Przetargi.pl
Dostawa energii elektrycznej na potrzeby Gminy Sieraków

Gmina Sieraków ogłasza przetarg

  • Adres: 64410 Sieraków, ul. 8 Stycznia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 612 953 011 , fax. 612 955 898
  • Data zamieszczenia: 2018-11-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sieraków
    ul. 8 Stycznia 38
    64410 Sieraków, woj. wielkopolskie
    tel. 612 953 011, fax. 612 955 898
    REGON: 63125892200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sierakow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa energii elektrycznej na potrzeby Gminy Sieraków
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Rozdział 2 SIWZ. Opis przedmiotu zamówienia. 2.1. Przedmiotem zamówienia publicznego jest: „Dostawa energii elektrycznej czynnej na potrzeby Gminy Sieraków”. 2.2. Szczegółowy opis oraz zakres przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku Nr 1 do SIWZ. 2.3. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować przedmiot zamówienia na zasadach i warunkach określonych we wzorze umowy, która stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ. 2.4. Dostarczanie energii elektrycznej odbywać się będzie zgodnie z obowiązującym prawem, w szczególności na warunkach określonych przez ustawę z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (Dz. U. z 2018 r. poz. 755 ze zm.), rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy, w szczególności Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U. z 2007 r. Nr 93, poz. 623 z późn. zm.), Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 29 grudnia 2017 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz. U. z 2017r. poz. 2500). 2.5. Wykonawca będzie dostarczał energię elektryczną czynną zgodnie z obowiązującymi standardami jakościowymi obsługi odbiorców, określonymi w aktach wykonawczych wydanych na podstawie ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo Energetyczne (Dz. U. z 2018 r. poz. 755 z późn. zm.). 2.6. Niniejsze zamówienie nie obejmuje świadczenia usług dystrybucji energii elektrycznej. 2.7. Na podstawie art. 34 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje prawo opcji, które określone zostało w następujący sposób: 1) 1.669.255 kWh stanowić będzie zamówienie podstawowe, 2) 15% zamówienie podstawowego tj. 249.938 kWh, stanowić będzie zamówienie objęte prawem opcji. 2.8. Uruchomienie opcji uzależnione jest od potrzeb Zamawiających. 2.9. Zamawiający oświadcza, iż planowane zapotrzebowanie na energię elektryczną dla każdego punktu poboru energii elektrycznej określone jest w Załączniku nr 1 do SIWZ. Ilość stanowiąca zamówienie podstawowe jest wielkością oszacowaną dla każdego z punktów poboru energii elektrycznej, z należytą starannością w oparciu o faktyczne dotychczasowe zużycie energii elektrycznej. Powyższe dane mają charakter informacyjny, służą wyłącznie do obliczenia ceny oferty i nie mogą być podstawą jakichkolwiek roszczeń ze strony Wykonawcy. Wynagrodzenie Wykonawcy będzie obliczane według cen jednostkowych określonych w ofercie i rzeczywistego zużycia energii elektrycznej w poszczególnych punktach poboru. 2.10. Zamówienie w ramach prawa opcji uruchamia się automatycznie po wykorzystaniu zamówienia podstawowego i nie wymaga jakichkolwiek działań ze strony Zamawiającego. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie z tego tytułu. 2.11. Łączne szacunkowe zapotrzebowania (zamówienie podstawowe + opcja) na dostawę energii elektrycznej wynosi 1.916.193 kWh w okresie przedmiotu zamówienia, tj. od 01.01.2019 roku do 31.12.2019 roku. 2.12. Wykonawca zobowiązany jest do pełnienia funkcji podmiotu odpowiedzialnego za bilansowanie handlowe dla energii elektrycznej sprzedanej w ramach przedmiotu zamówienia. 2.13. Wykonawca jest zobowiązany posiadać obowiązujące przez cały okres realizacji niniejszego zamówienia umowy z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego OSD, tj. Enea Operator Sp. z o.o., umożliwiające zawarcie skutecznych umów dla wszystkich punktów poboru objętych SIWZ, działającym na terenie Zamawiającego, umożliwiające sprzedaż energii elektrycznej za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej OSD do punktów poboru energii elektrycznej, określonych w Załączniku nr 1 do SIWZ. 2.14. Zamawiający informuje, iż dla wszystkich punktów poboru energii elektrycznej, procedura zmiany sprzedawcy jest przeprowadzana po raz kolejny. Wszystkie układy pomiarowo-rozliczeniowe są dostosowane są do zasady TPA. Dla wszystkich punktów poboru energii elektrycznej obowiązuje umowa sprzedaży energii elektrycznej zawarta na czas określony, bez konieczności jej wypowiadania do 31.12.2018 roku z Wykonawcą: Enea S.A., ul. Górecka 1, 60-201 Poznań. Wszystkie punkty poboru energii elektrycznej posiadają ważne umowy o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej zawarte na czas nieokreślony z Operatorem Systemy Dystrybucyjnego, tj. Enea Operator Sp. z o.o.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09000000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W celu potwierdzenia spełnienia warunku dotyczącego kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, Wykonawca musi posiadać: 1) aktualnie obowiązującą koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu (sprzedaży) energii elektrycznej wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (obowiązującą przez cały okres realizacji niniejszego zamówienia)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wraz z Ofertą Wykonawca złoży: 1. Formularz ofertowy (Załącznik Nr 2 do SIWZ), 2. Formularz cenowy (Załącznik Nr 3 do SIWZ) 3. Pełnomocnictwo - wymagane, jeżeli ofertę w postępowaniu składa w imieniu Wykonawcy pełnomocnik. W przypadku, kiedy osoba składająca w imieniu Wykonawcy ofertę, nie jest osobą upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy na podstawie aktualnego odpisu z rejestru (np. prowadzonego przez sąd rejestru handlowego, rejestru spółdzielni lub rejestru przedsiębiorstw państwowych albo odpisu z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej), wraz z oferta powinno zostać złożone stosowne pełnomocnictwo dla tej osoby /ób wystawione przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy. 4. Oświadczenie Wykonawcy potwierdzające, że na cały czas realizacji zamówienia będzie miał/lub ma obecnie zawartą umowę na świadczenie dystrybucji energii elektrycznej z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) działającym na terenie objętym zamówieniem (Oświadczenie zawarte w Załączniku nr 2 do SIWZ.) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu składa oświadczenie, o którym mowa w rozdziale 5 pkt. 5.2. niniejszej SIWZ oraz zamieszcza informację o podwykonawcach w oświadczeniu powyżej. 5. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza także informacje o tych podmiotach w oświadczeniu zawartym w Załączniku Nr 4 do SIWZ oraz Załączniku Nr 5 do SIWZ. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy zasoby przez inne podmioty, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt. 4.3. SIWZ oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w pkt. 4.2. SIWZ. 6. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie zgodne ze wzorem Załącznika Nr 4 do SIWZ oraz Załącznika Nr 5 do SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 7. W przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Umowa taka winna określać, co najmniej: strony umowy, cel działania, sposób współdziałania, zakres prac przewidzianych do wykonania każdemu z nich, solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia, oznaczenie czasu trwania konsorcjum (obejmującego okres realizacji przedmiotu zamówienia, gwarancji i rękojmi), wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy konsorcjum przez któregokolwiek z jego członków do czasu wykonania zamówienia. 8. Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. 9. Wspólników spółki cywilnej traktuje się jak Wykonawców występujących wspólnie. 10. Oferta wspólna powinna być sporządzona zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia. 11. Wykonawca, który polega na sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia /oryginał zobowiązania/.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach