Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg gminnych i powiatowych na terenie powiatu kamiennogórskiego w sezonie 2016/2017.

Powiat Kamiennogórski ogłasza przetarg

  • Adres: 58-400 Kamienna Góra, ul. W. Broniewskiego 15
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 075 64 50 100 , fax. 075 64 50 111
  • Data zamieszczenia: 2016-07-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Kamiennogórski
    ul. W. Broniewskiego 15 15
    58-400 Kamienna Góra, woj. dolnośląskie
    tel. 075 64 50 100, fax. 075 64 50 111
    REGON: 23082130000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kamienna-gora.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg gminnych i powiatowych na terenie powiatu kamiennogórskiego w sezonie 2016/2017.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia dotyczy zimowego utrzymania dróg gminnych i powiatowych na terenie powiatu kamiennogórskiego w sezonie 2016/2017. Na terenie Gminy Kamienna Góra oraz Gminy Lubawka przedmiotem zimowego utrzymania objęte są drogi gminne i wewnętrzne-dojazdowe o różnej nawierzchni (utwardzone, nieutwardzone). Podana długość dróg na terenie Gminy Kamienna Góra jest wielkością szacunkową przyjętą na podstawie średniej ilości odśnieżanych dróg w okresie 3 ostatnich sezonów zimowego utrzymania. Rzeczywista ilość dróg do zimowego utrzymanie może ulec zmianie z uwagi na fakt przyjęcia utrzymania odcinków dróg przy nowo powstałych budynkach. Zamówienie podzielone zostało na 11 części - wykaz dróg w podziale na części został zawarty w Części IV Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Część 1 Czadrów - Krzeszów - Grzędy I (na terenie gminy Kamienna Góra) długość dróg powiatowych 15,600 km, gminnych i wewnętrznych 10,000 km, Część 2 Krzeszów - Krzeszówek - Gorzeszów - Kochanów - Grzędy II (na terenie gminy Kamienna Góra) oraz Dobromyśl długość dróg powiatowych 11,700 km, gminnych i wewnętrznych 6,550 km, Część 3 Krzeszów - Jawiszów - Olszyny - Lipienica (na terenie gminy Kamienna Góra) długość dróg powiatowych 14,100 km, gminnych i wewnętrznych 6,200 km, Część 4 Raszów - Rędziny - Pisarzowice - Czarnów (na terenie gminy Kamienna Góra) długość dróg powiatowych 15,500 km, gminnych i wewnętrznych 19,250 km, Część 5 Janiszów - Przedwojów (na terenie gminy Kamienna Góra) długość dróg powiatowych 11,300 km, gminnych i wewnętrznych 10,300 km, Część 6 Ogorzelec - Leszczyniec - Szarocin (na terenie gminy Kamienna Góra) długość dróg powiatowych 4,800 km, gminnych i wewnętrznych 13,400 km, Część 7 Gmina Marciszów, długość dróg powiatowych 43,100 km, Część 8 Ptaszków - Debrznik (Gmina Kamienna Góra) długość dróg gminnych i wewnętrznych 7,000 km, Część 9 Opawa - Niedamirów - Bukówka - Szczepanów - Jarkowice - Miszkowice (na terenie gminy Lubawka) długość dróg powiatowych 5,300 km, gminnych i wewnętrznych 19,210 km, Część 10 Błażkowa - Stara Białka - Paprotki - Paczyn (na terenie gminy Lubawka) długość dróg powiatowych 18,950 km, gminnych i wewnętrznych 2,770 km, Część 11 Chełmsko Śląskie - Błażejów - Uniemyśl - Okrzeszyn (na terenie gminy Lubawka) długość dróg powiatowych 19,700 km, gminnych i wewnętrznych 9,355 km, powierzchnia chodników w m. Chełmsko Śląskie 450 m2. Wykonawca podejmujący się świadczenia usług związanych z zimowym utrzymaniem dróg przejmuje na siebie obowiązek odśnieżania i posypywania dróg, zapewniając całodobową gotowość do pracy 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu (dni robocze i święta) po zgłoszeniu potrzeby przez Zamawiającego oraz utrzymywania w pełnej gotowości technicznej środków sprzętowych wraz z osprzętem. Dla przedmiotowego zamówienia utrzymanie dróg gminnych i powiatowych prowadzone będzie zgodnie ze standardem, utrzymania dróg powiatowych na terenie powiatu kamiennogórskiego, przyjętym Uchwałą Zarządu Powiatu Kamiennogórskiego Nr 136/2016 z dnia 14.06.2016 r. Standard zimowego utrzymania chodników - chodnik odśnieżony i posypany na co najmniej trzech czwartych szerokości, może występować warstwa udeptanego śniegu o grubości nie utrudniająca ruchu pieszego, śnieg luźny będzie usunięty w czasie do dwóch godzin po ustaniu opadów śniegu, gołoledź i śliskość pośniegową należy likwidować na bieżąco bez zbędnej zwłoki. W przypadku dróg gminnych będących w zarządzie Wójta Gminy Kamienna Góra, Wykonawca obowiązany jest do posprzątania z jezdni materiału uszortstniającego wraz z jego wywiezieniem po sezonie zimowym 2016/2017 do końca kwietnia 2017 r. Sprawdzenie wykonania sprzątnięcia materiału uszorstniającego z dróg gminnych zostanie przeprowadzone przez pracowników Urzędu Gminy wraz Wykonawcą. Usługa sprzątania i wywiezienia materiałów uszorstniających musi być wliczona do ceny usługi zaproponowanej w ofercie cenowej. W przypadku dróg gminnych będących w zarządzie Burmistrza Miasta Lubawka Wykonawca zobowiązany jest do posprzątania jezdni i chodników z materiałów szorstkich na wiosnę w terminie 15 dni od daty zakończenia akcji zimowej na drogach gminnych i wewnętrznych o nawierzchni asfaltowej. Zabezpieczenie materiału do zwalczania śliskości (piasek, sól drogowa) leży po stronie Wykonawcy. Koszt zakupu materiałów uszorstniających ma być wliczony do ceny usługi zaproponowanej w ofercie cenowej. Likwidowanie lub łagodzenie śliskości zimowej prowadzone będzie przy użyciu mieszanki piasku z 10 % dodatkiem soli drogowej. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wyrywkowej kontroli składu mieszanki używanej przez Wykonawców do likwidowania śliskości. Okres zimowego utrzymania dróg w ramach części 1 - 10 ustala się od dnia zawarcia umowy do dnia 30.04.2017 r. Okres zimowego utrzymania dróg w ramach części 11 ustala się od dnia zawarcia umowy do dnia 30.04.2017 r. natomiast utrzymanie chodników w m. Chełmsko Śląskie 12 (w rozliczeniu ryczałtowym) ustala się od dnia 15.11.2016 r. do 31.03.2017 r. Przy wykonywaniu usługi zimowego utrzymania dróg Wykonawca zobowiązany jest do usunięcia śniegu z całej szerokości jezdni oraz terenów przyległych (zatoki autobusowe, mijanki). Czas do zadania w którym wykonywana jest akcja odśnieżania i likwidowania śliskości, powrót z miejsca wykonywanej usługi do siedziby Wykonawcy oraz czas do magazynu w celu załadunku materiałów uszorstniających nie będą wliczane w ogólną ilość godzin. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia całodobowego punktu dyspozytorskiego lub osoby koordynatora do kontaktu telefonicznego do i od Zamawiającego. Polecenia wykonania usługi w imieniu Zamawiającego wydają upoważnieni do tego przedstawiciele gmin i powiatu - każdy w zakresie dróg będących w ich zarządzie. Po telefonicznym zleceniu wykonania usługi. Wykonawca zobowiązany jest rozpocząć wykonanie prac w czasie nie dłuższym niż 60 minut od otrzymania zlecenia lub w terminie określonym przez zlecającego. Wykonawca zobowiązuje się do informowania Zamawiającego (przedstawiciela powiatu, gminy) o trudnościach związanych z prawidłowym utrzymywaniem dróg. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia zestawień (zgodnie z podanym wzorem), dotyczących prowadzenia akcji zimowej, zawierających dane w zakresie - miejsca wykonywanej pracy, ilości przejechanych km, czasu pracy pojazdów (czas rozpoczęcia i zakończenia), rodzaju wykonywanej pracy, rodzaju użytego sprzętu, panujących warunków atmosferycznych, uwagi Wykonawcy. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli stanu dróg, ich przejezdności oraz sposobu prowadzenia usługi zimowego utrzymania dróg. Jednostką rozliczeniową dla części od 1 do 10 jest 1 godzina pracy sprzętu podczas odśnieżania i lub posypywania dróg. Jednostką rozliczeniową dla części 11 jest 1 godzina pracy sprzętu podczas odśnieżania i/lub posypywania dróg, oraz rozliczenie ryczałtowe dla odśnieżania i lub posypywania chodników. W przypadku braku konieczności wykonywania usługi związanej z odśnieżaniem i zwalczaniem śliskości, w odniesieniu do zadania 11, w czasie mniejszym niż jeden trzeciej okresu rozliczeniowego - wynagrodzenie ryczałtowe miesięczne zostanie pomniejszone o 10%. Zamawiający wymaga zabezpieczenia odpowiedniej liczby pracowników lub sprzętu niezbędnego do utrzymania chodników w zadaniu 11.Cena za godzinę pracy sprzętu odpowiada godzinie zegarowej. Rozliczeniu podlegać będą jedynie godziny przepracowane na drodze. Czas dojazdu do miejsca wskazanego w wezwaniu przez Zamawiającego, postoju pojazdu oraz sprzętu, ich załadunku nie jest wliczany do czasu pracy. W przypadku gdy czas pracy nie będzie obejmował pełnych godzin, wynagrodzenie będzie liczone proporcjonalnie. W przypadku wystąpienia wyjątkowo trudnych warunków atmosferycznych (intensywne opady śniegu, zamiecie śnieżne, zawieje) Zamawiający wyda dyspozycję kolejnych wyjazdów. Wykonawca musi dysponować odpowiednią ilością sprzętu dla każdej części osobno (sprzęty nie mogą się powtarzać a Wykonawca zobowiązany będzie wykazać iż dysponuje potencjałem sprzętowym lub ma do niego dostęp poprzez dzierżawę, wynajem lub w inny sposób). Rozliczenie wykonania przedmiotu umowy odbywać się będzie na podstawie danych zapisanych w zestawieniach z prowadzenia akcji zimowej. Za każdy okres rozliczeniowy Wykonawca, przedłoży Zamawiającemu do zatwierdzenia, uzupełnione zestawienie dotyczące prowadzenia akcji zimowej. Podstawą do wystawienia faktury przez Wykonawcę jest zatwierdzone przez Zamawiającego (przedstawiciela powiatu, gminy) zestawienia z prowadzenia akcji zimowej. Faktura zostanie wystawiona po zakończeniu miesięcznego okresu rozliczeniowego. Przy prowadzeniu akcji zimowej na drogach powiatowych i gminnych, Wykonawca zobowiązany jest do wystawienia osobnej faktury dla każdego będącego stroną umowy (powiatu, gminy w zakresie dróg będących w ich zarządzie). Nawierzchnie jezdni oczyszcza się ze śniegu poprzez zgarnięcie zalegającej pokrywy śnieżnej odpowiednio dociśniętym pługiem. Wykonawca powinien skutecznie zapobiegać powstaniu naboi lodowych na jezdniach a w przypadku nieuniknionego pojawienia się naboju zobowiązany jest do niezwłocznego jego usunięcia. Wykonawca zobowiązany jest wykonywać czynności związane z odśnieżaniem w taki sposób, aby nie utrudniać użytkownikom sąsiednich terenów korzystania z nich. Zakazuje się wykonywania czynności odśnieżania mechanicznego z nadmierną prędkością pojazdu z pługiem.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 906200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości: 900,00 PLN (słownie złotych: dziewięćset) - dla części 1;800,00 PLN (słownie złotych: osiemset) - dla części 2; 900,00 PLN (słownie złotych: dziewięćset) - dla części 3; 2 000,00 PLN (słownie złotych: dwa tysiące) - dla części 4; 1 000,00 PLN (słownie złotych: jeden tysiąc) - dla części 5; 1 600,00 PLN (słownie złotych: jeden tysiąc sześćset) - dla części 6; 2 300,00 PLN (słownie złotych: dwa tysiące trzysta) - dla części 7; 200,00 PLN (słownie złotych: dwieście) - dla części 8; 3 300,00 PLN (słownie złotych: trzy tysiące trzysta) - dla części 9; 1 300,00 PLN (słownie złotych: jeden tysiąc trzysta) - dla części 10; 1 900,00 PLN (słownie złotych: jeden tysiąc dziewięćset) - dla części 11. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:Pieniądzu; Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; Gwarancjach bankowych;Gwarancjach ubezpieczeniowych; Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j.: Dz. U. z 2016 r., poz. 359). Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływam terminu składania ofert. Dowód potwierdzenia złożenia wadium należy załączyć do oferty. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto Zamawiającego na 36 2030 0045 1110 0000 0207 5160. Na przelewie należy umieścić informację: Zimowe utrzymanie dróg gminnych i powiatowych - część __ (należy wpisać nr części, którego dotyczy wadium). Wadium w formie innej niż pieniężna należy złożyć w siedzibie Zamawiającego: Starostwo Powiatowe w Kamiennej Górze z/s przy ul. Wł. Broniewskiego 15 - wyłącznie w Kancelarii Ogólnej. Przy przekazaniu tych dokumentów osoba je składająca otrzyma odpowiednie potwierdzenie. Zamawiający dopuszcza złożenie wadium, w formie innej niż pieniężna, łącznie z ofertą, tzn. w tym samym opakowaniu. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie innej niż pieniądz wadium powinno być sporządzone adekwatnie do formy, w której jest wnoszone i winno zawierać następujące elementy: nazwę dającego zlecenie, beneficjenta gwarancji/poręczenia, gwaranta lub poręczyciela wraz ze wskazaniem ich siedzib; określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem; kwotę gwarancji lub poręczenia; termin ważności wadium; zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłacenia kwoty wadium na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca: w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 Ustawy, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Ustawy, co powodowałoby brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn lezących po stronie Wykonawcy. Zwrot wadium oraz sytuacja jego ewentualnego zatrzymania reguluje art. 46 Ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kamienna-gora.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach