Przetargi.pl
1. Zaciągnięcie kredytu długoterminowego

Gmina Czarne ogłasza przetarg

  • Adres: 77-330 Czarne, ul. Moniuszki 12
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 59 83 32 078 , fax. 59 83 32 353
  • Data zamieszczenia: 2016-06-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Czarne
    ul. Moniuszki 12 12
    77-330 Czarne, woj. pomorskie
    tel. 59 83 32 078, fax. 59 83 32 353
    REGON: 77097947600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.czarne.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    1. Zaciągnięcie kredytu długoterminowego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: 1. Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w wysokości 2.698.167,00 zł (słownie: dwa miliony sześćset dziewięćdziesiąt osiem tysięcy sto sześćdziesiąt siedem złotych 00/100). 2. Pozyskane środki z kredytu przeznacza się na wykup obligacji komunalnych w kwocie 1.050.000,00zł, spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów w kwocie 1.147.679,00 zł i pokrycie deficytu budżetowego w kwocie 500.488,00 zł, zgodnie z Uchwałą Nr 0007.42.2016 Rady Miejskiej w Czarnem z dnia 22 czerwca 2016 roku w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego. 3. Okres kredytowania: od podpisania umowy kredytowej do 31 grudnia 2022 roku. 4. Wykonawca postawi środki kredytu do dyspozycji Zamawiającego: 1) w okresie: najwcześniej od dnia podpisania umowy, a najpóźniej do 31 grudnia 2016r., 2) w transzach: a) w kwocie 670.000,00 zł do 12.07.2016r.; b) w kwocie 869.000,00 zł do 13.07.2016r.; c) w kwocie 350.000,00 zł do 14.10.2016r.; d) w kwocie 100.000,00 zł do 30.11.2016r.; e) w kwocie 421.000,00 zł do 16.12.2016r.; f) w kwocie 288.167,00 zł do 20.12.2016r. Zamawiający zastrzega prawo do zmiany terminu uruchomienia transz w wyjątkowych przypadkach, po uprzedniej informacji w formie pisemnego wniosku złożonego drogą elektroniczną na trzy dni przed uruchomieniem. 3) uruchomienie kredytu nastąpi bezgotówkowo przelewem na rachunek bankowy budżetu gminy: BS Człuchów o/Czarne 77 9326 0006 0040 0116 2000 0100. 5. Wypłata środków nastąpi w formie przelewu na wskazany rachunek bankowy. 6. Okres karencji w spłacie kapitału obejmować będzie czas od dnia wypłaty do 31.12.2017 r. 7. Prowizja 0% za przedterminową spłatę kredytu. 8. W przypadku niezrealizowania planowanych na 2016 rok wydatków Zamawiający zastrzega możliwość zmniejszenia kwoty kredytu. 9. Koszty obsługi kredytu: 1) oprocentowanie kredytu będzie zmienne, oparte o stawkę WIBOR 3M powiększoną o marżę i inne opłaty zaproponowane przez bank wybrany w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych, 2) prowizja - liczona jako % od całej kwoty kredytu tj. 2.698.167,00 zł. Prowizja musi zawierać w sobie wszystkie opłaty, które są związane z uruchomieniem kredytu - płatna przez Zamawiającego na rachunek bankowy Wykonawcy w terminie 15 dni od pierwszego uruchomienia środków. 10. Spłata odsetek następować będzie w okresach miesięcznych do 15 dnia każdego miesiąca w terminie od sierpnia 2016r. do 31 grudnia 2022r. Odsetki od kredytu naliczane będą tylko od kwoty aktualnego rzeczywistego zadłużenia i płatne miesięcznie. 11. Dla potrzeb niniejszej oferty przyjmuje się, że rok obrachunkowy wynosi 365 dni, a miesiąc rzeczywistą liczbę dni. 12. Spłata kapitału następować będzie w ratach miesięcznych do 15 dnia każdego miesiąca, ostatnia rata kapitałowo-odsetkowa do 31 grudnia 2022 roku: 1) w roku 2018 - 539.633,00 zł (słownie: pięćset trzydzieści dziewięć tysięcy sześćset trzydzieści trzy złote 00/100) spłacane w 11 ratach po 44.969,00 zł, 1 rata 44.974,00zł płatna w miesiącu grudniu; 2) w roku 2019 - 539.633,00 zł (słownie: pięćset trzydzieści dziewięć tysięcy sześćset trzydzieści trzy złote 00/100) spłacane w 11 ratach po 44.969,00 zł, 1 rata 44.974,00zł płatna w miesiącu grudniu; 3) w roku 2020 - 539.633,00 zł (słownie: pięćset trzydzieści dziewięć tysięcy sześćset trzydzieści trzy złote 00/100) spłacane w 11 ratach po 44.969,00 zł, 1 rata 44.974,00zł płatna w miesiącu grudniu; 4) spłacone 2021 - 539.633,00 zł (słownie: pięćset trzydzieści dziewięć tysięcy sześćset trzydzieści trzy złote 00/100) spłacane w 11 ratach po 44.969,00 zł, 1 rata 44.974,00zł płatna w miesiącu grudniu; 5) spłacone 2022 - 539.635,00 zł (słownie: pięćset trzydzieści dziewięć tysięcy sześćset trzydzieści pięć złoty 00/100) spłacane w 11 ratach po 44.969,00 zł, 1 rata 44.976,00zł płatna w miesiącu 31 grudnia. 13. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco z deklaracją wekslową. 14. Zamawiający informuje, że Skarbnik Gminy złoży kontrasygnatę na umowie kredytowej, deklaracji wekslowej oraz wekslu in blanco. 15. Marża zaproponowana w ofercie przetargowej pozostanie niezmienna przez cały okres obowiązywania umowy kredytowej. 16. Termin płatności rat kapitałowych mogą ulec przesunięciu pod warunkiem złożenia przez Zamawiającego pisemnego wniosku o odroczenie płatności na czas oznaczony. Wniosek powinien być złożony w banku najpóźniej na 30 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Przesunięcia są możliwe w przypadku zagrożenia płynności finansowej Zamawiającego spowodowanej przez zwiększone wydatki na usunięcie skutków klęsk żywiołowych lub innych podobnych okoliczności albo też w przypadku załamania dochodów budżetowych spowodowanych niekorzystną sytuacją gospodarczą. Oznaczony czas przesunięcia płatności raty kapitałowej nie może wykraczać poza termin obowiązywania umowy. Niespłacona rata kapitałowa wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na niezmienionych zasadach określonych w ofercie i umowie. Po każdorazowym przesunięciu terminu spłaty raty kapitałowej bank dokona stosownego przeliczenia tabeli spłaty rat kapitałowych i odsetek stosownie do treści wniosku Zamawiającego o odroczeniu terminu płatności. Z tytułu wymienionych czynności bank nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat ani prowizji. 17. W przypadku zagrożenia płynności finansowej Zamawiającego spowodowanej przez zwiększone wydatki na usunięcie skutków klęsk żywiołowych lub innych podobnych okoliczności albo też w przypadku załamania dochodów budżetowych spowodowanych niekorzystną sytuacją gospodarczą, strony dopuszczają możliwość przedłużenia terminu spłaty kredytu o czas oznaczony. Powyższa zmiana wymaga formy pisemnej i może być dokonana jedynie przed upływem okresu kredytowania określonego w umowie. Oprocentowanie będzie naliczane na zasadach zaproponowanych w ofercie przetargowej. Z tytułu przedłużenia terminu spłaty kredytu bank nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat ani prowizji. 18. Zamawiający zastrzega możliwość spłaty kapitału przed upływem okresu kredytowania, jak również możliwości spłaty kapitału w ratach i terminach innych niż wynikających z harmonogramu spłat zdarzenie jest możliwe w przypadku osiągnięcia przez Zamawiającego dobrego wyniku finansowego potwierdzonego nadwyżką budżetową. Wcześniejsza spłata kapitału wymaga uprzednio złożonego przez Zamawiającego pisemnego zawiadomienia z 30 dniowym wyprzedzeniem. Bank dokona stosownego przeliczenia rat kapitałowych i odsetkowych odpowiednio do treści złożonego wniosku. Za powyższą czynność bank nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat ani prowizji. 19. Zamawiający zastrzega sobie prawo: 1) wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat z tytułu skrócenia okresu kredytowania, 2) zrefundowania z kredytu wydatków poniesionych przed uruchomieniem transzy kredytu, 3) możliwości uruchomienia mniejszej kwoty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat, 4) wykluczenia żądania prowizji za gotowość od kwoty niewykorzystanej kredytu
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Jednorazowa prowizja
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.czarne.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach