Przetargi.pl
- „Przebudowa bloku operacyjnego w budynku głównym Szpitala Polskiego w Sztumie, ul. Reja 12, 82-400 Sztum” - „Zmiana sposobu użytkowania III piętra w budynku Wojewódzkiego Zespołu Szkół Policealnych, ul. Reja 8, 82-400 Sztum”

Starostwo Powiatowe w Sztumie ogłasza przetarg

  • Adres: 82400 Sztum, ul. Mickiewicza
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 552 677 428 , fax. 552 677 442
  • Data zamieszczenia: 2018-11-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe w Sztumie
    ul. Mickiewicza 31
    82400 Sztum, woj. pomorskie
    tel. 552 677 428, fax. 552 677 442
    REGON: 19262862000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatsztumski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    - „Przebudowa bloku operacyjnego w budynku głównym Szpitala Polskiego w Sztumie, ul. Reja 12, 82-400 Sztum” - „Zmiana sposobu użytkowania III piętra w budynku Wojewódzkiego Zespołu Szkół Policealnych, ul. Reja 8, 82-400 Sztum”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zadanie I Przedmiotem zamówienia jest przebudowa bloku operacyjnego w budynku głównym szpitala w Sztumie, ul. Reja 12 , 82-400 Sztum wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną. Blok operacyjny usytuowany jest na drugim piętrze budynku szpitala w skrzydle środkowym. Obiekt zlokalizowany jest na terenie kompleksu szpitalnego na działce nr 403/16, obręb II, m. Sztum, powiat sztumski. Zadanie II Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na zmianie sposobu użytkowania III piętra budynku Wojewódzkiego Zespołu Szkół Policealnych w Sztumie z przeznaczeniem na oddział kardiologii-rehabilitacyjnej, wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną. Obiekt zlokalizowany jest na terenie kompleksu szpitalnego (budynek rehabilitacji) na działce nr 403/16, obręb II, m. Sztum, w którym funkcjonował internat szkolny. Cały budynek stanowi obiekt użyteczności publicznej. Przestrzeń przeznaczona do adaptacji obecnie jest nieużytkowana i znajduje się nad częścią szkolną. Zamierzeniem objęta jest powierzchnia około 350 m² W ramach adaptacji powstanie m.in.: 9 sal chorych z węzłami sanitarnymi, pomieszczenia socjalne i techniczne, gabinet zabiegowy, gabinet lekarzy oraz sala narad, a także punkt pielęgniarski. 2.2. Przedmiot zamówienia obejmuje m.in.: Zadanie I 1) właściwe zabezpieczenie i odseparowanie strefy budowlanej od pozostałej, funkcjonującej części szpitala, 2) opracowanie projektu organizacji robót zatwierdzonego przez inspektora nadzoru 3) wykonanie robót budowlanych zgodnie z dokumentacja projektową oraz sztuką i wiedzą budowlaną, zasadami bhp oraz poleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego 4) rozbiórki i przebudowy pomieszczeń istniejącego bloku operacyjnego 5) wykonanie nowych, podłóg, okładzin ściennych i sufitów podwieszanych 6) likwidację 7 okien 7) wykonanie konstrukcji pod kolumny, lampy i urządzenia medyczne 8) wykonanie nowych instalacji: elektrycznych, wodociągowo-kanalizacyjnych, centralnego ogrzewania, wentylacyjnych, RTV, teletechnicznych, komputerowych, gazów medycznych, hydrantowej (ppoż) 9) adaptację pomieszczenia piwnicznego na sprężarkownię 10) montaż centrali wentylacyjnej na dachu oddziału SOR 11) zabezpieczenie ppoż miejsc przebić ścian i stropów i wykonanie instalacji wykrywania oraz sygnalizacji pożaru 12) przygotowanie inwestycji do obiorów wraz ze sporządzeniem operatu kolaudacyjnego, w tym wersji na CD 13) uzyskanie dopuszczenia do użytkowania przez upoważnione służby państwowej (sanepid, straż pożarna, PINB) 14) przeszkolenie personelu z obsługi zainstalowanych urządzeń 2.2.1. W szczególności przedmiot zamówienia opisują załączniki: 1) Projekt budowlano-wykonawczy – załącznik nr 1 2) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót - załącznik nr 2 3) Pomocniczo przedmiary robót budowlanych – załącznik nr 3 Zadanie II 1) właściwe zabezpieczenie i odseparowanie strefy budowlanej od pozostałej, funkcjonującej części szpitala i szkoły, 2) opracowanie projektu organizacji robót zatwierdzonego przez inspektora nadzoru, 3) wykonanie robót budowlanych zgodnie z dokumentacją projektowo-wykonawczą oraz sztuką i wiedzą budowlaną, zasadami bhp oraz poleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego 4) rozbiórki i przebudowy istniejącego układu ścian celem dostsowania do nowej funkcji, 5) wykonanie nowych: okładzin ściennych, podłóg i sufitów podwieszanych 6) wydzielenie pożarowe 2 klatek schodowych – środkowej i skrajnej od strony szkoły 7) dostosowanie części okien i drzwi do napowietrzania systemu oddymiania 8) montaż nowej stolarki okiennej i drzwiowej wewnętrznej 9) ułożenie izolacji cieplnych i przeciwwilgociowych 10) likwidację i wymianę części istniejacych pionów sanitarnych, wraz z montażem nowych 11) wykonanie nowych instalacji: elektrycznych, oświetleniowych, wodociągowo-kanalizacyjnych, centralnego ogrzewania, wentylacji mechanicznej, teletechnicznych (przyzywowa, kontroli dostępu), RTV, , komputerowych, gazów medycznych, hydrantowej (ppoż) 12) montaż klimatyzatorów wraz z instalacją odprowadzania skroplin 13) zabezpieczenie ppoż miejsc przebić instalacjami ścian i stropów, wykonanie instalacji wykrywania oraz sygnalizacji pożaru 14) przygotowanie inwestycji do obiorów, wyoknanie badań i pród technicznych wraz ze sporządzeniem operatu kolaudacyjnego, w tym wersji na CD 15) uzyskanie dopuszczenia do użytkowania przez upoważnione służby państwowej (sanepid, straż pożarna, PINB) 16) przeszkolenie personelu z obsługi zainstalowanych urządzeń 2.2.2. W szczególności przedmiot zamówienia opisują załączniki: 1) Projekt budowlano-wykonawczy – załącznik nr 1 2) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót - załącznik nr 2 3) Pomocniczo przedmiary robót budowlanych – załącznik nr 3 UWAGA: dotyczy Zadania I i II UWAGA: Budynki stanowią obiekt użyteczności publicznej o charakterze medycznym. W trakcie przebudowy bloku operacyjnego pozostała część oddziału i budynku będzie funkcjonować na bieżąco. Uciążliwości związane z prowadzeniem prac budowlanych należy ograniczyć do minimum, w szczególności: hałas, wibracje, zapylenia, odory. Jednocześnie należy zachować bezpieczny dostęp dla personelu i pacjentów, w tym z ograniczoną możliwością poruszaniu się, do pomieszczeń nie objętych przebudową. Wykonawca zapewni: 1) kierownika budowy i kierowników robót w odpowiednich specjalnościach; 2) dokonanie wszelkich prób, sprawdzeń, pomiarów, badań, ekspertyz, regulacji i rozruchu, 3) przez cały okres gwarancji nieodpłatny przegląd i serwis obejmujący konserwację oraz wszelkie niezbędne czynności dla utrzymania zainstalowanych urządzeń w odpowiedniej sprawności technicznej gwarantującej ciągłość ich pracy. 2.3.Roboty budowlane należy wykonać z uwzględnieniem następujących uwag: a) Wykonawca w uzgodnieniu z Dyrekcją placówki i inspektorem nadzoru zorganizuje własnym staraniem i na własny koszt teren budowy i jego zaplecze, w tym tymczasowych obiektów i urządzeń, w szczególności: - opomiarowanego punktu poboru energii elektrycznej, - opomiarowanego punktu poboru wody, - zaplecza socjalno – magazynowego, - sposób poruszania się pojazdów i urządzeń na terenie szpitalnym oraz w budynku głównym szpitala, - uzyskania wszelkich uzgodnień i pozwoleń na wywóz nieczystości stałych i płynnych, b) Na całym terenie obowiązuje płatny postój aut powyżej 15 min. obsługiwany przez odrębnego operatora: CITY PARKING GROUP S.A. ul. Budowlanych 3, 86-300 Grudziądz. c) Wykonawca w uzgodnieniu z Dyrekcją placówki i inspektorem nadzoru zlikwiduje plac budowy na własny koszt i doprowadzi teren do należytego stanu wraz z uporządkowaniem terenów przyległych. 3. Wymagania stawiane Wykonawcy: 3.1. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi oraz sztuką budowlaną robót budowlanych opisanych w przedmiocie zamówienia. 3.2. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez inspektora nadzoru ustanowionego przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. 3.3. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 3.4. Zaleca się aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca roboty budowlanej , po uprzednim powiadomieniu Zamawiającego – tel. 55 267 74 55, w celu uzyskania niezbędnych informacji, które mogą okazać się konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Zaniechanie powyższego obciążać będzie wyłącznie Wykonawcę, który nie będzie uprawniony do powoływania się na tę okoliczność i brak jakichkolwiek informacji, jakie mógł uzyskać podczas wizji lokalnej przy realizacji przedmiotu zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej poniesie Wykonawca. 3.5. W przypadku, gdy w dokumentacji projektowo - wykonawczej zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów i urządzeń, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych i eksploatacyjnych nie gorszych od założonych w projekcie. Gdziekolwiek w dokumentacji przetargowej powołane są konkretne normy i przepisy, które spełniać mają materiały, sprzęt i inne towary oraz wykonane i zbadane roboty, będą obowiązywać postanowienia najnowszego wydania lub poprawionego wydania powołanych norm i przepisów o ile w SIWZ nie postanowiono inaczej. W przypadku, gdy powołane normy i przepisy są państwowe lub odnoszą się do konkretnego kraju lub regionu, mogą być również stosowane inne odpowiednie normy zapewniające równy lub wyższy poziom wykonania niż powołane normy lub przepisy, pod warunkiem ich sprawdzenia i pisemnego zatwierdzenia przez inspektora nadzoru. Różnice pomiędzy powołanymi normami a ich proponowanymi zamiennikami muszą być dokładnie opisane przez Wykonawcę i przedłożone Inspektorowi nadzoru do zatwierdzenia. Ciężar udowodnienia równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy (art. 30 ust. 5 ustawy Pzp.). W przypadku wątpliwości dotyczących równoważności oferowanych produktów Zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia we wskazanym terminie wyjaśnień dotyczących treści oferty. 4. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę - art. 29 ust. 3a Pzp: 4.1. Wykonawca zobowiązany jest, przez cały okres realizacji umowy, do zatrudniania osób wykonujących czynności w zakresie: - robót ogólnobudowlanych; - instalacji elektrycznych; - instalacji sanitarnych; na podstawie umowy o pracę zgodnie z art. 22 § 1 Kodeksu pracy, z wyjątkiem osób sprawujących samodzielne funkcje w budownictwie. 4.2. Postanowienie powyższe stosuje się do Podwykonawców Wykonawcy, jeśli będą uczestniczyli w realizacji zamówienia. 4.3. Zamawiający będzie miał prawo samodzielnie lub za pośrednictwem innych upoważnionych osób, w każdym momencie realizacji, do kontroli sposobu wykonywania przez Wykonawcę zamówienia w zakresie opisanym w ppkt 4.1. W ramach uprawnień kontrolnych Zamawiający będzie miał prawo w szczególności: 1) żądać od Wykonawcy złożenia wyjaśnień na piśmie w sprawach dotyczących zatrudnienia pracowników przy realizacji czynności opisanych w pkt 2.1.; 2) żądać od Wykonawcy okazania dokumentów na potwierdzenie spełnienia obowiązków opisanych w ppkt 4.1.; 3) przyjmować od osób uczestniczących w realizacji czynności opisanych w pkt 2.1., oświadczenia odnośnie faktu i podstaw ich zatrudnienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium: a) dla Zadania I – w wysokości 40.000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy zł 00/100) b) dla Zadania II – w wysokości 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy zł 00/100) 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr z 2007 Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić na rachunek bankowy BS w Sztumie: 96 8309 0000 0010 0029 2000 0080 z podaniem tytułu wadium: Zadanie I– Przebudowa bloku operacyjnego Szpitala w Sztumie lub Zadanie II– Zmiana sposobu użytkowania III piętra w budynku Wojewódzkiego Zespołu Szkół Policealnych w Sztumie przed upływem terminu składania ofert – przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na koncie Zamawiającego. 3. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty wraz z załącznikami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 4. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucony z postępowania. 5. Zwrot lub zatrzymanie wadium przetargowego nastąpi na zasadach określonych w art. 46 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: UWAGA: dotyczy Zadania I i II 4.1. W celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego w Części IV pkt 2.1. – do oferty należy dołączyć aktualne na dzień składania ofert Oświadczenia zgodne ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 i 2 (osobno dla Zadania I i osobno dla Zadania II) do SIWZ (oświadczenie z art. 25a ustawy). Informacje zawarte w Oświadczeniach stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 4.2. W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, Wykonawca przekazuje, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku Wykonawców wspólnie składających ofertę, dokumenty o których mowa w pkt 4.2. – zobowiązany jest złożyć każdy z Wykonawców wspólnie składających ofertę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach