Przetargi.pl
Bankowa obsługa budżetu Powiatu Otwockiego i jednostek organizacyjnych Powiatu

Powiat Otwocki ogłasza przetarg

  • Adres: 05-400 Otwock, ul. Górna
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 778-1-300 , fax. 22 778-1-302
  • Data zamieszczenia: 2019-04-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Otwocki
    ul. Górna 13
    05-400 Otwock, woj. mazowieckie
    tel. 22 778-1-300, fax. 22 778-1-302
    REGON: 13268681000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-otwocki.pl/bip

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bankowa obsługa budżetu Powiatu Otwockiego i jednostek organizacyjnych Powiatu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia bankowa obsługa budżetu Powiatu Otwockiego i jednostek organizacyjnych Powiatu w okresie trwania umowy Otwarcie i prowadzenie w rozumieniu ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 2187 z późn. zm.): a) rachunków bieżących, b) rachunków pomocniczych oraz innych, c) rachunków lokat terminowych, d) rachunków walutowych. Dla następujących jednostek . 1) Starostwo Powiatowe w Otwocku ul. Górna 13. 2) Oświata Powiatowa w Otwocku ul. Poniatowskiego 10. 3) Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Otwocku ul. Komunardów 10. 4) Zarząd Dróg Powiatowych w Karczewie ul. Westerplatte 1. 5) Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Otwocku ul. Sołecka 52. 6) Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Otwocku ul. Mieszka 1 13/15. 7) Powiatowa Biblioteka Publiczna w Otwocku ul. Kazimierza Pułaskiego 3A. W razie przekształcenia, połączenia lub utworzenia nowych Jednostek będą one obsługiwane przez Wykonawcę na warunkach określonych w SIWZ i ofercie Wykonawcy. W trakcie realizacji zamówienia liczba jednostek oraz rachunków może ulec zmianie w zależności od potrzeb zamawiającego. 1. Prowadzenie przez Bank placówki bankowej lub punktu kasowego banku w siedzibie Starostwa Powiatowego w Otwocku przy ul. Górnej 13. 2. Udzielenie, na wniosek Zamawiającego, kredytu odnawialnego w rachunku bieżącym do wysokości 3.000.000,00 PLN, w każdym roku budżetowym bez ponoszenia przez Zamawiającego jakichkolwiek opłat, a jedynym kosztem dla Zamawiającego będą odsetki od rzeczywiście wykorzystanego kredytu. 3. Wykonywanie następujących czynności i usług: a) realizację poleceń przelewu na rachunki w banku obsługującym i innych bankach, b) przyjmowanie wpłat gotówkowych własnych i od osób trzecich na rachunki Zamawiającego i jego jednostek w palcówkach Banku bez pobierania opłat i prowizji, c) dokonywanie wypłat gotówkowych, z rachunku zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych, w palcówkach Banku bez pobierania opłat i prowizji, w tym realizacja czeków gotówkowych i list wypłat, d) realizację transakcji walutowych bez pobierania opłat i prowizji, e) wydawanie opinii bankowej i zaświadczeń o prowadzonych rachunkach bankowych bez dodatkowych opłat i prowizji, f) elektroniczna obsługa rachunków (w przypadku awarii systemu bankowości elektronicznej niezależnie od przyczyny jej wystąpienia lub wystąpienia innej syđuacji, uniemożliwiającej dokonanie przelewów w formie elektronicznej realizacja przelewów złożonych w formie papierowej dokonywana będzie wg stawki przewidzianej dla przelewów w formie elektronicznej), g) sporządzanie wyciągów bankowych w formie: - papierowej, - elektronicznej, wyciągi elektroniczne muszą być odzwierciedleniem wyciągów papierowych (każda operacja na wyciągu zarówno papierowym jak i elektronicznym musi zawierać numer rachunku odbiorcy, nazwę odbiorcy, kwotę operacji oraz tytuł płatności), h) potwierdzanie stanu salda na każde żądanie, i) wydawanie blankietów czekowych, j) wydawanie zaświadczeń, opinii o prowadzonym rachunku i współpracy z j.s.t., k) umożliwienie pełnego zastosowania podpisu elektronicznego, l) kapitalizacja odsetek w okresach miesięcznych, m) obsługa kart płatniczych, n) umożliwienie płatności za pomocą wykorzystania terminali do obsługi kart płatniczych na potrzeby Powiatu w ilości ok. 1 Oszt. Zamawiający zastrzega sobie w trakcie świadczenia usługi możliwość zmiany liczby terminali. 4. Wdrożenie systemu bankowości elektronicznej do obsługi rachunków bankowych użydkowników we wszystkich obsługiwanych jednostkach Powiatu, w tym: a) zainstalowanie systemu bankowości elektronicznej, b) przeniesienie bazy danych z obecnie wykorzystywanego systemu bankowości elektronicznej do systemu proponowanego przez bank, c) serwis oprogramowania, przekazywanie i instalowanie wersji aktualizacyjnych, usuwanie awarii w możliwie najkrótszym czasie, d) przeszkolenie wdrożeniowe pracowników, w zależności od zgłoszonych potrzeb w zakresie korzystania z usług bankowości elektronicznej, e) system bankowości elektronicznej powinien zapewnić co najmniej: - dostęp do usług przez 24 godziny w każdym dniu roboczym, - dokonywanie operacji w czasie rzeczywistym, - dokonywania przelewów bankowych w danym dniu roboczym na rachunek odbiorcy, generowanie wyciągów bankowych (sporządzanie wyciągów bankowych, potwierdzających wykonanie operacji finansowych na dzień roboczy wraz z oprocentowaniem w formie elektronicznej umożliwiającej wydruk), - sporządzenie historii rachunku, - przechowywanie przelewów i wyciągów w archiwum systemu, wykonywanie raportów z operacji i transakcji za wskazane okresy z możliwością ich drukowania, - system ten musi być systemem bezpiecznym, o dostępie chronionym hasłami, - zapewnienie dostępu do bankowości elektronicznej dla Zamawiającego i jego jednostek w niezbędnej ilości dostosowanej do potrzeb Zamawiającego. Aktualna liczba użytkowników wynosi 47 ( Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany liczby użytkowników w trakcie realizacji umowy), - generowanie na wniosek Zamawiającego wyciągów bankowych w pliku xml w związku ze stosowaniem jednolitego pliku kontrolnego w okresie obsługi bankowej (JPK-WB), - program musi spełniać wymogi ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz. U. 2018 r. poz. 1000) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem 2019/679”. Rozporządzenie weszło w życie z dniem 25 maja 2018 r., w zakresie rejestrowania dla każdego użytkownika odrębnego identyfikatora, umożliwienia dostępu do danych wyłącznie po wprowadzeniu identyfikatora i dokonaniu uwierzytelnienia, ewidencji identyfikatora użytkownika i daty wprowadzenia danych osobowych do systemu. 5. Automatyczne lokowanie środków na rachunku powyżej 10.000,00 zł na lokatach weekendowych pod warunkiem, że lokata weekendowa będzie dla Zamawiającego korzystniejsza od wynikającego oprocentowania środków na rachunkach bieżących i pozostałych rachunkach Powiatu. 6. Usługa ta obejmuje środki zgromadzone na wszystkich rachunkach bankowych do obsługi Powiatu Otwockiego z wyłączeniem środków na rachunkach jednostek organizacyjnych oraz pod warunkiem, że saldo rachunku przekracza kwotę 10.000,00 zł. 7. Przyjmowanie lokat negocjowanych o ile wykonawca gwarantuje, że oprocentowanie na lokatach negocjowanych będzie dla Zamawiającego korzystniejsze niż wynikające z oprocentowania środków na rachunkach bieżących i pozostałych rachunkach Powiatu. 8. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby: a) lokaty weekendowe dla kwoty powyżej 10.000,00 zł były oprocentowane w oparciu o stawkę WIBID ON +/- marża, b) środki pieniężne zgromadzone na rachunkach bankowych oraz lokat negocjowanych dla kwoty powyżej 10.000,00 zł były oprocentowane w oparciu o stawkę WIBID IM +/- marża, c) odsetki od środków zgromadzonych na rachunkach były naliczane i dopisywane do salda rachunku na koniec każdego miesiąca. Dla wyliczenia odsetek przyjmuje się, że rok ma 365/366 dni. Oprocentowanie środków na rachunkach, liczone jako oferowany % stawki WIBID 1 M, obowiązującej w dniu poprzedzającym dzień naliczenia odsetek, korygowane codziennie w zależności od zmiany stawki referencyjnej WIBID IM. W dni wolne od pracy ustalenie oprocentowania rachunku następuje na podstawie stawki referencyjnej obowiązującej w ostatnim dniu roboczym poprzedzającym dzień wolny od pracy. 9. Bank udzieli Zamawiającemu kredytu odnawialnego w rachunku bieżącym budżetu Powiatu do wysokości 3.000.000,00 PLN w każdym roku budżetowym na pokrycie przejściowego deficytu finansowego. Od kwoty wykorzystanego kredytu w rachunku bieżącym Wykonawca pobierał będzie odsetki w oparciu o stawkę WIBOR IM +/- marża Wykonawcy. Bank nie będzie pobierał żadnych innych opłat i prowizji. Prawnym zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. 10. Ponadto, w celu prawidłowej realizacji przedmiotu umowy Zamawiający wymaga, aby Wykonawca: a) zainstalował bez pobierania dodatkowych opłat w siedzibie Zamawiającego pełne oprogramowanie związane z systemem bankowości elektronicznej na 14 stanowiskach w siedzibie Zamawiającego i na 33 stanowiskach w jednostkach organizacyjnych Powiatu Otwockiego oraz nieodpłatnie przekazywał, i instalował wersje aktualizacyjne do przedmiotowego oprogramowania w czasie realizacji przedmiotu zamówienia. System musi spełniać wymogi systemu wielostanowiskowego, tj. umożliwić jednoczesne funkcjonowanie wszystkich stanowisk w tym samym czasie, b) nieodpłatnie przekazał i zainstalował wszelkie akcesoria niezbędne dla zapewnienia bezpieczeństwa pracy dla użytkowników korzystających z usług banku, c) bezpłatnie przeszkolił wskazanych pracowników w zakresie obsługi oprogramowania związanego z systemem bankowości elektronicznej, d) wyznaczył z podaniem danych osobowych minimum jednego doradcę klienta dla Zamawiającego, pozostającego w dyspozycji Zamawiającego w godzinach pracy Starostwa Powiatowego w Otwocku i jednostek organizacyjnych Powiatu. O zmianie osoby (osób) Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego w formie pisemnej. 11. Ceny jednostkowe, prowizje, marża , oferowane przez Wykonawcę w ofercie nie mogą ulec zmianie w okresie obowiązywania umowy na realizację przedmiotu zamówienia, za wyjątkiem zmian korzystnych dla Zamawiającego. 12. Wykonawca, który przedstawi najkorzystniejszą ofertę, zobowiązany będzie do: a) zawarcia indywidualnych umów na prowadzenie obsługi bankowej z każdą jednostką wymienioną poniżej, według jednolitego wzoru umowy, przygotowanego w uzgodnieniu z Zamawiającym, b) umowa nie może być sprzeczna z warunkami przedstawionymi w niniejszej specyfikacji, ustawą Prawo zamówień publicznych, kodeksem cywilnym oraz polskim prawem bankowym, c) w okresie obowiązywania umowy zaoferowane opłaty, prowizje, marże będą zgodne z ofertą wybranego Wykonawcy i nie będą ulegały zmianie, d) Wykonawca zobowiązuje się do zapłacenia odszkodowania, za zawinione przez siebie opóźnienia w realizacji zlecenia płatniczego posiadacza rachunku, w wysokości odsetek ustawowych obowiązujących w danym okresie oraz pokrywa wszelkie inne koszty z tego tytułu, e) stronom przysługuje prawo rozwiązania umowy w każdym czasie, z zachowaniem trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia, f) zakazana jest istotna zmiana postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści ofert, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. 13. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia musi posiadać na terenie Powiatu Otwockiego placówkę (oddział banku, filię) lub złoży oświadczenie, iż w przypadku wyboru jego oferty, taką placówkę utworzy i będzie ona funkcjonowała w okresie obowiązywania umowy. 14. Po zakończeniu umowy Wykonawca przekaże powiatowi historię rachunków za ostatnie pięć lat.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Warunek ten zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że posiada aktualne zezwolenie upoważniające do wykonywania czynności bankowych wymagane ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo bankowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 2187 z późn. zm.) a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 139 ustawy Prawo bankowe;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP (w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1, ustawy Pzp. Natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z Rozdziałem VI SIWZ. 3.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców są oni zobowiązani na wezwanie Zamawiającego złożyć dokumenty i oświadczenia dotyczących potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu o których mowa rozdziale VI pkt 2 lit a SIWZ 3. Oferta przedstawiona przez dwóch lub więcej partnerów wchodzących w skład konsorcjum musi być przedstawiona jako jedna oferta, od jednego Wykonawcy i spełniać następujące wymagania: a) oświadczenie, dot: spełnienia warunków udziału składają wszyscy partnerzy podpisując się na jednym formularzu lub pełnomocnik(lider) w imieniu wszystkich; w nagłówku oświadczenia należy wpisać nazwę wykonawcy tj. konsorcjum, spółki cywilnej itp. b) oświadczenie, dot przesłanek wykluczenia , oraz oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub pełnomocnik umocowany do składania oświadczeń w imieniu każdego z Wykonawców osobno. 4.Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem, o którym mowa w pkt 1 5.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców są oni zobowiązani na wezwanie Zamawiającego złożyć dokumenty i oświadczenia dotyczących potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu o których mowa rozdziale VI

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach