odbiory z udziałem wymaganych instytucji, inwestora i użytkownika.10. Przy pracach z zakresu kanalizacji i sieci wodociągowych: uwzględnienie wymogów MWiK zawartych w dokumentacji.11. Remonty i naprawę zniszczonej nawierzchni w ulicach i chodnikach powstałych w związku z prowadzonymi robotami budowlanymi.12. Sporządzenie inwentaryzacji fotograficznej terenu i budynku, polegającej w szczególności na uwidocznieniu ogólnego stanu budynku i placu budowy przed rozpoczęciem robót. Inwentaryzację Wykonawca przekaże Zamawiającemu w wersji elektronicznej na nośniku danych CD w terminie 5 dni od dnia przekazania placu budowy.13. Sporządzenie dokumentacji fotograficznej inwestycji w dniu odbioru końcowego i przekazanie Zamawiającemu w wersji elektronicznej na nośniku danych CD w terminie 5 dni od dnia odbioru.14. Wykonanie w okresie udzielonej przez Wykonawcę gwarancji wymaganych przeglądów gwarancyjnych zabudowanych urządzeń na obiekcie oraz wykonanie czynności konserwacyjnych tychże urządzeń, warunkujących utrzymanie gwarancji.15. Demontaż i przekazanie Zamawiającemu elementów do ponownego wykorzystania: Zamawiający zastrzega sobie prawo do ponownego wykorzystania następujących materiałów z rozbiórki: płytki chodnikowe, obrzeża chodnikowe w związku z czym należy przewidzieć czysty sposób ich demontażu z obiektu budowlanego umożliwiający ponowne ich wykorzystanie. W trakcie przekazania placu budowy Zamawiający ustali sposób zagospodarowania materiałów pochodzących z rozbiórki, dokonując stosownego zapisu w protokole przekazania placu budowy.16. Załadunek i wywóz (transport)- materiałów z rozbiórki na odległość do 10 km w miejsce wskazane przez Zamawiającego. 17. Uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót. 18. Uporządkowanie terenu przylegający do placu budowy, który został naruszony wskutek prowadzonych robót.19. Wykonanie regulacji wszystkich elementów obcych takich jak: studzienki telekomunikacyjne, studzienki kanalizacji deszczowej i sanitarnej, skrzynki wodociągowe, gazowe i inne.20. Wykonawca ponosi wszystkie koszty wynikające z warunków i decyzji instytucji w związku z prowadzonymi robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot umowy. 21. Wykonawca zobowiązany jest z dniem przekazania placu budowy, posiadać i przedłożyć Zamawiającemu opłacony dokument ubezpieczenia OC od prowadzonej działalności gospodarczej na wartość 5 000 000 zł. 22. Zamawiający wyraża zgodę na zastosowanie piasku miejscowego na warstwy odcinające i mrozoochronne, pod warunkiem spełnienia wymogów zawartych w dokumentacji projektowej, STWIORB - udokumentowanych wynikami badań gruntu, przedłożonych Zamawiającemu.D. Wymagania wynikające z ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych Zgodnie z art. 68 ust. 3 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz.U. z 2021 r. poz. 110 ze zm.) Zamawiający wymaga aby łączny udział pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów samochodowych w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym używanych przy wykonywaniu tego zadania wynosił co najmniej 10%. Zasady obliczania udziału pojazdów elektrycznych we flotach pojazdów wskazano w art. 36a o elektromobilności i paliwach alternatywnych.E. Wymóg zatrudnienia na umowę o prace. Na podstawie art. 95 ustawy Pzp. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących następujące czynności niezbędne do realizacji zamówienia: roboty budowlane, roboty sanitarne; roboty elektryczne, roboty branży teletechnicznej.Sposób weryfikacji zatrudnienia, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli oraz sankcje z tytułu niespełnienia wymagań zostały określone w Projektowanych postanowieniach umowy.F. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają w szczególności: Opis przedmiotu zamówienia, Projektowane postanowienia umowy, załączona dokumentacja projektowa sporządzona przez BAUREN Sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą w Rybniku przy ul. Świerklańskiej 12, zamieszczone wraz z załącznikami w wersji elektronicznej na stronie internetowej prowadzonego postępowania stanowiące integralną częścią SWZ. Uwaga:INTEGRALNĄ CZĘŚĆ OPISU PRZEDMIOTU NINIEJSZEGO ZAMÓWIENIA STANOWIĄ WYJAŚNIENIA TREŚCI SWZ UDZIELONE PRZEZ ZAMAWIANEGO W TOKU POSTEPOWANIA NR 1 ORAZ ICH MODYFIKACJE. NA TĘ OKOLICZNOŚĆ ZAMAWIAJĄCY ZAŁĄCZA PLIK PN. WIĄŻĄCE WYJAŚNIENIA TREŚCI SWZ (ZAŁ. NR 1 DO OPZ).Zamawiający umożliwia Wykonawcy dokonanie wizji lokalnej. Przedmiary robót należy traktować jako elementy wyłącznie pomocnicze.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 15 WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM15.1 Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 200 000,00 PLN (słownie: dwieście tysięcy zł 00/100).15.2 Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.15.3 Za termin wniesienia wadium w pieniądzu zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.15.4 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: PKO BP Kędzierzyn-Koźle 57 1020 3714 0000 4102 0108 5455;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019r. poz. 310, 836 i 1572).15.5 Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi spełniać wymagania wynikające z ustawy Pzp, w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołalny obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie Zamawiającego, w przypadkach określonych w ustawie Pzp oraz być ważne przez okres związania ofertą, określony w niniejszej SWZ. Musi być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.15.6 Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.15.7 Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:1) upływu terminu związania ofertą;2) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;3) unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.15.8 Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium wykonawcy:1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;2) którego oferta została odrzucona;3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;4) po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.15.9 Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w pkt 15.8, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp.15.10 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium w okolicznościach wskazanych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zdolności techniczna lub zawodowa.I Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył:min. dwie roboty obejmujące swoim zakresem budowę lub przebudowę lub rozbudowę obiektu użyteczności publicznej w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie o wartości 6 000 000 zł brutto każda, z potwierdzeniem należytego wykonania.Uwaga: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, spełnianie warunku Wykonawcy wykazują łącznie - Zamawiający nie formułuje w tym zakresie szczególnego sposobu spełnienia warunku o którym mowa w art. 117 ust. 1 ustawy, tym samym dopuszcza możliwość wykazywania jednej roboty przez jednego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, a drugiej przez inny podmiot, wykonawcę.Uwaga: Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, należy wykazać robotę (zakres), w której Wykonawca bezpośrednio uczestniczył.Do przeliczenia wszystkich wartości finansowych, a występujących w innych walutach niż PLN Wykonawca zastosuje średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) opublikowany w dniu ukazania się ogłoszenia o niniejszym zamówieniu na stronie internetowej prowadzonego postepowania. Średnie kursy walut dostępne są na stronie internetowej Narodowego Banku Polskiego pod następującym adresem: http://www.nbp.pl/.II Wykonawca wskaże osoby do wykonania niniejszego zamówienia wraz z informacjami na temat ich wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, a także zakresu wykonywanych przez nią czynności, które spełniają następujące warunki:1) jedną osobę, która będzie pełniła funkcję Kierownika budowy posiadająca:a) uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, bez ograniczeń;b) doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy na min. 3 robotach w zakresie budowy lub przebudowy lub rozbudowy obiektu użyteczności publicznej w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.2) jedną osobę, która będzie pełniła funkcję Kierownika robót sanitarnych, posiadającą uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, bez ograniczeń;3) jedną osobę, która będzie pełniła funkcję Kierownika robót elektrycznych, posiadającą uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, bez ograniczeń;4) jedną osobę, która będzie pełniła funkcję Kierownika robót telekomunikacyjnych, posiadającą uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń uprawniający do kierowania robotami związanymi z obiektem budowlanym, w zakresie telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą telekomunikacyjną oraz telekomunikacji bezprzewodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą.Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia funkcji spośród wskazanych powyżej, pod warunkiem spełnienia powyższych warunków przez wskazaną osobę.Wskazane wyżej uprawnienia budowlane powinny być wydane na podstawie:- Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019r. poz. 831), lub- odpowiadające im ważne uprawnienia w zakresie odpowiadającym powyższym wymaganiom, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisówIlekroć powyżej mowa jest o uprawnieniach, to w przypadku osób będących obywatelami krajów członkowskich Unii Europejskich oznacza to decyzję w sprawie uznania wymaganych kwalifikacji do wykonywania w Rzeczypospolitej Polskiej samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności: z ustawą o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w krajach członkowskich Unii Europejskiej z dnia 22 grudnia 2015r. (tekst jednolity Dz. U. z 2020r., poz. 220 ze zm.) oraz Ustawą z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa (tekst jednolity Dz. U. z 2019 roku, poz. 1117 ze zm.).III. Sytuacja ekonomiczna lub finansowaWykonawca musi wykazać, że posiada wolne środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 3 000 000,00 PLN.Do przeliczenia wszystkich wartości finansowych, a występujących w innych walutach niż PLN Wykonawca zastosuje średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) opublikowany w dniu ukazania się ogłoszenia o niniejszym zamówieniu na stronie internetowej Zamawiającego. Średnie kursy walut dostępne są na stronie internetowej Narodowego Banku Polskiego pod następującym adresem: http://www.nbp.pl/
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-05-09

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach