Przetargi.pl
„Doposażenie jednostek Ochotniczej Straży Pożarnej z terenu Gminy Kęty w sprzęt do usuwania skutków katastrof”

Gmina Kęty ogłasza przetarg

  • Adres: 32650 Kęty, Rynek
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 33 844-76-00 , fax. 33 844 76 60
  • Data zamieszczenia: 2019-01-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kęty
    Rynek 7
    32650 Kęty, woj. małopolskie
    tel. 33 844-76-00, fax. 33 844 76 60
    REGON: 7218182400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kety.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Doposażenie jednostek Ochotniczej Straży Pożarnej z terenu Gminy Kęty w sprzęt do usuwania skutków katastrof”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Część I. Dostawa drona wraz z kamerą termowizyjną 1. Zestaw systemu bezzałogowego powinien zawierać: − dron – czterosilnikowy bezzałogowy system latający wyposażony w moduł termowizyjny, min. czas lotu 25 min., pułap min. 2400 m n.p.m., IP43, temperatura pracy w zakresie od -20 do +45 C, wyposażony w 2 baterie o pojemności min. 4900 mAh − kontroler do drona, pracujący w pasmach 2,4 i 5,8 GHz, zasilany baterią o pojemności co najmniej 4900 mAh – 2 szt., − ekran dotykowy z matrycą IPS o przekątnej co najmniej 5.5” i rozdzielczości co najmniej 1920x1080 i jasności co najmniej 1000cd/m² zasilany taką samą baterią jak kontroler do drona − ekran dotykowy z matrycą IPS o przekątnej co najmniej 7.85” i rozdzielczości co najmniej 2048x1536 i jasności co najmniej 1000cd/m² zasilany taką samą baterią jak kontroler do drona − nogi podwozia – 2 szt. − ładowarka – czas ładowania 2 baterii max. 95 minut − hub do jednoczesnego ładowania dwóch baterii do kontrolera/wyświetlacza − hub do jednoczesnego ładowania czterech baterii do drona − bateria do drona –2 szt. − śmigła – 4 szt. − kabel zasilający − kabel USB − karta micro SD o pojemności minimum 128 GB, klasa prędkości UHS Speed Class 3 − amortyzatory gimbala – (3 szt.) − mocowanie śmigieł − mata do kalibracji sensorów − naklejki termoizolacyjne (4 szt.) − dolne mocowanie gimbala − walizka transportowa na kółkach z wypełnieniem wykonanym z PE-LD; z min. miejscem na: 1 x dron z kamerą, komplet baterii, 2 x monitor, ładowarka z kablem, aparaturę sterująca, monitory, 1 x przegroda w wieku walizki - oprogramowanie do obróbki obrazu z kamery termowizyjnej - gimbal kompatybilny z kamerą termowizyjną, - oprogramowanie wspierające systemy iOS 9.0 lub nowszy oraz Android 7.0 lub nowszy 2. Kamera termowizyjna - obiektyw co najmniej 13mm - częstotliwość odświeżania – co najmniej 30Hz - zintegrowany sensor termowizyjny wraz z sensorem optycznym 4k - sensor termowizyjny o rozdzielczości co najmniej 640x512 - rozmiar piksela poniżej 18um - czułość NEdT poniżej 50 mk @f/1.0 - zakres wykrywanych temperatur – 40 do 550 C - kamera musi posiadać optymalizację obrazu oraz cyfrowe wyostrzenie detali - adapter pozwalający na montaż kamery wraz z gimbalem na zakupionym dronie. Zakupiony dron wraz z kamerą muszą być dostarczone kompletne, w stanie gotowym do użycia. Okres gwarancji na zakupiony sprzęt – minimum 24 miesiące. Część II. Dostawa 20 szt. trapezowych zapór przeciwpowodziowych Przedmiotem zamówienia jest dostawa zapór przeciwpowodziowych wielokrotnego użytku napełnianych wodą, wykonanych z PCV w ilości 20 szt. w odcinkach 10 m. Zapora jednokomorowa z podstawą bezpośrednio przylegającą do podłoża całą szerokością podstawy, co umożliwia maksymalnie uszczelnienie między wałem i podłożem oraz zwiększa stabilizację wału na nierównym podłożu. Po napełnieniu wału całkowicie wodą przekrój zapory powinien utrzymać kształt trapezu. Wymiar 1 odcinka roboczego zapory przeciwpowodziowej: długość 10 m, wysokość – nie mniej niż 80 cm, szerokość podstawy – nie mniej niż 160 cm. Zapora wykonana z 3-warstwowej tkaniny zbrojonej siatką poliestrową, odpornej na UV, starzenie, uszkodzenia mechaniczne. Gramatura materiału min. 650g/m2. Zakres temperatur użytkowania materiału -30oC do +70oC. Wytrzymałość materiału na rozerwanie 2500/2500N. Wyposażenie jednej zapory: 2 x nasada wlewowa STORZ 75, 2 x zawór odpowietrzający, 2 x rękaw wylewowy pozwalający na wolny wypływ wody oraz podłączenie węża ssawnego w celu odprowadzenia wody do pobliskiego zbiornika wodnego, kołnierze uszczelniające połączenie szeregowe na każdym z krańców zapory. Wraz z zaporami należy dostarczyć: - dokument zawierający instrukcję obsługi, konserwacji i magazynowania zapory w języku polskim, - dokument zawierający książkę (kartę) gwarancyjną w języku polskim. Okres gwarancji na użytkowane zapory: minimum 24 miesiące, Część III. Dostawa dozowarki materiałów sypkich i granulowanych Dozowarka materiałów sypkich i granulowanych – przyczepa specjalna do ratownictwa ekologiczno – przeciwpowodziowego. Fabrycznie nowa, rok produkcji 2018, kolor błotników i zderzaków biały, zabudowa (dozowarka) czerwony RAL 300. Ma posiadać świadectwo homologacji zgodnie z ustawą „Prawo o ruchu drogowym” oraz certyfikat dopuszczający do stosowania w jednostkach ochrony przeciwpożarowej. Konstrukcja musi umożliwić szybkie zasypywanie worków piaskiem ziemnym i rzecznym; masa całkowita przyczepy: maksymalnie 3000 kg, dopuszczalna ładowność piasku (sorbentu) umożliwiająca użycie jako mobilnej powyżej 1000 kg.; możliwość zmiany panelu w celu podawania sorbentów sypkich na drogach; możliwość holowania przez pojazdy straży pożarnej, przyczepa dwuosiowa, ma posiadać główny układ hamulcowy najazdowy oraz pomocniczy układ hamulcowy postojowy, ogumienie bezdętkowe, koło zapasowe pełnowymiarowe musi być przewożone w przyczepie, z możliwością łatwego zdejmowania, podnośnik hydrauliczny dostosowany do podnoszenia przyczepy, oświetlenie zgodne z przepisami prawa o ruchu drogowym, 2 kliny pod koła, klucz do kół, trójkąt odblaskowy, posiadać dodatkowe oświetlenie wymaganego pola pracy urządzenia. Dyszel przyczepy o regulowanej wysokości z wymiennymi końcówkami (końcówka z oczkiem i końcówka do zaczepu kulowego) przystosowany do holowania przez samochody o DMC do 3,5 t i samochody o DMC powyżej 3,5 t. Wymienne końcówki dyszla zgodne z normą DIN 74054 i homologacją europejską. Wykonawca dostarcza komplet dokumentów niezbędnych do rejestracji pojazdu. Na przyczepie zamontowana dozowarka do piasku umożliwiająca mechaniczne zasypywanie worków piaskiem. Napęd dozowarki: własny silnik spalinowy min. 10 KM lub sprzężenie z pojazdem. Pojemność zbiornika nasypowego min. 2,5 m3, wydajność min. 800 zasypanych worków 20 kg na godzinę. Rozruch silnika ręczny i mechaniczny, możliwość pracy w trybie stacjonarnym, urządzenie ma posiadać możliwość podawania sorbentów sypkich podczas działań ratowniczo – ekologicznych i gaśniczych o wydajności min. 1m2/s. Plandeka (pokrowiec) z materiału PCV powinna zabezpieczać podczas jazdy ładunek przed czynnikami atmosferycznymi, plandeka powinna zabezpieczać również urządzenie do szybkiego zasypywania worków z piaskiem. Możliwe są dwie oddzielne plandeki. Serwis gwarancyjny i pogwarancyjny na terenie Polski. Okres gwarancji: minimum 24 miesiące. Część IV. Dostawa łodzi aluminiowej płaskodennej z przyczepą 1. Łódź aluminiowa płaskodenna Wymagania techniczne dla kadłuba: - Kadłub płaskodenny wykonany z aluminium morskiego, przystosowany do pracy z silnikiem o mocy co najmniej 60 KM; - Ilość osób - minimum 8 na podstawie dokumentu zgodności wystawionego przez PRS przy kategorii projektowej C; - Nośność łodzi min. 750 kg, włącznie, na podstawie dokumentu zgodności; - Długość całkowita kadłuba minimum 4,9 m włącznie, wliczając dodatkowe elementy konstrukcji; - Szerokość całkowita minimum 1,9 m; - Wysokość burty minimum 0,55 m; - Szerokość dna minimum 1,4 m; - Łódź musi łatwo dobijać do nieuzbrojonego brzegu; - Kadłub łodzi przystosowany do silnika z napędem strugowodnym; - Na pokładzie musi znajdować się minimum 5 bakist otwieranych; - Po obu stronach łodzi, na zewnątrz, w połowie burty, muszą być zamontowane linki ratownicze; - Po obu burtach łodzi muszą być zamontowane uchwyty lub relingi, w sposób umożliwiający trzymanie się załoganta lub pasażera przebywającego na pokładzie; - Żaden element łodzi nie może być pokryty materiałem chłonącym wodę; - Konsola sterownicza powinna zawierać przyciski do sterowania podziałem prądu na łodzi; - Konstrukcja pod oświetlenie powinna być składana w taki sposób, aby nie były potrzebne żadne narzędzia do jej złożenia; - Kadłub w kolorze RAL300 wraz z kompletem napisów; - Komory wypornościowe - podwójne dno wzmocnione przekładkami; - Ucho cumowe i dwa ucha holownicze na rufie; - Korki do osuszania komór wypornościowych; - Odpływ wody z kokpitu z korkiem; - Burta w górnej krawędzi wzmocniona rurą aluminiową; Wyposażenie łodzi: - Kompletna belka oświetleniowa; - Relingi; - Knagi; - Podesty na rufie; - Szperacz ręczny; - Kotwica składana o masie co najmniej 6 kg z liną; - Pompa zęzowa; - Pagaje o długości co najmniej 140 cm – 2 szt; - Bosak teleskopowy; - Koło ratunkowe z uchwytem; - Rzutka ratunkowa z uchwytem – 2 szt.; - „linka życia” na burtach łodzi; - Akumulator z przewodami i pojemnikiem; - Gniazdo zapalniczki; - Suwadło do siedzenia sternika; - Dwa fotele na rufie; - Silnik zaburtowy o mocy co najmniej 60 KM z przekładnią JET; - Kamizelka ratunkowa z kołnierzem – 1 szt.; - Odbijacz z linką – 4 szt.; 2. Przyczepa podłodziowa wraz z pasami transportowymi. Okres gwarancji na łódź i przyczepę: minimum 24 miesiące. Część V. Przeszkolenie z obsługi sprzętu - przeszkolenie produktowe na zakupionym modelu drona dla 4 osób – 10 godzin, - szkolenie ogólne przygotowujące do egzaminu państwowego dla 4 osób w zakresie UAVO VLOS i BVLOS w cyklu 4 dniowym w wymiarze: część teoretyczna – 18 godzin, część praktyczna – 10 godzin, - szkolenie na terenie wskazanym przez zamawiającego. Zatrudnianie osób na umowę o pracę przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia 1. Wykonawca, podwykonawca wykonujący czynności w zakresie realizacji zamówienia jest zobowiązany do zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę tj. osób wykonujących czynności w ramach niniejszego zamówienia, gdzie wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz.917). Na Wykonawcy ciąży obowiązek zapewnienia, aby również podwykonawcy spełniali wszystkie wymogi względem osób zatrudnionych na umowę o pracę. 2. Wymóg zatrudniania przez Wykonawcę, podwykonawcę osób zatrudnionych na umowę o pracę dotyczy osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: prowadzenie szkolenia. Wykonawca jest zobowiązany do spełnienia warunków dotyczących zatrudniania osób na umowę o pracę przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia określonych szczegółowo w umowie. UWAGA W każdym miejscu, w którym w opisie przedmiotu zamówienia/specyfikacjach technicznych zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) objętego zamówieniem wyposażenia albo wskazane normy, aprobaty, specyfikacje techniczne lub inne dokumenty odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy, Zamawiający dopuszcza oferowanie wyposażenia równoważnego albo oferowanie rozwiązań „równoważnych" pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych do opisanych, pod warunkiem, że zapewnią one uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ oraz zapewni kompatybilność z posiadanymi urządzeniami i systemami.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34711200-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Na podstawie art. 45 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium dla każdej części osobno: dotyczy części I, II, III, IV. 2. Każdy Wykonawca biorący udział w przetargu musi przed upływem terminu składania ofert (tj. przed godziną 945 w dniu składania ofert) wnieść wadium w wysokości: Część I: 2.000,00 zł (słownie: dwatysiącezłotych 00/100) Część II: 2.000,00 zł (słownie: dwatysiącezłotych 00/100) Część III: 1.500,00 zł (słownie: jedentysiącpięćsetzłotych 00/100) Część IV: 2.000,00 zł (słownie: dwatysiącezłotych 00/100) 3. Wadium może być wnoszone w następujących formach: 1) pieniądzu 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręcznie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym 3) gwarancjach bankowych 4) gwarancjach ubezpieczeniowych 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust, 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r., nr 42, poz. 275 ze zm.) 4. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Urzędu Gminy w Kętach 07 1050 1070 1000 0023 6738 4605 w ING Bank Śląski, przy czym Zamawiający musi otrzymać z banku potwierdzenie wpływu przelewu najpóźniej w dniu składania ofert przed upływem terminu ich składania. Za skuteczność operacji finansowo – bankowych odpowiada Wykonawca. Kopię przelewu należy dołączyć do oferty. 5. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty wraz z załącznikami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów. 6. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy. 7. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z art. 46 ust. 3 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami: a) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej b) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:  odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie  zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy 11. Wszelkie spory wynikające z wniesionego wadium rozpatrywał będzie wg prawa polskiego sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz ofertowy 2. Do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie zgodne z załącznikiem nr 2 do SIWZ 2) Oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się z warunkami zamówienia i załączonym wzorem umowy oraz, że przyjmuje ich treść bez żadnych zastrzeżeń – na formularzu oferty – zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ 3) Dokument (np. zobowiązanie) innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji, o ile Wykonawca korzysta ze zdolności lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy. 4) Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale bądź kopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie. 5) Oświadczenie dotyczące udziału podwykonawców (jeżeli dotyczy) – załącznik nr 4 do SIWZ. 6) Dowód wniesienia wadium:  w przypadku wniesienia wadium w postaci niepieniężnej, należy dołączyć do oferty oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium – zgodnie z pkt 5 rozdziału XI SIWZ  w przypadku wniesienia wadium w postaci pieniężnej, zalecane jest dołączenie do oferty kopii potwierdzenia nadania przelewu

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach