Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie, rozbudowie i termomodernizacji budynku, przy ul. Pestalozziego 18 a, na potrzeby Zespołu Szkół w Bydgoszczy

Uniwersytet Kazimierza Wielkiego ogłasza przetarg

  • Adres: 85-064 Bydgoszcz, Chodkiewicza
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 523 419 100 , fax. 523 608 206
  • Data zamieszczenia: 2018-09-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Uniwersytet Kazimierza Wielkiego
    Chodkiewicza 30
    85-064 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 523 419 100, fax. 523 608 206
    REGON: 34005769500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ukw.edu.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Uczelnia Publiczna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie, rozbudowie i termomodernizacji budynku, przy ul. Pestalozziego 18 a, na potrzeby Zespołu Szkół w Bydgoszczy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w zakresie rozbudowy, przebudowy i termomodernizacji budynku znajdującego się przy ul. Pestalozziego 18 a, dla potrzeb Zespołu Szkół w Bydgoszczy. Budynek przy ul. Pestalozziego 18a jest dawnym budynkiem internatu Zespołu Szkół Budowlanych w Bydgoszczy usytuowany na działkach nr 165/159 w obrębie 193 i 162/9 w obrębie 192. Budynek został zrealizowany w technologii tradycyjnej o trzech kondygnacjach nadziemnych i kondygnacji piwnicznej. Zamierzenie inwestycyjne polega na zmianie sposobu użytkowania istniejącego budynku internatu ZSB na cele edukacyjne. Roboty budowlane zostały podzielone na II (dwa) etapy, zgodnie z wymaganiami rozliczenia przyznanej dotacji celowej. I etap robót budowlanych powinien być zakończony do dnia 30 listopada 2018 r. II etap do dnia 30 listopada 2019 r. ZAKRES PRAC W ROKU 2018 OBEJMUJE M. IN.: 1) Roboty budowlane: W ramach niniejszego zamówienia zostaną wykonane w 2018r. następujące rodzaje robót budowlanych: • całość robót ziemnych związanych z przebudową i rozbudową budynku, • roboty rozbiórkowe, • całość robót konstrukcyjnych oprócz schodów zewnętrznych wejścia głównego oraz zadaszenia schodów głównych, • izolacje fundamentów, • osuszanie murów piwnicznych, • roboty murowe oraz ścianki z płyt gipsowych, • pokrycie dachu starego budynku i dachów rozbudowy. Powyższe roboty zostaną wykonane na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej. 2) Roboty sanitarne W ramach niniejszego zamówienia zostaną wykonane w 2018r. następujące rodzaje robót sanitarnych: • wykonanie przyłącza wody, • wykonanie zewnętrznej instalacji wodociągowej, • demontaż elementów starej kanalizacji sanitarnej (kanałów i studni rewizyjnych), • wykonanie przyłącza kanalizacji sanitarnej, • demontaż elementów starej kanalizacji deszczowej (kanałów i studni rewizyjnych), • wykonanie przyłącza kanalizacji deszczowej, • wykonanie odwodnienia liniowego, • wykonanie wodnych prób szczelności rurociągów i kanałów, • wykonanie dezynfekcji rurociągów wody, • płukanie rurociągów wody, • wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej nowych przyłączy i instalacji zewnętrznych. Powyższe roboty zostaną wykonane na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej. 3) Roboty elektryczne W zakresie inwestycji w ramach robót elektrycznych w 2018r. jest wykonanie przyłącza kablowego kablem YKY 4x95mm2 ze złącza ZK-P do pomieszczenia nr 04. Roboty wykonać zgodnie z dokumentacją wykonawczą. Ponadto należy dostarczyć i wbudować UPS-a 3/3 (trzy fazy na wejściu/trzy fazy na wyjściu) o mocy 15kVA o następującej specyfikacji technicznej: • akumulatory o przedłużonej trwałości, • praca On-Line w podwójnej konwersji napięcia, • zimny start, • zerowy czas transferu, • automatyczny restart, • technologia podwójnej konwersji, • wbudowany przełącznik „bypass”, • współczynnik mocy min: 0,9, • menu w języku polskim, • kolorowy wyświetlacz LCD, • port EPO (awaryjne wyłączenie zasilania), • automatyczny i ręczny test baterii, • powiadomienie o alarmie (alarm dźwiękowy, transmisji, komunikatora mobilnego, poczty e-mail), • ochrona hasłem i zarządzanie przez dostęp zdalny, • bezpieczne wyłączenie systemu i ochrona danych w razie awarii zasilania. Należy również dostarczyć baterię centralną wyposażoną w system monitorowania instalacji oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego. Szczegółowy opis dotyczący baterii centralnej oraz jej specyfikacja techniczna zawarte są w rozdziale nr 2.7. „Oświetlenie ewakuacyjne” dokumentacji wykonawczej instalacji elektrycznej i teletechnicznej. Szczegółowy zakres zawiera załącznik 13a do SIWZ. POZOSTAŁY ZAKRES OKREŚLONY DOKUMENTACJĄ PROJEKTOWĄ WE WSZYSTKICH BRANŻACH ZOSTANIE WYKONANY WEDŁUG HARMONOGRAMU WYKONAWCY W 2019r. Szczegółowy zakres robót określa dokumentacja projektowa stanowiąca Załącznik Nr 13 (plik zip) do niniejszego SIWZ wraz z przedmiarem robót i Specyfikacją Techniczną wykonania i odbioru robót. W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej zostały wskazane nazwy, znaki towarowe lub typy materiałów czy produktów lub normy, aprobaty, specyfikacje czy systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 ze zm.), Zamawiający dopuszcza oferowanie za zgodą autora dokumentacji materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od określonych w dokumentacji. W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań określonych w dokumentacji projektowej, wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia wymogu wynikającego z art. 30 ust. 5 ww. ustawy Pzp oraz podania wykazu dokumentów potwierdzających ich równoważność takich jak: certyfikaty, aprobaty techniczne, z podaniem nazwy podmiotu wydającego oraz terminu ważności dokumentu. Przedstawione dokumenty będą podlegały ocenie autora dokumentacji, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o akceptacji „równoważników" lub odrzuceniu oferty z powodu ich „nierównoważności”. Wykonawca zamówienia we własnym zakresie w uzgodnieniu z Zamawiającym zorganizuje plac i zaplecze budowy na czas realizacji inwestycji oraz zapewni na własny koszt media (tj. woda/prąd/gaz) niezbędne Wykonawcy do realizacji przedmiotu zamówienia. Wycena powinna uwzględniać wszystkie koszty i czynności niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z prawem i najlepszą wiedzą techniczną. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest zrealizować roboty budowlane będące przedmiotem zamówienia zgodnie z: a) warunkami technicznymi wynikającymi z obowiązujących przepisów technicznych i prawa budowlanego oraz sztuką budowlaną, b) wymaganiami wynikającymi z obowiązujących Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane, a w przypadku ich braku aktów prawnych, o których mowa w art. 30, ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017r., poz. 1579 tekst jednolity z późn. zm.), Przy realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do: a) zapewnienia wszystkich niezbędnych wyrobów i materiałów oraz urządzeń do wykonania robót - przedmiot zamówienia wykonywany będzie z materiałów własnych Wykonawcy, b) stosowania jedynie wyrobów i materiałów dopuszczonych do używania w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (j.t. Dz. U. z 2017r., poz. 1332 z późn. zm.), c) posiadania na zastosowane, przy realizacji robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia materiały i wyroby atestów Instytutu Techniki Budowlanej dopuszczających stosowanie w budownictwie oraz aprobat technicznych, certyfikatów, świadectw jakości, itp., d) wykonania wszelkich prac będących przedmiotem umowy z należytą starannością oraz zgodnie z aktualnym w czasie ich wykonywania poziomem wiedzy technicznej i organizacyjnej, e) zapewnienia przestrzegania przepisów bhp oraz przepisów ppoż. na terenie wykonywania prac, Wykonawca będzie ponosił odpowiedzialność za wszelkie szkody wynikłe z nieprzestrzegania tych przepisów, f) umożliwienia Zamawiającemu kontroli materiałów użytych do wykonania przedmiotu zamówienia, g) zabezpieczenia realizacji przedmiotu umowy wskazanymi przez Zamawiającego technikami, technologiami oraz wyrobami i materiałami lub im równoważnymi, które stanowią minimalne wymagania techniczne, h) w przypadku złożenia oferty z zastosowaniem wyrobów i materiałów równoważnych zobowiązuje się do zapewnienia i udokumentowania ich równoważności przed montażem, instalacją oraz zabudową wskazanych materiałów oraz po zaakceptowaniu ich zastosowania przez Zamawiającego w formie pisemnej, i) transportu materiałów i odpadów związanych z realizacją przedmiotu umowy na własny koszt. Zakres świadczonych przez Wykonawcę robót jest taki, jak zostanie określone w umowie o udzielenie zamówienia publicznego wraz z załącznikami i musi ponadto zawierać wszelkie elementy, które w sposób oczywisty są potrzebne do tego, aby przedmiot zamówienia osiągnął wymagane cele, nawet, jeżeli elementy takie nie są wyraźnie wyszczególnione w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i jej załącznikach. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za jakość materiałów i urządzeń użytych do realizacji przedmiotu umowy. Wykonawca oświadcza, iż posiada odpowiednie umiejętności, kwalifikacje oraz doświadczenie, a także dysponuje niezbędnym sprzętem, materiałami oraz wykwalifikowanym personelem niezbędnymi do profesjonalnego wykonania prac obejmujących przedmiot zamówienia. Obowiązki Wykonawcy: a) przygotować własne zaplecze socjalne i zaplecze magazynowe; b) utrzymywać na placu budowy porządek, a w szczególności należycie składować i usuwać wszelkie zbędne materiały, odpady, śmieci oraz urządzenia prowizoryczne; c) zapewnić we własnym zakresie i na swój koszt pojemnik na odpady budowlane (miejsce ustawienia pojemnika wskaże Zamawiający) oraz obsługę związaną z wywozem odpadów budowlanych; d) zorganizować i zabezpieczyć, a po zakończeniu robót zdemontować zaplecze budowy, jak również ponosić koszty jego utrzymania oraz konserwacji wszystkich urządzeń i obiektów tymczasowych, dróg dojazdowych i montażowych, na zorganizowanym przez siebie placu budowy. Zamawiający powoła inspektora nadzoru inwestorskiego, będzie on dokonywał czynności wynikających z ustawy Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994 roku oraz przeprowadzał kontrole terenu budowy i prowadzonych prac. Zamawiający udostępni w okresie realizacji umowy odpłatny pobór energii elektrycznej i pobór wody w ilościach niezbędnych do realizacji zadania oraz zabezpieczenia warunków socjalnych zatrudnionych pracowników. Obowiązkiem Wykonawcy jest bieżące sygnalizowanie Zamawiającemu zasadności lub konieczności wykonania robót zamiennych, przy czym w razie konieczności ich wykonania Wykonawca ma obowiązek poinformować o tym Zamawiającego w terminie 2 dni od dnia stwierdzenia przez Wykonawcę takiej konieczności. Na pisemne zapytanie Zamawiającego w przedmiocie wykonania robót zamiennych, Wykonawca jest zobowiązany w ciągu 2 dni złożyć Zamawiającemu ofertę obejmującą wycenę robót zamiennych (w tym robót zaniechanych). Ponadto, w przypadku, gdy wartość robót zamiennych przekracza 5 % wynagrodzenia ryczałtowego netto, określonego w umowie, oferta będzie zawierała analizę wpływu tych robót na terminy określone w Harmonogramie Rzeczowo - Finansowym stanowiącym załącznik do umowy. W przypadku, gdy oferta Wykonawcy nie zostanie zaakceptowana przez Zamawiającego, Strony w przeciągu 2 dni roboczych podejmą negocjacje w dobrej wierze w celu osiągnięcia porozumienia w przedmiocie wykonania robót zamiennych. Po osiągnięciu porozumienia w przedmiocie robót zamiennych, Strony podpiszą protokół konieczności, który będzie podstawą do wykonania przez Wykonawcę robót zamiennych i jednocześnie będzie określać terminy i warunki wykonania tych robót, zasady ustalenia wynagrodzenia za te roboty (wypłata dodatkowego wynagrodzenia na rzecz Wykonawcy, a w przypadku robót zaniechanych określenie kwoty o jaką zostanie zmniejszone Wynagrodzenie). Protokół konieczności od chwili jego podpisania przez obie Strony będzie stanowił integralną część umowy. W przypadku, gdy Wykonawca wykona prace wykraczające poza zakres przedmiotu umowy bez podpisania stosownego protokołu konieczności przez Zamawiającego, wykonane prace nie będą go uprawniały do otrzymania dodatkowego wynagrodzenia ani nie będą stanowić podstawy do przesunięcia terminów wykonania robót określonych w Harmonogramie Rzeczowo-Finansowym. W sytuacji, kiedy Strony nie osiągną porozumienia w terminie 2 dni od dnia rozpoczęcia negocjacji co do zasad wykonania przez Wykonawcę robót zamiennych Zamawiający będzie miał prawo zlecić ich wykonanie innemu podmiotowi. Nie uchybia to możliwości osiągnięcia porozumienia przez Wykonawcę i Zamawiającego w terminie późniejszym. Sprawozdawczość miesięczna i roczna. Obowiązki Zamawiającego: Do obowiązków Zamawiającego należy: a) przekazanie Wykonawcy terenu budowy niezwłocznie - w terminie uzgodnionym z Wykonawcą, umożliwiającym rozpoczęcie realizacji przedmiotu zamówienia po podpisaniu umowy przez obie ze Stron. Przekazanie terenu budowy nastąpi protokolarnie ze wskazaniem jego granic, b) zabezpieczenie Wykonawcy nieodpłatnie dostępu do wody i energii elektrycznej dla potrzeb realizacji przedmiotu zamówienia oraz wskazanie ich miejsca poboru w momencie protokolarnego przekazania terenu budowy, c) zapewnienie nadzoru inwestorskiego, d) udostępnienie dokumentacji dotyczącej przedmiotu zamówienia, e) zapewnienie współpracy z przedstawicielami Wykonawcy, f) odebranie zrealizowanych robót budowlanych zgodnie z umową, g) zapłata umówionego wynagrodzenia. Warunki odbioru robót budowlanych: 1) Stosowane będą następujące rodzaje odbiorów: a) odbiór robót zanikających i ulegających zakryciu, b) odbiór końcowy - po bezusterkowym zrealizowaniu całości robót budowlanych będących przedmiotem niniejszej umowy, potwierdzony protokołem końcowym odbioru robót. 2) Każdy odbiór posiadać będzie formę protokołu podpisanego przez upoważnionych przedstawicieli stron. 3) Odbioru dokonuje Komisja Odbiorowa. W skład Komisji odbiorowej wchodzą osoby wyznaczone przez Strony umowy. 4) W przypadku wystąpienia robót zanikających lub ulegających zakryciu Wykonawca powiadomi Zamawiającego o terminie odbioru tych robót w terminie najpóźniej na 1 dzień roboczy przed ich zakryciem, pod rygorem nie dokonania ich odbioru przez Zamawiającego. Dalsze prace mogą być kontynuowane po odebraniu przez Zamawiającego prac ulegających zakryciu w formie pisemnego protokołu. 5) Odbiór końcowy przedmiotu umowy przeprowadzony zostanie najpóźniej w ciągu 7 dni od dnia pisemnego zgłoszenia gotowości do odbioru i przekazania niezbędnych dokumentów. 6) Protokół odbioru zawiera w szczególności: d) datę jego sporządzenia i przedmiot odbioru, e) wskazanie okresu, w którym wykonano roboty budowlane będące przedmiotem odbioru końcowego, f) powołanie się na niniejszą umowę i stwierdzenie zgodności robót będących przedmiotem odbioru z jej postanowieniami, g) ocenę jakości wykonanych robót budowlanych będących przedmiotem odbioru, h) imiona i nazwiska oraz funkcje osób uczestniczących w odbiorze i ich podpisy. 7) Zamawiający może odstąpić od odbioru końcowego, jeżeli w toku czynności odbioru zostanie stwierdzone, że: a) przedmiot odbioru nie osiągnął gotowości do odbioru z powodu nie zakończenia robót, b) przedmiot odbioru został wykonany niezgodnie z projektem i zasadami wiedzy technicznej, c) w wykonanym przedmiocie umowy występują wady. 8) Odstępując od odbioru robót Zamawiający wyznacza Wykonawcy na piśmie stosowny termin do usunięcia wad lub zakończenia robót. 9) Fakt zrealizowania czynności, o których mowa w ust. poprzednim niniejszego paragrafu zostanie stwierdzony protokolarnie. Po upływie wyznaczonego terminu Zamawiający wznawia czynność odbioru. 10) W przypadku zwłoki Wykonawcy w przystąpieniu do usunięcia wad stwierdzonych podczas odbioru końcowego, trwającej dłużej niż 2 dni, Zamawiający może zlecić ich usunięcie podmiotowi trzeciemu na koszt Wykonawcy. 11) Jeżeli w trakcie odbioru końcowego zostaną stwierdzone wady nienadające się do usunięcia wówczas: a) o ile nie uniemożliwiają użytkowania przedmiotu umowy zgodnie z przeznaczeniem, Zamawiający może obniżyć wynagrodzenie przy uwzględnieniu skali utraty wartości użytkowej lub innej, w zakresie, której wadę stwierdzono, b) o ile wady uniemożliwiają użytkowanie przedmiotu umowy zgodnie z przeznaczeniem, Zamawiający może żądać wykonania przedmiotu umowy po raz kolejny – na koszt Wykonawcy lub uzna to za zerwanie umowy z winy Wykonawcy. 12. (odbiór ostateczny – pogwarancyjny) W przypadku odbioru ostatecznego (pogwarancyjnego) Zamawiający wyznacza Wykonawcy termin ostatecznego odbioru przedmiotu umowy nie później niż 3 dni roboczych przed datą upływu gwarancji jakości. W przypadku stwierdzenia ewentualnych wad i usterek Zamawiający wyznacza Wykonawcy termin na ich usunięcie. 13. W przypadku, gdy Wykonawca nie przystąpi do odbioru, o którym mowa wyżej, Zamawiający dokona odbioru bez udziału Wykonawcy. 5.19. Warunki gwarancji i rękojmi: 1) Wykonawca udzieli Zamawiającemu: 36/60 - miesięcznej /zgodnie z ofertą Wykonawcy/ gwarancji na wykonane roboty budowlane będące przedmiotem zamówienia. Termin dotyczący gwarancji biegnie od daty podpisania przez strony końcowego protokołu odbioru robót budowlanych. 2) Termin rękojmi równy jest terminowi gwarancji, lecz nie krótszy niż 5 lat. 3) Zamawiający w przypadku stwierdzenia w okresie gwarancji ewentualnych wad wydanego mu dzieła budowlanego obowiązany jest do przedłożenia ich na piśmie Wykonawcy najpóźniej w ciągu 2 dni roboczych od dnia ich ujawnienia wraz z podaniem terminu do ich usunięcia. 4) Wykonawca zobowiązany będzie do usunięcia na swój koszt i ryzyko wad przedmiotu zamówienia ujawnionych w okresie gwarancji. 5) Wykonawca zobowiązany będzie do podjęcia czynności związanych z usuwaniem wad w terminie 48 godzin od momentu zawiadomienia. 6) Wykonawca zobowiązuje się do usunięcia wad w odpowiednim terminie – uzgodnionym z Zamawiającym, stosownie do ujawnionych wad. 7) Jeżeli Wykonawca nie przystąpi do usunięcia wad w ustalonym terminie Zamawiający może powierzyć ich usunięcie osobie trzeciej na koszt i ryzyko Wykonawcy oraz bez utraty gwarancji udzielonej przez Wykonawcę. 8) Czas trwania usuwania wad w dziele budowlanym oraz czas trwania naprawy gwarancyjnej urządzenia wchodzącego w skład przedmiotu zamówienia, niezależnie od przyczyn, powoduje przedłużenie okresu gwarancji o ten okres. 9) Wykonawca wymieni na nowe, wolne od wad urządzenie wchodzące w skład przedmiotu zamówienia, które było poddane 3 naprawom gwarancyjnym tego samego podzespołu (elementu), wynikłym nie z winy użytkownika.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium. 16.2. Wykonawca jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 16 lipca 2018 r. do godz. 10.00 do wniesienia wadium w wysokości 25.000,00 złotych (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych 00/100). 16.3. Wadium może być wnoszone w formach określonych w Ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1579) na podstawie art.45 ust.6 ustawy, tj: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804, oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 16.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy: Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy nr konta: nr 92150013601213600186020000, z dopiskiem: Wadium – „Wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie, rozbudowie i termomodernizacji budynku, przy ul. Pestalozziego 18 a, na potrzeby Zespołu Szkół w Bydgoszczy” Kopię przelewu należy załączyć do oferty. 16.5. Oferta jest uznana przez Zamawiającego jako zabezpieczona wadium wniesionym w pieniądzu tylko wtedy, jeśli kwota wadium znajdzie się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 16.6. W przypadku, gdy wadium wnoszone jest w formach innych niż pieniądz, Wykonawca składa oryginał dokumentu wraz z ofertą. 16.7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 16.8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 16.9. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. 16.10. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań odnośnie powyższego warunku. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ. Informacje dodatkowe
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Pełnomocnictwo udzielone przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3. W przypadku gdy ofertę podpisuje pełnomocnik, do oferty należy dołączyć ORYGINAŁ lub kopię poświadczoną notarialnie pełnomocnictwa udzielonego osobie podpisującej ofertę przez osobę prawnie upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy. 4. Formularz ofertowy musi być zgodny w treści z załączonym do SIWZ wzorem stanowiącym załącznik nr 1.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach