Przetargi.pl
„Dostawa wyposażenia pracowni mechaniczno/ diagnostycznej szkół Powiatu Lubelskiego w ramach projektu pn. „Edukacja przyszłości w powiecie lubelskim”, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 12 Działanie 12.4 Kształcenie zawodowe”

Powiat Lubelski ogłasza przetarg

  • Adres: 20074 Lublin, ul. Spokojna
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 81 52 86 600 , fax. 81 52 86 601
  • Data zamieszczenia: 2017-08-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Lubelski
    ul. Spokojna 9
    20074 Lublin, woj. lubelskie
    tel. 81 52 86 600, fax. 81 52 86 601
    REGON: 43102929200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.splublin.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Dostawa wyposażenia pracowni mechaniczno/ diagnostycznej szkół Powiatu Lubelskiego w ramach projektu pn. „Edukacja przyszłości w powiecie lubelskim”, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 12 Działanie 12.4 Kształcenie zawodowe”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3. Opis przedmiotu zamówienia. 3.1. Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa pod wskazany adres nw. wyposażenia pracowni mechaniczno/ diagnostycznej szkół Powiatu Lubelskiego w ramach projektu pn. „Edukacja przyszłości w powiecie lubelskim”, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 12 Działanie 12.4 Kształcenie zawodowe. I. Stanowisko demonstracyjne: System sterowania silnikiem ZS typu Common Rail: Stanowisko demonstracyjne przeznaczone do prezentowania działania elementów elektronicznych, mechanicznych i hydraulicznych wchodzących w skład systemu sterowania i zasilania paliwem współczesnych silników wysokoprężnych z zapłonem typu CR/EDC. Stanowisko demonstracyjne zawiera minimum: a) „Zespół sterowania pompą i wtryskiwaczami typu Common Rail”: • silnik napędu pompy wtryskowej, • moduł sterujący pracą pompy i wtryskiwaczy, • falownik, • zbiornik paliwa z podającą - elektryczną pompą paliwa, • menzurki pomiarowe dawki, • elektrowtryskiwacze paliwa, • pompa wysokiego ciśnienia, • elektromagnes sekcji pompy wysokiego ciśnienia, • zawór regulacji ciśnienia paliwa, • menzurki pomiarowe przelewu, • koło napędowe pompy wtryskowej ze znacznikiem faz rozrządu, • czujnik Hall’a faz rozrządu, • czujnik indukcyjny położenia wału silnika napędowego, b) „Zespół sterowania silnikiem ZS typu Common Rail”: • włącznik zapłonu - stacyjka, • przekaźniki: główny systemu i elektrycznej pompy paliwa, • sterownik systemu, przekaźniki wentylatora chłodnicy., • dmuchawa powietrza, • przepływomierz powietrza,wtryskiwacz paliwa nr 1, • zawór recyrkulacji spalin z kontrolką stanu, • wskaźnik napięć systemu z przełącznikiem, • potencjometr pedału przyśpieszenia, • gniazda diagnostyki równoległej ADP-124/186 lub równoważnej, • gniazdo diagnostyki szeregowej OBDII lub równoważnej, • symulacja przełącznika ciśnieniowego z kontrolką klimatyzacji, • kontrolka samodiagnozy, • gniazdo obwodów wykonawczych i sterujących do połączenia z modułem sterowania i napędu, • schemat ideowy z pulpitem pomiarowym, symulacją usterek i kontrolkami systemu. ZASILANIE a) „Zespół sterowania pompą i wtryskiwaczami typu Common Rail”: Zasilanie stanowiska z sieci energetycznej 230V/50Hz poprzez transformator zabudowany w module sterującym CR. Do zasilania silnika napędowego, o uzwojeniach połączonych w trójkąt wykorzystywane ma być napięcie trójfazowe o zmiennej częstotliwości wytworzone z napięcia jednofazowego 230V/50Hz za pomocą mikroprocesorowego falownika tyrystorowego. Stanowisko wyposażone ma być w szereg zabezpieczeń poszczególnych obwodów elektrycznych. b) „Zespół sterowania silnikiem ZS typu Common Rail”: Zasilanie stanowiska z sieci energetycznej 230V/50Hz poprzez zasilacz impulsowy i wyłącznik nadmiarowo-prądowy. Stanowisko wyposażone ma być w szereg zabezpieczeń poszczególnych obwodów elektrycznych. DANE TECHNICZNE a) „Zespół sterowania pompą i wtryskiwaczami systemu Common Rail”: Wymiary nie większe niż: szerokość – długość – wysokość: 1400 x 600 x 1000 (mm),waga do 35 kg. b)„Zespół sterowania silnikiem ZS typu Common Rail”: Wymiary nie większe niż: szerokość – dł. – wysokość: 1400 x 600 x 1900 (mm),waga do 35 kg. Stanowisko ma być wykonane w formie zamkniętego kasetonu z profili aluminiowych na stelażu stalowym i płyty MDF. Nie może być to konstrukcja aluminiowa. Całość konstrukcji metalowej pomalowana ma być lakierem proszkowym dla zapewnienia estetyki i trwałości powłok lakierniczych. Urządzenia muszą być dostarczone z certyfikatem pomiarowym, sprawdzającym pracę pod obciążeniem. Certyfikat musi być wystawiony przez laboratorium producenta. Stanowisko dodatkowo zawiera : - pokrowiec, - deklaracje zgodności CE lub dokument równoważny, - instrukcje obsługi w języku polskim. II. Stanowisko demonstracyjne: System sterowania elektronicznego silnikiem Diesla EDC: Zamontowane komponenty systemu powinny umożliwiać pokaz funkcjonowania systemu sterowania pracą silnika w zakresie zmian dawki paliwa i kąta wyprzedzania wtrysku w funkcji temperatury, obrotów, obciążenia, a w szczególności: • układ zasilania paliwem ma umożliwiać prezentację działania podzespołów oraz zmianę dawki paliwa, • stanowisko powinno być wyposażone w pulpit pomiarowy umożliwiający podłączenie przyrządów pomiarowych do czujników systemu i podzespołów wykonawczych, jak i realizację stanów awaryjnych w wybranych obwodach oraz obserwację reakcji systemu sterowania na powstałą awarię, • sterowanie napędem pompy w pełnym zakresie prędkości obrotowych, • umożliwiać przeprowadzenie diagnostyki szeregowej przez złącze OBD2. Dodatkowo stanowisko wyposażone ma być w dwa równoległe złącza typu „Centronics" służące do podłączenia między innymi testera ADP-124 oraz złącze OBDII do diagnostyki szeregowej z użyciem w/w diagnoskopów. Stanowisko musi składać się minimum z dwóch mobilnych modułów: a) Zespół Sterowania i Napędu Pompy Rozdzielaczowej”- służący do demonstrowania działania oraz badania parametrów elektrycznych i hydraulicznych pracy rotacyjnej rozdzielaczowej pompy wtryskowej stosowanej w wysokoprężnych silnikach samochodowych w funkcji obrotów i innych parametrów. Moduł ten może pracować autonomicznie lub współpracować z modułem Elektronicznego Systemu Zasilania Silników ZS. b) Elektroniczny System Zasilania Silników ZS”- wyposażony w mikroprocesorowy sterownik, służący do demonstrowania układu sterowania pompą rozdzielaczową i pomiaru jego parametrów. Moduł ten może pracować jedynie w połączeniu z modułem Sterowania i Napędu Pompy Rozdzielaczowej. Stanowisko demonstracyjne Zespół Sterowania i Napędu Pompy Rozdzielaczowej ma umożliwiać minimum: • napęd i sterowanie rozdzielaczową pompą rotacyjną, • sterowanie pompą z wewnętrznego układu elektronicznego, • sterownie pompą z zewnętrznego stanowiska demonstracyjnego, • pomiar bieżących, hydraulicznych parametrów pompy: - ciśnienie wewnątrz pompy (za pomocą manometru), - wydatek każdego z wtryskiwaczy (za pomocą menzurki), • kompleksowe ustawienie i pomiar parametrów pompy za pomocą testera „Diesel": - płynne ustawienie i cyfrowy pomiar nastawnika dawki paliwa z czujnikiem indukcyjnym lub potencjometrycznym, • cyfrowy pomiar parametrów termistora do pomiaru temperatury paliwa, • sterownie elektromagnesem Start/Stop, • płynne sterownie układem regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku. Napęd pompy ma odbywać się za pomocą 3-fazowego silnika elektrycznego o mocy nie mniejszej niż 2,2kW/380V. Prędkość obrotowa oraz, w zależności od potrzeb, także inne parametry pracy silnika napędowego mają być regulowane w szerokim zakresie za pomocą mikroprocesorowego falownika tyrystorowego. Regulacja obrotów silnika ma być możliwa w sposób płynny w szerokim zakresie. Zespół Sterowania i Napędu Pompy Rozdzielaczowej” powinien zawierać minimum następujące elementy: • manometr ciśnienia paliwa w pompie wtryskowej, • moduł sterujący pracą pompy rotacyjnej, • silnik napędu pompy wtryskowej, • falownik silnika napędowego, • włącznik główny, zabezpieczenia i stycznik, • przewody wtryskowe, • rotacyjna pompa wtryskowa, • zbiornik paliwa, filtr paliwa z odstojnikiem, • wtryskiwacz paliwa z czujnikiem wzniosu iglicy, • wtryskiwacze paliwa, • menzurki pomiarowe, zawory spustowe, • gniazdo przyłączeniowe Modułu elektronicznego sterowania wtryskiem – Tablica, • czujnik indukcyjny położenia wału, • koło napędowe pompy wtryskowej, • koło pasowe silnika napędu z wycinkami. „Elektroniczny System Zasilania Silników ZS” powinien zawierać minimum: • włącznik zapłonu-stacyjka, • przekaźnik główny i przekaźnik świec żarowych, • przekaźniki dogrzewania silnika, • dmuchawa z przepływomierzem powietrza, • potencjometr regulacji wydatku dmuchawy, • przepływomierz powietrza, • sterownik systemu, • zawór recyrkulacji spalin z kontrolką działania, • zawór regulacji ciśnienia doładowania, • wskaźnik napięć systemu, • przełącznik wskaźnika napięcia, • światło STOP, włącznik pedału hamulca, • włącznik pedału sprzęgła, główny bezpiecznik/włącznik stanowiska, • zasilacz impulsowy, potencjometr pedału przyśpieszenia, • złącze diagnostyczne szeregowe OBDII lub równoważne, • złącza diagnostyczne równoległe ADP124/186 lub równoważne, • gniazda obwodów wykonawczych i sterujących do połączenia z modułem Sterowania Pompą Rozdzielaczową, • schemat ideowy z pulpitem pomiarowym i symulacji usterek, złączami diagnostycznymi i kontrolkami systemu, • króciec symulacji ciśnienia doładowania, • potencjometr symulacji czujnika temperatury, • regulacja prędkości obrotowej silnika, • zaciski uniwersalne zasilania 12V, • kontrolka grzania świec żarowych (kontrolka samodiagnozy), • kontrolki dogrzewania silnika, • kontrolką załączenia przekaźnika sprzęgła sprężarki klimatyzacji. ZASILANIE a)„Zespół Sterowania i Napędu Pompy Rozdzielaczowej”: Zasilanie stanowiska z sieci energetycznej 230V/50Hz po przez moduł sterujący EDC-VE i załączane ma być wyłącznikiem różnicowo-prądowym. Do zasilania silnika napędowego, o uzwojeniach połączonych w trójkąt wykorzystywane ma być napięcie trójfazowe o zmiennej częstotliwości wytworzone z napięcia jednofazowego 230V/50Hz za pomocą mikroprocesorowego falownika tyrystorowego. b)„Elektroniczny System Zasilania Silników ZS”: Zasilanie stanowiska z sieci energetycznej 230V/50Hz po przez zasilacz impulsowy i załączane ma być modułowym wyłącznikiem nadmiarowo-prądowym. DANE TECHNICZNE: a)„Zespół Sterowania i Napędu Pompy Rozdzielaczowej”: Max. pobór mocy 2500 W , Napięcie zasilania 230V/50Hz, Wymiary nie większe niż 1400 mm 600 mm 950 mm, Waga do 40 kg. b)„Elektroniczny System Zasilania Silników ZS”: Max. pobór mocy 250 W, Napięcie zasilania 230V/50Hz, Wymiary nie większe niż 1400 mm x 600 mm x 1900 mm, Waga do 35 kg. Stanowisko ma być wykonane w formie zamkniętego kasetonu z profili aluminiowych i z płyty MDF, zabudowany na ruchomej ramie stalowej Całość konstrukcji metalowej pomalowana ma być lakierem proszkowym dla zapewnienia estetyki i trwałości powłok lakierniczych. Nie może być to konstrukcja aluminiowa. Urządzenia muszą być dostarczone z certyfikatem pomiarowym, sprawdzającym pracę pod obciążeniem. Certyfikat musi być wystawiony przez laboratorium producenta. Stanowisko dodatkowo zawiera : - pokrowiec, - deklaracje zgodności CE lub dokument równoważny, - instrukcje obsługi w języku polskim. III. Stanowisko demonstracyjne: System zintegrowany typu Motronic M1.5, M1.5.2. Zamontowane komponenty systemu zasilania silnika z zapłonem iskrowym z wielopunktowym wtryskiem paliwa mają umożliwiać między innymi: • pokaz funkcjonowania systemu sterowania pracą silnika w zakresie kąta wyprzedzania zapłonu oraz zmian dawki paliwa w funkcji temperatury, prędkości obrotowej, obciążenia, • pomiary parametrów ciśnienia i wydajności pompy paliwowej oraz prezentację zjawisk towarzyszących pompowaniu paliwa, • podłączenie przyrządów pomiarowych do czujników systemu i podzespołów wykonawczych, jak i realizację stanów awaryjnych w wybranych obwodach oraz obserwację reakcji systemu sterowania na powstałą awarię, • obserwację zmian kąta wyprzedzania zapłonu metodą stroboskopową lub przez porównanie sygnałów czujników położenia wału korbowego i cewki zapłonowej. • obserwację występowania impulsu wtrysku paliwa i pomiaru jego czasu trwania w funkcji zmian podstawowych parametrów, • przeprowadzenia samodiagnozy systemu za pomocą kodu migowego kontroli systemu, • przeprowadzenia diagnostyki szeregowej poprzez złącze OBD oraz 62 „pinowe”. Możliwa jest wtedy obserwacja bieżących parametrów systemu, opracowanych przez sterownik, cyfrowych kodów usterek, bądź realizację funkcji odpowiedzi systemu na wymuszenia z przyrządu diagnostycznego w formie tzw. testu podzespołów - możliwość testowania przez złącze do diagnostyki równoległej. Stanowisko demonstracyjne zawiera minimum następujące elementy: • sterownik systemu typu MOTRONIC, • przekaźnik główny systemu i pompy paliwa, • dmuchawa przepływomierza powietrza, • obrotomierz, • przepływomierz powietrza, • mechanizm biegu jałowego, • zespół przepustnicy z czujnikiem położenia, • świece zapłonowe, • potencjometry symulacji pracy sondy Lambda, • regulator ciśnienia paliwa, • wtryskiwacze, • manometr ciśnienia paliwa, • menzurki pomiarowe wtryskiwanego paliwa, • zawory spustowe menzurek pomiarowych wtryskiwanego paliwa, • filtr paliwa, pompa paliwa, • zawór regeneracji filtra z węglem aktywnym, • zbiornik paliwa, • cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, • regulacja prędkości obrotowej wieńca zębatego, • czujnik położenia wału korbowego silnika (wieńca zębatego), • kontrolka samodiagnozy, • przełącznik liczby oktanowej paliwa, • schemat ideowy z gniazdami diagnostycznymi i pulpitem symulacji usterek. Wymiary nie większe niż: szerokość – długość – wysokość 10100 x 600 x 1880 (mm), Waga do: 35 kg. Stanowisko wykonane w formie zamkniętego kasetonu z profili aluminiowych i z płyty, zabudowany na ruchomej ramie stalowej. Całość konstrukcji metalowej pomalowana ma być lakierem proszkowym dla zapewnienia estetyki i trwałości powłok lakierniczych. Nie może być to konstrukcja aluminiowa. Urządzenia musi być dostarczone z certyfikatem pomiarowym, sprawdzającym pracę pod obciążeniem. Certyfikat musi być wystawiony przez laboratorium producenta. Stanowisko dodatkowo zawiera: - pokrowiec, - zgodności CE lub dokument równoważny, - instrukcje obsługi w języku polskim. IV. Stanowisko demonstracyjne: Zestaw czujników systemów elektronicznych pojazdu: Stanowisko ma umożliwiać między innymi przeprowadzanie ćwiczeń laboratoryjnych mających na celu pomiary sygnałów i opracowanie charakterystyk czujników stosowanych w elektronicznych systemach sterowania pracą silnika w tym : czujników ciśnienia bezwzględnego, czujników położenia wału korbowego silnika, czujników liniowych i kątowych przemieszczeń, czujnika spalania stukowego, czujników prędkości pojazdów. Stanowisko demonstracyjne zawiera minimum następujące elementy: • min. cztery typowe czujniki ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym silnika (MAP – Sensor lub równoważne), • potencjometr obrotowy przepustnicy, • potencjometr liniowy przemieszczeń zaworu recyrkulacji spalin, spalania stukowego, • czujnik prędkości pojazdu, • czujniki położenia wału korbowego silnika: fotooptyczny, Hall’a, indukcyjny (reluktancyjny), • podwójny indukcyjny czujniki położenia wału korbowego w wykonaniu palcowym, zbierające sygnały z wieńca zębatego i wieńca sektorowego: dwa typy czujnika indukcyjnego, dwa typy czujnika Hall’a. Stanowisko ma być wykonane w formie zamkniętego kasetonu z profili aluminiowych na stelażu stalowym i płyty MDF. Całość konstrukcji metalowej pomalowana ma być lakierem proszkowym dla zapewnienia estetyki i trwałości powłok lakierniczych. Urządzenie musi być dostarczone z certyfikatem pomiarowym, sprawdzającym pracę pod obciążeniem. Certyfikat musi być wystawiony przez laboratorium producenta. Stanowisko dodatkowo zawiera: - pokrowiec, - deklaracje zgodności CE, - instrukcje obsługi w języku polskim. V. Stanowisko demonstracyjne: System zintegrowany typu D- Jetronic: Stanowisko przeznaczone ma być do demonstracji funkcjonowania systemu sterowania pracą silnika w zakresie kąta wyprzedzenia zapłonu, oraz zmian dawki paliwa w funkcji temperatury, prędkości obrotowej, obciążenia i innych parametrów. Minimalne możliwości stanowiska: • układ paliwowy ma umożliwiać pomiary parametrów ciśnienia paliwa, oraz zjawisk towarzyszących jego pompowaniu, • pulpit pomiarowy ma umożliwiać łatwe podłączenie przyrządów pomiarowych do wszystkich czujników systemu i podzespołów wykonawczych, • rozwiązanie rozdzielaczowego systemu zapłonu typu mikroprocesorowego ma umożliwiać obserwację zmian kąta wyprzedzenia zapłonu metodą stroboskopową lub przez porównanie sygnału o położeniu wału korbowego z innymi sygnałami, • pulpit symulacji usterek ma umożliwiać realizację stanów awaryjnych w wybranych obwodach, oraz obserwację reakcji systemu sterowania na powstałą awarię typu ciągłego lub sporadyczną, • wybrany system ma umożliwiać przeprowadzenie samodiagnozy; występowanie usterek i ich rodzaj ma być sygnalizowane za pomocą kodu migowego, wyświetlanego przez kontrolkę systemu wtryskowego, • stanowisko ma posiadać min. dwa złącza diagnostyczne: szeregowe typu OBDII, umożliwiające podłączenie przyrządów diagnostyki elektroniki pojazdowej takich jak KTS-300, KTS-500, MEGA MACS, SYKES - PICKAVANT lub TECH-1, TECH-2 oraz 62 „pinowe” służące do podłączenia diagnoskopu ADP-124 / ADP-186. Stanowisko demonstracyjne zawiera minimum następujące elementy: • włącznik stanowiska – stacyjka, • sterownik systemu wtryskowego paliwa, • czujnik temperatury silnika, • pokrętło potencjometru symulacji zmian temperatury silnika, • przekaźnik pompy paliwa, rezystor oktanowy paliwa, • obrotomierz stanowiska, • potencjometr przepustnicy, wtryskiwacz paliwa, • zespół przepustnicy, silniczek krokowy mechanizmu biegu jałowego silnika, • manometr ciśnienia paliwa, • silnik napędu czujnika prędkości własnej pojazdu, • świece zapłonowe, • kontrolka i potencjometry symulacji sondy Lambda. Pokrętło regulacji prędkości obrotowej silnika, • pokrętło zmian prędkości czujnika prędkości własnej pojazdu, • cewka zapłonowa, • czujnik położenia wału korbowego z rozdzielaczem zapłonu i mechanizm napędu z oknem obserwacji zmian kąta wyprzedzenia zapłonu, • moduł zapłonu, włącznik/bezpiecznik główny stanowiska, • zasilacz impulsowy, czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym, • zaciski wyjściowe napięcia zasilającego np. lampę stroboskopową, • zbiornik paliwa z pompą paliwa, • złącze diagnostyki równoległej – ADP186, złącze diagnostyki szeregowej – OBDII, • zaciski diagnostyczne K i L, • kontrolka samodiagnozy systemu, • schemat ideowy systemu/pulpit symulacji usterek. DANE TECHNICZNE: Wymiary nie większe niż: szerokość – długość – wysokość 1200 x 600 x 1900 (mm), Waga do 35 kg. Stanowisko ma być wykonane w formie zamkniętego kasetonu z profili aluminiowych i z płyty MDF, zabudowany na ruchomej ramie stalowej. Całość konstrukcji metalowej pomalowana ma być lakierem proszkowym dla zapewnienia estetyki i trwałości powłok lakierniczych. Zasilanie stanowiska z sieci energetycznej 230V/50Hz po przez zasilacz impulsowy i załączane ma być modułowym wyłącznikiem nadmiarowo-prądowym. Urządzenia muszą być dostarczone z certyfikatem pomiarowym, sprawdzającym pracę pod obciążeniem. Certyfikat musi być wystawiony przez laboratorium producenta. Stanowisko dodatkowo zawiera: - pokrowiec, - deklaracje zgodności CE lub dokument równoważny, - - instrukcje obsługi w języku polskim. VI. Stanowisko demonstracyjne: ABS- System regulacji siły hamowania: Stanowisko przeznaczone ma być do prezentacji funkcjonowania systemu automatycznej regulacji siły hamowania – ABS w pojazdach samochodowych z wykorzystaniem sterownika mikroprocesorowego. Stanowisko ma umożliwiać między innymi prowadzenie ćwiczeń laboratoryjnych mających na celu pomiary napięć i przebiegów sygnałów wejściowych i odpowiedzi sterownika na dynamiczne zmiany tychże sygnałów wejściowych oraz obserwacja zmian ciśnienia w obwodach hydraulicznych. Możliwa ma być prezentacja normalnych stanów pracy sterownika w warunkach symulowanej jazdy, hamowania oraz hamowania z reakcją systemu ABS na zbyt duże opóźnienia. Stanowisko ma umożliwiać również pokaz reakcji systemu na najczęściej występujące typy awarii, tj. przerw w obwodach czujników kół lub obwodów wyjściowych, tj. zaworów elektrohydraulicznych, lub zbyt małej wartości sygnałów sterujących (amplitudy tych sygnałów). Możliwy ma być pomiar minimum następujących sygnałów: • napięć czterech czujników prędkości obrotowej kół, • charakterystyki napięcia z czujników w funkcji prędkości obrotowej wieńca zębatego, • charakterystyki napięcia z czujników w funkcji szerokości szczeliny dla określonej prędkości wirowania, • głębokości modulacji amplitudy sygnału czujników będącej skutkiem „bicia” wieńca zębatego w funkcji szerokości szczeliny, • wartości ciśnienia w obwodach hydraulicznych (w pompie hamulcowej oraz po korekcji przez system ABS), • napięć załączających poszczególne elektrozawory. Przełączniki symulacji usterek mają umożliwiać realizację stanów awaryjnych w wybranych obwodach oraz obserwację reakcji systemu sterowania na powstałą awarię. Stanowisko ma posiadać szeregowe złącze diagnostyczne OBDII służące do podłączania narzędzi diagnostycznych, co najmniej takich jak KTS 5xx, MEGA MACS, ADP-124, ADP-186 lub inne. Możliwy jest wtedy odczyt i usuwanie kodów błędów, podgląd bieżących parametrów systemu i wiele innych funkcji takich jak np. tzw. test podzespołów czy procedura odpowietrzania układu hamulcowego. Stanowisko demonstracyjne zawiera minimum następujące elementy: • włącznik zasilania stanowiska – stacyjka, • schemat ideowy systemu ABS z pulpitem pomiarowym, • kontrolka samo diagnozy, • przełącznik symulacji usterki w obwodzie czujnika – lewy przód, • przełącznik symulacji usterki w obwodzie czujnika – lewy tył, • czujnik koła – lewy przód, • przełącznik symulacji usterki w obwodzie czujnika – prawy przód, • czujnik koła – prawy przód, • czujnik koła – prawy tył, • przełącznik symulacji usterki w obwodzie czujnika – prawy tył, • czujnik koła – lewy tył, • pokrętło regulacji prędkości wirowania wieńca, • symulator zacisków hamulcowych, • manometr w obwodzie regulacji siłowników hamulcowych, • kontrolka światła STOP, • włącznik światła STOP, • główny włącznik/bezpiecznik stanowiska, • zasilacz impulsowy, • pompa hamulcowa, • zbiornik płynu hamulcowego, • manometr w obwodzie pompy hamulcowej, • agregat elektrohydrauliczny (część hydrauliczna), • agregat elektrohydrauliczny ze sterownikiem (część elektryczna), • elektryczna pompa próżniowa (podciśnieniowa). Zasilanie stanowiska z sieci energetycznej 230V/50Hz po przez zasilacz impulsowy i załączane ma być modułowym wyłącznikiem nadmiarowo-prądowym. Stanowisko wykonane ma być w formie zamkniętego kasetonu z profili aluminiowych i z płyty MDF, zabudowany na ruchomej ramie stalowej. Całość konstrukcji metalowej pomalowana ma być lakierem proszkowym dla zapewnienia estetyki i trwałości powłok lakierniczych. Urządzenie musi być dostarczone z certyfikatem pomiarowym, sprawdzającym pracę pod obciążeniem. Certyfikat musi być wystawiony przez laboratorium producenta. Stanowisko dodatkowo zawiera : - pokrowiec, - deklaracje zgodności CE lub dokument równoważny, - instrukcje obsługi w języku polskim. VII. Zestaw panelowy: Układy zapłonowe pojazdu: Stanowisko ma umożliwiać między innymi badanie układu zapłonowego rozdzielaczowego z czujnikiem Halla, z czujnikiem indukcyjnym, z czujnikiem indukcyjnym i komputerem zapłonu. Stanowisko ma umożliwiać sprawdzanie czujników impulsów zapłonowych (Hall i indukcyjny), pomiar parametrów cewki zapłonowej, przewodów zapłonowych, świec zapłonowych, sporządzanie oscylogramów, wysterowanie i sporządzenie charakterystyk kąta wyprzedzenia zapłonu. Stanowisko demonstracyjne zawiera minimum następujące elementy/panele: • włącznik masy, • włącznik zapłonu, • moduł pomiarowy, • multimetr diagnostyczny, • regulator współczynnika wypełnienia, • stabilizator napięcia min. 13,6 V 10A, • zespół bezpieczników, • moduł zapłonu indukcyjny, moduł zapłonu Hall, • moduł zapłonu z cewką palcową, • cewka zapłonowa jednobiegunowa, • cewka zapłonowa dwubiegunowa,cewka zapłonowa z diodą wysokiego napięcia, • komputer zapłonu , • zespół palcowych czujników indukcyjnych, • aparat zapłonowy Hall, aparat zapłonowy indukcyjny, • zespół 4 świec zapłonowych, zespół 2 świec zapłonowych, • transformator bezpieczeństwa 220V/24V, • autotransformator o parametrach nie gorszych niż 24V/2x12V -160W, • prostownik 12/24V- 10A, • zestaw ćwiczeń min.15 stron, • deklaracja zgodności CE lub dokument równoważny, • pokrowiec na zestaw panelowy. Wyposażenie dodatkowe stanowiska: • ręczna pompka mono- wakuometryczna, • oscyloskop cyfrowy 2 x 30 MHz wyświetlacz kolorowy co najmniej 8 cali, menu w języku polskim z interfejsami LAN, USB, host/device, VGA, cymometer 6 cyfrowy, • sonda pojemnościowa. Modułowość zestawu panelowego ma umożliwiać między innymi potokowe wykonywanie ćwiczeń na wielu stanowiskach w ramach jednego zagadnienia. np. różnych typów układów zapłonowych, badania czujników lub elementów składowych poprzez użytkowanie podzespołów zestawu poza stelażem stanowiska. Każdy element/moduł musi umożliwiać szybki demontaż z panelu poprzez wysunięcie z ramy montażowej (moduł można umieścić w dowolnym miejscu panelu montażowego). Połączenia między modułami-panelami mają być wykonane za pomocą łączników oraz przewodów w technologii Hirschmann Test. DANE TECHNICZNE STANOWISKA: • wymiary nie większe niż: szerokość - długość - wysokość (1800 x 800 x 1900 mm), • stelaż stanowiska laboratoryjnego wykonano ze stali, rama osadzenia modułów aluminiowa; pomalowana technologią proszkową, • blat roboczy wymiarach nie większych niż 1700 x 700, płyta wiórowa grubość 21mm, • wspornik pod drukarkę i pod monitor, ramka- wspornik pod akumulator, • wspornik na przewody i łączniki o wymiarach min. 350 x 300 mm płyta MDF, • ramka pod transformator bezpieczeństw 230/24 V 50 Hz, • przewód do podłączenia akumulatora, • waga do 85kg. Dane techniczne modułu panelowego: • grupa wymiarowa 1: szerokość -grubość - wysokość nie większe niż 110 x 9 x 300 mm, • grupa wymiarowa 2: szerokość -grubość - wysokość nie większe niż 170 x 9 x 300 mm, • grupa wymiarowa 3: szerokość -grubość - wysokość nie większe niż 220 x 9 x 300 mm, • wykonane z płyty MDF, • opisy i oznaczenia wykonane w technologii sitodruku, • punkty połączeniowe oraz pomiarowe wykonano w technologii Hirschmann Test. Możliwe zasilanie stanowiska 230 V i akumulator 12V. Urządzenie musi być dostarczone z certyfikatem pomiarowym, sprawdzającym pracę pod obciążeniem. Certyfikat musi być wystawiony przez laboratorium producenta. Informacje dodatkowe (stanowiska I-VII): 1. Wymagane jest dostarczenie w/w pozycji od jednego producenta w celu obniżenie kosztów serwisowania, eksploatacji, szkoleń i konsultacji nauczycieli w sprawach obsługi stanowisk. 2. Wszystkie stanowiska demonstracyjne powinny posiadać zestawy ćwiczeń w wersji elektronicznej. 3. Wykonawca zapewnia szkolenie z obsługi urządzeń dla pracowników u Zamawiającego nie później niż 12 dni od daty dostarczenia zamówienia. 4. Minimalny okres gwarancji: 24 miesiące. 3.2 Ilekroć w opisie przedmiotu zamówienia wskazane zostały znaki towarowe, patenty, pochodzenie, normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne. Równoważność polega na możliwości zaoferowania przedmiotu zamówienia o nie gorszych parametrach technicznych, konfiguracjach, wymaganiach normatywnych itp. 3.4 Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 4. Termin wykonania zamówienia: do 60 dni od daty podpisania umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39162100-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ad. III.3) 1. oświadczenie pn. "Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu". Z uwagi na fakt, że Zamawiający nie stawia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w sekcji III.1) - nie wymaga odnośnego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Moduł formularza ogłoszenia o zamówieniu nie przewiduje możliwości wyboru (rozdzielenia) oświadczeń. 2. Do oferty wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert ww. oświadczenie. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 2 do SIWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to musi potwierdzać brak podstaw wykluczenia każdego z nich. 3) Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. Informacji należy udzielić na formularzu ofertowym stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach