Przetargi.pl
Adaptacja budynku komunalnego w Parzęczewie przy ul. Rocha

Gmina Parzęczew ogłasza przetarg

  • Adres: 95-045 Parzęczew, ul. Południowa
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 42 718 60 95 , fax. 427 186 066
  • Data zamieszczenia: 2019-03-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Parzęczew
    ul. Południowa 1
    95-045 Parzęczew, woj. łódzkie
    tel. 42 718 60 95, fax. 427 186 066
    REGON: 47205781000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.parzeczew.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Adaptacja budynku komunalnego w Parzęczewie przy ul. Rocha
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest adaptacja budynku komunalnego w Parzęczewie przy ul. Rocha, polegająca na zmianie sposobu użytkowania istniejącego budynku komunalnego (biurowo-socjalnego) na potrzeby świadczenia usług pomocy społecznej w gminie Parzęczew wraz z jego przebudową. W ramach zadania przewidziano przebudowę pomieszczeń istniejącego budynku, tak by służyły one nowym celom – świadczenia usług pomocy społecznej. Za drzwiami głównymi zmieniono układ funkcjonalny sieni, tak by zapewnić dostęp bezpośredni do sali obsługi klienta. Dodatkowo przewidziano dostęp bezpośredni do sali obsługi klienta poprzez przeszklone drzwi jednego z istniejących okien balkonowych, do których zaprojektowano pochylnię dla osób niepełnosprawnych. Na parterze przewidziano toaletę przystosowaną dla osób niepełnosprawnych. Hol stanowi też element połączenia z pozostałymi kondygnacjami. Kondygnacja niższa docelowo przeznaczona będzie w całości na salę świetlicy i miejsca porad psychologicznych, prawnych. Część podpiwniczona obejmuje pomieszczenia techniczne węzła ciepłowniczego, rozdzielni elektrycznej oraz pomieszczeń pomocniczych i schowka porządkowego. W wyżej położonej części budynku, istniejące pomieszczenia zaadaptowane w całości na potrzeby jednego utworzonego przedsiębiorstwa w formie stowarzyszenia świadczącego usługi społeczne oraz pracowników GOPS. Najwyżej położona kondygnacja obejmuje strych, który stanowić będzie rodzaj zaplecza gospodarczego wykorzystywanego przez GOPS. Zakup wyposażenia stanowić będzie odrębne zamówienie. Wykonawca, z którym podpisana zostanie umowa na wykonanie prac budowlanych w niniejszym postepowaniu zobowiązany będzie umożliwić wejście na obiekt Wykonawcy, z którym podpisana zostanie umowa na dostawę i montaż wyposażenia. Inwestycja realizowana jest na podstawie pozwolenia na budowę. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, a w tym technologia robót i zakres ich wykonania określone zostały w projektach budowlanych, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiarze robót. 1.1. Zamawiający nie dopuszcza wbudowania materiałów i urządzeń używanych. Okres gwarancji, którą udzieli Wykonawca na przedmiot zamówienia wynosi co najmniej 36 miesięcy. Jeżeli warunki gwarancji jakości udzielonej przez producenta materiałów i urządzeń przewidują dłuższy okres gwarancji jakości niż gwarancja udzielona przez Wykonawcę – obowiązuje okres gwarancji w wymiarze równym okresowi gwarancji producenta. Wykonawca zobowiązany będzie wskazać okres gwarancji w Formularzu Ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ. Szczegółowy opis w zakresie okresu gwarancji znajduje się w dziale XVI – Kryterium Nr 2. 1.2. Wykonawca na własny koszt zatrudni kierownika budowy/robót. 1.3. Wycena przedmiotu zamówienia musi objąć wszystkie roboty budowlano-montażowe i inne objęte istniejącym stanem oraz wszelkie inne, do których realizacji zobowiązał się wykonawca, których wykonanie mogłoby okazać się konieczne w trakcie realizacji przedmiotu umowy oraz opłaty wszelkich świadczeń na rzecz usługodawców, ubezpieczenia, należne podatki oraz elementy niezbędne do wykonania robót, a nie pozostające trwale po zakończeniu budowy/robót. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić koszty związane z wykonaniem dokumentacji powykonawczej niezbędnej do uzyskania pozwolenia na użytkowanie. 1.4. Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania zakresu przedmiotu umowy nie może być podstawą do żądania zmiany wynagrodzenia umownego ustalonego na podstawie złożonej w postępowaniu przetargowym oferty. 1.5. Wykonawca wykona i zorganizuje plac budowy/robót w sposób powodujący jak najmniejsze uciążliwości, wykona i utrzyma wygrodzenia terenu budowy/robót oraz je zlikwiduje po zakończeniu robót (koszty pośrednie Wykonawcy). Zapewni ochronę mienia znajdującego się na terenie budowy/robót poprzez stały dozór placu budowy przez cały czas realizacji inwestycji. Wykonawca zapewni warunki bezpieczeństwa i higieny pracy przy prowadzeniu robót. Wykonawca będzie utrzymywał ogólny porządek na terenie budowy/robót. 1.6. W ramach zadania Wykonawca jest zobowiązany do wykonania robót niezbędnych do wykonania i użytkowania obiektu, określonych w umowie, w tym do: a) wykonania robót związanych z przygotowaniem placu budowy/robót, robót związanych z utrudnieniami wynikłymi w trakcie realizacji zadania – w przypadku wystąpienia utrudnień – ich likwidacja, robót porządkowych (np. sprzątanie, mycie okien, zabezpieczenie folią), wywóz ziemi, gruzu oraz innych materiałów pochodzących z placu budowy/robót wraz z ich utylizacją, uporządkowanie obszaru objętego robotami oraz sąsiadującego z pozostałości po prowadzonych robotach, na bieżąco porządkowanie terenu po wykonanych robotach, zabezpieczenia obiektu przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi w sposób skuteczny wraz z jego poszczególnymi elementami, b) prowadzenie robót w sposób nie kolidujący z funkcjonowaniem terenów sąsiadujących z inwestycją – przez cały czas realizacji inwestycji właściwe oznakowanie prowadzonych robót, zgodnie z obowiązującymi przepisami. 1.7. Wykonawca jest zobowiązany zabezpieczyć i chronić przed zniszczeniem znajdujące się na budowie i niepodlegające likwidacji zadrzewienia i inne elementy zagospodarowania terenu oraz istniejące instalacje (np. instalacja odgromowa, instalacja alarmowa na budynku) i urządzenia oraz przywrócić je po realizacji inwestycji do stanu pierwotnego nadającego się do użytkowania. 1.8. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za stosowanie i bezpieczeństwo wszelkich działań prowadzonych na terenie robót i poza nim, a związanych z wykonaniem przedmiotu umowy. 1.9. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów. 1.10. Materiały z rozbiórki pochodzące z demontażu stanowią własność Zamawiającego. Wykonawca dostarczy zdemontowane materiały we wskazane miejsce przez Zamawiającego, tj. wyznaczone miejsce na terenie Parzęczewa. 1.11. Materiały pochodzące z rozbiórki nie nadające się do powtórnego użycia Wykonawca jest zobowiązany usunąć poza teren budowy/robót na własny koszt przy przestrzeganiu przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach. 1.12. Dokumenty z przeprowadzenia utylizacji lub przekazania do utylizacji należy przedstawić wraz z dokumentacją odbioru. 1.13. Wszelkie wątpliwości lub niejasności dotyczące zakresu realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca winien wyjaśnić na etapie przygotowania oferty. 1.14. Wykonawca będzie przestrzegał przepisów prawnych wynikających z aktualnych ustaw: - ustawy z dnia 27.04.2001r. Prawo ochrony środowiska (t. j. Dz. U. z 2018 r., poz. 799 z późn. zm.), - ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (t. j. Dz. U. z 2018 r., poz. 992 z późn. zm.). Wykonawcy zobowiązani są do kierowania się odpowiednimi normami z zakresu ochrony środowiska w trakcie wszystkich prac oraz ograniczenia do minimum szkodliwego oddziaływania w roślinności, glebie, wodach gruntowych, wodach powierzchniowych oraz krajobrazie. 1.15. Wykonawca jest zobowiązany zrealizować przedmiot zamówienia, spełniając wymagania ustawy Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1202 z późn. zm.) oraz innych ustaw i rozporządzeń, Polskich norm, zasad wiedzy technicznej i sztuki budowlanej. 2. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia znajdują się znaki towarowe, nazwy własne wskazujące na pochodzenie danego produktu, materiału, urządzeń Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania rzeczy równoważnych do podanych w opisie, pod warunkiem, że rzeczy te będą spełniały wszystkie obowiązujące normy i będą dopuszczone do obrotu na terenie Unii Europejskiej. Wykonawca, który zastosuje rzeczy równoważne, ma obowiązek wykazać, że posiadają one parametry takie same lub wyższe niż rzeczy określone w opisie przedmiotu zamówienia. Nazwy markowe towarów i producentów należy traktować jako wzorcowe. Można zastosować produkty innych firm pod warunkiem, że ich parametry techniczne nie są gorsze od materiałów podanych w opisie i projekcie. Zmiany te wymagają pisemnej zgody Inspektora Nadzoru oraz Zamawiającego. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości udowodnienie „równoważności” spoczywa na Wykonawcy. Uwaga Szczegółowe rozwiązania projektowe, zalecenia dotyczące zastosowanych materiałów i technologii wykonania robót oraz zakres robót określa dokumentacja techniczna i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych. Przedmiary robót załączone do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, jako załączniki, pełnią funkcję pomocniczą. Jeżeli przedmiary robót w pozycji podstawa, posiadają podstawę wyceny, należy ją traktować pomocniczo. Wykonawca może wycenić ofertę na podstawie dowolnych podstaw wyceny. 3. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę: 1) zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na postawie umowy o pracę osób, które będą wykonywały w trakcie realizacji zamówienia czynności polegające na faktycznym wykonaniu robót budowlanych związanych z wykonaniem zamówienia, o ile nie są (będą) wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej. Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę i podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: - czynności w zakresie wykonania robót ogólnobudowlanych, - czynności w zakresie wykonania instalacji elektrycznych, - czynności w zakresie wykonania instalacji sanitarnych, - czynności w zakresie wykonania instalacji centralnego ogrzewania. 2) Wykonawca zobowiązany jest, aby przez cały okres realizacji zamówienia osoby wykonujące czynności wskazane powyżej były zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks Pracy (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 917 z późn. zm.) 3) Najpóźniej w dniu zawarcia umowy Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu oświadczenia, zaświadczenia zanonimizowanego lub innego dokumentu potwierdzającego fakt zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa w ust. 3 pkt 1 lub w terminie 3 dni od każdorazowego wezwania Zamawiającego. 4) Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentu, o którym mowa w punkcie 3) będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę i może być podstawą do stwierdzenia, że Wykonawca uchyla się od zawarcia umowy z Zamawiającym, a w trakcie trwania umowy może być podstawą o naliczenia kary umownej. 5) W przypadku powzięcia przez Zamawiającego wątpliwości co do stosunku prawnego łączącego wykonawcę z osobami, o których mowa w ust. 3 pkt 1, Zamawiający może zawiadomić Państwową Inspekcję Pracy w celu przeprowadzenia kontroli. 6) Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 5 000,00 złotych za nieprzedłożenie dokumentów, o których mowa w ust 3 pkt 3, za każde zdarzenie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 11 000,00 PLN (słownie: jedenaście tysięcy złotych)
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) dokument/-y określające zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, chyba że Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz. 570 ze zm.) – takim wypadku Wykonawca wskaże Zamawiającemu taką bazę danych. W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo, z którego wynika zakres umocowania, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale albo w kopii poświadczonej notarialnie. b) niezbędne pełnomocnictwa w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza – jeżeli dotyczy. c) zobowiązanie pomiotu trzeciego o udostępnieniu zasobów, o których mowa w art.232a ustawy - jeżeli dotyczy. d)Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia informacji, o której mowa w art. 86 ust 5, dotyczącej: kwoty jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty i ceny oraz terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do siwz.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach