Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych, skratek oraz zawartości piaskowników wytworzonych przez oczyszczalnię ścieków w Zakładzie Gospodarki Komunalnej w Zakroczymiu

Zakład Gospodarki Komunalnej w Zakroczymiu ogłasza przetarg

  • Adres: 05170 Zakroczym, ul. Parowa Okólna
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 0-22 7852882 , fax. 0-22 7853195
  • Data zamieszczenia: 2018-12-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Gospodarki Komunalnej w Zakroczymiu
    ul. Parowa Okólna
    05170 Zakroczym, woj. mazowieckie
    tel. 0-22 7852882, fax. 0-22 7853195
    REGON: 1562825000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zgk.zakroczym.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych, skratek oraz zawartości piaskowników wytworzonych przez oczyszczalnię ścieków w Zakładzie Gospodarki Komunalnej w Zakroczymiu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych, skratek oraz zawartości piaskowników, które zostaną wytworzone przez oczyszczalnię ścieków w Zakładzie Gospodarki Komunalnej w Zakroczymiu: 1) ustabilizowane komunalne osady ściekowe, o kodzie 19 08 05, 2) skratki, o kodzie 19 08 01, 3) zawartość piaskowników, o kodzie 19 08 02. 2. Szacunkowa ilość wytworzonych odpadów przeznaczonych do odzysku lub unieszkodliwienia wynosi odpowiednio: 1) szacunkowa ilość ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych w skali miesiąca wynosi około 70 Mg; ilość może być różna, w zależności od pory roku; przewidywana ilość komunalnych osadów ściekowych w trakcie realizacji zamówienia wynosi 840 Mg; 2) szacunkowa ilość skratek w skali miesiąca wynosi około 1 Mg; ilość może być różna, w zależności od pory roku; przewidywana ilość skratek w trakcie realizacji zamówienia wynosi 12 Mg; 3) szacunkowa ilość piasku z piaskownika w skali miesiąca wynosi około 2 Mg; ilość może być różna, w zależności od pory roku; przewidywana ilość piasku z piaskownika w trakcie realizacji zamówienia wynosi 24 Mg. 3. Ilości wytworzonych odpadów z oczyszczalni ścieków przeznaczonych do odzysku lub unieszkodliwienia podana w SIWZ jest ilością orientacyjną i została podana w celu porównania ofert. Faktyczne ilości przedmiotowych odpadów mogą nie pokrywać się z podanymi przez Zamawiającego ilościami szacunkowymi. 4. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej (na własny koszt) na terenie objętym zakresem rzeczowym zadania, zdobył wszelkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty i rzetelnej wyceny przedmiotu zamówienia. 5. Szczegółowy opis i zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia oraz sposób jego realizacji podany jest we wzorze umowy stanowiący załącznik nr 6 do SIWZ. 1. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania usługi z należytą starannością, rozumianą jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia, w oparciu o aktualne unormowania prawne wynikające z postanowień ustawy o odpadach, zgodnie z obowiązującymi standardami, zasadami oraz etyką zawodową. 2. Zamawiający nie przewiduje możliwości stosowania ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych w sposobie wykorzystania określonym w art. 96 ust. 1 pkt 1, 4 ustawy o odpadach. 3. Wykonawca przyjmuje na siebie całkowitą odpowiedzialność za gospodarowanie przedmiotowymi odpadami i jest obowiązany do ich zagospodarowania w sposób zgodny z obowiązującym prawem. 4. Komunalne osady ściekowe oraz skratki i piasek z piaskownika przeznaczone do odzysku lub unieszkodliwienia będą przewożone transportem Wykonawcy. 5. Odbiór odpadów z terenu oczyszczalni ścieków możliwy będzie w dni robocze: od poniedziałku do piątku w godzinach od 7: 00 do 15: 00, po wcześniejszym umówieniu się na odbiór. 6. Wywóz wytworzonych odpadów odbywać się będzie z częstotliwością: 1) ustabilizowane komunalne osady ściekowe, będą wywożone w ciągu maksymalnie 6 godzin, od chwili zgłoszenia przez Zamawiającego (faksem lub e-mailem), w zależności od potrzeb tj. po wypełnieniu kontenera - przewidywana częstotliwość to, co najmniej 1 raz - w każdy dzień roboczy; 2) skratki będą wywożone w ciągu 24 godzin, po zgłoszeniu przez Zamawiającego (faksem lub e-mailem) - przewidywana częstotliwość to, co najmniej - 1 raz w miesiącu; 3) piasek z piaskownika, będzie wywożony w ciągu 24 godzin, po telefonicznym zgłoszeniu przez Zamawiającego - przewidywana częstotliwość to, co najmniej - 1 raz w miesiącu. 7. W przypadku opóźnienia w odbiorze odpadów Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za przyrost odpadów wywołany czynnikami atmosferycznymi. Wykonawca wówczas organizuje we własnym zakresie i na własny koszt, przeładunek nadmiaru odpadów, za który to nadmiar Zamawiający nie ponosi kosztów związanych z ich zagospodarowaniem. 8. Przy przeładunkach, załadunkach odpadów Wykonawca jest zobowiązany we własnym zakresie doprowadzić teren objęty załadunkami, przeładunkami do stanu pierwotnego (uprzątnięcie placu po odpadzie). 9. Środki transportu Wykonawcy winny zapewniać utrzymanie nawierzchni dróg pod względem czystości (zarówno zakładowych i publicznych), w trakcie realizacji zamówienia i każdorazowo po jej zakończeniu. 10. Transport Wykonawcy wykorzystywany podczas wywozu odpadów winien być przystosowany do przewozu tego typu ładunku oraz winien posiadać aktualne zezwolenie odpowiedniego organu w zakresie transportu odpadów. Środki służące do transportu muszą być szczelne (nie powodujące wycieków i wydostawania się na zewnątrz odwodnionego osadu ściekowego, skratek oraz zawartości piaskowników), przystosowane do wywozu osadów i pozwalające na ich odbiór z oczyszczalni. 11. Kontenery, przyczepy ciągnikowe oraz samochody transportujące odpady muszą być w dobrym stanie technicznym, a podstawiane w celu ich załadunku muszą być czyste (pozbawione resztek odpadów). 12. Potwierdzenie przyjęcia komunalnych osadów ściekowych oraz skratek i piasku z piaskownika odbywać się będzie każdorazowo na podstawie „Karty Przekazania Odpadu”, zgodnie z obowiązującym wzorem, określonym w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 12.12.2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz.U. 2014 poz. 1973), potwierdzonej pod względem ilościowym przez Zamawiającego i Wykonawcę. 13. Każda partia (samochód) osadu musi być zważona na wadze elektronicznej i potwierdzona dokumentem ważenia. Koszt ważenia ponosi Wykonawca; 14. Wykonawca, na swój koszt, zobowiązany jest do zaopatrzenia oczyszczalni ścieków w odpowiednie pojemniki i kontenery oraz do ich sukcesywnego zamiennego podstawiania. Dopuszcza się możliwość: 1) podstawiania zamiennych pojemników na skratki i zawartość piaskownika o pojemności nie mniejszej niż 1,1 m³, 2) podstawiania zamiennych kontenerów na ustabilizowane komunalne osady ściekowe o pojemności nie mniejszej niż 5 m³, z zastrzeżeniem iż wymiary kontenerów muszą umożliwiać ich ustawienie pod podajnikiem wychodzącym z wirówki. 15. Wykonawca nie może zaciągać, w imieniu Zamawiającego, żadnych zobowiązań mogących narazić Zamawiającego na straty materialne i finansowe. Dotyczy to w szczególności decyzji związanych ze sposobem realizacji zamówienia. 16. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą wyłącznie przez ustanowionych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy. 17. Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, w okresie realizacji umowy. 18. W przypadku wystąpienia opóźnienia w wywiązaniu się przez Wykonawcę z niniejszej umowy, Zamawiający ma prawo zlecić odbiór, transport i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) odpadów innemu wykonawcy (podmiotowi) na koszt i ryzyko Wykonawcy. Zlecenie, o którym mowa powyżej może nastąpić po uprzednim jednokrotnym wezwaniu Wykonawcy do wykonania usługi, przesłanym pocztą elektroniczną (e-mailem). Niewykonanie usługi w ciągu 3 dni roboczych, licząc od dnia wezwania, upoważniać będzie Zamawiającego do zlecenia odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów innemu wykonawcy (podmiotowi) i obciążenia kosztami tej usługi Wykonawcę niniejszej umowy. 19. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów bhp podczas realizacji przedmiotu zamówienia. 20. Wykonawca, z którym będzie zawarta umowa, zobowiązuje się do wyznaczenia osoby odpowiedzialnej za realizację przedmiotu zamówienia oraz podania numeru telefonu, pod którym wyznaczona osoba będzie dostępna przez 24 godziny na dobę, w czasie realizacji zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wysokość wadium wynosi 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu oraz wymagane od wykonawców środki dowodowe, umożliwiające ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, wyrażając je jako minimalne poziomy zdolności, które mogą dotyczyć: a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej, c) zdolności technicznej lub zawodowej. 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w ogłoszeniu zgodnie z art. 22 ust. 1 i ust. 1b Pzp. 3. W celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej – zamawiający wyraża jako minimalne poziomy: 1) posiadanie aktualnego zezwolenia na przetwarzanie odpadów wydane przez właściwy organ lub wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy o odpadach w zakresie: a) osadów ściekowych (19 08 05), b) skratek (19 08 01), c) piaskowników (19 08 02); 2) posiadanie aktualnego zezwolenia na transport odpadów wydane przez właściwy organ lub wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy o odpadach, w zakresie: a) osadów ściekowych (19 08 05), b) skratek (19 08 01), c) piaskowników (19 08 02); - Zamawiający uzna warunki za spełnione na podstawie dokumentów wskazanych w Rozdz. IV część 4 pkt 1 ust. 1-2 i pkt 2 SIWZ tj. zezwolenia na przetwarzanie odpadów oraz zezwolenia na transport odpadów, lub na podstawie innych równoważnych dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganych uprawnień.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) formularz oferty – załącznik nr 1 do SIWZ - oryginał podpisany przez wykonawcę;5) Jeżeli dotyczy - informacja o zleceniu wykonania przedmiotu zamówienia podwykonawcom składana na podstawie art. 36b ust. 1 Pzp - załącznik nr 5 do SIWZ– oryginał podpisany przez wykonawcę; - zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców, którym Wykonawca powierzył wykonanie części zamówienia. 6) jeżeli dotyczy - pełnomocnictwo lub inny dokument określający zakres umocowania do reprezentowania wykonawcy, który musi jednoznacznie określać czynności, do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony– oryginał lub kopia poświadczona notarialnie; WARUNKI WYMAGANE OD WYKONAWCÓW SKŁADAJĄCYCH WSPÓLNIE OFERTĘ 1. Zamawiający określa sposób spełniania przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdziale III części 1 ust. 3, 4 i 7 SIWZ. 2. W odniesieniu do warunku Rozdz. III część 1 pkt 3 SIWZ warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli jeden z konsorcjantów wykaże się posiadaniem wszystkich (dwóch) wymaganych uprawnień bądź wszyscy konsorcjanci łącznie wykażą spełnienie warunków. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie mogą łącznie spełniać warunek udziału w postępowaniu dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej jeżeli każdy z nich będzie realizował tą część zamówienia, do realizacji której posiada kompetencje lub uprawnienia. Uwaga! Zamawiający dopuszcza łączne spełnienie warunku, przez które rozumie się, że co najmniej jeden członek konsorcjum musi spełnić w całości warunek określony w część 1 pkt 3 ust. 1 (posiadać wskazane uprawnienie obejmujące wszystkie kody), oraz co najmniej jeden członek konsorcjum musi spełnić w całości warunek określony w część 1 pkt 3 ust. 2 (posiadać wskazane uprawnienie obejmujące wszystkie kody). Zamawiający nie będzie sumował kodów odpadów pochodzących z wpisów i zezwoleń różnych członków konsorcjum. 3. W odniesieniu do warunku, o którym mowa w Rozdz. III część 1 pkt 4 zdolności ekonomiczne konsorcjantów zostaną zsumowane. Oznacza to, że wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą przedstawić więcej niż jedną polisę od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, pod warunkiem że suma przedstawionych polis potwierdzi posiadanie przez konsorcjum ubezpieczeń o łącznej wartości co najmniej 100.000,00 zł. 4. W odniesieniu do warunku, o którym mowa w Rozdz. III część 1 pkt 7 zdolność zawodowa, ze względu na swoją istotę, jest niepodzielna i nie zostanie zsumowana. Oznacza to, że co najmniej jeden z konsorcjantów musi wykazać się wykonaniem usługi polegającej na odbiorze i zagospodarowaniu ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych w ilości co najmniej 500 Mg/rok zrealizowanej w ramach jednej umowy w sposób ciągły przez okres minimum 12 miesięcy. Wykazanie się określoną zdolnością przez jednego z konsorcjantów jest potwierdzeniem spełniania warunku przez konsorcjum (zwalnia pozostałych z obowiązku spełnienia warunku). 5. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego. 6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 7. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie; dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 8. Wykonawcy składający ofertę wspólną, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego i w tym celu do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo, które: 1) musi być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza; 2) musi jednoznacznie określać postępowanie, do którego się odnosi; 3) musi precyzować zakres umocowania i jednoznacznie określać czynności, co do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony; 4) musi wskazywać pełnomocnika; 5) musi wyliczać wszystkich wykonawców, którzy ubiegają się o zamówienie. 9. Każdy z wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie udziela pełnomocnictwa, zgodnie z reprezentacją danego podmiotu. 10. Oświadczenia i dokumenty składane w imieniu uczestników oferty wspólnej przedkłada i podpisuje wykonawca – pełnomocnik, działając w imieniu uczestników oferty wspólnej. 11. Pełnomocnik pozostaje w kontakcie z zamawiającym w toku postępowania i do niego zamawiający kieruje informacje, korespondencję, itp.; 12. Oferta wspólna powinna być sporządzona zgodnie z SIWZ. 13. Sposób składania dokumentów w ofercie wspólnej: 1) każdy z wykonawców składających ofertę wspólną we własnym imieniu składa: dokumenty dotyczące własnej firmy, takie jak np.: oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 Pzp, dotyczące przesłanek wykluczenia; oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 Pzp, dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu; oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp. 2) pełnomocnik wykonawców w imieniu wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną, bądź wykonawcy wspólnie z podpisami każdego z wykonawców składają: dokumenty wspólne, takie jak formularz oferty, kserokopie zezwoleń na prowadzenie działalności, dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, wykaz usług, informacja o zleceniu wykonania przedmiotu zamówienia podwykonawcom składana na podstawie art. 36b ust. 1 Pzp. 14. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak wykonawcy składający ofertę wspólną i mają do nich zastosowanie zasady określone w ust. 1– 13. 15. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, została wybrana, zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców, która powinna zawierać: 1) zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia, 2) określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy, 3) czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy, niż okres obejmujący realizację zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach